5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حمله داعشیها به بازاریان تهرانی
براندازان زورکی قصد ورود به بازار را داشتند که مغازه داران بخت برگشته مجبور شدند در سرا را ببندند و مردم بیچاره هم گیر افتادهاند.
#پایان_مماشات
🇮🇷@hayatetayebe1
با یکی از اقوام که در بازار مغازه دارد صحبت کردم. می گفت ما بازاری ها هیچ وقت هیزم بقیه نمی شویم و برای ما مهم کسب و کار خودمان است. امروز هم بی توجه به فراخوان ضدانقلاب مشغول کار روزمره بودیم که اوباش با شلوغ کردن در ورودی پاساژ باعث شدند مغازه داران از ترس غارت مغازه و اجناس شان تعطیل کنند.
با اینکه طرفدار جمهوری اسلامی نیست اما حسابی از ضدانقلاب شاکی بود که مانع کسب و کارشان هستند. حرفش این بود که چرا محکمتر با اینها برخورد نمی شود؟
خلاصه اینکه این مدل کارها اسمش انقلاب نیست. انقلاب یعنی همراهی توده های مردم برای انجام یک کار. نه اینکه با وحشی بازی و ایجاد ترس و اجبار، بقیه را مجبور به تعطیلی مغازه کنید تا از نان خوردن بیفتند. وگرنه اگر اسم این کار شما انقلاب بود، امروز باید همه مغازه های تهران تعطیل می شد اما غیر از بازار و چند جای دیگر که از ترس غارت گری اوباش تعطیل شده اند، مردم دارند کار خودشان را انجام می دهند.
✍امیرحسین ثابتی
🇮🇷@hayatetayebe1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو سوئد جمع شدن برای حمایت از اعتراضات ایران، بعد آهنگ دختران افغانستانی رو گذاشتن😂
و جالبتر اینکه اینترنشنال هم پخشش کرده 🤣
آهنگ #برای_دختر_همسایه از عاقبت شوم دخالت آمریکا در افغانستان میگه
🇮🇷@hayatetayebe1
🔺فروش ویژه بعضی کسب و کارهای اینترنتی به مناسبت ۲۴، ۲۵ و ۲۶ آبان 😉☝️
زنده باد ایرانو ایرانی🇮🇷
🇮🇷@hayatetayebe1
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
22.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰سوال دانشجو: ژاپن اگرچه بودجه نظامی ندارد اما اقتصاد و امنیتش را تامین کرده است.
سوال دانشجوی دوم : فایده استقلال برای کشور چیست؟ مثلا ژاپن (علی رغم پیشرفته بودن) به آمریکا اجازه دخالت در کشورش را داده .
🔸پاسخ دکتر جلیلی به دو سوال مشابه در دو جلسه مختلف دانشجویی
✅ پایگاه اطلاعرسانی دکتر سعید جلیلی
@saeedjalily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔹آقای مجتبی رضاخواه، نماینده محترم مجلس شورای اسلامی، شیر مادرت حلالت!
اونی که مدام میگه احسنت هم خدایی دمش گرم👏
#پایان_مماشات
#لبیک_یا_خامنه_ای
🇮🇷@hayatetayebe1
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مصلحت اندیشی علما تا کجا ؟؟ ای علمای اسلام به داد خودتون برسید !!
◾️ انتقاد و مطالبه خانم دکتر معصومیاصل از سکوت علمای حوزه علمیه و عدم اعلام صریح موضعشان
◾️ نشرحداکثری تا بگوش آقایان برسد بلکه از مارپیچ سکوت و حاشیه امنشان خارج شوند
خانم دکتر معصومی
#لبیک_یا_خامنه_ای
🇮🇷@hayatetayebe1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت دوربین خبرنگار تسنیم از چند خیابان اصلی در تهران
▪️فراخوان ضدانقلاب برای اعتصاب همینقدر پوچ از آب درآمد
🔹مردم ماهیت تروریسترسانهها را خوب میشناسند.
🇮🇷@hayatetayebe1
🔻آنچه از «کشف حجاب» دیدم
دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسهزنیِ جامعهشناختی در ایستگاههای متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایقهای رسانهای» و «حائلهای روایی» مشاهده کنم. مشاهدهای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیشداوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهدههای قبلی بود و آنها را تأیید میکرد. و اماّ نتایج:
۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاههای مترو رفتوآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُلحجاب ارائه نمیکنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود میکنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! بهعبارتدیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایتهای انبوه» دارند؟!
۲- بیحجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ بهطوریکه پوشش سایر قسمتهای بدنشان، عادی و عرفی بود. اینگونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخشهای دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمتها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراینمیان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمتهای دیگر بدنشان نیز زننده بود، از جمله اینکه شلوارشان تا نزدیکهای زانویشان بالا آمده بود، یا تیشرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدنشان آشکار بود، یا یقیۀ تیشرتشان باز بود و ... .
۳- بهجز دو مورد، همۀ کسانیکه کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالیکه چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراینباره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال میدهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشدهاند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک میشوند، ترجیح میدهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب اینکه بخش دیگر، گاهی موهای خود را میپوشانند و گاهی هم نمیپوشانند و هنوز به «جمعبندی» نرسیدهاند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکردهاند.
۴- دیگر اینکه پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادیها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسلها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادیها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادیهایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادیها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند.
۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاهها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلیام نشان میدهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محلهها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاینرو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بیاعتنا به «مطالبههای اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال میکرد.
۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان مینگرند؛ چنانکه حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاههای طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاهها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاههای مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّتطلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب بهعنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی میشود و ما با موقعیّت تثبیتشدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم.
🖋 مهدی جمشیدی
#لبیک_یا_خامنه_ای
#حجاب
#امام_زمان
🇮🇷@hayatetayebe1