eitaa logo
حوزه ولائی
2.1هزار دنبال‌کننده
11.6هزار عکس
9.7هزار ویدیو
398 فایل
🔴کانال حوزه ولائی 👌 رسانه ای متفاوت با اخبار و تحلیل های کوتاه 🔹️جبهه فرهنگی و انقلابی پیروان شخص و شخصیت امام خامنه ای مدظله العالی ارتباط با ادمین های کانال↙️ @Dr_nia
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️رضایی: رهبرمعظم انقلاب به سران قوا برای عبور از شرایط کنونی اختیار کامل داده‌اند ‼️دبیر مجمع تشخیص مصلحت @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | هر طلبه یه سبیل تو جیبش داشته باشه! ➖➖ 📹 فیلم کامل گفت‌وگوی خبرگزاری حوزه با عمو لطیفیان مجری برنامه‌های کودک و نوجوان 👇 https://hawzahnews.com/x9RWJ ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فتوای آیت‌الله‌العظمی سیستانی درباره ادعای تکفیر مطرح شده توسط آقای سیدکمال حیدری در پی سخنان آقای کمال حیدری، حجت الاسلام والمسلمین سید منیر خباز نظر حضرت آیت الله سیستانی را درباره کفر باطنی پیروان سایر مذاهب اسلامی اعلام کرد. در ویدئویی که از این فاضل حوزوی منتشر شده وی اظهارداشت: مرجع عظیم الشأن شیعیان اثنی عشری [دوزاده امامی] در این زمینه فتوایی دارند که امروز از نجف اشرف دریافت کردم؛ ایشان می فرمایند: "مسلمانان غیر اثنی عشری [دوازده امامی] در ظاهر و واقع مسلمان هستند. نه اینکه فقط ظاهراً مسلمان باشند. بنابراین عبادات آنها مانند نماز، روزه و حج اگر طبق شرایط باشد مجزی و مبرئ‌الذمة است." حجت الاسلام والمسلمین خباز افزود: پس این کلام که «عالمی شیعی اصلا وجود ندارد که به کفر باطنی همه مسلمانان فتوا نداده باشد» صحیح نیست.
🗓 📸 بازنشر/ تصاویر دیدار آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی با رهبر معظم انقلاب در ۳۰ مهر ۸۹ ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ آیت الله سیستانی به سخنان بی مبنا و اختلاف انگیز کمال حیدری➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های جناب سیدیاسین موسوی در مورد آقای سیدکمال حیدری دست او همانند ابولهب بریده باد او توسط سرویس های اجانب اغوا شد خودش به من گفت که میلیونها میلیون پول برایش از امارات فرستاده شده ... ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
با سلام خدمت همه جهادگران محترم با توجه به حجم زیاد بیماران در و خستگی پرسنل بیمارستان از این حجم از بیمار، ضروری است که افراد و گروه های جهادی برای کمک به کادر درمان و بیماران ورود پیدا کنند. امروز جنگی به پا شده که همت شما جهادگران و را می طلبد. کسانی که تمایل دارند(حتی دو شیفت در هفته) در بیمارستان حضور داشته باشند اسم و شماره همراه خود را در ایتا به آیدی @isamoalem بفرستند و یا به شماره 09106180342 پیامک کنند. برای جابجایی جهادگران نیز نیاز به نیرو داریم. کسانی که وسیله نقلیه دارند با این شماره تماس بگیرند: 09016569386 اگر شما به هر دلیلی تمایل به ورود به بیمارستان ندارید، پخش این فراخوان در گروه ها و کانال ها کمک بزرگی به جذب نیرو خواهد کرد لذا خواهشمندیم از این کار دریغ نفرمایید.
📣نگاهی به مواضع کمال حیدری آقای کمال حیدری چند سالی است که نقطه نظراتی را در مباحث فقهی، معرفت شناسی، کلامی، روایی ..‌.در فضا های مجازی و در جلسات درسشان در قم مطرح می کند که حساسیت های زیادی را در مجامع علمی و حوزه ها بوجود اورده است. در میان مباحث ایشان، حرف های خوبی هم وجود دارد، ولی در مواردی ادعا هایی مطرح می کند که مضطرب، بدون دلیل و متناقض با سایر گفته های ایشان است. به طور مثال ایشان در یکی از جلسات درسشان به این مضمون مطرح نمود که فتوای من در شک در رکعات نماز این است که هر جا ، و به هر شکل شک کردید، باید نماز را قطع و از ابتدا بخوانید و به شدت احکام شکیات فقها در رساله های فقهی را مورد تمسخر قرار داد! حقیر علاقه مند شدم در این باره تحقیق نمایم. گزیده کافی، مرحوم بهبودی، که بسیار مورد تایید اقای کمال حیدری در بحث ها است را در باب شک، بررسی نمودم؛ متوجه شدم تعداد قابل توجهی روایت، در مورد احکام شک در رکعات نماز ، در آن کتاب، از معصومین وارد شده است! در حالی که بنده بارها مستقیما از اقای کمال حیدری در خصوص اقای بهبودی_ در بازنگری و تحقیق در روایات کافی، و محصول آن، یعنی "صحیح الکافی" که در ایران به عنوان گزیده کافی چاپ شده_تعریف و تمجید های زیادی شنیدم که معنایش تایید تلویحی احادیث به اصطلاح تصحیح شده اقای بهبودی است!!! اقای حیدری در مباحث معرفت شناسی، تقریبا حرف های عبدالکریم دباغ" سروش" را با صراحت، در خصوص نسبیت فهم دینی، تایید می کند با این تفاوت که نگاه او را برون دینی و نگاه خود را درون دینی معرفی می نماید!!! آقای حیدری در ایام کرونا، تحلیل هایی در مورد شفا و توسل به معصومین داشت که به شدت مورد اعتراض و نقد قرار گرفت و در صحبت های بعدی، به گونه ای حرف های خود را تا حدودی اصلاح نمود! اخیرا هم حرف های عجیبی در باره کافر باطنی دانستن فرق غیر شیعی، از ناحیه عالمان شیعی مطرح نموده، که در جهان اسلام سر و صدای زیادی نموده است!. در سال های اخیر برخی سخنان اقای حیدری در شبکه های وهابی، فراوان نقل و تحلیل و اخیرا مورد استقبال فراوان شده است...⁉️‼➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
📣استفائات جدید درباره کرونا از رهبر انقلاب 🔺سوال: اگر شخصی به این بیماری مبتلا شده یا برخی از علائم مشکوک به کرونا را دارد، آیا جایز است با کسانی که از وضعیت او اطلاع ندارند رفت و آمد نماید؟ 🔺جواب: اگر احتمال عقلائی بدهد که موجب سرایت به دیگران گردد، باید از این کار اجتناب کند. 🔺سوال: حکم رفت و آمد خانوادگی و نیز حضور در مراسمات که در آن احتمال مبتلا شدن به کرونا وجود دارد، چیست؟ 🔺جواب: از وارد شدن به محلی که احتمال عقلائی مبتلا شدن وجود دارد، اجتناب شود مگر اینکه با رعایت نکات بهداشتی، این احتمال منتفی و یا غیر قابل توجه باشد. @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣اعتراض سید نظام الدین موسوی نماینده تهران به رئیس جمهور در صحن علنی مجلس. آقای رئیس جمهور! نه ما اهل تجاوز به دیگران هستیم و نه بواسطه وجود نیروهای مسلح مومن و مقتدر، کسی جرات نگاه چپ به این مرز و بوم را دارد. آقای رئیس جمهور! شما ایدئولوگ و تئوریسین نیستید. شما مسئول امور اجرایی کشورید. جنگ و صلح، طبق قانون اساسی مسئول و متولی دارد، شما به کار خود برسید. @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣بیناشو اگر الان وقت جنگ اقتصادی و روانی دشمنه ، باید مرد جنگ باشیم یا صلح⁉️آنکه در وقت جنگ از صلح میگوید ، دقیقا منظورش چیست⁉️➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپی بی نظیر پیرامون یاد مرگ و شب اول قبر استاد دانشمند گناه_نکنیم @hawzeh_velaei
تیمسار خطاب به رهبر تجزیه طلبان پانکُرد در درگیریهای غرب ایران رودرو: "تو که نه لباس کُردی میپوشی، زنت هم یهودیه و اسم بچه خودت هم گذاشتی لنین هیچ چیزت نه به ایرانی میخوره نه کُردها" روان این بزرگمرد که ابتدا انقلاب برای حفظ تمامیت ارضی کوشا بود شاد. ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
♦️فوکویاما: در انتخابات پیش رو، شکست بزرگی در انتظار ترامپ است 🔹فرانسیس فوکویاما محقق آمریکایی در سخنانی عدم پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی آمریکا در انتخابات آتی این کشور را پیش بینی کرد جزئیات در👇👇 entekhab.ir/002R8V ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
📣رییس جنگ روانی اتاق فکر اصلاح طلبان تندرو از مرگ شجریان نیز ماهی سیاسی می گیرد‼ ♦️نامه حجاریان به همایون شجریان: به‌گمانم شما نیز به‌مرور با مصائب پدر روبرو خواهید شد 🔹استاد شجریان، در زندگی خود همواره جانب مردم را گرفتند و بدین خاطر صدمه‌ها دیدند تا ‌حدی که ممنوع‌الصدا شدند و حتی ربنای‌شان را خاموش کردند. ایشان می‌گفتند، «من صدای خس و خاشاک‌ام». به‌گمانم شما نیز به‌مرور با این مصائب روبرو خواهید شد! جزئیات در👇👇 entekhab.ir/002R8L ➖➖➖➖➖➖ 📿 @hawzeh_velaei
چه شده که وقتی رییس‌جمهور محترم برای توجیه مشی سیاسی خود به گزارش‌های تاریخی استناد می‌کند، صدای اعتراضی بلند نمی‌شود؟ البته این نقد فقط متوجه جناب جعفریان نیست؛ بلکه تمامی اساتید بنام کشور متوجه این نقد هستند. حتی اگر استنتاجات رییس‌جمهور صحیح است و شیوۀ ایشان مطابق شیوۀ علمی رشتۀ تاریخ است، باز همین عزیزان وظیفه دارند از ایشان دفاع کنند و از هجمه علیه ایشان بکاهند. این سخن خود رییس‌جمهور است:«می‌خواهم یک نقد هم نسبت به دانشگاه بکنم؛ ... من می‌خواهم بگویم چرا دانشگاه خاموش است؟ چرا یک عده بی‌سواد که از بخش‌هایی خاص پول می‌گیرند باید حرف بزنند اما بزرگان،‌ دانشگاهیان و اساتید ما سکوت می‌کنند؟ ... چرا فریاد نمی‌زنید؟ چرا وارد میدان نمی‌شوید؟ ما روحیۀ سقراط‌وار می‌خواهیم.» سخن نهایی همان سوالی است که البته سابقۀ تاریخی دارد: چرا خواص و نخبگان جامعه درست در زمانی که باید اظهار نظر کنند، سکوت می‌کنند؟ چرا در زمانی که می‌توانند مؤثر باشند، ایفای نقش نمی‌کنند؟@hawzeh_velaei
✍سخنی با رسول جعفریان و سایر اساتید تاریخ و حوزه؛ وقت فریاد است، از ساحت علم تاریخ دفاع کنید احتمالاً سخنان چند روز پیش رییس‌جمهور محترم کشورمان پیرامون صلح امام‌حسن علیه‌السلام به سمع و نظر خوانندگان این نوشتار و اساتید محترم تاریخ رسیده‌است و البته می‌دانیم که اینگونه اظهارنظرها و استنادات به تاریخ اسلام و سیرۀ اهل بیت سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین در سخنان حجت‌الاسلام روحانی مسبوق به سابقه بوده‌است. نگارندۀ این سطور به هیچ وجه قصد تحلیل این بیانات را ندارد. در مورد درستی یا نادرستی این سخنان، صحبت‌های زیادی شده و از سوی بسیاری از جمله سیاسیون، با واکنش مواجه شده‌است. اما تمام کلام اینجاست که آیا این واکنش‌ها کافی است؟ آیا آن کسانی که صلاحیت علمی ورود به مباحث تاریخ اسلام را داشتند، در مورد سخنان رییس‌جمهور اظهار نظر کردند؟ فرقی ندارد که سخنان رییس‌جمهور غلط باشد یا درست؛ اما آیا آن کسانی که صلاحیت قضاوت را دارند، موضع‌گیری کردند؟ آنچه برای نگارنده مایۀ تعجب و حیرت است، سکوت برخی اساتید بنام تاریخ در کشور است. رشتۀ تاریخ اصول، قواعد و روش تحقیق خاص خود را دارد. استنباط و نتیجه‌گیری از وقایع تاریخی نیز قواعد خاص خود را دارد و در یک کلام، تاریخ یک علم تخصصی است و با نقالی و قصه‌گویی تفاوت دارد. سوال، اینجاست که چه کسی جز اهل علم باید از علم دفاع کند؟ چه کسی باید بین تحلیل‌های عوامانه و غیرتخصصی با تحلیل‌های عمیق و علمی مرزبندی کند و راه صواب را به جامعه عرضه کند؟ آیا اهل علم برای خود مسئولیت اجتماعی و اخلاقی در جهت حراست از علم قائل هستند؟ استاد معزز و گرامی، جناب آقای ، مدت‌هاست روی مسئلۀ علم و اهمیت آن تأکید دارند و خطر عوام‌زدگی و جدی نگرفتن علم را گوشزد کرده و می‌کنند. ایشان که از افراد پرکار در زمینۀ تاریخ هستند، گهگاه با ارائۀ تحلیل‌های تاریخی و استناد به اسناد، به مسائل جاری کشور هم اشارات جالب توجهی می‌کنند و همچنین از روی علاقه به سرنوشت کشور، گاهی به مسئولین گذشته و فعلی انتقاد می‌کنند. از جمله نکاتی که بطور ویژه مورد تأکید ایشان است و در همین مسئلۀ کرونا هم بدان اشاره داشتند، این بود که مبادا روش علمی و آکادمیک که متکی به منطق و تجربه است، جای خود را به شبه علم و خرافه و ساده‌انگاری بدهد و مبادا کسانی که در علم سررشته‌ای ندارند، جایگاهشان در جامعه بالاتر از متخصصین و اهل علم باشد. در همین راستا نیز گاه تیر انتقاد را به مدعیان طب اسلامی و حتی برخی منبری‌ها و مداحان پرتاب کرده‌اند. وی در یادداشتی که سال گذشته منتشر شد و امسال هم در تاریخ 2 شهریور، در کانال تلگرامی ایشان بازنشر شد، نگرانی عمیق خود را از تحلیل‌های اشتباه از واقعۀ عظیم عاشورا ابراز نمودند که برخی قسمت‌های این یادداشت از این قرار است: « این روزها، به‌وفور شاهد تحلیل‌های اجتماعی سیاسی متفاوت از عاشورا هستیم و می‌‌دانیم، سال‌هاست، هر کسی با استناد به جمله‌ای از امام حسین (ع) یا رفتاری از آن حضرت، یک تفسیر سیاسی خاصی ارائه می‌‌کند. این در حالی است که غالب این عبارات یا گزارش‌ها، هنوز از نظر تاریخی، نقادی نشده است؛ اما صرف نظر از آن، هیچ‌گاه رویۀ فقها این نبوده است که این چنین به گزارش‌های تاریخی برای استفاده در گزاره‌های حقوقی استناد کنند و از آن نتایج فقهی بگیرند. این کارها، از زمانی هم که باب شده، اغلب کار منبری‌ها بوده و الا زیر تیغ فقیهان استخوان‌دار و اصیل، این قبیل کارها، محل اعتنا نبوده است. نکته‌ای که درباره تحلیل‌های عاشورایی این‌چنینی محل توجه است، این است که ما تا چه وقت و با چه دامنه و اصولی حق داریم، در هر دوره، تفسیری متفاوت از عاشورا داشته باشیم؟ آیا بر این باوریم که از این رویداد، می‌‌شود تفسیرهای متفاوت ارائه داد و هر روز یک اصل حقوقی از آن استخراج کرد، یا این که محدودیت وجود دارد و مثلاً ما قواعدی داریم که در استنباط فقهی از تاریخ، باید تابع آن‌ها باشیم؟» سوالی که نگارنده در کمال تواضع و احترام و البته با صراحت از استاد جعفریان دارم این است که چرا ایشان که در مورد کرونا، مداحی، طب اسلامی، علم دینی، سخنان آقای شجاعی در شبکۀ قرآن، سوزاندن کتاب مشهور پزشکی و مسائل سیاسی چون دفاع از آقای لاریجانی و انتقاد از آقای احمدی‌نژاد و ... اظهار نظر می‌فرمایند، در مورد سخنان رییس‌جمهور سکوت کرده‌اند؟ مگر ایشان در همین یادداشت مذکور نفرمودند که « هیچ‌گاه رویۀ فقها این نبوده است که این چنین به گزارش‌های تاریخی برای استفاده در گزاره‌های حقوقی استناد کنند و از آن نتایج فقهی بگیرند. این کارها، از زمانی هم که باب شده، اغلب کار منبری‌ها بوده و الا زیر تیغ فقیهان استخوان‌دار و اصیل، این قبیل کارها، محل اعتنا نبوده است.»👇