eitaa logo
اندیشه‌جویان استاد حسن عباسی
12.9هزار دنبال‌کننده
21.1هزار عکس
9.7هزار ویدیو
211 فایل
کانال رسمی اندیشه جویان استاد حسن عباسی Instagram.com/Hasanabbasi.students_ t.me/hasanabbasi_students حمایت مالی از اندیشکده یقین: andishkadeh.ir/publication/donate/
مشاهده در ایتا
دانلود
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 شهرام همایون، مدیر شبکه سلطنت‌طلب: این عزاداری‌ها و اربعین از چنان قدرت اجماعی برخوردار است که می‌تواند میلیون‌ها انسان را علی‌رغم اختلافات دور هم جمع کند؛ امری که ما [اپوزیسیون] از آن غافل هستیم. 🔹 اگر می‌خواهید حزب موفق سیاسی داشته باشید، به قدرت تشکیلاتی شیعه و عملکرد روحانیت نگاه کنید! @Hasanabbasi_students
🔰 کاملا هریس: از حقوق همجنسگرایان دفاع خواهم کرد... 🔹 در تاریخ هزار ساله پورنوکراسی، تکیه بر هوای نفس کسانی که رأی می دهند، به یک اصل کلیدی تبدیل شد و بعداً در فلورانس در دوره‌ی مدیچی تئوریزه گردید. 🔹 از روزی که بیل کلینتون رییس‌جمهور آمریکا در راهپیمایی همجنس بازان شرکت کرد چون به او رأی داده بودند، تا کاملا هریس که برای جلب رأی همجنس بازان مجیز آنها را می گوید نزدیک سی سال می گذرد، و اکنون در ساخت سیاسی آمریکا پدیده ای علنی است. @Hasanabbasi_students
☯️ پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ چین درباره‌ی آشوب در دایره‌ی یین و یانگ می‌گوید... 🎥 بررسی انیمیشن «Ne zha» محصول ۲۰۱۹ چین را در دو پست بعدی بخوانید👇 ✍مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در بله: https://ble.ir/tafakortafrihi 📢 در ایتا: https://eitaa.com/tafakortafrihi 📢 در تلگرام: https://t.me/tafakortafrihi اینستاگرام: Nimavary
1⃣ بررسی انیمیشن «Ne zha» قسمت اول یادمه از قدیم میگفتن حدیث داریم که از سه سالگی به بچه‌ها بگید کلمه‌ی «لا اله الا الله» رو چند بار تکرار کنن؛ و خب با خودم فکر کردم چرا؟ بعد گفتم شاید این سن، مناسب آشنا کردن بچه‌ها با «توحید» باشه که از اصول دین هم هست. و راهش هم اینه که اول به بچه‌ها «لا اله» رو بگیم و بعد برید سراغ «الا الله»؛ بازم چرا؟ چون «لا اله»‌ها خیلی زیادن و بازم حدیث داریم که «نوجوانان را قبل از اين كه دشمنانِ اعتقادى به سراغ آنان بروند حديث بياموزيد» (میزان‌الحکمة) خب وقتی الان انیمیشن‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها، بازی‌ها و خیلی از علوم براساس جهان‌بینی‌های غیر توحیدی بنا شدن و حتی مخاطبینشون گروه خردسال هستن (مثل انیمیشن «پونی کوچولو‌ی من») حالا معلوم میشه که چرا بچه‌ها باید از سه سالگی «لا اله الا الله» رو یاد بگیرن (شما هم اگه نظری دارید بگید) مثلا همین دیروز یه انیمیشن خیلی موفق می‌دیدم که با ۷۲۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین انیمیشن چینیه!؛ سال ۲۰۱۹ ساخته شده و الحق هم به نسبت آثار چینی خیلی جذابه؛ اسمش «Ne Zha» (نژا) هست و درمورد یکی از اله‌های بودیسم چینی، آیین کنفوسیوس و تائوئیسمه؛ داستان پسری که قرار بوده در بدو تولد با روح مروارید فرشته (منظور همون حق خودمون) به دنیا بیاد اما با سهل‌انگاری محافظ خیر (تای‌هی) مروارید اهریمن به نژا منتقل میشه و مروارید فرشته (حق) توسط برادر تای‌هی دزدیده میشه و به «آئوبینگ» پسر اژدها منتقل میشه حالا تای‌هی از بدو تولد استاد این اهریمن، و برادرش «شنگانگ‌بائو» استاد پسر فرشته میشه. تلاش هر دو برای تغییر ذات اهریمنی نژا و فرشته‌گونه‌ی آئوبینگ بی‌ثمر می‌مونه تا اینکه در انتهای داستان میبینیم آئوبینگ با تصمیم بر نابودی شهر، بدی رو نمایان می‌کنه و نژا با نجات شهر و ساکنینش خوبی رو نشون میده و در پایان این دو ذات با هم ترکیب میشن تا جلوی رعد قدرتمند رو بگیرن و این ترکیب انرژی اون‌ها رو به بالاترین سطح برای مقابله می‌رسونه. ⚠️ خب اینو بگم که این انیمیشن یکی از سنگین‌ترین انیمیشن‌های حوزه‌ی جهان‌بینی ثنویتی در آیین‌ شرقیه و فهم خود داستان سخته چه برسه به تحلیل محتواش توسط مخاطب (بنده حدود دو سه بار تماشا کردم تا دستم اومد😬) پیشنهاد میکنم حتما قبل از خواندن تحلیل انیمیشن رو ببینید؛ اثر مهمیه چون هم در دنیا بسیار دیده شده و هم پر از مفاهیم ریز و درشته؛ سعی کردم خیلی روان بنویسم اما دیگه چاره‌ای نبود🥴 ☯️ اولا این اثر طبق معمول نتونسته تفکیک درستی از ثنویت‌ها ارائه بده؛ مثلا این گوی متحد خائوسِ (آشوب) حق و باطل دارای منابع تغذیه‌ای مثل خورشید و ماه (روز و شب منظور هست چون خورشید و ماه که ثنویت نیستن🧐) و سردی و گرمیه که از عناصر عالم خلقت هستن و قطعا لازمه که در عین تضادشون در کنار هم باشن تا تعادل برقرار بشه (البته اصل قرآنی روی زوجیت تمرکز داره، نه تضاد) پس روز و شب، سرد و گرم ثنویت متضاد ضروری هستن؛ اما ذاتِ این گوی، حق و باطل رو نشون میده؛ درصورتیکه حق و باطل اصلا نمیتونن با هم متحد بشن و ثنویتشون از جنس توحیدیه ☯️ نکته دوم درمورد خائوس و آشوبه؛ وقتی در عالم خلقت دو عنصر مثل شب و روز یا گرمی و سردی در کنار هم ثنویت متضاد ضروری رو تشکیل میدن چرا باید آشوب پدید بیاد؟؟ خب این دوتایی‌ها که باعث نظم و تعادل میشن!!! مثلا ما در مورد زوجیت زن و مرد داریم که باعث ایجاد «سکینت» میشه (دقیقا برخلاف آشوب و هرج و مرج و اتفاقا آرامش پدید میاره) و حالا از طرفی آشوب و بی‌نظمی تماما متعلق به باطله و کنار هم قرار گرفتن حق و باطل اصلا امکان‌پذیر نیست؛ گرفتید؟!😵 این رو هم بگم که آئوبینگ یک اژدهاست؛ اژدها در نمادشناسی چینی معنی اتحاد رو میده؛ اتحادی که از کنارهم قرار دادن یین و یانگ باعث به وجود آمدن تعادل و آرامش میشه... ادامه در پست بعد👇 ✍مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در بله: https://ble.ir/tafakortafrihi 📢 در ایتا: https://eitaa.com/tafakortafrihi 📢 در تلگرام: https://t.me/tafakortafrihi اینستاگرام: Nimavary
2️⃣ بررسی انیمیشن «Ne zha» قسمت دوم ☯️ نکته بعدی اینکه این انیمیشن میخواد بگه دقیقا مثل دایره یین و یانگ، باطل در دلِ حق و حق در دل باطل پیدا میشه؛ مثل نژا که نماد باطله در انتها خیر رو نشون میده؛ و آئوبینگ که نماد خیره و کار باطل ازش سر میزنه. یا مثلاً تای‌هی که نماد خوبیه، استاد اهریمنه و شنگانگ‌بائو که نماد بدی هست، استاد ذات فرشته است! بنظرتون اگر کلمه‌ی «التقاط» انیمیشن بود این اثر مصداقش نبود؟🫠 ☯️ در چند قسمت عنوان میشه که تای‌هی (استاد نژای اهریمن و محافظ گوی فرشته) با شنگانگ‌بائو (استاد آئوبینگ که یک پلنگ هیولا هست) برادر هستن! خب همون‌طور که مستحضرید برادر یعنی هم‌ریشه بودن و بنظر میرسه اینجا ریشه‌ی این دو استاد آسمانی و به اصطلاح کارگزارِ پذیرفته شده نمیتونه یکی باشه... ☯️ در انیمیشن میبینیم که نژا با ذات اهریمنی به دنیا میاد و در واقع ماهیت شر رو داره (خودِ باطله) و به آئوبینگ میگه که هر کسی اختیار سرنوشت خودشو داره و ما می‌تونیم بد نباشیم خب اینجا یه سوال پیش میاد؛ اگر نژا انسان هست، هیچ انسانی با ذات بد به دنیا نمیاد و فطرت همه پاک و دست‌نخورده است و این ما هستیم که با اختیار، راه حق یا باطل رو اتخاذ میکنیم و ظرفیت خوبی و بدی در همه انسان‌های معمولی هست. اما اگر ذات نژا اهریمن و ماهیتش نماد باطل هست موضوع فرق می‌کنه و هیچ وقت ذات باطل به حق تبدیل نمیشه. باطل همیشه محکوم به نابودیه «...ان الباطل کان زهوقا...» جالبه که در ابتدا انیمیشن گفته میشه که قراره یک رعد قدرتمند، اهریمن رو از بین ببره و در این نبرد آرماگدونی، باطل نابود بشه؛ اما میبینم که نه تنها اهریمن از بین نمیره بلکه با فرشته ترکیب میشه و این ممزوج بودن ادامه پیدا می‌کنه. یه نکته دیگه هم اینکه عامل نابودی باطل، حق هست؛ چرا که قدرت با حق است. اما انیمیشن نشون میده که فرشته نه تنها نمیتونه اهریمن رو از بین ببره (ازش شکست میخوره)، بلکه نیروی کمکی رعد حریف اهریمنه والسلام ✍مریم خانمحمد نیماوری 📢 کانال تفکر تفریحی در بله: https://ble.ir/tafakortafrihi 📢 در ایتا: https://eitaa.com/tafakortafrihi 📢 در تلگرام: https://t.me/tafakortafrihi اینستاگرام: Nimavary
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فضای بی صاحب مجازی؛ آموزش ناخن کاری فانتزی برای دانش آموزان 🔹 می دونستید این کارا و آموزشها در مورد دانش آموزان در همه جای دنیا ممنوعه، فقط در ایران آزاده... @Hasanabbasi_students
‏این سطح از زن زندگی آزادی هنوز برای حیوانات وحشی هم قفله! فقط تو جنگلهای حیات وحش غرب و تمدن لیبرال می‌تونید به همچین توحشی دست پیدا کنید!! لیبرالهای داخلی که دنبال آزادی غرب میگردن بفرمایید میوه این تمدن وحشی رو میل کنید ته چیزی که حسرتش رو میخورید آماده در اختیارتون گذاشتن!!! لینک ایکس ✍مجتبی روحی‌زاده @mojtabarouhizadeh
ژوئیسانس؛ هدف علم اقتصاد 🔹ژوئیسانس لاکان، ترکیبی از فرایند حرکت از desire (میل) به wish (آرزو) و نهایتاً longing (اشتیاق) است. این فرایند منتج به غلیان و طغیان هوی و هوس و شکستن تابوها و عبور از خط قرمزهای اخلاقی و جنسی می‌شود. فتنه ۱۴۰۱ فتنه‌ای برای تحقق ژوئیسانس در ایران و سپس رنسانس و دین‌زدایی بود. لذا فرایند ژوئیسانس چنین است: desire ➡️ wish ➡️ longing 🔹اما این امر صرفاً بعنوان یک جنگ احساسی نباید تحلیل شود بلکه از زاویه توسعه اقتصادی نیز باید نگریسته شود. علم اقتصاد ذاتأ مقوّم ژوئیسانس است و اساساً یکی از مهم‌ترین نظریات اقتصاد، مبحث utility است که بروز و ظهور همان desire می‌باشد. لذا علم اقتصاد، از زاویه یوتیلیتاریانیسم منجر به تحقق ژوئیسانس و غلیان هواهای نفسانی می‌گردد. 🔹دانش اقتصاد توسعه ملازم با ژوئیسانس است و معنای تقسیم‌بندی کشورها به سه گروه توسعه‌یافته، درحال‌‌توسعه و توسعه‌نیافته، این سه‌گانه است: ژوئیسانس‌یافته، درحال‌‌ژوئیسانس و ژوئیسانس‌نیافته. دُز ژوئیسانس در کشورهای غربی 100 درصد است. دُز ژوئیسانس در برخی کشورهای اسلامی نظیر ترکیه نیز بالاست. دُز ژوئیسانس در کشورهایی نظیر ایران نیز در سال‌های اخیر متأسفانه افزایش یافته؛ اما در کشورهایی نظیر یمن که هنوز مظاهر توسعه غربی (نظیر مال‌ها، پاساژها، پت‌شاپ‌ها، آسمان‌خراش‌ها و...) رواج فراوانی نیافته‌اند، دُز ژوئیسانس بسیار پایین است و اساساً به همین علت است که ایمان یمنی‌ها در اوج قرار دارد و جهادشان در مقابل اسرائیل زبان‌زدنی است. 🔹با یک جستجوی ساده در فضای مجازی، به مطالب و کتاب‌های متعددی تحت عنوان delusion of development یا illusion of development و نظایر آن‌ها می‌رسیم که همگی دالّ بر این هستند که خود اندیشمندان غربی به این نتیجه رسیده‌اند که نظریات توسعه مبتنی‌بر توهم است. این امر همان است که سابقاً در کانال بدان اشاره شد که در سه سطح ادراک و معرفت (توهم، تفهم، و تفقه)، معرفت حیوان مبتنی‌بر توهم است و متأسفانه علوم انسانی مدرن، با تعریف حیوان‌انگاری از انسان، سطح معرفت وی را به توهم تنزل دادند. و چنانکه بیان شد توهم ناشی از جهل است و در تقابل نزاع عقل و جهل، معرفت توهمی منتج به خسران و شکست و خَیب می‌شود. 🔹 در نقطه مقابل فرایند ژوئیسانس، که برنتافتن حد و مرزهاست، ادب حضور قرار دارد که منجر به حفظ حدود الهی می‌شود. و در نقطه مقابل utility که مطلوبیت حاصل از امیال نفسانی است، بهجت قرار دارد که مطلوبیت حاصل از امیال الهی است. این «بهجت» و «نضرۀ» و «نشاط» و «سرور» حاصل از نعم الهی، در آیین‌های مختلف دینی ازجمله پیاده‌روی اربعین مشهود است. 🔹هجرت از ژوئیسانس به ادب حضور، و هجرت از utility به بهجت و مطلوبیت معنوی، و هجرت از توهم به تفقه، یکی از کارویژه‌های اندیشکده تثبیت در قرن جدید اسلام و ایران است. با ما همراه باشید... ✍️ اندیشکده تثبیت| امیر حسینی @tasbit1444