هدایت شده از حیات طیبه
✨ ﴾﷽﴿✨
🌿اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِاللهِ وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنائِكَ عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ اَبَداً ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ، اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَعَلى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَيْنِ وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَيْن🌿
🌱اَللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّهِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَهِ وَفی کُلِّ ساعَهٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً🌱
#امام_زمان #امام_حسين
🇮🇷@hayatetayebe1
🔸امام صادق علیه السلام: إذا قامَ القائِمُ عليه السلام حَكَمَ بِالعَدلِ وَ ارتَفَعَ في أيّامِهِ الجَورُ، و أمِنَت بِهِ السُّبُلُ، و أخرَجَتِ الأَرضُ بَرَكاتِها ورَدَّ كُلَّ حَقٍّ إلى أهلِهِ .
🔹هرگاه قائم برخيزد، به دادگرى حكم راند و ستم در روزگار او به سر آيد و راه ها امن شود و زمين بركتهاى خود را بيرون ريزد و هر حقى به صاحبش داده شود .
📚كشف الغمة : ج ٣ ص ٢٥٥ .
🇮🇷حیات طیبه🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
گر "هشت " رضا و "نه" جواد است چه غم؟
بگذار که هشتم گرو نه باشد ...
#میلاد_امام_جواد(ع)💫🌺
#بر_همگان_مبارکباد💫🌺
سالروز ۱۲ بهمن ، ورود حضرت امام خمینی به وطن ، و آغاز دهه فجر ، مبارک باد.
1_3063668434.mp3
367K
❇️#بمناسبت_ایام_دهه_فجر🇮🇷
🎙هوا دلپذیر شد
✌️ #دهه_فجر
🇮🇷حیات طیبه🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
🖋دومینوی انقلاب اقتصادی | حسین عباسیفر
در فقه شیعه اگر ترک مستحبی یا انجام مکروهی به شکل اضطرار و اجبار «صورت اجتماعی» بگیرد، استحباب به واجب و کراهت به حرمت تبدیل میشود!
مثلا اگر اذان گفتن که یک امر مستحب است در یک جامعه ترک شود و هیچ کس اذان نگوید بر حاکم شرع واجب میشود که این امر شرعی را احیا کند ولو اینکه به کسی اجرتی بدهد تا اذان بگوید.
همینطور است اگر یک مکروهی در سطح جامعه فراگیر شود به گونهای که مردم نتوانند از آن فرار کنند و مجبور به انجام آن باشند. در اینجا ساختاری که باعث شده چنین اتفاقی بیفتد محل اشکال است و حاکم باید این ساختار را تغییر دهد.
نمونه بارز این مساله، اجیر شدن ١١ میلیون کارگر در کشور ها و اجیر شدن میلیاردها نفر در دنیاست.
ساختار اقتصادیِ سرمایهداری اساسش بر همین امر مکروه شکل گرفته است؛ مزدوری و اجیریِ تعداد زیادی از مردم، برای عدهای اندک از صاحبان سرمایه!
در حقیقت اجیر شدن که یک امر مکروه است به خاطر وجود این ساختار، تبدیل میشود به یک امر ضروری برای مردم!
اما
الف: این ساختار چگونه این اتفاق را رقم میزند؟
ب: راهکار برون رفت از این ساختار ظالمانه چیست؟
پاسخ الف:
١. ابزار تولید و کسب و کار (پول، دانش، زمین) در اختیار تعداد اندکی از افراد قرار میگیرد و طبیعی است که بدون ابزار تولید، حق کسب و کار از دیگران سلب میشود!
٢. وقتی تعداد کسانی که صاحب سرمایه برای راهاندازی یک کسب و کار نیستند، زیاد میشود و عرضهی نیروی کار نسبت به تقاضای آن بسیار بیشتر است، کارگران در رقابت برای تصاحب همان تعداد محدود شغل میافتند.
٣. رقابت در عرضهی نیروی کار زیاد میشود و صاحبان سرمایه میتوانند دستمزد را آنقدر پایین بیاورند که فرد اجیر شده روی مرز مرگ و زندگی بایستد و کار کند!
۴. دانشگاه و تمام ساختار تولید دانش، در خدمتِ بالابردن بهرهوری چنین ساختاری قرار میگیرد و کمکم تمام کوچکمقیاسها و سرمایههای خرد به علت عقب ماندن در عرصه علم و فنآوری نابود میشوند!
۵. نهادهای پولی و مالی در خدمت ساختار تولید انبوه قرار میگیرد و تمام سرمایههای خرد مردم را جمع کرده و در مسیر #تداول_ثروت قرار میدهد! بورس و بانک و بیمه و ... کارکرد اصلیشان همین گردش ثروت در دست اغنیاست که مورد نهی خداوند در قرآن کریم است. (لکی لایکون دولۀ بین الاغنیاء منکم)
۶. منابع طبیعی از جمله زمین و معادن و ... در اختیار صاحبان ثروت قرار میگیرد و مردم عادی از این منابع تقریبا هیچ سهمی ندارند. علت این تبعیض را عدم توانایی مردم برای تولید انبوه ذکر میکنند.
٧. تبعیض بسیار زیاد در پرداخت حقوق مدیران و کارمندان دولت. بخشی از صاحبان ثروت همان صاحبان قدرت هستند که در شروع چرخه تولید نابرابری ایستادهاند.
٨. نظام انحصارات. هر گونه انحصاری که به صورت قانونی و یا به شکل نهادی در اقتصاد ایجاد میشود.
از حق مالکیت فکری گرفته تا ساختار مجوزدهی و دخالت رسانهها در جهتدهی تمایلات و تقاضاهای مردم.
مجموع عوامل بالا ساختاری را پدید میآورد که مردم (بیش از نیمی از نیروی کار کشور) اجیر دیگران شوند و قادر به چرخاندن زندگی خود بدون مزدوری سرمایهداران نباشند.
پاسخ ب:
همانطور که ملاحظه میکنید ما با یک پدیده مواجه نیستیم و در مقابل ما یک سیستم و یک ساختار در هم تنیده وجود دارد. ساختاری که در ایران حدود ١۵٠ سال و در غرب حدود ٣٠٠ سال سابقه دارد.
اولین نکته در مواجهه و مقابله با این ساختار تولید نابرابری در جامعه عزم و اراده است. مسئولین و نخبگان و مردم باید به این تصمیم برسند که برنامهای برای خروج از سرمایهداری و خروجِ سرمایهداری از جامعه تدوین شود.
این برنامه دو ویژگی مهم دارد:
١. تدریجی است
٢. ترجیحی است
در حقیقت باید یک دومینو برای بازگشت به عدالت و بازگرداندن حق مردم به ایشان طراحی شود.
برای طراحی این دومینو باید با قطعهای شروع کرد که از دو جنبه نظری و عملی خدشهای در آن وارد نباشد.
البته باید این مساله را در نظر داشت که تغییر و تحولات بزرگ هزینه دارد و این جراحی بدون خونریزی نیست.
پیشنهاد نگارنده همان پیشنهاد استاد بزرگوار پرفسور مسعود درخشان است: قله تراشی!
ابتدائا باید نظام پرداخت حقوق و جبران خدمات کارکنان دولت زیر و رو شود. در این رابطه استاد قنبریان به همراه تعدادی از کارشناسان حوزه و دانشگاه در سازمان اداری استخدامی کشور حضور پیدا کردند و لایحه نظام پرداخت کارکنان دولت را بر اساس مبانی اسلامی و متناسب با شرایط روز جامعه نوشتهاند و فقط منتظر ارادهای برای اجرای آن است.
ادامه 👇
ادامه یادداشت (بخش اول)
قطعه دوم دومینو حذف بانکداری و خلق پول خصوصی است. پول یک حق عمومی است و باید مثل خون در اقتصاد کشور بچرخد نه اینکه در دست عدهای از اغنیا به گردش در بیاید. حذف بانکداری مرکزی و تعدد بانک دولتی و در نهایت حذف ربا از سیستم پولی کشور از بخشهای دیگر این قطعه است.
قطعه سوم اجرای قانون است: بند ب سیاستهای کلی اصل ۴٣ و ۴۴ قانون اساسی یعنی اعطاء ٢۵ درصد از سهم اقتصاد در قالب تعاونیهای فراگیر ملی به مردم به ویژه سه دهک پایین و بیکاران.
(شاید به واسطه اینکه این قطعه به صورت قانون لازم الاجرا درآمده و دولتها وظیفه دارند آن را اجرا کنند، این قطعه را بتوان در ابتدای مسیر قرار داد اما به علت بزرگ بودن حجم آن و زمانبر بودنش بهتر است به صورت تدریجی صورت بگیرد)
قطعات بعدی این دومینو عبارتند از عادلانهسازی نظام آموزشی کشور و جلوگیری از تبعیض آموزشی، رفع انحصارات قانونی نوشته یا نانوشته و مجوزهای کسب و کار و تولید، حذف بازارهای سفتهبازی از جمله ارز و طلا و وضع مالیاتهای سنگین بر سفتهبازی و ... که توضیحات مربوط به آنها از حوصله این نوشتار خارج است.
حسین عباسیفر
١۴٠١/١١/١٢
#اقتصاد_اسلامی
🇮🇷حیات طیبه🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔺 آرزویی که باید به آن برسیم
رهبر انقلاب:
🔹آن چیزی که من به عنوان یک آرزو، چند سال قبل از این مطرح کردم و باید به این آرزو برسیم، این است که گفتم ما باید جوری برنامهریزی کنیم، جوری حرکت کنیم که پنجاه سال بعد اگر کسی در دنیا خواست حرفِ علمیِ نو بشنود، مجبور باشد فارسی یاد بگیرد. ۱۴۰۱/۱۱/۱۰
🇮🇷حیات طیبه🇮🇷
https://eitaa.com/joinchat/2840461424C69a94a5cc0