eitaa logo
نکته های مفید
563 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
2.3هزار ویدیو
40 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💎 در غروب جمعه، هفت بار این دعا را بخوانیم که تا هفته بعد، از بلایا محفوظ بمانیم: 👈مرحوم آیةالله میرزا محمدتقی موسوی اصفهانی، صاحب کتاب شریف «مکیال المکارم» در کتاب دیگر خود با نام «أبواب الجنّات فی آداب الجمعات» می‌نویسد: مرحوم آخوند ملامحمدباقر فشارکی رحمةالله علیه در یکی از کتاب‌های خود نقل نموده است: کسی که وقت غروب روز جمعه این دعا را هفت مرتبه بخواند، از بلیات تا هفته بعد محفوظ می‌ماند. ان‌شاءالله «اللَّهُمَ صَلِّ عَلَى سَیِّدِنَا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد؛ وَ ادْفَعْ عَنَّا الْبَلاءَ الْمُبْرَمَ مِنَ السَّمَاءِ وَ الْأرْضِ؛ إنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ» (ابواب الجنّات في آداب الجمعات، ص۲۶۴)
الهی در این ماه مبارک رمضان به ما‌ دلی ده که شوق طاعت افزون کند نفسی ده که حلقه بندگی تو گوش‌ کند جانی ده که ‌زهر حکمت تو نوش کند و زبانی ده که شکر تو گوید. ای روزه داران اگر چنین می خواهید، دهان از آنچه غیر خدایی است ببندید و چشم را به آنچه شیطانی است نگشایید و گوش را آلوده هر زمزمه پلید نسازید و حتی خیال باطل را هم از دروازه دلها بزدایید 🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷🏴🇮🇷 الهی امشب آمده ام تا به چهارده نور پاک، تورا قسم دهم و والاترین کتاب را بر سر بگیرم و بالاتر روم. مرا به خویش وامگذار و در این شب، با بهترین دوستانت هم نشین کن ،و از خویش مران، که بی تو حیرانم و سرگردان.🥀🏴🥀🏴🥀🏴🥀
🌙 نماز شب قدر به جماعت 🔷 س ۸۵۵۰: آیا صد رکعت نمازی که در شب قدر خوانده می شود را می توان به جماعت خواند؟ اگر این کار امکان پذیر است نماز گزار باید حمد و سوره را با امام جماعت تکرار نماید یا خیر؟ ✅ج: صد رکعتی که شب قدر مستحب است نمی شود با جماعت خواند و حرام است، اما نمازهای قضای یومیه را می شود به صورت جماعت خواند. 📕منبع: رساله آموزشی امام خامنه‌ای 🆔 @resale_ahkam
9.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حتماببینیدخیلی جالب وعجیبه
*🔴هميشه خواب روزه دار عبادت نيست، گاهي خيانت است!* مثل وقتي كه پاي صهيونيست در ميان باشد... ✅وعده دیدار ما : راهپیمایی باشکوه روز جهانی 👊👊👊مرگ بر اسرائیل
ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂🌼🍂﷽ ـ⁣⁣⁣⁣🌼🍂 ـ⁣⁣⁣⁣🍂 ❓حکم شنیدن سوره و آیات سجده‌دار برای خانمی که عادت ماهیانه است، چیه؟ 📚 همه مراجع: هیچی! ایشون هم مثل بقیه مردم، وقتی آیه سجده‌دار رو شنید، یه سجده می‌کنه. اونی که برای چنین خانمی حرامه، خوندن آیه سجده‌داره، نه شنیدنش. 👈 لازم هم نیست گوشش رو بگیره یا محل رو ترک کنه که صدا بهش نرسه. همین که سجده کنه، کافیه؛ وضو و غسل هم لازم نيست. ⭕️ نکته: با دیدن آیه سجده‌دار یا خوندن بخشی از اون، سجده واجب نمی‌شه. ⭕️ نکته: فردی که جنب شده هم، مثل خانمی که عادت شده، نباید آیه سجده‌دار رو بخونه؛ اما اشکال نداره اون رو بشنوه. فقط بعد از شنیدن، باید یه سجده بکنه. ⭕️ نکته: طبق نظر آيات عظام امام، وحید، زنجانی، بهجت، فاضل و نورى، علاوه بر خود آيه سجده‌دار، خوندن بقيه سوره هم حرامه (وحید و زنجانی: احتیاط واجب). 🔸نکته: هر ذکری رو که دوست دارین، می‌تونین در سجده بگین؛ حتی می‌شه هیچی نگفت. مهم اینه که پیشونی رو روی چیزی بذارین که سجده بر اون صحیحه. 🔺العروة‌الوثقى، ج۱، احكام‌الحائض، م۴۲؛ توضيح‌المسائل مراجع، م۳۵۴؛ خامنه‌اى، اجوبةالإستفتائات، م۱۹۹؛ وحيد، توضيح‌المسائل، م۳۶۱.
سلام علامت@ را در هر گروهی که هستید بنویسید ولی ارسال نکنید تمامی مخاطبین گروه را نشون میده
9.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 هر کس تا دقیقه۲ ببینه دیگه نمیتونه بقیش رو نبینه فوق العاده قشنگ
🌷 حجت الاسلام جعفر ناصری : ✍ از جمله سفارشات آیت الله مولوی قندهاری(ره) ، این بود که يکی از چهارده معصوم مخصوصاً حضرت بقيةاللّه را در اعمال عبادی خويش شريک کنيم و من نمي‏دانستم اين كار چگونه است تا اين كه به اين داستان برخورد كردم كه ؛ 🖌 سلطاني براي شكار بيرون شد. به دجله رسيد. مرد فقيری را ديد که زار و نزار و خسته و نااميد ، کنار تور ماهی‌گیری‌ خود نشسته است. از او تفقّد کرد و گفت : «پيرمرد! چرا ماهی نمي‏گيري؟» 🖌 پيرمرد در جواب گفت : «از صبح هر چه تور انداختم حتّی يک ماهی هم در تور من نيامد.» سلطان به ذکاوت ، دريافت که روزنه‌ی رزق ماهی‌گير ، تنگ است و بهره‏ ای ندارد. فرمود : «تور ، باز بيفکن به شراکت که نيمی از من و نيمی از تو.» پيرمرد که سلطان را نمي‏ شناخت گفت : «از صبح ، بسيار تور انداختم و يک ماهی هم صيد نکردم.» 🖌 سلطان گفت : «ضرری که ندارد ؛ يک تور به شراکت بينداز» پيرمرد برخاست و توری به شراکت انداخت ؛ تور ماهي‏گير پر شد از ماهي‏ های بزرگ و کوچک و فراوان صيد کرد و خوشحال شد. پادشاه گفت : «حال ، نيمی از صيد ، از آنِ من است و نيمی از آنِ تو.» 🖌 پيرمرد گفت : «قبول است» سلطان گفت : «من نيمه‌ی خويش به تو بخشيدم. همه‌ی ماهی‌ها از آنِ تو باشد» پيرمرد خوشحال شد و با دستی پُر به منزل رفت. 🖌 فردا دو مأمور از طرف سلطان به دنبال مرد فقير آمدند و مرد را به حضور سلطان بردند. چشم پيرمرد که به سلطان افتاد سلطان را شناخت و گمان کرد که برای نيمه‌ی صيد ، او را احضار کرده‏اند ؛ بلافاصله گفت : «قربان! ماهي‏ های شما حاضر است ؛ کسی را بفرستيد تا تقديم کنم» 🖌 سلطان گفت : «ای مرد صياد! ما ديروز با هم شريک شديم. با اينکه من نيمه‌ی صيد خود را به تو بخشيدم ، امّا ديشب به خود مي‏گفتم که شريک سلطان را وضع و روزي ، بهتر از اين بايد ؛ حال که ما را در کار شريک کردی و شريک سلطان شدي ، زندگی بهتری بايد داشته باشي» 🖌 سلطان دستور داد تا وسایل آسايش زندگی بسيار بدو بخشيدند و شاد و مسرور ، مرخّص شد. ☘ حال چنين است که عمل و عبادتی که حضرت بقيةاللّه (علیه السلام) در آن شريک باشد، کَرم و عنايت آن بزرگوار کمتر از سلطان و سلاطين ظاهری نيست و کرم بسيار خواهد نمود و خدای امام زمان (علیه السلام) هم به اين نيّت خير ، جزای نيکو و بسيار خواهد داد.
معنی ((خلصنا من النار یارب)) که در هر بند جوش کبیر میخوانیم چیست؟ سه قول از بزرگان در باره معنی ((النار)) قول اول🌹 جناب حجة الاسلام و المسلمین حاج شیخ محمد رضائی نقل کردند که یک بار از خدمت مرحوم علامه پرسیدم که آتش که در دعای جوشن کبیر از خداوند تقاضا می‌کنیم از آن نجات پیدا کنیم به چه معناست؟ فرمودند به معنای دوری از خداوند است. دوری از خداوند در آخرت ملکوتش آتش می‌شود. قول دوم🌹🌹 جمله «الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» در پایان هر بندی نیز تکرار شده است؛ مراد از این آتش چیست؟ در بند ۶۹ می‌خوانیم «یَا مَنْ جَعَلَ النَّارَ مِرْصَادا» طبق این جمله، خداوند آتش را کمین‌گاه قرار داده است؛ کمین‌گاه، جائی است که ناگاه انسان یا حیوانی را گرفته و گرفتار کرده و او را از آزادی از دسترسی به سایر جایگاه‌ها و مراتب دیگر محروم می‌کند؛ با توجه به این که این دعا عمدتا به اسماء الهی پرداخته مناسب این است که با توجه به فضای اسمائی این دعا و مخصوصا بند ۶۹ که آتش را تعریف کرده است بگوییم مراد از آتش در اینجا کمین‌گاهی است که هر اسمی از اسماء برای سالک فراهم می‌کند؛ چون جلال و جمال هر اسمی کمین‌گاهی است برای سالک که او را از رسیدن به مراتب بالاتر بازمی‌دارد؛ و او را در محدوده خودش محبوس می‌کند؛ لذا سالک از خدا می‌خواهد که خدایا ما را از کمین‌گاه هر اسمی از اسمائت نجات بده پس همه بگوییم : «سُبْحَانَکَ‏ یَا لَا إِلَهَ‏ إِلَّا أَنْتَ‏ الْغَوْثَ الْغَوْثَ خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ» . قول سوم🌹🌹🌹 «خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»، یعنی طلبِ رهایی از محیطِ ولایت طواغیت 💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «یکی از اموری که در شب قدر تقدیر می‌شود، «عِتق من النار» است؛ اینکه دعای جوشن کبیر را می‌خوانیم و هزار اسم خدا را واسطه قرار می‌دهیم، از خدا چه می‌خواهیم؟ می‌خواهیم که ما را از آتش جهنم نجات بدهد. این «عِتق من النار» و خلاصی از آتش، که در دعاهای ماه رمضان مکرر آمده است، یعنی چه؟ این همان ورود به وادی ولایت است. کسی که اقتحام به وادی ولایت می‌کند و وارد وادی ولایت می‌شود از «نار» نجات پیدا کرده است (فَإِنَّ اَللَّهَ فَكَّ رِقَابَكُمْ مِنَ اَلنَّارِ بِوَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ). گویا این نار، باطنِ ولایتِ طاغوت است؛ در روایات آمده: «وَلَايَةُ عَدُوِّ آلِ مُحَمَّدٍ هِيَ النَّارُ» (نار ولایت دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ع) است). باطن دشمنان نبی اکرم (ص) و اهل بیت (ص) که اولیاء طاغوت هستند، «نار» است. آیه قرآن همین را می‌گوید: «أُولئِكَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فيها خالِدُونَ»؛ وقتی از خدا رویگردان‌اند حاصلش این است که دل به این اولیاء می‌بندند؛ چون راه سومی نیست. وقتی دل بستند خودشان برده آتش می‌شوند.»
خانه با رفتنت این بار به هم ریخته است شهر بی حیدر کرار به هم ریخته است پدرم نبض زمان بودی و با رفتن تو سحر و روزه و افطار به هم ریخته است هرکسی دید پدر، حال مرا گفت به خویش: دختر فاطمه بسیار به هم ریخته است بستر خالی تو گوشه‌ی این خانه پدر علتی شد که پرستار به هم ریخته است بودنت مایه آرامش و آسایش بود حال با رفتن تو کار به هم ریخته است حَسَن غم‌زده را بیشتر از زخم سرت قصه‌ی سینه و مسمار به هم ریخته است... حرفی از کوچه نباید بشود پیش حسین چون که با گفتنش هر بار به هم ریخته است... صحبت از کوفه و بازار و اسیری کردی از همان لحظه علمدار به هم ریخته است... گفته‌ای کوفه می‌آرند مرا طوری که همه‌ی کوچه و بازار به هم ریخته است... 🌹🏴🌹🥀🏴🌹