13.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 تهمت های صادق زیباکلام به دکتر جلیلی: من عقیده داشتم که باید هرطوری شده جلوی رئیسجمهور شدن جلیلی را گرفت
@Hasanabbasi_students
🔺جنود ابلیس به ته خط رسیدهاند و در حالت عادی نیستند
مستی که از سرشان بپرد تازه میدانند که دچار چه خبطی شدند که مهمان مارا شهید کردند!
#شهید_اسماعیل_هنیه
#شهید_القدس
📝محمد انتظاری
@muntezari
هدایت شده از اخبار استراتژیک
💢 باقری سرپرست وزارت خارجه در پیامی به قطر: هر یک از کشور های عربی که حریم هوایی خود را برای حمله به ایران در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهند به هدف مشروع حمله قرار خواهند گرفت.
@StrategicNews_ir
🔰 کسی از حضور رژیم خوشحال نیست
🔹 Boycott Genocide
✍ طرحی از امیر حسین جعفری نژادان
@Hasanabbasi_students
🔰 تاریخ قضاوت خواهد کرد که جمهوری اسلامی ایران تا چه اندازه برای جلوگیری از وقوع یک جنگ جهانی، خویشتن داری کرد، اما تمدن وحشی غرب و سگ صهیونی آن برای وقوع این جنگ جهانی چه آتش افروزی و جنایتها که نکردند.
این جمله بماند به یادگار برای مردم جهان از شرق تا غرب عالم.
https://virasty.com/SOHEILSALIMI
@Hasanabbasi_students
8.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فوتبال و فلسفه
پیشنمای قسمت یازدهم امتداد
فوتبال، سال ها نبرد تیم ها بر سر عبور توپ از خطوط دروازه ها. و نبرد برای سرگرم کردن توده های مبهوتِ مستطیل سبز. این قسمت از امتداد پس از فیلم ها و فضای مجازی و گیم و موسیقی به یک ورزش میپردازد؛ فوتبال و فلسفه.
#مرکز_سیمرغ
@mtedaad
🌈🦄 همجنسبازان چگونه جریان خود را برای کودکان عادیسازی میکنند؟
📽️ بررسی انیمیشن «تلما، اسب تکشاخ» محصول ۲۰۲۴
📝 در پست بعد بخوانید👇
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
اینستاگرام:
Nimavary
فکر میکنم از سال ۲۰۱۰ بود که جریان رسانهای همجنسبازان رو توی انیمیشنها دنبال میکنم و دقیقا دیدم که چطور اول نهاد خانواده رو زدن و یکی یکی اعضای اون رو به هر بهانه از جایگاه واقعی خودش تنزل دادن (مثل جایگاه مادر و پدر) و بعد روابط نامشروع رو مشروع شمردن؛ توی قدم بعدی ارتباط و بعد هم ازدواج همجنسبازان رو قانونی و عادی جلوه دادن؛ کمکم پای ازدواج با حیوانات و کارکترهای مجازی رو باز کردن و حالا امروز دقیقا جایی ایستادند که در بعضی انیمیشنها هویت جنسی (از بدو تولد) رو به رسمیت نشناختن و القا میکنن که هر انسانی فارغ از اینکه الان جنسیتش چیه باید به تمایلاتش نگاه کنه و خودش انتخاب کنه که چی باشه! (قبلا نمونهای از این انیمیشنها رو پست کردم)
جریان همجنسباز و LGBT با اون رنگینکمونی که نشون دهندهی تنوع جنسیت هست به هیچ حقیقتی پایبند نیست و با تمام توان سعی داره توی دنیا به یک جایگاه برسه؛ خب این جایگاه رو از کجا پیدا کنه؟ در نسلی که هنوز افکار و نظام معرفتیش شکل نگرفته و به راحتی میتونه پذیرای مسائل جدید باشه. (تا جایی که خبر دارم و توی اخبار و مقالات غربیها خواندم، این مسئله به صورت جدی داره توی بعضی از مدارس غرب بخصوص آمریکا تدریس میشه)
اسب تکشاخ، رنگینکمون، نشان دادن خانوادههای همجنسباز، نشون دادن ترنسکشوالها و بایسکشوالها (سرچ کنید ببیند چه شیر تو شیریه!)، اعلام همجنسباز بودن بعضی از کارکترهای انیمیشنها همه و همه داره اینو نشون میده که این جریان قصد داره خیلی آروم آروم فضا رو برای خودش عادیسازی کنه تا ضمن قبح زدایی بتونه به مرور خودش رو جا بندازه
چند روز پیش به یکی از همین انیمیشنها برخوردم که سال ۲۰۲۴ تولید شده؛ به نام «تلما، اسب تکشاخ» و باید بگم این انیمیشن یک نماینده تمام قد از این جریان بود.
یه چیزی که در مورد این آثار فعلا هست اینه که خیلی توی لفافه موضوعات مربوطه مطرح میشه و خیلی شفاف و واضح نیست؛ پس سعی کنید توی تحلیل این آثار فقط یک انیمیشن یا فیلم رو بررسی نکنید و حتما دنبال یکسری قراین توی سلسهای از انیمیشنها باشید (به اصطلاح «جریان شناسی» کنید)
🦄🌈 «تلما» یک اسب تکشاخه که در کنار اون رنگینکمونی که گفتیم، نماد همجنسبازهاست حالا چرا؟ چون طبق نظر بعضی از تحلیلگران، جنسیتی که توی داستانهای دورههای مختلف براش بیان شده سیاله؛ یعنی اسب شاخدار دراسطورههای باستانی به صورت نر به تصویر کشیده میشده، در حالی که در دوران مدرن، اون رو ماده نشون میدن.
🦄🌈 هر چند اسم تلما یک اسم دخترونه است اماجالبه که توی انیمیشن(به زبان اصلی) مخاطب کمی گنگ میشه که این اسب پونی دختره یا پسره (انگار ظاهری دخترونه و صدایی پسرونه داره؛ شما هم این حس رو داشتید؟)
از طرفی به صورت واضح بعضی از کارکترهایی که بهشون میخوره بدنساز باشن و به اصطلاح نوچههای «ویک» هستن، مردهایی با ظاهر و یا رفتارهای زنانه هستن.
🦄🌈 «سوزی» یک دختر معلول و از طرفداران تلما است (نماد رنگینکمون هم روی لباسشه) که همیشه دو تا خانم اونو همراهی میکنن که انگار خانوادش هستن. (یاد انیمیشن داستان اسباب بازی ۴ افتادم که دقیقا دو تا خانم میاومدن مدرسه دنبال یک بچه و این سکانس کلی جنجال به پا کرد)
🦄🌈 هر چند این انیمیشن خیلی واضح موضوع ترنس ها و انتخاب جنسیت توسط خود فرد رو مطرح نمیکنه، اما محتوای شعرهای تلما دائما از یه انرژی اصیل نهفته در درون حرف میزنه که افراد انکار یا سرکوبش میکنن و باعث میشه «خود واقعیشون» نباشن و در انتها نتیجه میگیره که هر کسی هر جور باشه (ولو ناقص) خوبه و باید پذیرفته بشه😏
🦄🌈 این رو هم بگم که تلما طی یه حرکت عجیب یک مرد بالغ سیبیلو رو به فرزندخواندگی قبول میکنه؛ قبلا دیده بودیم انسانها حیوانات رو میارن و میگن این بچهمونه اما برعکسش رو دیگه ندیده بودیم😲
🦄🌈این اثر یه تشریح جالب هم از فرایند تبدیل شدن به سلبریتی داره که نکاتش قابل توجهه و از طرفی نشون میده چقدر فضای اونها با چیزی که به چشم میاد متفاوته و چقدر اونها فیک و غیرواقعین
این انیمیشن ابعاد زیاد دیگهای هم داره که اصلا نشد توی این پست بهش بپردازیم اما در مجموع باید مواظب خزیدن مرموز و نرم این جریان در محصولات رسانهای خارجی باشیم و البته در داخل هم که بعضیها خیلی شیک و مجلسی علناً از همجنسبازی و تاکید بر عادی شدنش صحبت میکنن، بخواهیم که خیلی محکم و بدون هیچ تساهلی با این افراد برخورد قضایی کنن؛ یادمون باشه ما بعنوان یک مادر یا پدر مسلمان برای آیندهی بچههامون وظیفه داریم حساس باشیم، رصد کنیم و برخورد با عاملان ترویج این امر رو از دستگاه قضایی مطالبه کنیم...
والسلام
✍مریم خانمحمد نیماوری
📢 کانال تفکر تفریحی در بله:
https://ble.ir/tafakortafrihi
📢 در ایتا:
https://eitaa.com/tafakortafrihi
📢 در تلگرام:
https://t.me/tafakortafrihi
1_12835568592.mp3
21.9M
🎙 #پادکست
#اپیزود_چهارم:
💠 آنچه در این پادکست میشنوید :
1️⃣ هدف از معماری و شهرسازی اسلامی چیست؟
2️⃣ استراتژی آن چه باید باشد؟
3️⃣ هرجا که ایستادهایم چگونه باید به سوی فرهنگسازی اسلامی و شیعی حرکت کنیم؟
🔻ایتا و تلگرام🔻
@Maalekalmolk
12.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 ویژگیهای هنر اسلامی
👤 استاد محمدحسین فرجنژاد
🔗 دوره دین و سینما
eitaa.com/farajnezhad110
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از اندیشکده صانع||میثم آذربخش
ᤩيامُسَبِّبَالاَسْبابِ
❏پولهای بیوطن و شرکتهای بی هویت.
❏فصل هجدهم از موج سوم آلوین تافلر
❏میثم آذربخش.
https://t.me/SaneAndishkadeh/668
https://youtu.be/cVLd_vqvRZQ
شرکتهای بیهویت، موضوع اصلی این فصل هست و انبوه زدایی محتوایی و ساختاری آنها در این فصل بررسی میشود.
مدیران سردرگم و ناآشنا از موجی که آنها را دربرگرفته است سبب میشود تا چالشهای پیش رو سهمگینتر از آنچه باید باشد رقم بخورد.
☜ حمایت مالی
┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈
✎ ᤩ#اندیشکده_صانع
↱𝐣𝐨𝐢𝐧↲🖇
‹ @SaneAndishkadeh ›