eitaa logo
پوشیه،حجابِ مؤمنات
1.6هزار دنبال‌کننده
362 عکس
35 ویدیو
0 فایل
⭕پایگاهی برای تبیین حجابِ صحیح ⭕ پوشیه یک تکه پارچه نیست سبک زندگیست ارتباط با مدیر کانال @Abdearbab لینکِ پیامِ ناشناس https://daigo.ir/secret/8730079105
مشاهده در ایتا
دانلود
بزرگواری نظر آقای مظاهری راجع به حجاب رو سوال فرمودند👇🏾 فتاوای آقای راجع به حجاب ❎ببینید هیچ کدام از مراجع به صورت مطلق باز گذاشتن وجه و کفین را جایز نمیدانند👇🏾 سئله 1950- زن بايد بدن، زینت، آرایش و موى خود را از مرد نامحرم و پسر مميّز که خوب و بد را تشخیص می‌دهد، بپوشاند. مسئله 1951- استفاده از گلاه‌گیس‌های معمول و اکتفا به آن برای پوشاندن موی سر و اطراف آن، برای زنان جایز نیست. مسئله 1952- پوشاندن صورت و دست‌ها تا مچ در زنان و دختران، اگر جالب باشد يا به قصد لذّت باشد يا مفسده‏اى داشته باشد يا بترسد كه به حرام بيفتد يا ديگران به حرام بيفتند، واجب است، و بدون اينها پوشاندن آنها مستحب مؤكّد است و علامت عفّت و بسیار خوب است. مسئله 1953- پوشیدن لباس نازک و لباسی که در صورت تابش نور بدن زن را نمایان می‌کند، در جایی که نامحرم باشد، حرام است و نیز لباسی که رنگین و چشمگیر باشد. ❤️پوشیه، حجابِ مؤمنات❤️ @hejabe_momenat313
❎در پست های قبل متوجه شدید که احدی از مراجع عظام تقلید نپوشاندنِ وجه و کفین را بصورت مطلق و بدونِ قید جواز ندادند و همگی یا بصورت مطلق فتوا به وجوبِ پوشاندن ِ وجه و کفین دادند و یا شروطی مثل نداشتن زینت و نبودنِ مفسده و عدم خوفِ وقوع و ایقاع در حرام گذاشته اند پس اگر کسی بگوید مراجع عظام تقلید حفظهم الله جوازی برای نپوشاندنِ صورت صادر کرده اند حرفی زده است در نهایتِ بی انصافی و کذب ⭕حالا چگونه ما متوجه شویم که آیا باز گزاشتن و نپوشاندنِ صورت مفسده دارد یا ندارد❓❓ جوابش بسیار واضح است این نوع تشخیص موضوعات به عهده ی مکلف است و تقلیدی نیست حال با هم بررسی کنیم و ببینیم آیا نپوشاندنِ صورت مفسده دارد یا ندارد ❓ 👈🏾در مرتبه ی اول با نکات دم دستی و همه فهم اشاره ای کنیم آیا جوانی که به خواستگاری می‌رود غیر از این است که جذبِ جذابیت های صورتِ زن می‌شود❓ آیا اینهمه شعرای هوس رانِ فارس زبان و عرب زبان جز در وصف چشم و ابرو و لب و دهان دختران و زنان چیز دیگری گفته اند❓ آیا جز این است که این همه جوان از روی صورتِ دخترکان بقول خودشان عاشق می‌شوند و دین و دنیا به باد میدهند❓❓ با همین چند سؤالِ ساده پر واضح می‌شود که چهره ی زنان در مرتبه ی بسیار بالایی جذابیتِ جنسی دارد و هییچ زنی نمی‌تواند ادعا کند که من چهره ام را نمیپوشانم و کسی نگاهِ به من نمی‌کند.
❎در این قسمت در چند پست رفرنس هایی رو خدمت شما ارائه می‌دهیم که برای شما یقین آور شود باز گذاشتن و نپوشاندنِ صورت صد در صد مفسده دارد و به هیچ وجه نمی‌توان این قضیه را منکر شد. 👇🏾👇🏾👇🏾
🔴دانشگاه هاروارد///دیدنِ صورت زنان اثری مانند : طبق اقرار دانشمندانِ براساس تحقیقات صورت گرفته ، دیدن چهره ی زنِ(زنی که از دیدگاه مردِ بیننده زیبایی دارد)،اثری مانندِ "مواجهه ی یک فردِ نیازمندِ کوکائین با کوکائین" بر روی آن مرد ایجاد میکند: https://m.huffingtonpost.co.uk/2011/09/30/a-beautiful-female-face-triggers-cocaine-effect-on-men-_n_988439.html ❌🔴کوکائین یک ماده اعتیاد آور و محرک قوی است. https://axonclinic.com/%DA%A9%D9%88%DA%A9%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%86/ 🔵کدام زن میتواند قسم حضرت عباس بخورد که در عالم از دیدگاه زیبایی ⁉️(سوای سایر تحقیقات و ادله ی موجود که اثبات میکند مردان بلحاظ بیولوژیکی و ذاتی به همه ی زنان گرایشات دارند اما صرف همین دست تحقیقات نیز شما در هر سطح از زشتی هم که باشید و هیچ آرایش و زیر ابرو برداشتن و... هم روی صورت خود انجام نداده باشید باز نه تنها علم غیب ندارید و لذا نمیتوانید قسم بخورید بلکه بالوجدان یقین هم دارید که به هر حال در عالم فردی موجود است که از چهره ی شما خوشش بیاید❌) ❤️پوشیه، حجابِ مؤمنات❤️ @hejabe_momenat313
🔴🔴 صورتِ زنان در برای مردان👇👇👇👇 تحقیق منتشر شده در Drfelix: Unexpectedly, men actually rated a women’s face as her most attractive feature at a massive 46%.Perhaps this explains why make-up is so popular with women. به طور غیر منتظره ای ، مردان در رتبه بندی بزرگترین جذابیت جنسی زنان را به صورت زنان با ۴۶ درصد اختصاص دادند که اتفاقا این دلیل توضیح میدهد که چرا آرایش در بین زنان بسیار محبوب است.(باسنِ زنان در رتبه ی دوم قرار دارد.) https://www.drfelix.co.uk/most-attractive-body-parts/ ❤️پوشیه، حجابِ مؤمنات❤️ @hejabe_momenat313
کفِ خاطراتِ ما آرزوی خیلی هاس👌🏽 الحق که دیده نشدنِ زن تمامِ جذابیت اوست طراحی یوجی یاماموتو برای پاییز سال ۲۰۱۹
یکی از مواردی که به ما ایراد می‌گیرند و این ایراد از آن ایراد های عجیب است که هیچ مبنایی ندارد حال ایراد و اشکال چیست؟ 👈🏾می‌گویند در خود قرآن وجه و کفین(صورت و دست ها تا مچ) استثناء شده شما افراطی هستید که بیش از قرآن برای زن ها حجابی قائل شدید در جواب باید بگوییم که اولا ما از خودمان چیزی نگفتیم بلکه صرفا نقل و توضیح فتاوای مراجع تقلید را بیان کردیم چرا که احکام شرعی را باید از مراجع گرفت نه اینکه هر غیر متخصصی وارد شود و از خودش فتوا بدهد 👈🏾اما جواب نسبتا تفصیلی به این موضوع 🔷در کجای قرآن وجه و کفین استثناء شده؟ دقیقا جلد چندمِ قرآن؟؟ این در حالیست که عده ای از فقها مانند مرحوم آقای بروجردی صرفا با توجه به ظواهر قرآن فتوا به وجوبِ ستر وجه و کفین شده اند حال ببینیم قرآن کریم چه فرموده که سترِ وجه و کفین از آن بر می آید 👈🏾دستور به پوشیدن جلباب 🔹يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا🔹 🔸ای پیامبر! به همسرانت و دخترانت و همسران کسانی که مؤمن هستند بگو: جلباب هایشان را بر خود فرو پوشند [تا بدن و آرایش و زیورهایشان در برابر دید نامحرمان قرار نگیرد.] این [پوشش] به اینکه [به عفت و پاکدامنی] شناخته شوند نزدیک تر است، و در نتیجه [از سوی اهل فسق و فجور] مورد آزار قرار نخواهند گرفت؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است.🔸 📚آیه 59 سوره احزاب در پست های بعدی معنای جلباب در آیه را از نظر مفسرین و لغویین و حتی روایات بررسی کنیم و روشن شود آیا در قرآن وجه و کفین استثنا شده یا خیر ⁉️ 🌹حجابِ مؤمنات 🌹 🆔 @hejabe_momenat313
اقوالِ 1️⃣الجلباب خمار المرأة الذی یغطی رأسها و وجهها إذا خرجت لحاجة ترجمه 👈🏾جلباب:خِمارِ زن است که سر و صورت زن را موقع خروج از منزل برای نیاز میپوشاند. 📚تفسیر مجمع البيان مرحوم طبرسى، جلد 7،ص156 2️⃣طباطبایی صاحب تفسیر فرموده اند: هو ثوب تشتمل به المرأة فیغطی جمیع بدنها أو الخمار الذی تغطی به رأسها و وجهها. ترجمه 👈🏾جلباب ثوبی است که زن به وسیله ی آن تمام بدنش را می‌پوشاند یا خماری است که زن به وسیله اش سر و صورت خود را می‌پوشاند. 📚تفسیر المیزان، جلد 16،ص338 3️⃣ مى‌گويد: «جلباب ثوب الاكبر من الخمار» تصريح مى‌كند ثوبى است كه بزرگتر از خمار است؛ يا كل بدن را شامل بشود. و بعد در ادامه گفته است: «قيل انه القناع و الصحيح انه ثوب الذى يستر جميع البدن» آن لباسى است كه همه بدن را شامل مى‌شود. 📚الجامع فى تفسير القرآن (قرطبی) 4️⃣وفی معناه اقوال:منها انّه رداء یغطّی المرأة من رأسها الی قدمیها ومنها انّه الخمار الذی یغطّی رأسها و وجهها. ترجمه: درمعنای اقوالیست: ۱ردایی که از سر تا پای زن را بپوشاند. ۲ردایی که سر و روی زن را بپوشاند. 📚تفسیرالکاشف،ج۶،ص۲۳۹ 5️⃣تفسیر صافی : يغطّين وجوههنّ و ابدانهنّ بملاحفهنّ إذا برزن لحاجة و من للتّبعيض فانّ المرأة ترخى بعض جلبابها و تتلفّع ببعض ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ‏ يميّزن من الإماء و القينات‏ ترجمه 👈🏾صورتهایشان و بدن هایشان را با روپوش و لباس بپوشانند . 📚تفسير الصافي، ج‏4، ص: 204 📚تفسير كنز الدقائق، ج‏10، ص: 443 @hejabe_momenat313
❎اقوال در معنای 🔷اولا مى‌دانيد که مقام و منزلت ابن عباس خصوصاً در تفسير قرآن مورد توجه علماء خاصه و عامه است اولاً. و ثانياً: در معانى لغات قرآن بسيارى از موارد، در مواردی که اختلافی بوده كلام ابن عباس ختم الكلام بوده. ابن عباس و ابن مسعود رواياتى را نقل كرده‌اند، ابن عباس مى‌گويد جلباب رداى است كه از بالا تا پايين بدن را بپوشاند.  در همان تفسير قرطبى (ج 14، ص 243) همين مطلب را دارد «و روى عن ابن عباس و ابن مسعود انه الرداء يعنى رداء كامل- در ادامه‌اش مى‌گويد: و اختلف الناس فى صورة الارخائه ـ علماء اختلاف كرده‌اند در اينكه حالا اين رداء را به چه نحوى بيندازد، بنحوى كه پوشيه كامل باشد، باز مى‌گويد: ـ قال ابن عباس و عبيدة السلمانى ذلك ان تلويه المرأة حتى لا يظهر منها الا عين واحدة تبصر بها» ـ «يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ» كه يدنين را به يرخين معنا كرديم.   مى‌گويد طورى آويزان كند فقط يك چشم زن باز باشد که با او بتواند ببيند، دو مرتبه يك مطلب ديگرى را از ابن عباس نقل مى‌كند ـ ذلك ان تلويه فوق الجبين و تشده ثم تعطفه على الانف و ان ظهر عيناها...» كه حالا ما به اينها مى‌رسيم اين طورى است كه فقط دو چشم زن مشخص است. على اى حال خود ابن عباس جلباب را بمعناى👈🏾 رداء كاملى كه تمام بدن را بپوشاند تفسير كرده است. مؤيد بعدى در كتاب الدر المنثور سيوطى (ج5، ص 221) از ام السلمه نقل كرده است كه همين روايت از عائشه هم نقل شده است. 👈🏾«لما نزلت هذه الاية ـ وقتى اين آيه شريفه يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ نازل شد ـ خرج النساء الانصار كأن على رئوسهن الغربان ـ زنهاى انصار از خانه‌ها خارج شدند گويا بر سرهاى آنها يك كلاغى نشته است كنايه است ـ من اكسية ـ جمع كساء است ـ اكسية سود يلبسنها» لباس‌هاى مشكى كه آنها پوشيده بودند. علاوه بر ابن عباس و ام السلمه عائشه هم این روایت را نقل كرده است .   🔷شاهد بعدى تعبيرى است که عائشة دارد، آنطورى كه صحيح مسلم (ج4، حديث 2131) نقل مى‌كند. عائشة مى‌گويد «خمرت وجهى بجلبابى» وجه خودم را با جلبابم پوشاندم، وقتى بوده كه نامحرمى داخل مى‌شده، گفته وجه خودم رابا جلبابم پوشاندم. @hejabe_momenat313
که معنای جلباب را روشن میکند 1️⃣.مرحوم طبرسى در مجمع البيان حديث نبوى را نقل كرده است: «لغير ذى محرم اربعة اثواب ـ كسى كه محرم نيست چهار ثوب دارد ـ درع = پيراهن ـ خمار = مقنعه ـ جلباب و ازار » است و جلباب هم آن لباس سر تاسرى است. در اين روايت نبوى مى‌گويد: درع، خمار، جلباب، معلوم مى‌شود جلباب يك چيزى غير از خمار است که در اقوال صحابه و مفسیرن معنای آن گذشت. 2️⃣.من القى جلباب الحياء عن وجهه فلا غيبة له» ترجمه :هر کس جلبابِ حیا را از صورتش بیاندازد پس غیبتی برایش نیست. 📚(در جلد 75 بحار صفحه 233) پینوشت :در این حدیث بوضوح جلباب را پوشاننده ی صورت دانسته @hejabe_momenat313
نکته : اگر ما مطالب فوق را ارسال کردیم به منظورِ استخراجِ حکم نبوده بلکه هر کس باید به فتوای مرجع تقلیدش رجوع کند بلکه صرفا بخاطر ردِّ بر قولِ کسانیست که می‌گویند در قرآن وجه و کفین استثنا شده وگرنه ما این روشی که هر کسی که متخصص نیست در جای فقیه بنشیند و حکم صادر کند و ادله ای را در کانال و گروه های مجازی ذکر کند از ریشه قبول نداریم فتاوا هم که سابق نقل کردیم که احدی از مراجع بصورتِ مطلق و بدونِ قید وجه و کفین را از حجاب استثناء نفرموده...
هدایت شده از ⭕قَعْرِ بیت⭕
فتاوای زیر با فرض عدم خوف مفسده و اختلاط و غیره میباشد👇🏾 مسأله ۱۵۳۶ احتياط مستحب آن است كه زنها از رفتن به نماز عيد خودداري كنند ، ولي اين احتياط براي زنهاي پير نيست. وحید خراسانی (مسألة ۱۵۳۷) - احتياط مستحب آن است كه زن‌ها از رفتن به نماز عيد خوددارى كنند ولى اين احتياط براى زن هاى پير نيست. خوئی مسأله ۱۵۳۷ احتياط مستحب آن است كه زن‌ها از رفتن به نماز عيد خود داري كنند، ولي اين احتياط براي زن‌هاي پير نيست. بروجردی مسأله ۱۵۳۷. احتياط مستحب آن است كه زن از رفتن به نماز عيد خوددارى كند، ولى اين احتياط براى زن پير نيست. صافی مسأله ۱۵۰۷ - احتیاط مستحب آن است که زن‌ها از رفتن به نماز عید خودداری کنند، ولی این احتیاط برای زن‌های پیر نیست. سیستانی