فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 رهبر انقلاب: صاحبان دستگاههای تبلیغاتی، صاحبان بیان، صاحبان قلم، اصحاب هنر و دانش و مسئولان دستگاههای رسمی رسانه و آموزش و هنر و آحاد جوانانی که با فضای مجازی ارتباط دارند، باید تمرکز خود را برای مقابله با تهدید نرمافزاری دشمن قرار دهند. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
@Hasanabbasi_students
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
👈قبل از هر سخنی یاد کنم از امام جمعهی شهید و فقیدمان، مرحوم آقای آلهاشم
👈همچنین استاندار جوان و انقلابی و محبوب آذربایجان
🌷و دیگرِ شهیدان عزیزی که در حادثهی تلخ گذشته از دست ملّت ایران گرفته شدند
💠 درباره خصوصیات حادثه ۲۹ بهمن ۵۶
✏️امروز مایلم با نگاه به مردمی که آن حادثه را آفریدند، چند کلمهای عرض بکنم.
👈امروز، جوان تبریزی ما که
🔎اوضاع منطقه را میبیند، میشناسد،
💥دشمنان را، دوستان را تشخیص میدهد،
🧨در مقابل عربدههای یک نفر از آن طرف و زوزههای یک نفر از این طرف هیچ احساس ترسی نمیکند،
💪بلکه احساس قدرت میکند.
💡اگر جوان ما نداند که گذشتهی این مجموعه و مردمی که این حادثه را به وجود آوردند،
📍که بودند؟
📍چه بودند؟
📍چه کار میکردند؟
📍با چه روحیهای در میدان حاضر میشدند
💬روایتهای غلطِ ساختهی دشمن بر ذهنها غالب خواهد شد
✅آذربایجان سدّ مستحکم ایران در دورههای مختلف در قبال تعرّض و تجاوز بیگانگان
👈در مواردی به خاطر بیعرضگی پایتختنشینان
❌مأموران دولتهای تزاری یا عثمانی بر مناطقی از آذربایجان، حتّی تبریز مسلّط شدند
✅امّا این مردم تبریز توانستند دشمن را مجبور به فرار بکنند.
⚜️ خصوصیّات ممتاز آذربایجان
1️⃣ ایمان اسلامی و غیرت دینی
2️⃣ پیشتازی در حوادث گوناگون علمی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی
3️⃣ الگوسازی
🌟شخصیّتهایی که در آذربایجان، در تبریز نقش آفریدند، هر کدام یک الگو هستند؛
🔸ثقة الاسلام یا شیخ محمّد خیابانی
👈در مقابل دخالت بیگانه، جان خودشان را از دست دادند
🔹شخصیّتهایی مثل ستّارخان و باقرخان
👈در حادثه مشروطه پیشتاز بودند
🔸شهیدان باکری و جوانان برجستهی آذربایجان
👈در دفاع مقدّس نمونه شدند
🔹در ادبیّات، در فرهنگ، در علم، در آذربایجان نمونه زیاد داریم
🔸دو شهرِ تبریز و اصفهان، از لحاظ برونداد علمای بزرگ نمونهاند
💠 جلوگیری از اثرگذاری تهدید نرمافزاری دشمن
🎖امروز به برکت تلاش
👤جوانانمان،
📚دانشمندانمان،
🔗فنّاوران ماهرمان،
⚔️از لحاظ دفاع سخت،
🧨از لحاظ تهدیدِ سختافزاریِ دشمن
💯نگرانی و مشکل نداریم.
✅امروز بحمدالله خود ما هم میدانیم،
🔱دوستان و دشمنان ما هم میدانند
❤️که ایران اسلامی از لحاظ تواناییهای مقابله با تهدیدهای سخت، در یک سطح عالی قرار دارد
❇️مردم از این جهت احساس امنیّت میکنند.
‼️یک تهدید مهمّ دیگری وجود دارد و آن، تهدید نرمافزاری است
🚫تهدید نرمافزاری چیست؟
1️⃣دستکاری کردن افکار عمومی مردم
2️⃣ایجاد اختلاف
3️⃣ایجاد تردید در محکمات انقلاب اسلامی
4️⃣ایجاد تردید در پایداری در مقابل دشمن
❤️به فضل الهی، تا امروز موفّق نشدند❤️
👈نمونهاش همین راهپیمایی عظیم روز بیستودوّم بهمن
👏با همهی مشکلاتی که وجود دارد امّا مانع نمیشود که مردم از انقلابشان دفاع کنند.
📺صاحبان دستگاههای تبلیغاتی
🎤صاحبان بیان
✏️صاحبان قلم
🎭اصحاب هنر
📚اصحاب دانش
👤کسانی که در دستگاههای رسمی آموزش و رسانه و هنر مسئولیّت دارند
🙎♂️🧕آحاد جوانان که با فضای مجازی ارتباط دارند
👀ببینند دشمن از چه راهی میخواهد
🧠در ذهن مردم
📡در افکار عمومی مردم نفوذ کند
⛔️آن راه را ببندند
👊در مقابل دشمن بایستند
👈تولید محتوا کنند
👈این کار از دفاع سختافزاری مهمتر است.👉
👈جوانها باید خود را:
🌹با مفاهیم انقلاب
💥بیانات امام
🌟آشنایی با آنچه که در طول این سالهای متمادی از انقلاب و خصوصیّات انقلاب گفته شده
✅مأنوس کنند
💠 ایستادگی جمهوری اسلامی؛ علت عصبانیت مستکبرین
📎انقلاب ما به معنای حقیقی کلمه
☀️مبارزهی نور با ظلمت، مبارزهی حق با باطل بود
⚡️به اهدافی که انقلاب برای ما ترسیم کرده، به طور کامل دست پیدا نکردهایم.
💥در زمینهی عدالت
☄️در زمینهی شکافهای اجتماعی
🔥در بعضی از مسائل گوناگون اصولی عقبیم
👈باید بیشتر تلاش کنیم، پیش برویم،
✅لکن انقلاب توانسته است خود را به عنوان
🔰یک هویّت مستقل،
🌐یک پایگاه عظیم و امیدبخش برای ملّتهای منطقه بلکه حتّی برخی از ملّتهای فرامنطقه
❇️حفظ کند، نگه دارد.
📌عصبانیّت مستکبرین و مستعمرین عالم از جمهوری اسلامی به خاطر این است که
◀️توانسته بماند و بِایستد،
👊توانسته مشت محکم خود را به اینها نشان بدهد.
📢از ملّت ایران عصبانی هستند به خاطر اینکه زیر بار تحمیل آنها نمیرود.
✏️خطاب به همهی جوانان کشور:
🔸امروز مسئولیّت شما حفظ این روحیه،
🔹تقویت این حرکت و پیشرفت در راه رسیدن به اهدافی است که انقلاب معیّن کرده.
🌻به جوانها ما امیدوار هستیم
⚙️انشاءالله در همهی بخشها این حرکت عظیم مردمی پیشرفت خواهد کرد
🍀خداوند انشاءالله برکات خودش را بر شما مردم عزیز، بر مردم تبریز و مردم آذربایجان نازل کند
@Hasanabbasi_students
47.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان شرقی. ۱۴۰۳/۱۱/۲۹
@Hasanabbasi_students
🔰 پاسخ فعال رسانه ای به توئیت حامی رسانه ای دولت پزشکیان که به سخنان مقام معظم رهبری جسارت کرده بود ....
@Hasanabbasi_students
36.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 ویلیام اوکامی؛ روحانی فلسفه زده و توهم جدایی دین از واقعیت
🔺 ویلیام اوکامی فیلسوف مسیحی قرن 14 میلادی در انگلیس به دنیا آمد. اوکام به عنوان یک کشیش مسیحی بود، ولی به فلسفه ارسطو گرایش زیادی داشت و معتقد بود امور کلی واقعی نیستند و در ذهن وجود دارند و فقط یک نام هستند (نام گرایی) و فقط امور جزئی و قابل حس و تجربه واقعی هستند.
🔺 اوکامی معتقد بود استدلال باید به مطالعه طبیعت و ایمان برای خداشناسی محدود شود و جدایی دین از واقعیت را رقم زد و باعث به حاشیه رانده شدن دین مسیحیت شد، تا جایی که نیچه جمله «خدا مرد» را در مورد جامعه مسیحی مطرح کرد.
🙈 ویلیام اوکامی مانند ارسطو انسان را حیوان تلقی می کرد و معتقد بود انسان حیوان استدلال گر است.
🎥 یوتیوب:
https://youtu.be/I6mDANmsooQ
🎥 آپارات:
https://aparat.com/v/nmf7o83
#اوکام
#ویلیام_اوکامی
#حیوان_استدلال_گر
#فیلسوف_مدرسی
#روحانی
#کشیش_فرانسیسی
#حیوان_انگاری_انسان
#علوم_انسانی_غربی
#علوم_حیوانی
#Okham
🆔 @salimi_mohammadd
🔰 دربارۀ دکتر رضا داوریاردکانی -۱
واگراییهای فلسفی، همگراییهای سیاسی
✍ مهدی جمشیدی
[یکم]. چنین نیست که سطح نزاع من با دکتر رضا داوریاردکانی، فقط در عالَم سیاست باشد، بلکه مسأله این است که یکی از عرصههای ظهور و عینیّتِ تفکّر او، عالَم سیاست است و در اینجاست که فیلسوفِ سایهنشین، آفتابی میشود و میتوان چهرۀ واضح و تمامرخ وی را مشاهده کرد. در لحظهها و نقطههای دیگر، ایشان بهخوبی میداند که چگونه بنویسد و بگوید که گریزگاههای تأویلی را بر خویش نبندد تا بتواند به متفکّر سیّال و شناوری تبدیل بشود که ساکن جغرفیای مجرّدات است. این لامکانی و بیتعیّنی و بیمرزی سبب میشود که مخاطبِ منتقد، چشم خویش را به موضع وی در موقعیّتهای سیاسی بیفکند تا در میانۀ تعارض برداشتها و تفاسیر، به درک روشنی از ماهیّت اندیشهورزی او دست یابد. سنّت و منطق ایشان، منتقدانی همچون مرا به چنین انتخابِ تنگدامنهای سوق داده است تا شاید راهی به حقایق مکتوم بگشاییم. پس این نقص، برآمده از شناخته است و نه شناسا. شناختۀ ما در اینجا، هم قدرتنشین است و هم پردهنشین، و از آفات پردهنشینی، همین ابهامها و سیّالیّتها و غبارآلودگیهاست. هرچه هوای وادی فلسفه، ابری است، هوای وادی سیاست، آفتابی است و بر این قاعده است که بسیاری از عالَم سیاست، اجتناب میورزند تا نهفتهها و ناگفتهها، آشکار نگردند و امتدادها و ارتباطها، رونمایی نشوند. عجبا که در ساحت نظر، به پرهیز و پروای از سیاست توصیه میکنند، اما آنگاه که شرایط امکان فراهم آمد، سیاست را به گرمی در آغوش خویش میفشارند و با آنان در خلوت سرمستانه، عیش شبانه بر پا میکنند و صبح روز بعد، زیرجامۀ شبهفلسفی بر تنِ عریانِ لیبرالهای ایرانی میپوشانند تا آنان را در شهرِ گسسته و دلخستۀ از پشتصحنۀ سیاست لیبرالی، بچرخانند. اینچنین نسبتِ گزنده و گدازندهای، هرگز درخور عقلِ فاخرِ فلسفیاندیش نیست و جز بدنام و منفور کردن آن در دیدۀ تیزبینِ عامّه، عاید و حاصلی ندارد.
[دوم]. اینکه او از یک سو، در کنار لیبرالهای ایرانی مینشیند و از سوی دیگر، در نقد کارل پوپر، قلم میفرساید و فلسفۀ وی را نافلسفه میانگارد، حکایت تلخی است که دلالتهای آن بسیار رسواست. نمیتوان به سرچشمه تاخت، اما همپیالۀ آدمکهای سیاسیِ کوزهبهشانه شد. نمیتوان نقطۀ آغازِ یک تفکّر را تخطئه کرد و همزمان، ترجمههای سیاسیِ دستچندم و مبتذل و سخیف از آن را برتابید و با ادبیّاتی مبالغهآمیز و نافلسفی، بقای ایران را وابسته به حضور آنها را قدرت سیاسی، تعبیر کرد. این تناقض، حلشدنی نیست و نشان میدهد که فلسفۀ داوری در نافلسفهگی، فروتر و علیلتر از فلسفۀ پوپر است. پوپر نیز فلسفه را به خدمت لیبرال- دموکراسی گمارده بود و فلسفهاش چیزی جز توجیه وضع کنونی و نظم سرمایهسالارانۀ تجدّدی نبود. لیبرال-دموکراتهای اینجایی و ایرانی نیز محتاج فیلسوفی بودند که گفتمان انقلابی را برای بقای ایران، مهلک بخواند و نسخۀ لیبرالیسمِ قشری و بیمایۀ اینان را پیشنهاد کند. داوری در آن بزنگاه، چنین نقشی را ایفا کرد و آشکارا به صحنۀ بازی سیاسی وارد شد. این قطعۀ آفتابی از حیات فیلسوفِ سایهطلب را از خاطر نخواهیم برد.
[سوم]. بازیِ شخصیشدۀ دهۀ شصت که بهعنوان نزاع میان هایدگریسم و پوپریسم ترجمه شد، اکنون پس از دههها، واقعیّت نهفتۀ خویش را عیان میکند و با صدای بلند، فریاد برمیآورد که قلّههای ایرانیِ این کشمکشِ شبهمعرفتی، در عالَم سیاست به نقطۀ مشترک میرسند و همۀ اصولموضوعۀ فلسفیِ خویش را به فراموشی میسپارند. بر آنهمه ستیز و تضاد و تعارضِ شبهمعرفتی و نافلسفی چه رفته که چنین حاصلی در عالَم سیاست داشته است؟! چگونه است که تفکّر فلسفی، دنبالۀ خویش را در عالَم سیاست، پی نمیگیرد و به راهی دیگر میرود؟! چگونه است که واگراییهای فلسفی به همگراییهای سیاسی میانجامند؟! البته پوپریهایی همچون عبدالکریم سروش، دستکم قدری حرمت فلسفه را نگاه داشتند و به کمتر از محمد خاتمی، رضایت ندادند، اما داوری به نقطهای رسید که با تکنوکراتهای عملگرا و تفکّرستیزِ ایرانی از قبیل حسن روحانی و عباس آخوندی، همنشین و همسخن گردید و بر سرِ سفرۀ سیاست آنان نشست. این اندازه تنازل و فروکاهش، سخت مایۀ خجلت است. بههرحال، پرسشِ بیپاسخ و مخالفساز من این بود که چه شد سروش و داوری، به انتخاب سیاسیِ یکسان رسیدند و هر دو از جامِ رقیقِ لیبرالهای ایرانی، جرعۀ هواداری نوشیدند؟! اما از خیل انبوه حامیانِ سینهچاک و دلباخته، هیچ پاسخی نشنیدم. شاید دربارۀ شرایط امکانِ پاسخ، تأمّل میکنند ...
eitaa.com/mahdi_jamshidi60
@Hasanabbasi_students
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روابط ایران و آمریکا 😂🤣
🔹 آمریکا به زور اومده تو منطقه ما و انتظار داره باهاش دوستانه برخورد کنیم 😉🤓🤭😂
@Hasanabbasi_students
هدایت شده از جامعه بانوان استراتژیست
📖 کتاب توت فرنگی صورت ککمکی در ایران ترجمه و منتشر شده است.
📓کتابی بر اساس مسائل دوران کودکی نويسنده و مواجهه اش با تفاوت چهره اش با دیگران. خود نوسنده ادعا دارد که کتابش درباره آموزش یک گزاره به بچه هاست: 《یادگیری اینکه چطور پوست خودمان را دوست داشته باشیم.چون بالأخره، چیزهایی که شما را متمایز میکنند شما را میسازند.》
📒من این کتاب را نخوانده ام و از محتواهایش خبر ندارم. درباره نداشتن آزادی بیان و رویکرد دوگانه آمریکا هم نمیخوام حرف بزنم. چون در این پانزده ماه اخیر، در مسئله جنگ غزه، به همگان ثابت شده که آزادی بیان در تفکر غرب یک گزاره کشکی و نابود شده است.
📕مسئله مهم من این است که وزارت دفاع دولت آمریکا، به عنوان یک وزارتخانه نظامی و نه فرهنگی، این حق را برای خودش قائل است که آنچه از نظر آنها ارزش های آمریکایی را تهدید میکند؛ به عنوان عنصر ناامن و نا مطلوب محدود و حذف کنند. حالا کتاب باشد، یا فیلم یا روزنامه. میخواهد نویسندهاش برنده نوبل ادبیات باشد یا بازیگر برنده اسکار. مهم نیست. آنچه آنها برای نسلشان مناسب نمیدانند باید کنار گذاشته شود. کتاب بزرگسال و کودک هم ندارد. البته قانون هم از این کار حمایت میکند چون برای امنیت فرهنگی یک بعد انتظامی و نظامی قائل است. نه یک بعد دانشگاهی و فرهنگی و از این حرف های صورتی.
⁉️ما که حکمرانی فرهنگیمان را به کتب و اصول ترجمه شده غربی در دانشگاه ها گره زده ایم؛ چرا این بخش ها را یاد نمیگیریم؟
چرا این معقولات امنیتی را فراموش میکنیم؟
✍بانو آفرینی
✅کانال رسمی جامعه بانوان استراتژیست
🌐 @strategistladies
هیجانانگیزترین بازی گنج
⁉️اینکه خداوند گنج مخفی است یعنی چه؟
⁉️آیا فطرت بشر گنجیابی است؟
⁉️هیجانانگیزترین بازی گنج کدام است؟
⁉️مراحل ماقبل دنیا و آزمونهای الهی؟
در این ویدئو به این مباحث پرداختم:
https://youtu.be/SD0oO_Jlw9s
✍️ اندیشکده تثبیت| سید امیر حسینی
@tasbit1444
✳️ به اطلاع اندیشهجویان محترم میرساند فردا (پنجشنبه، ۲ اسفند) کلاس کلبه کرامت برگزار میشود.
🕖 معاونت آموزش از ساعت ۷:۳۰ پذیرای اندیشهجویان گرامی خواهد بود.
🔗 @Andishkadeh_Amoozesh
#دعوت_نامه
◀️ لینک دعوتنامه همایش بین المللی تفسیر تسنیم:
↙️ لینک:
https://digipostal.ir/cqwnz36
#همایش_تسنیم
#تفسیر_تسنیم
🌐 http://esra.ir
🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli