پیام یکی از والدین مدرسه توحید قم:👇👇👇👇
متاسفانه ما خانواده ها بی اطلاع بودیم
یه چیزایی مثل برگزاری مراسمات خلاف وحدت (عمرکشون) از مدیران مدرسه دیده بودیم یا اینکه برگه های امتحانی اسم علوی خورده بود ولی باور نمی کردیم ➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
🔔برگه امتحانی پایه دوم
👈مدرسه توحید قم که گویند تحت تاثیر مدرسه علوی تهران بوده و دارای گرایش حجتیه هستند
این کاربرگ را یکی از کاربران برای کانال فرستاد
________
حوزه ولایی↙️
📿 @hawzeh_velaei
gallery pages.pdf
737.2K
اینفوگراف انجمن حجتیه جدید
#انجمن_حجتیه
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
🔔*ماجرای شنيدني گمشدن کفشهای آیتالله خامنهای*
🔺حاج محمد کاظم نیکنام می گوید:
یکبار آخر شب آقای خامنهای میخواستند بعد از انجام کارها بروند اما کفشهایشان نبود. ایشان گفتند که من جلسه دارم و با عجله باید بروم. وقت هم خیلی کم بود و کفشهایشان نبود.
گفتم: کفشهای من را شما بپوشید و بروید به کارتان برسید ، کفش شما را من آخر سر پیدا میکنم و میپوشم؛ فردا با هم عوض میکنیم.
آخر شب هر چه گشتم کفشهای ایشان را پیدا نکردم، تنها یک جفت کفش پاره و پوره پیدا کردم. با خودم گفتم حتما یک کسی آمده، کفشهای آقا را برده و اینها را جای آن گذاشته است. به هر صورت کفشها را پوشیدم و به منزل رفتم. کفشها خیلی درب و داغان بود ،طوری که نزدیک بود پایم زخم شود.
فردای آن روز آیت الله خامنهای آمدند و به من گفتند: کفشهایم را پیدا کردی؟
گفتم: نه! انگار یک نامرد بیانصافی آمده کفشهای شما را برده و این کفشهای پارهها را جای آن گذاشته است. آقا نگاهی به کفشها انداخت و با لبخندی گفت: این که کفشهای خود من است!
*ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ*
*سلامتی و طول عمر با عزت حضرت آقا صلوات*➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
🔔جوابیه مدیر متوسطه اول توحید
بسم ا...
سلام علیکم تحیه طیبه
باعرض احترام خدمت برادر و استاد ارجمند
ضمن سپاس از دغدغه دینی تربیتی حضرتعالی جسارتا چند نکته خدمتتان عارض میشوم:
1-قریب به 18سال خدمت طلبگی در مجموعه پرافتخار توحید هنوز قرینه ای دال بر گرایش مجموعه فرهنگی تربیتی توحید به این جریان منفور مشاهده نکرده ام بخصوص شخصیت موسس محترم مجموعه به یقین اجل از این حرفها و جریانهاست
2-قضیه بازدید چندسال پیش از مدرسه علوی هم ابتکار مدیر جوان یکی از واحدها بود که صرفا جهت ارتقا مسائل آموزشی آنهم در روزهاو ماههای نخست مسئولیت شان باتوجیه "الحکمه ضاله المومن"بود بااین حال این موضوع همون موقع هم باعث نگرانی ماشد باید به همه جوانب توجه می شد.البته به نظر حقیر ایشان از سابقه مدرسه علوی و جریان حجتیه بی خبر بوده و هست که لازم است آگاه گردند
3-طرح و جمع بندی این مسائل ظریف و دقیق درفضای مجازی قدری مشکل است ونیاز به جلسات حضوری دارد
4-افتخار حقیر اینست که دریک خانواده انقلابی و رزمنده و دوستدار و فدایی حکومت بر مدار ولایت فقیه هستم و مطمئنا هرلحظه چنین جریانی را در محیط پیرامونی خود حس کنم بی درنگ به مبارزه خواهم پرداخت مطمئن باشین در توحید کم نیستند همکارانی که دارای چنین خصیصه ای باشند
5-باهمه این احوالات بر ما مسئولین و مربیان تربیتی است که از حرکات خزنده دشمنان هرگزغافل نشویم به یقین مراقبت های اساتید محترمی همچون حضرتعالی بی تاثیر نخواهد بود ازخداوند منان خواهانیم که دست بدخواهان حکومت اسلامی را تازمان ظهور منجی بشریت حضرت ولی عصر(عج)از این نظام مقدس اسلامی کوتاه کند و عاقبت همه مارا ختم بخیر کند که خدای نکرده پوستین وارونه دیگری درست نگردد درپایان مجدد از تذکر و دلسوزی حضرتعالی بی نهایت سپاسگزارم اخوکم المعتذر محمدی
مدیر متوسطه اول توحید
________
حوزه ولایی↙️
📿 @hawzeh_velaei
🔔چند پرسش و پاسخ اساسی در حوزه فقه ولائی
🔔نظر ولی امر ، حکم است یا فتوا!؟ در هر صورت چه باید کرد⁉️
🔴 ۱. آیا اساساً اعلان بود یا نبود اول ماه، یک امر حکومتی است؟
🔴 ۲. دلیل حضرتعالی مبنی بر اینکه صِرف اعلان روز عید از جانب فقیه جامع به مثل «الیوم یوم العید» به معناه صدور حکم می باشد، چیست؟
🔴 ۳. آیا در صورتی که مستند حکم آن فقیه حاکم مبنایی باشد که دیگر فقها آن مبنا را قبول ندارند (مثلاً رؤیت با چشم مسلّح را قبول دارد ولی دیگران قبول ندارند) باز هم آن حکم بر همه مسلمین و فقهاء و مقلّدین آنها حجت شرعی خواهد بود یا خیر؟
🔴 ۴. اگر فقیهی «حکم حاکم» را از راههای ثبوت اول ماه به شمار نیاورد آیا باز هم حکم فقیه دیگر بر او و مقلّدینش حجّت است یا خیر؟
🔴 ۵. رؤیت هلال ماه شوال در زمان معصومین علیهم السلام به چه ترتیبی بوده است؟ آیا در زمان حضور ایشان مشکلی در این مسأله به وجود آمده است؟
✅ پاسخ:
بسمه تعالی
✳️ ۱- اثبات هلال اول ماه قمری طرق و اسبابی دارد که یکی از آنها حکم حاکم است، و مصداق آن امروز فقیه متصدی و متولی حکومت است. و حکم سائر فقهاء بر خلاف آن – به دلیل قصور ادله ولایت فقیه از شمول چنین حکمی تضعیف حاکم و حکومت اسلام را در پی دارد – غیر مشروع است و غیرنافذ می باشد.
✳️ ۲- اعلان روز عید همانند عبارت :«الیوم یوم العید» اثبات موضوع حکم شرعی می کند، که در متن واقع بوده و جزئی خارجی است که فقط به حکم فقیه اثبات می شود ، بر خلاف فتوی که به احکام و کبریات کلیه تعلّق می گیرد. و قرینه مقامیه به مقتضای شأن فقیه – که شأن اصدار حکم یا فتوی است – موجب ظهور تعبیر مزبور در حکم است. لذا ظهور چنین تعبیری در حکم امر مسلم بین فقهاء است و بدان تصریح نموده اند.
✳️ ۳ - اساساً مورد حجیت حکم حاکم بر همه فقهاء و مقلدین آنان – که نصّ عبارات فقهاء همچون کاشف الغطاء و صاحب جواهر و دیگران را در کتب مختلف در بحث ولایت فقیه ذکر کرده ایم – فقط در مورد حکم فقیه بر اساس مبنای اجتهادی خودش است.
و دلیل آن این است که مذهب فقهای شیعه قول به تخطئه بوده نه تصویب باطل؛ یعنی ملاک حجیت فتوا و حکم هر فقیه استناد آن به موازین اجتهادی بر اساس استنباط و رأی اجتهادی خود اوست ، نه بر اساس مطابقت با واقع، و الا با اختلاف فتاوای فقها تعدد حکم واقعی لازم می آید که همان مذهب مصوبه ی باطل می باشد.
به همین دلیل معنای کلام امام صادق (علیه السلام) در روایت مقبوله که فرمود :«فاذا حکم بحکمنا» این است که:«فاذا حکم الفقیه الجامع بحکمنا أهل البیت علی اساس اجتهاده و استنباطه و رأیه» .
و مقصود این است که اگر فقیه جامع شرائط فتوی بر اساس رأی و نظر اجتهادی خود حکم کند مخالفت با آن برای کسی جائز نیست. و اطلاق نفی جواز در این روایت شامل همه ی غیر او - اعم از مقلدینش و مقلدین غیر او، بلکه سائر فقهاء - می شود.
✳️ ۴ - بر اساس اطلاق ادلّه ولایت عامهی فقیه و اطلاق مقبوله، مخالفت – با ابراز و اظهار نقض حکم – حتی برای چنین فقیهی جائز نیست. گرچه برای شخص او واجب است که به فتوای خود در خفا عمل کند ولی اعلان مخالفت و نقض حتی برای مقلدینش جائز نیست.
✳️ ۵ - آری چنین مواردی پیش آمد در برخی روایات وارد شده که در ثبوت هلال شوال بین اصحاب اختلاف شده و حضرت به اِخبار أعرابی بادیه نشین دستور به صیام و یا قضاء صوم فوت شده داده است. و این روایت حمل بر حکم به استناد خبر ثقه می شود. و یا در روایتی آمده عده ای غروب بیست و هشتم گفتند ههلال را رؤیت کرده ایم لذا روز بیست و نهم را روزه نگرفتند ، و حضرت حکم به قضای روزه آن روز کرده و فرمود: چون ماه کمتر از 29 روز نمی شود.
لازم بذکر است که ما این روایات را در کتاب دلیل تحریر الوسیلة: کتاب الصوم، ص 458 – 464 مورد تحقیق و بررسی قرار دادهایم.
و السلام علیکم و رحمه الله
حوزه علمیه قم
علی اکبر سیفی مازندرانی
تاریخ: پنجم شوال سنه ی 1441 هـ.ق
برابر 8 خرداد سال 1399 هـ.ش
_________
حوزه ولایی↙️
http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb
14.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️کتاب هایی درباره "بقیع" که عموما به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت تالیف و در کتابخانه آنلاین "پایگاه حج" به طور رایگان در اختیار مشتاقان اهل بیت(ع) و زایران بیت الله الحرام قرار دارد. http://lib.hajj.ir
________
حوزه ولایی↙️
📿 @hawzeh_velaei
کتاب زیبای «سه دقيقه در قيامت».mp3
35.94M
🔔لالایی پیش از خوابتان را تقدیم میکنیم⁉️
🔸 صوت کامل کتاب جذّاب #سه_دقيقه_در_قيامت
#کتاب_صوتی
🔺 حکایات جالبی درباره صورت برزخی اعمال و مواقف برزخ در این کتاب نقل شدهاست که نگاه انسان را به زندگی تغییر می دهد.
👌ارزش چند بار گوش داردن دارد.
#کانال_حوزه_ولایی↙️
📿 @hawzeh_velaei
🔴استعانت قالیباف از حاج قاسم
🔔ان شالله این روحیه ولائی تداوم یافته و بر همه مجلسیان سایه افکند
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
🔔 دستاورد جدید دفاعی؛
👈تحقق وعده مهم سرلشکر سلامی ظرف کمتر از ۸ ماه
🔴رونمایی رسمی سپاه از زیردریایی بدون سرنشین رزمی
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شروع طوفانی مجلس ۱۱ ⁉️➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔شهر"مینیا پلیس" آمریکا در آتش اعتراض و تخریب
اگر یک دهمش در ایران بود الان بعضی ها فاتحه می خواندند ➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام جمعه جوشکار ➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
21.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔔مهم .از چالش های #بورس ، عدم مشارکت #سبدگردانها در سود و زیان #سهامداران است
http://eitaa.com/joinchat/1223360536C8a78ba74bb
🔔تحلیلی همه جانبه نگر از خانم فریبا علاسوند عضو هیات علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده
در باره مرگ رومینا
باسمه تعالی
در حادثه قتل دختر سیزده ساله تالشی بهنام رومینا چند نکته دارای اهمیت است که اول از همه اینکه این حادثه به عنوان قتل یک انسان ابعاد اخلاقی و حقوقی غیرقابل اغماض دارد. بی تردید هیچ کس نمی تواند بدون دلیل موجه جان کسی را بگیرد و قتل جرم سنگینی است و تاوان سنگینتری دارد. امر به معروف و نهی از منکر آمرانه ترین رفتار اصلاحی است که افراد جامعه تنها تا مرحله زبانی می توانند آن را انجام دهند و بازداشتن فرد مجرم با تنبیه بدنی تنها و تنها در اختیار حاکم شرع است. از نظر اخلاقی نیز می دانیم دین شریف اسلام بدگمانی نسبت به دیگران را ممنوع می داند چه رسد به آسیب رساندن، کتک زدن و یا سطوح سخت تر مانند قتل. در الگوی اخلاقی اسلام رحم بر فرزند و بخشش او جایگاه بالایی دارد و والدین بهخاطر رحمت گستری بر فرزند مشمول لطف بیکران خداوند هستند.
دین شریف اسلام بدگمانی نسبت به دیگران را ممنوع می داند چه رسد به آسیب رساندن، کتک زدن و یا سطوح سخت تر مانند قتل
همچنین در کنار ارزش پایدار فوق، حفظ نوامیس، عفت ورزی نسبت به دختران و زنان در جامعه، خودداری از بی غیرتی و بی حیایی، حفظ حریم مرد و زن نامحرم نیز ارزش های پایداری هستند که نباید به بهانه تحولات اجتماعی با اباحی گری مردم را تشویق کرد که ارزش های خود را نادیده بگیرند و چشم بر غارت نوامیس خود ببندند. براین اساس نه می توان به بهانه قتلی ناروا غارت عفت را نادیده گرفت یا بر غیرت پدر شورید و نه به بهانه حفظ نوامیس دخترکی نوجوان و فریب خورده را به شکل فجیع و ناجوانمردانه کشت.
از سوی دیگر در این حادثه پرده از داوری های متناقضی برداشته می شود مانند این که گاهی یک دوره و نیم وقت مجلس و مردم گرفته می شود تا به بهانه های رنگین ازدواج دختران زیر 16سال را ظالمانه و با برچسب ازدواج کودک محکوم و ممنوع کنند، درحالی که ممکن است چنین ازدواج هایی در چارچوب شرع و قانون به شکل مناسبی و با احقاق حقوق دختر تحقق پذیرد و گاهی همان افراد، فرار دختر 13ساله با مردی 30ساله که با فحاشی و تهدید دخترک را از خانوادهاش ربوده عشق و آزادی انتخاب و شیوه زندگی نامیده اند، از آن دفاع کرده و از همگان می خواهند که چشم خود را روی تحولات و واقعیات جامعه باز کنند بی آن که غصه دختر نوجوان احساساتی و قربانی خشم جنسی یک مرد فریبکار را بخورند. بی تردید اگر محاکم قضایی به محکومیت آن مرد حکم دهند شعرا دست بهکار بافتن غزل برای عاشق دلخسته می شوند. ولی اگر پدر محکوم شود هر حکمی به جز قصاص را ناعادلانه می خوانند. کسانی عدم قصاص پدر را ناعادلانه می دانند که قصاص هر قاتل دیگری را حکم خشن اسلامی دانسته و همواره به عفو دعوت می کنند. این تناقضات عجیب برای اهل تفکر همه معنادار هستند.
باید در این اتفاق چند مطلب در یک چندضلعی با هم دیده شوند. چرا پدر تصمیم به قتل فرزند عزیزتر از جانش می گیرد؟ چه دیده؟ چه تهدیدی شده؟ آیا مورد اخاذی قرار گرفته؟ آیا کسی می تواند خود را جای او که در یک شهر کوچک زندگی می کند و عکس دخترش در دست مردم دست به دست می شود؛ بگذارد؟ بی تردید آنقدر ابعاد این قتل دلخراش است که اجازه دیدن عذر پدر را نمی دهد، ولی باید این وضعیت روحی را هم دید و البته این امر به معنای توجیه قتل نیست. مسئله دیگر سهم نهادهای واسطی است که در این رخداد محقق نشده اند کدام نهاد باید میان پدری که در مرز جنون است و دختری که خطای بزرگی مرتکب شده و پسری که دست از تهدید خانواده دختر برنداشته واسطه می شد و همگان را به خویشتنداری و حل مسئله دعوت می کرد تا مجرم و خاطی از بی گناه شناخته شوند و با روش های درمانگرایانه و مداخله ای به دختر، پدر و خویشان امکان عبور از تنگنای این رخداد چندوجهی را می داد؟ از نقاط ضعف در کشور ما عدم تحقق این سهم و فقدان نگرش حرفه ای به این جایگاه است. بعد دیگر سهم آگاهی دختر و پدر است. دختران کی و چگونه باید رفتارهای پرخطر را شناخته، از خود و پاکدامنیشان محافظت کنند و رعایت حریم مرد و زن را تمرین کرده و بدانند اینگونه روابط به صلاحشان نیست؟ چرا تنها به این اکتفا می کنیم که بگوییم جامعه متحول شده و اباحه رفتارهای جنسی واقعیت جامعه ماست؟ پدران کی و چگونه باید یاد بگیرند در شرایط جدید با چه روش هایی می توانند از ناموسشان حمایت و مراقبت کنند؟ مسئولان در جامعه هم باید بدانند بروز رفتاری تا بدین حد خشن می تواند سرریز هزاران فشار اقتصادی و اجتماعی باشد؟ و عده ای فکر نکنند فلان لایحه به سود زنان، حلال همه مشکلات آنان است
. اگر مردم روز به روز برای نان، آب، شغل و گرانی لبریز از خشم شوند با تصویب لوایح کاری از پیش نمی رود. از سوی دیگر ممکن است خانواده ای درگیر پریشانی، م
شکلات روانی، اعتیاد، اختلافات زناشویی و ده ها مسئله دیگر باشد که خشونت معلولی از آن همه عوامل است.
دختران کی و چگونه باید رفتارهای پرخطر را شناخته، از خود و پاکدامنیشان محافظت کنند و رعایت حریم مرد و زن را تمرین کرده و بدانند اینگونه روابط به صلاحشان نیست؟
نهایتا اینکه هر جرمی مجازاتی دارد. در این اتفاق سهم مردی که به حریم خصوصی یک خانواده تجاوز و دختر نوجوان آنها را فریب داده، خانواده اش را تهدید و با انتشار عکس دختر در فضای مجازی عرصه را بر خانواده دختر تنگ کرده سهم کمی در بروز رخداد تلخ قتل نیست. پدر که آخرین پرده را اجرا کرد و دختر را کشت نیز جرم معینی دارد. اسلام به هر دلیلی که بر ما پوشیده است پدر را در برابر مرگ فرزند به قصاص محکوم نمی کند. باید همه کسانی که با اعدام مخالفند فرصت را مغتنم شمرده و در این باره دست کم سکوت کنند! عدم قصاص به معنای حذف عنوان مجرمانه از اقدام پدر نیست و از نظر فقهی حبس و دیه در انتظار این پدر است و اتفاقاً به دلیل عنوان مجرمیت، پدر از این دیه هیچ سهمی ندارد. سهم سوم تقصیر هم برعهده همه نهادهایی است که وظیفه ترمیم این زخم را داشتند و باید بهموقع اقدام کرده و با نگهداری دختر در محل امن، وساطت و مشاوره هم دختر را پشیمان می کردند و هم پدر را راهنمایی می نمودند که متأسفانه چنین نشد.
باید بدانیم که پدیده قتل دارای انواع و اقسام مختلفی است و اگر یک قتل ابعاد مختلف دیگری پیدا کند تشدید مجازات در اختیار قاضی است و قضات ابعاد متخلف بزه را در نظرخواهند گرفت مانند این که در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه 80 ریاست وقت قوه قضائیه مرحوم آیت الله شاهرودی قتل های مکرر ناموسی در یکی از استان های جنوبی کشور را مشمول افساد در زمین اعلام کرده و قاتلین را از این بابت به قصاص محکوم کردند. بنابراین قضاوت درباره مباحثات فقهی و حقوقی این مسئله تنها در اختیار قانونگذاران فقیه است که ابعاد اجتماعی مسائل را نیز رصد می کنند.
منبع: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی
@hawzeh_velaei
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔قابل توجه ما مدعیان تولید داخلی
👈 وقتی به حاج «ابومهدی المهندس» فرمانده شهید الحشد الشعبی و مقاومت اسلامی عراق، حین بازدید از خطوط نبرد با داعش نوشابه خنک "کوکا کولا" تعارف میشود، از نوشیدن آن خودداری نموده و میگوید:
♦️نمیخواهم، این امریکایی است؛ دوغ عراقی مینوشم که بهتر است...
________
حوزه ولایی↙️
📿 @hawzeh_velaei
تهدید این کانال
🔔متن پیام تهدید آمیز یکی از کاربران در باره پستهای مربوط به مدرسه توحید که تقاضای انتشار پیام بعدی را دارد که عینا تقدیم میکنیم با این که برخی نظر دیگری ممکن است داشته باشند👇
"این قصه حالا حالا ادامه دارد....فقط گفته باشم .. اگرپلیس فتا آمدسئوال کرد به چه استنادی آن مطالب خلاف راگذاشتید... ..؟.
وچرا این جوابیه راکه مطابق میلتان نبود چرانگذاشتید ...انکارنکنید!"
👇👇👇
🔔پیامی که دو تن از کاربران اصرار دارند حتما در این کانال بارگذاری شود👇👇
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله رب العالمین
پاسخ عده ای ازاولیادانش آموزان مدرسه توحید
سلام علیکم
باعرض احترام خدمت همه اولیا محترم ودلسوزکه دغدغه تعلیم تربیت اسلامی را دارند
ضمن سپاس واحساس همدردی باشما عزیزان که دغدغه دینی ،تربیتی دارید؛ چند نکته اي را خدمتان عرض میکنيم؛
1-قریب به 30سال ازتاسیس این مدرسه میگذرد و موسس محترم این مجموعه بیش از50 کتاب برای استفاده کودکان و نوجوانان و جوانان واساتيد حوزوي و دانشگاهی تالیف نموده اند كه مركز نشر ان دفترتبلیغات اسلامی است وهمه را نشرداده ودراختیار تمام فرهیختگان کشور قرارداده و بعضی از ان ها تابحال 30بار به چاپ رسیده است وهمه ان ها بیانگر و روشنگر عقاید و افکار و اندیشه های ناب اسلامی مولف است...و در انها هیچ رگه یاشبهه ای ازافکارالتقاطی یا انحرافی دیده نمي شود .... این مجتمع سالهاست که درایران شناخته شده ومسئولان بزرگی ازاین مجموعه دیدن کردند و اکثرمراجع تقلید وآیات عظام فرزندانشان دراین مدرسه تحصیل نموده اندونه تنهابین مدارس قم بلکه بين مدارس سراسرکشورشناخته شده و معروف است....بخصوص بانظريه پردازی هایش و اجرای طرح ( نهادینه سازی ارزش ها.... )باعث گرایش وجذب اندیشمندان حوزه و دانشگاه ها، هم درمجمتع دخترانه وهم مجتمع پسرانه گردیده است.جاي بسيار تعجب است كه طي اين سي سال خدمت صادقانه در مسير انقلاب و رهبري بودن چرا اكنون كه مجموعه در اوج شکوفایی و اعتبار و قوت در انجام رسالت تعليم و تربيت ديني است که همه جاگیرشده است ، اين نسبت هاي ناروا وتهي از واقع و غرض آلود و بی پایه به مجموعه داده مي شود.....؟! طبیعی است آنان که اطلاعی ندارند ویا بخاطر نداشتنن ضوابط لازم درمجموعه پذیرفته نشده اند ویامحلی را میخواهنداحداث کنند واعتبای برای خودجلب کنند، دست به این کاربسیار سخیف وزننده بزنند. ....البته اولیا فرهيخته واندیشمند ما خوب ازاین جریانات مطلع بوده و بدور ازهرگونه سطحی نگری و بر اساس همان اعتقاد قبلي به مدرسه خود اعتماد مي نمايند.
٢-موسسه فرهنگي تربيتي توحيد ، موسسه اي مستقل ،داراي مباني نظري و عملي مستقل است و به هيچ گروه. انجمن ، جناح سياسي و .... وابسته نبوده و نيست ، خط سير تربيتي ان منطبق بر اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي بر مبناي ولايت مطلقه فقيه است كه در متن اساس نامه ان مذكور است. و كارنامه ي درخشان ٢٥ دوره فارغ التحصيلان و دانش اموختگان انقلابي ، متعهد به اسلام و انقلاب عزيز اسلامي گواهي بر مدعاست.
٣-مديريت موسسه حضرت حجه الاسلام و المسلمين فرهاديان و ديگر مديريت هاي مجموعه همگان ازشخصيت هاي متعهد، متدين، معتقد و ملتزم به نظام ولايي و رهبري و ولي فقيه زمان حضرت ايت الله العظمي خامنه اي بوده و هستند. سوابق و كارنامه ي ايشان در معرض ديد همگان است، نيازي به تبيين و توضيح نمي بينيم.
٤- چشمان تيزبين و مراقب موسس محترم و مديريت هاي مقاطع با تمام دقت ،مراقب هر حركت نفوذي است و نه فقط انجمن حجتيه ، بلكه هر جريان منحرف وبه ظاهرانقلابی ویامنحرف از مسير انقلاب و رهبري است...
: 5- بازديد از مجموعه هاي با سابقه ي اموزشي در سطح كشور ،جزء دستور كار مجموعه توحيد است چنانچه مجموعه توحيد نيز در معرض بازديد از داخل و خارج كشور قرار دارد،و اين از كوته نظري است كه اين بازديدها را نشاني از انطباق و هم فكري در عقيده و عمل دانست. تذكرا فرزندان بسياري از شخصيت هاي تراز اول انقلاب در مدرسه مذكور، تحصيل و يا فارغ التحصيل شده اند و اين هيج دلالتي بر هم فكري ايشان با مدرسه مذكور ندارد.
: 6- درپایان ما به عنوان جمعي از اولياء که فرزندانمان سالهای سال دراین مجموعه تحصیل کرده اند.. نسبت نوشته مذکور واتهاماتی که ازروی غرض ورزی به اينچنين مجموعه ارزشی وانقلابی واردکرده اند اقدام مقتضی را انجام خواهیم داد...
جمعی ازاولیاباسابقه مدرسه توحید
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
🔔کانال حوزه ولائی :
در جوابیه پستهای بالا از کاربران مطالبی رسیده است که فعلا آنها را منتشر نمی کنیم ولی در ادامه به برخی از پیامهایی که به نحوی در واکنش به پستهای مربوط به مدرسه توحید قم در فضای مجازی منتشر شده را تقدیم می کنیم👇👇
⛔️مدارس مذهبی، کمپهای انجمن حجتیه
#نفوذ_جریانی
✅قسمت اول
اگرچه در مورد این موضوع کم و بیش صحبت شده اما این بار از نگاه معلمی که از کودکی در این فضا رشد یافته و هماکنون نیز در مدارسی با حضور #معلمان_انجمنی مشغول به تدریس است، به آن میپردازیم. البته این معلم مطلع و فعال، به دلیل مسائل شخصی و برخی موانع اجتماعی در محیط کار، از درج مشخصات شخصی خودداری کردهاند. آنچه در ادامه میخوانید، #مصاحبه اختصاصی روشنا با یکی از معلمان و پرورشیافتگان در محیطی با تفکرات انجمنحجتیه است:👇
سوال : ظاهراً تشکیلات انجمنحجتیه سالهاست تعطیل اعلام شده، اما همچنان ردپای فعالیتهایش به چشم میخورد، نظر شما در این زمینه چیست؟ این فعالیتها در چه حوزهای بیشتر است؟
👤بله، انجمن همچنان فعالیت دارد و فعالیتها به این صورت است که مثلاً جلساتی میگذارند و از بچهها در سنین مختلف، تستهایی میگیرند و بنابر نتیجه میگویند در چه کلاسها و جلسات قرآنی شرکت کنند. این جلسات قرآنی و اعتقادی با چارچوب مشخصی پیش میرود و در روانخوانی یا ترجمه قرآن خلاصه نمیشود. به جز جلساتشان که از قدیم بوده و هست، مدرسه هم دارند، چون وقتی از بچگی روی افراد کار کنند، در بزرگسالی طوری میشوند که انجمن میخواهد. پس بعد از فارغالتحصیل شدن از مدرسه، باز هم جلساتشان ادامه دارد.
سوال : همانطور که فرمودید به جز جلسات مختلف، در مدارس -یعنی در حوزه آموزش و پرورش- هم فعالیت دارند، شما با توجه به شغلتان (معلمی) در اینباره چه میدانید؟
👤در این زمینه معمولاً فردی کار میکنند؛ یعنی اگر به مدرسه خاصی بروید و بگویید آیا کار انجمنی انجام میدهید؟ میگویند نه. اما در یکسری مدارس خاص، بالأخره یک نفر هم شده، اهداف انجمن را پیش میبرد که البته همین یک نفر خیلی قوی است. به عنوان مثال، معلم را به صورت قراردادی جذب میکنند و اصلاً اسم و رسمش را به گزینش نمیفرستند. موارد زیادی وجود دارد (مثلاً برای درس دینی و...) که معلم انجمنی به راحتی تدریس میکند و اسمش هم در جایی ثبت نیست.
در مدارس بسیار ماهرانه عمل میکنند به گونهای که فرزندان خانوادههای مذهبی -که بدون هیچ گرایش انجمنی- در مدرسه مذهبی ثبت نام کردهاند، وقتی تحصیلات ابتداییشان تمام شد، به خاطر گرایشهایی که معلم در آنها ایجاد کرده به جلسات انجمن میروند. خانواده هم فکر میکند یک جلسه مذهبی است. #جلسات_اعتقادی هم که پوششهای زیادی میتواند داشته باشد، پنجشنبهها، محرم، تاسوعا، عاشورا، میلادها و شهادتها جلسه دارند. حتی روزهای عادی هم کلاس میگذارند. پدر و مادرها هم میگویند جلسه مذهبی است دیگر، چرا نرود؟ برود یک چیزی یاد بگیرد.
البته از نظر مذهبی خیلی خوب کار میکنند، اما مبانی فکری را هم به سمت خود تغییر میدهند. یک وقت میبینیم بچهای با توانایی بالا در فن بیان و اطلاعات زیاد در مورد شئونات شیعی، فعال انجمنی شدهاست. انجمنحجتیه، قوی کار میکند حتی اگر گزینش صلاحیت معلم انجمنی، نیاز به بررسی داشته باشد، کاملاً میدانند چطور قبول شوند، چون هر سؤالی بپرسند، بلدند. از آن طرف، چیزهای دیگری هم بلدند که رو نمیکنند و به وقتش، آنهایی که نیتشان تخریب است، خود را نشان میدهند. البته بعضیهایشان آن اول از بزرگان بودند که با نیت مبارزه با بهائیت، انجمن را راه انداختند، اما حالا در مدارس نیروهایی به عنوان معلم میفرستند که با تأثیرگذاری تدریجی، بچهها را جذب کنند.
ادامه دارد
#مع_المومنین
https://eitaa.com/antinofoozeqom
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei
⛔️مدارس مذهبی، کمپهای انجمن حجتیه
#نفوذ_جریانی
✅قسمت دوم
سوال : شما گفتید بعضی معلمها انجمنی هستند، یعنی وقتی میگویند مدرسهای به انجمنحجتیه مربوط است، منظور همان چند معلم است یا امکانات بیشتری دارند؟ (ساختمان مدرسه، کادر مدیریتی و...)
👤نه، انجمن، بزرگانی دارد که مدرسه دارند و مدرسهگردان هستند، اما انجمنی بودنشان را بروز نمیدهند. البته از آن طرف، مدارسی هستند که واقعاً ندانسته انجمن در آنها #نفوذ میکند. مدارسی هم هست که کلاً بافتش انجمنی است و با پول این تشکیلات درست شده، انجمن از لحاظ مالی هم خیلی خوب به آنها میرسد اما در مدارس دیگر معمولاً انجمن فقط چند نیرو دارد و پشتیبانی مالی هم صورت نمیگیرد.
در واقع، وضعیت برای همه مدارس، یکسان نیست. بعضی از اساس، انجمنیاند، برخی بستر نفوذ انجمن را دارند و شماری دیگر بستگی به شرایط دارد. یعنی در اثر بیتوجهی مسئولان مدرسه، هر سال ممکن است یک خط فکری، به دانشآموز القا شود. یک سال که معلم دینی، انجمنی باشد، بچه ها را به سمت انجمن میکشد، چپی باشد، به آن سمت و به همین ترتیب، تا چه پیش آید.
اما مدارسی که ماهیتاً انجمنیاند، آگاهانه کادرشان را به این سمت میبرند. همین مدارساند که مثلاً مشخصات معلم دینی را به گزینش ارائه نمیدهند یا فردی غیر از آنکه اسمش را معرفی کردهاند، به کلاس میفرستند. منطقه هم آنقدر بیکار نیست که از گزینش، بازرس بفرستد تا بررسی کند که نام فرستاده شده با فردی که سر کلاس میرود، یکی هست یا نه. حتی اگر یک وقت برای کسی سؤال ایجاد شد، میگویند آن آقا مریض بوده و فلانی به جایش آمدهاست.
✍فرق و ادیان
ادامه دارد..
https://eitaa.com/antinofoozeqom
➖➖➖➖➖➖
📿 @hawzeh_velaei