eitaa logo
حوزه حضرت زینب (س)دوزین
95 دنبال‌کننده
603 عکس
389 ویدیو
27 فایل
لبیک یا زینب(س)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تعلیم لازمه تربیت است . نقطه ی هدف در کار فرهنگی با رویکرد تربیتی، انجام دادن امر مهم تعلیم و تربیت انسان‌ها و تلاش برای رشد و تعالی آنهاست. تعلیم، عبارت است از فراهم آوردن زمینه‌ی مناسب برای رشد و شکوفایی استعدادهای ذهنی انسان. در حدیثی از امیرالمومنین (ع) خطاب به جوانان توجه کنیم که فرمود: " شرف و حیثیّت انسانی خود را با ادب، و دین خود را با دانش حفظ کنید. " خیلی حرف مهمّی است. دانش، دین را حفظ می‌کند؛ این منطق اسلام است. 🔹پس کسب و ترویج علم و معرفت دین اصل اول برای کار است چه برای خود مسئولین فرهنگی و چه برای مخاطبین کار فرهنگی! باید معارف دین را به گوش همه رساند. براین اساس یک معلم ، مربی و مدرس باید توجه کنند که تربیت، در هر زمینه ای که باشد، به ناچار نیازمند تعلیم است؛ زیرا مربی برای تربیت متربی ناچار است که او را از حقایق و مطالبی آگاه کند تا وی با آگاهی از آنها و عمل برطبق موازین آموخته شده، به رشد و پرورش ابعاد مختلف روحی و معنوی خود بپردازد. بنابراین تعلیم و آموزش، درواقع اولین شرط لازم برای تربیت به شمار می آید. پس لازم است مسئولین آموزشی و فرهنگی اسباب تعلیم و تربیت خود را با انواع روش ها اعم از مطالعه، کلاس های اخلاق و … فراهم کرده و مکرر درباره وظایف خود و دغدغه های فرهنگی مجموعه فکر کنند. ✅باید تلاش کرد که سیستم تربیتی اسلام را شناخت. بخش عمده ای از و بی روشی موجود در کشور درواقع ناشی از « شناخت نداشتن » از سیستم تربیتی اسلام است. سیستم اسلام بسیار دقیق است و حتی برای تقسیم عادلانه ی نگاه معلم بین دانش آموزان نیز توصیه های لازم را در خود دارد. این ما هستیم که از ابعاد و ظرایف آن بی خبریم. در حقیقت مکتب الهام بخش اسلام، مالامال از دستورهای اخلاقی و تربیتی دربار ه ی انسانهاست. این دستورها را می توان از لابلای آیات قرآن ، سنت پیامبر (ص) و سیره ی عملی اهل بیت(ع) بیرون کشید و متناسب با آن عمل کرد. ✍️مجتبی لشکربلوکی
مشکلات اساسی امریکا که نشانه های افول امریکاست. ۱.ضعف آرمانی .رودخانه فصلی با رودخانه ی دائمی چند فرق اساسی دارد.آب رودخانه فصلی معمولا غیر قابل شرب .گل آلود و معمولا بدون پشتوانه است ولی رودخانه ی دائمی وصل به یک منبع شفاف و غنی وصل است ودر برخورد با موانع صبورانه و با پشتکار به سمت مقصد به حرکت خود ادامه می دهد. مکتب لیبرال دموکراسی از لحاظ آرمانی مانند رودخانه فصلی است انتهای پشتوانه ی آن اندیشه بشری افرادی است که در دامان نفسانیات اسیر است .امروز تمام یافته هایش که به آرمان از نوع خودش تبدیل شده است در حال افول و نابودی است . و جای آن را آرمانهای مکتب اسلام ناب که مانند رودخانه ی دائمی از پشتوانه ی عمیق و دقیق الهی و وحی برخوردار است می گیرد ۲.مشکلات اجتماعی . مثل تبعیض نژادی و قتلها و فقر و مشکلات جنسی و ... ۳.مشکلات حاصل از هزینه های نظامی . ۴.مشکلات حاصل از ضعف نظام حاکمیتی . ۵.مشکلات حاصل از ضعف اقتصادی .
🌼ماجرای سیلی خوردن محافظ ایت الله خامنه ای ✍️در یکی از ملاقات های عمومی آقا، جمعیت فشرده‌ای توی حسینیه نِشسته بودن و به صحبتای ایشون گوش می‌دادن. من جلوی جمعیت، بین آقا و صف اوّل وایساده بودم. به گزارش افکارنیوز، اون روز، بین سخن‌رانی حضرت آقا، بارها نگاهم به پیرمرد لاغراندامی افتاد که شب‌کلاه سبزی به سر داشت و شال سبزی هم به کمرش. تا سخن‌رانی آقا تموم شد، بلند شد و خیز برداشت طرف من و بلند گفت: «میخوام دست آقا رو ببوسم» امان نداد و خواست به سمت آقا برود که راه اون رو بستم. عصبی شد و تند گفت: «اوهووووی....چیه؟! می‌خوام آقا رو از نزدیک زیارت کنم. مثل این‌که ما از یه جد هستیم» صورت پیرمرد، انگار دریا، پرتلاطم و طوفانی می‌زد. کم‌کم، داشت از کوره در می‌رفت که شنیدم آقا گفتن: «اشکال نداره، بذار سید تشریف بیاره جلو» نفهمیدم تو اون جمعیت آقا چطور متوجه پیرمرد شد. خودم رو کنار کِشیدم. پیرمرد نگاهی به من انداخت و بعد، انگار که پشت حریف قَدَری رو به خاک رسونده باشه، با عجله، راه افتاد به سمت آقا. پشت سرش با فاصله کمی حرکت کردم. هنوز دو سه قدم برنداشته بود که پاش به پشت گلیم حسینیه گیر کرد و زمین خورد. اومدم از زمین بلندش کنم که برگشت و جلوی آقا و جمعیت محکم کوبید توی گوشم و گفت: «به من پشت پا می زنی؟» سیلی‌اش، انگار برق 220 ولت خشکم کرد. توی شوک بودم که آقا رو رو به روی خودم دیدم. به خودم که اومدم، آقا دست گذاشت پشت سرم و جای سیلی پیرمرد رو روی صورتم بوسید و گفت: «سوءتفاهم شده. به خاطر جدّش، فاطمه زهرا، ببخش!» درد سیلی همون‌ موقع رفع شد. بعد سال‌ها، هنوز جای بوسه گرم آقا رو روی صورتم حس می‌کنم.»
🔴 شهید سید مرتضی آوینی: شاید جنگ پایان یافته باشد، اما مبارزه هرگز پایان نخواهد یافت؛ و زنهار این غفلتی که من و تو را در خود گرفته است، ظلمات قیامت است.
❇️ إنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ (آیه7- سوره محمد) 🔻هفتمین روز دفاع مقدس روز بصیرت افزایی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی نامگذاری شده است. 🔸رمز موفقیت ملت ایران در چهار دهه گذشته مقابل دشمنان کینه‌توز، اتکا به خداوند متعال و حفظ وحدت ملی و اطاعت از ولی فقیه بوده است. 🔹اگر امروز هیچ قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای جرات تعرض به میهن اسلامی ایران را ندارد به خاطر همین مولفه ها است. اکنون جنگ تمام نشده است و دشمنان استقلال و عزت ایران صرفاً تغییر تاکتیک داده و صحنه جنگ را عوض کردند، البته مدافعان امنیت و سربلندی ایران نیز تغییر روش داده و در عرصه های نوین مردانه مقابل آنها صف آرایی کردند. 🔸اینکه امروز جمعی از مدافعان جنگ نرم در ۱۸ استان‌ در هفتمین روز مرحله دوم نهضت روشنگری ثامن، کمر همت بسته و حماسه سرا و روشنگر زوایای دفاع مقدس در بستر فضای مجازی شدند، نشان دهنده شناخت دقیق دشمن از سوی آنان است. 🔺قطعاً ظفرمندی نهایی نصیب ملت هوشیار ایران است که به " إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ " ایمان دارند. ملتمس دعا دبیر قرارگاه تبیین و روشنگری
❇️ ویژه هفته دفاع مقدس👆 🔵 موضوع: پیغام فتح| برنوهای ایرانی در مقابل ارتش صدام ❌ روز ششم آغاز جنگ تحمیلی؛ مردم عشایر تنها با تفنگ برنو و مقاومت مردمی ارتش عراق را در پشت دروازه های شهر ها متوقف کرده بودند
‍ 🔴امام حسن(ع) و قیام عاشورا امام حسن مجتبی(۳-۵۰ق) دومین امام شیعیان که ۱۰ سال (۴۰-۵۰ق.) امام و حدود ۷ ماه خلیفه مسلمانان بود. اهل سنت او را آخرین خلیفه از خلفای راشدین دانسته‌اند. حسن بن علی نخستین فرزند امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) و نخستین نوه پیامبر(ص) است. زندگی امام مجتبی(ع) پر از اتفاقات گوناگون است در مظلومیت ایشان همین بس که به دست همسر خود با زهر به شهادت می رسد ! وی ۲ بار کل اموالش و ۳ بار نیمی از دارائی هایش را به نیازمند بخشید و به سبب همین بخشندگی هایش وی را " کریم اهل بیت " نامیدند. اما شاید بتوان گفت که بارزترین اتفاق زندگی امام مجتبی (ع)ماجرای صلح با معاویه است . همان موضوعی که از جمود فکران زمان امام تا بی بصیرتان زمان حال برداشتهای اشتباه از آن می گیرند ؛ تاریخ نوشته است که برخی از همین خشک مقدس ها بَعد از صلح امام حسن مجتبی(ع) را با لفظ " مذلّ المومنین " ( خوار کننده مومنان ) مورد خطاب قرار می دادند ! و اما ماجرای صلح امام با معاویه : حسن بن علی در ۲۱ رمضان سال ۴۰ هجری قمری ، و پس از شهادت امام علی(ع) ، به امامت رسید. در همان روز امامت بیش از چهل هزار نفر با امام مجتبی(ع) برای خلافت بیعت کردند. اما معاویه که خود ادعای خلیفه گری جامعه را داشت و از امام علی (ع) در جنگ صفین شکست خورده آن ماجرای حَکَمیت به حیله عمروعاص شکل می گیرد ، خلافت امام حسن(ع) را نپذیرفت و با لشکری از شام به سوی عراق حرکت می کند. امام مجتبی(ع) سپاهی به فرماندهی عبید الله بن عباس به سَمت معاویه فرستاد و خود به همراه یک گروه دیگر به ساباط رفت. معاویه تلاش کرد با طرح شایعاتی میان سپاهیان امام حسن(ع) ، زمینه را برای برقراری صلح فراهم کند. در این شرایط، امام مجتبی (ع) مورد سوءقصد یکی از خوارج قرار گرفته ، زخمی می شوند و برای مداوا به مدائن منتقل می گردند . همزمان ، گروهی از سران کوفه به معاویه نامه نوشتند و قول دادند حسن بن علی را به وی تسلیم کنند یا به قتل برسانند. معاویه نیز نامه‌های کوفیان را برای حسن بن علی(ع) فرستاد و به او پیشنهاد صلح داد. امام مجتبی(ع) آن تنها ترین سردار ، به ناچار صلح و واگذاری خلافت به معاویه را پذیرفت ، ولی با شروطی ؛ 🔸در کتاب الفتوح ؛ نوشته ابن اعثم کوفی شروط امام مجتبی (ع) را برای صلح چنین نوشته است : ۱_معاویه باید بر اساس کتاب خدا ، سنت پیامبر و روش خلفای راشدین رفتار کند. ۲_معاویه کسی را ولیعهد و جانشین خود نکند و انتخاب خلیفه را به شورای مسلمین واگذارد. ۳_همه مردم هر جا هستند در امنیت باشند. ۴_شیعیان و اصحاب علی(ع) بر جان ، مال و خانواده خود ایمن باشند. ۵_معاویه علیه حسن و برادرش حسین و سایر اهل بیت هیچ دسیسه‌ای به کار نبرد و به آنان آزاری نرساند. بعدها همگان به تجربه دیدند که معاویه به هیچ‌ یک از این شروط‌ عمل نکرد. 🔸دلایل صلح امام حسن(ع) با معاویه ۱. حفظ جان خود و شیعیان (شیعیان گروه کمی بودند و در صورت جنگ در آن شرایط به دست معاویه سرکوب می شدند ) ۲. عدم حمایت مردم از امام حسن(ع) و نبود نیروهای جنگی کارآمد ( امام مجتبی(ع) در پاسخ شخصی که به صلح اعتراض کرد ، چنین فرمود: من به این علت حکومت را به معاویه واگذار کردم که یارانی برای جنگ با او نداشتم. اگر یارانی داشتم ، شبانه روز با او می‌جنگیدم تا کار یکسره شود.) ۳.جلوگیری از خونریزی ( بعدها هنگامی که معاویه او را برای جنگ با خوارج دعوت کرد امام فرمود: اگر می‌خواستم با کسی از اهل قبله جنگ کنم ، اول با تو نبرد می‌کردم ؛ ولی من از تو دست برداشتم و برای صلاح امت اسلام و حفظ خون مسلمانان با تو کنار آمدم) ۴.حفظ دین (آن زمان جامعه اسلامی در شرایطی قرار داشت که ممکن بود جنگ با معاویه ، اصل دین را در جامعه از بین ببرد) ۵.خطر خوارج ( ابوبکر محمد بن عبدالله بن عَرَبی ، نویسنده کتاب احکام القرآن می‌گوید: یکی از علل صلح امام مجتبی(ع) این بود که وی می‌دید خوارج اطرافش را احاطه کرده‌اند و دانست اگر جنگ بامعاویه را ادامه دهد و مشغول آن معرکه شود ، خوارج بر سرزمین‌های اسلامی دست می‌یازند و بر آنها چیره می‌شوند و اگر وی به جنگ با خوارج بپردازد و مشغول دفع آنان گردد ، معاویه بر سرزمین‌های اسلامی و مناطق تحت حکومت وی چیره می‌شود . ) 🔸حال می بینیم با توجه به شرایط آن زمان و مردم جامعه اسلامی ، عاقل ترین کار صلح بود ولی صلحی که هم عزت امام و مومنین را حفظ کند و هم پس از مدتی پرده از چهره معاویه بردارد و در نهایت با خلیفه گری یزید چهره مومن از منافق جدا شده و جامعه پذیرش قیام عاشورا را داشته باشد . شهادت تنهاترین سردار تسلیت باد ✍️مجتبی لشکربلوکی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣صوتی ◀️ علی اکبر عرفانی ✅دفاع مقدس و گام دوم انقلاب
▪️پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت هفته دفاع مقدس و روز تجلیل از شهیدان و ایثارگران بسم الله الرحمن الرحیم ◽️گذشت زمان نتوانسته و هرگز نخواهد توانست یاد ارجمند شهیدان عزیز را از خاطر ملت ایران بزداید. این لوح درخشان همواره مزیّن به عنوان شهادت و یاد شهیدان خواهد ماند. این ذخیره‌ی تاریخی همواره به نسل‌های ما امید و همت و جرأت خواهد بخشید تا گام‌ها به سمت هدف‌های والا را محکم و استوار بردارند و از دشمنی شیاطین خنّاسان عالم نهراسند. جبهه‌ی عدل و حق با این توان و آرایش الهی به پیروزی‌های بزرگ دست خواهد یافت ان‌شاءالله. سیّدعلی خامنه‌ای ۳ مهرماه ۱۳۹۹
رزمایش ثامن ۲ با شعار " جنگ هنوز تموم نشده "
صدا ۰۰۲_sd-۷۴.m4a
6.28M
رزمایش بصیرتی طرح ثامن 🌀 صوتی ❇️موضوع: حاشیه سازی برای مجلس انقلابی برای مرحله دوم نهضت روشنگری طرح ثامن تهیه شده در واحد سیاسی ناحیه علی آباد کتول-هادس سیاسی برادرابوالقاسم شوروزی 🔻مهمترین رسالت ما آگاه سازی
شاخصه‌های اصلی و عمومی... [تمدن نوین اسلامی] بهره مندی انسان‌ها از همه ظرفیت‌های مادی و معنوی است که خداوند برای تامین سعادت و تعالی آنان در عالم طبیعت و در وجود آنها تعبیه کرده است. تمدن اسلامی یعنی تمدنی که در آن علم همراه با اخلاق، پرداختن به مادیات، همراه با معنویت و دین است و قدرت سیاسی، همراه با عدالت است جامعه‌ای که در آن هم علم است هم پیشرفت هست، هم عزت هست،هم عدالت هست، هم قدرت مقابله با امواج جهانی هست، هم ثروت است... ما به این می‌گوییم تمدن نوین اسلامی‌. خصوصیات استثنایی جامعه و تمدن اسلامی ترکیب و آمیختگی دنیا و آخرت با هم است... تمدّن و فکر اسلامی پیشرفت مادی را می‌خواهد اما برای امنیت مردم، آسایش مردم، رفاه مردم و همزیستی مهربانانه مردم با یکدیگر.