فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 فیلم واقعی از انگلستان در سال 1901
به زنها نگاه کنید، همه باحجابند و حتی چادر دارند..
در عرض یک قرن، جهان را لخت کردند..
حتی انگلیسی ها چادری بودند..
#انگلستان #فیلم #چادر #زن #زنان #دختر #حجاب #چادری #محجبه #زنان_محجبه #انگلیس #مسیح_علینژاد #رضاشاه #شیطان #پاکی #زیبا #زیبایی #آرامش #انرژی_مثبت #انگیزشی #طنز #عشق
👉 @roshangarii 🚩
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹چی خورد جوونامون دادیم
👆👆👆👆👆👆👆👆👆
👌👌👌👌👌👌👌👌👌
✅✅✅✅✅✅✅✅✅
@ala_allah
اسماعیل:
⭕️ در عجبم از سیستم فرهنگی و رسانه ای که تونست در عرض چند ماه لزوم ماسک زدن رو به مردم اثبات کنه و اونو فرهنگسازی کنه
ولی در عرض ۴۲ سال نتونسته لزوم حجاب رو بیان کنه و اونو جا بندازه
مردم بد نشدن آقایون
شما مسئولین فرهنگی و رسانه ای اراده انجام این کارو نداشتین وگرنه اینکار شدنی بود
👤 علی بیطرفان🙋♂️
@TWTenghelabi
🌹اهمیت حجاب و عفاف در جامعه
1⃣خداوند حکیم در قرآن دلیل حجاب زنان را شناخته شدن زیبایی های دیگر زنان(به غیر از جسم) و حفظ امنیت زنان عنوان کرده:
🌹يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُل لِّأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِن جَلَابِيبِهِنَّ ذَٰلِكَ أَدْنَىٰ أَن يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا(احزاب/۵۹)
ای پیامبر بگو به همسرانت دخترانت و زنان مومن که خودشان را با جلباب (چادر) بپوشانند این برای آن است که شناخته شوند تا مورد اذیت و آزار قرار نگیرند ..
2⃣امام علی علیه السلام هم در نهج البلاغه دلیل حجاب زنان را سلامت روحی و جسمی زنان عنوان کرده و فرموده اند :
🌹امام علی علیه السلام : "زنان را در پرده حجاب نگاهشان دار تا نامحرمان را ننگرند زیرا که سخت گیری در پوشش، عامل سلامت و استواری آنان است" (نامه ۳۱ نهج البلاغه)
3⃣در غرر الحکم هم که بیانات دیگر امام علی علیه السلام آمده درباره علت حجاب به پایدار ماندن زیبایی ها و شاداب ماندن زنان اشاره شده:
🌹امام علی علیه السلام : پوشیدگی زن او را شاداب تر و زیبایی اش را پایدارتر میکند . (غرر الحکم،ص۴۰۵)
4⃣امام خمینی (ره) هم علت حجاب را برای حفظ ارزش های زن عنوان کرده اند
🌹امام خمینی (ره) : باید توجه داشته باشید که #حجابی که اسلام قرار داده است، برای حفظ آن ارزش های شماست.
هرچه را که خدا دستور فرموده است چه برای زن و چه برای مرد برای این است که آن #ارزش های واقعی که اینها دارند و ممکن است به واسطه وسوسه های شیطانی یا دست های فاسد استعمار و عمال استعمار پایمال می شدند اینها، این ارزش ها زنده بشود. ۱۳۶۳/۱۲/۲۱
📚صحیفه امام،جلد۱۹صفحه ۱۸۵
5⃣ امام خامنه ای هم درباره تاکید بر حجاب را به دلیل رسیدن زن به مقامات معنوی عنوان میکنند:
🌹امام خامنه ای : ما که روی حجاب اینقدر مقیدیم، به خاطر این است که حفظ حجاب به زن کمک میکند تا بتواند به آن رتبهی معنوی عالی خود برسد و دچار آن لغزشگاههای بسیار لغزندهای که سر راهش قرار دادهاند، نشود. ۱۳۷۰/۱۰/۴
✅خلاصه اینکه اهمیت حجاب و عفاف به حدی است که به مناسبت احیای واقعه مسجد گوهرشاد که هزاران نفر انسان غیور به خاطر سیاست کشف حجاب و تغییر لباس که از سوی رضاخان خبیث اعمال شده بود تحصن کرده بودند و در ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ مظلومانه ترور شدند و به شهادت رسیدند ، یک هفته در کشورمان به خاطر بزرگداشت این روز، #هفته_حجاب_و_عفاف نامگذاری شد تا یادمان بماند چه خونهایی ریخته شد برای حفظ حجاب و برای حفظ غیرت
❓اما چرا حجاب یکی از بزرگترین مسائل پر اهمیت جامعه ماست
✅پاسخ : چون بی حجابی، باعث فساد در جامعه میشود ، فساد در جامعه هم باعث آسیب به جوانان و خانواده ها میشود ..
🚨وقتی #خانواده ها آسیب ببینند جامعه هویت واقعی خود را از دست میدهد .
🔺وقتی جامعه هویت خودش را از دست داد 👈در چنین جامعه ای علم و اقتصاد و سیاست هم ضربه میخورد .
🔰 چرا که به دلیل ندانستن قدر و منزلت خود و کشور خود به وابستگی به بیگانگان پناه میبرند و این همان تفکری هست که بیگانگان از آن استقبال میکنند ! برای همین بیگانگان با ابزارهای مختلف تلاش میکنند که عفاف و حجاب و غیرت را از مرد و زن ایرانی بگیرند تا بتوانند بر ملّت ایران مسلط شوند.
🌹به خاطر همین وجود زنان باحجاب ایرانی بخصوص وقتی از درجات علمی برخودار باشند و عهده دار مسئولیت خانواده هم باشند، همچون سدی محکم در مقابل نفوذ دشمنان محسوب میشود.
✅البته وقتی میگیم حجاب وعفاف
📍هم بحث پوشش مو و آرایش مطرح است
📍هم بحث کنترل نگاه مطرح است
📍هم بحث سخن گفتن و برخودهای عفیفانه با نامحرم و تقوا در روابط با نامحرم مطرح است
✅رعایت همه اینها علاوه بر اینکه در فضای حقیقی اهمیت دارد
✅در فضای مجازی هم با اهمیت است
📍در انتخاب عکس پروفایل برای خود
📍در پستهایی که نشر میدهید
📍در چت کردن و صحبت کردن در مقابل نامحرم در گروه یا در خصوصی(گفتگوی بدون ضرورت در مقابل نامحرم خطاست)
📍حتی در هنگام ارسال استیکر و ایموجی، مراقبت و تقوا لازم است
✅بخصوص از طرف گروه های مذهبی، این مراقبت و به عبارتی #تقوا از اهمیت بیشتری برخوردار است .
#حجاب #عفاف
#غیرت
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
#أللَّھُمَ_عجِلْ_لِوَلیِڪْ_ألْفَرَج
🆔 https://eitaa.com/GheyratIRAN
🆔 https://hoorsa.com/GheyratIRAN
✅ کنترل اختلاط و آثار مثبت آن در محیط کار
🔷 کنترل ارتباط و اختلاط، حذف تیری از تیرهای شیطان است که موجب آرامش و امنیت زن و مرد در محل کار می شود. آرامش و امنیت به تفکر خلاق فرصت میدهد تا بروز کند و فکر خلاق، چرخه تولید و دانش را به حرکت وامیدارد. از خودنمایی و درگیریهای ذهنی میکاهد و بازدهی هدف نهایی را بالا می برد.
🔶 فرد به خانواده و ازدواج بیشتر توجه میکند و در آن به دنبال تأمین غرایز خود میگردد. در این محیطها به حقایق تکوینی زن و مرد احترام گذاشته و موجبات تکامل این دو فراهم می شود.
📝فاطمه حیدری
#فرهنگ
#شماره_18
🆔 @farhang_puya
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
🔹 نقدی بر سخنان مهدی نصیری در مناظره پیرامون حجاب در برنامه زاویه شبکه چهار
♻️ بازی با حجاب
▪️قسمت دوم
🔹 نکته سوم مطابق این منطق که باید در حکمرانی عاقلانه مردم را همراه خود کنیم و چون اکثرا در این نظرسنجی گفتهاند که با حجاب اجباری مخالفند پس نباید الزامی باشد، اساسا پیامبران الهی و بویژه رسول گرامی اسلام نباید رسالتشان را شروع می کردند چون در دوره آنها اکثر مردم نه ساکت که مخالف اجرای برخی احکام بودند. کدام پیامبر الهی را سراغ دارید که در دوره رسالتشان، اکًثریت جامعه خود را در تمام دستورات دینی، کاملا قانع و همراه خود کرده باشند حتی رسول گرامی اسلام. همراهی مردم شدت و ضعف داشته هر چند در اصل آن، همراه بوده اند.
🔹 نکته چهارم آقای نصیری در پاسخ به این اشکال که اگر حجاب الزامی نباشد، حد یقف و انتهای این عقب نشینی از حکم حجاب تا کجاست؟ آیا برهنگی را هم شامل میشود، چه پاسخی میدهد؟ وی معتقد است که اولا چنین برداشتی برگرفته از فهم غلط منتقدان نسبت به عرف اکثریت مردم ایران است که در صورت اختیاری بودن ححاب، اکثریت جامعه به سمت برهنگی میرود و در ثانی این اشکال را اعتراف به ناتوانی در همراه کردن مردم با ایده های دینی میداند!
وی البته معتقد است که میتوانیم حد بگذاریم که اگر کسانی به سمت عریانی بروند - که البته اکثریت جامعه نمی توانند تحمل کنند - آنجا قانون میگذاریم و ممانعت میکنیم.
در حالی که همه مناقشه همین جاست. بر فرض که امروز حد گذاشتید که فقط حجاب سر الزامی نیست. مطابق منطق شما اگر بعد از ده سال، یک نظرسنجی دیگر در آمد و اکثریت در آن گفتند علاوه بر سر، میخواهیم آزادی در حجاب دیگر اعضای بدن هم داشته باشیم، قطعا مطابق منطق شما باید بپذیریم و فرش قرمز مقابلشان پهن کنیم! در واقع آقای نصیری ناخواسته، شارع و وضع کننده شرع را نظر اکثریت (البته نه حقیقی و واقعی که بر اساس نظرسنجی یک موسسه) میداند نه کتاب و سنت معصومین!
بر اساس منطق و نگاه آقای نصیری، جامعه برای رفتن به سمت سقوط و عریانی، تشویق و انجام آن تسهیل میشود. چون پذیرفتهاند که اگر عدهای اجرای یک حکم را نخواهند خط قرمز حاکمیت در اجرای آن تغییر میکند و بدیهی است که این منطق تربیت دینی نیست. مثلا اگر مدتی بعد یک نظرسنجی از گوشهای درآمد که نماز مساجد باید تعطیل شود، قصاص لغو شود، مشروب فروشی آزاد شود و ... مطابق این منطق، همه این موارد باید عمل شود.
🔹 نکته پنجم وی معتقد است که پرداختن به موضوع حجاب تقدیم فرع بر اصل است! اصل و اهم موضوعاتی مانند عدالت و فقر است و حجاب بحثی فرعی در این میان استپ اگر بگدریم از این نگاه غلط که حجاب عمومی را امری فرعی میداند - آن هم در زمانی که دشمنان اسلام و انقلاب، شکستن آن را برداشتن سدی برای عبور از دیگر احکام اجتماعی میدانند - اما درست در زمانی که تمام رسانههای جبهه خودی برای پیگیری موضوع عدالت صفآرایی کردهاند و افکار عمومی درگیر آن است، وی با طرح موضوع حجاب اختیاری آن هم به عنوان یکی از فعالان جبهه انقلاب، تمام فضای رسانههای معاند داخلی و خارجی را به این سمت میبرد!
🔹 نکته ششم وی حتی از منظر سیاسی هم موضوع را درست فهم نکرده است و معتقد است نحوه مواجه ما با حجاب، سبب شده تا در انتخاباتها از جمله توسط حسن روحانی دو قطبی کادب ایجاد و سبب غلبه نگاه جریان لیبرال شود. در حالی که این نتیجهگیری هم غلط و اشتباه است. دلیل رای آوری چهرههای لیبرال مسلکی مثل روحانی، فقط دوگانه هایی از این دست نبود حتی دلیل اصلی هم این نبود. بخش کوچکی از رای آوری امثال روحانی به طرح چنین مباحثی برمیگردد والا چرا در سال ۸۴ یا ۸۸ که به شکل گسترده ای احمدی نژاد به عنوان کاندیدای مخالف آزادی و با سابقه بگیر و ببند و تیر خلاصی و ... معرفی میشد رای اورد و هاشمی و موسوی در این دو انتخابات با اینکه از حجاب اختیاری هم دفاع میکردند رای نیاوردند.
🔺قسمت اول یادداشت در🔻
http://eitaa.com/rasaee/3914
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
🔺در واقعیت زنان ایرانی خلبان هستند، در اینستاگرام زنان اجازه دوچرخه سواری هم ندارند
🔺خسته نمیشید از این همه خودتحقیری؟ چقدر بدبختید آخه!
✅ به افسران بپیوندید
@Afsaran_ir
📸 پست یک فعال رسانهای درباره پنج مغالطه پیرامون دفاع از بیحجابی
🇮🇷 @voinews
🔴 ۱۷ دیماه ظلم تاریخی به بانوی ایرانی
كشف حجاب رضاخانی به نام آزادي زنان!
واقعه کشف حجاب سلسله وقایعی است که به دنبال تصویب قانونی در ۱۷ دی ۱۳۱۴ش در ایران رخ داد و به موجب آن، زنان و دختران ایرانی از استفاده چادر، روبنده و روسری منع شدند. این قانون اوج سیاستهای رضاخان در زمینه تغییر لباس بود که از سال ۱۳۰۷ آغاز شده بود. این سیاستها واکنشهایی از جمله قیام مسجد گوهرشاد را در پی داشت. با ایستادگی و خروش علما، این قانون در سال ۱۳۲۳ در دوره حکومت محمدرضا پهلوی لغو شد
🏴 روابط عمومی
🏴 حوزه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء (ص) سنندج
🏴 | پایگاه مقاومت بسیج طلبه شهید علیرضا عسگری
─┅═ঊঈ🏴ঊঈ═┅─
eitaa.com/reza313me
─┅═ঊঈ🏴ঊঈ═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
عرض سلام و ادب واحترام
خدمت
جناب استاد #بابایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفــــرانس
📖☆◁#چادر_فاطمی _نشان_ملی
📖☆◁#قسمت اول
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بابایی
ضمن سپـاس فراوان
با جناب استاد و شما
گرامیان ولایی همراه
می شویم ....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
📅17 دی ماه سالروز اعلام کشف حجاب از طرف رضاخان
👤آتاتورک، امان اللّه خان و رضاخان مأمور می شوند تا در سه کشور «ترکیه» پایتخت امپراطوری عثمانی • بزرگ ترین کشور اسلامی و محور جهان اسلام •، «افغانستان» و «ایران» زمینه نفوذ فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و نظامی غرب را آماده سازند.
─┅═༅1⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🔥همزمان با جنگ جهانی اول که انگلستان، فرانسه، ایتالیا، یونان و روسیه با کشور عثمانی درگیر جنگ بودند، «مصطفی کمال آتاتورک» با کمک کشورهای اروپایی و غرب گروهی تشکیل داد، وی در اکتبر 1906 •آبان 1285 ه. ش• جمعیت «وطن و آزادی» را در دمشق پایه گذاری کرد و پس از نفوذ به ترکیه با کودتا حکومت را ساقط و اعلام جمهوری کرد. او دست به کشتار عالمان دینی زد و با تغیر خطّ، لباس و اعلام منع حجاب، رابطه فرهنگی ملّت مسلمان ترک را با گذشته خود قطع کرد.
👤امان اللّه خان نیز با تسلط بر افغانستان با عنوان تحوّل و ترقی به انهدام فرهنگ اسلامی افغانستان دست زد.
─┅═༅2⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
👤امان اللّه خان پس از مسافرت به اروپا در 1927 میلادی • 1306 ه. ش • در بازگشت به کشورش ابتدا «جمعیت حمایت از نسوان» را تشکیل داد و دوازده نفر وکلای زنان کابل اداره انجمن را در دست گرفتند و سپس مکتب «تدبیر منزل» زنانه در محله باغ علی مردان با معلمان آلمانی و ترک تأسیس شد.
💬در سال 1928 میلادی •1307 شمسی• «حجاب زدایی» با عنوان «رفع حجاب آزاد گذاشته شد» صورت پذیرفت. همچنین برای دولتی کردن «روحانیت افغانستان» تلاش بسیار کردند. ایجاد مدارس مختلط و تحصیل دختر و پسر در کنار یکدیگر اقدام دیگر امان اللّه خان بود. اعزام جمعی از دختران تحصیل کرده و بدون حجاب به ترکیه • پس از دیدار با آتاتورک • برای ادامه تحصیل نیز بخشی از رفرم وی به شمار می رفت.
─┅═༅3⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀امّا رضا خان او البته با کمی تأخیر از همتایان ترک و افغانی اش ابتدا با پیشانی «گل مالی شده» و پای برهنه دسته سینه زنی قزّاق راه انداخت و به حضور علما می رسید و ابراز ارادت می کرد. امّا به تدریج در رفتار خود تغییراتی داد و با تبعید و زندانی کردن روحانیون و کشتن برخی از آنان چهره دیگری از خود نشان داد.رضاخان در 12 خرداد 1313 در یک مسافرت طولانی به ترکیه، با همتای ترک خود مصطفی کمال آتاتورک، دیدار کرد.
👤 آتاتورک در «کازینوی ازمیر» به افتخار رضاخان میهمانی بزرگی ترتیب داد و با مذاکره و تبادل نظر با وی به انتقال تجربیات خود در سرکوب مذهب پرداخت.
─┅═༅4⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🍂برنامه دیدارها، رفت و آمدهای علنی و محرمانه رضاخان و برنامه های دیگر وی در مدت بیش از یک ماه اقامت در ترکیه برای ما نامعلوم است.می توان حدس زد که وی از ترکیه به اروپا و دیدار سران کشورهای غربی رفته باشد و یا برخی از سردمداران اروپایی برای دیدار و توجیه وی به ترکیه آمده باشند؟
☄به هرحال ویژگی های این سفر که تنها سفر خارجی رضاخان در مدت بیست سال زمام داری وی بود، به طول انجامیدن اقامت وی در ترکیه • که در نوع خود از سفر پادشاهان و رؤسای جمهور کشورها بی سابقه به نظر می رسد •همچنین اقداماتی که وی پس از سفر ترکیه انجام داد، همه و همه شک و تردیدها و حدس و گمانه زنی هایی درباره ماهیت سفر به ترکیه رضا خان ایجاد می کند که با توجّه به شخصیت وی تأمل برانگیز است.
─┅═༅5⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
👤رضاخان چند ماه پس از بازگشت از ترکیه در 17 دی ماه 1314 در دانش سرای مامایی همراه همسر و دختران بی حجاب خود • برای اولین بار •شرکت و رسما فرمان ممنوعیّت حجاب را برای زنان اعلام کرد.
🌀وی طی سخنانی خطاب به زنان و دختران فارغ التحصیل پزشکی و مامایی از بی حجابی با عنوان «اعطای آزادی به بانوان» نام برد و اقدام به ممنوعیت حجاب را گشودن «فصل جدیدی در زندگی زن ایرانی» اعلام کرد.
─┅═༅6⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🍂به دنبال فرمان رضاخان در «منع حجاب» مأموران شهربانی و پاسبان ها در کوچه و خیابان شهرها به اذیّت و آزار زنان و دختران محجّبه پرداختند. مأموران چادر و روسری و هر نوع پارچه شبیه آن را با خشونت از سر زنان می کشیدند و پاره می کردند.بسیاری از زنان و دختران خانه نشین شدند و از ترس مأموران، در نیمه های شب از کوچه های فرعی، دور از چشم مأموران برای کارهای بسیار ضروری از خانه بیرون می رفتند.
☄همچنین برای رواج دادن هر چه بیشتر بی حجابی برنامه های گسترده ای از طرف مسؤلان شهرها به اجرا در آمد. اجرای جشن های بی حجابی از جمله این برنامه ها بود. مواردی از جشن ها با عکس العمل تند مردم رو به رو شد
─┅═༅7⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀یکی از شب های جمعه جشنی در مدرسه شاهپور شیراز بر پا می شود، در این جشن علی اصغر حکمت، وزیر معارف •فرهنگ آموزش و پرورش• شرکت می کند، در پایان جشن و پس از اجرای برنامه و سخنرانی ها، عده ای دختر جوان نیمه برهنه بر روی سن ظاهر می شوند و به رقص و پایکوبی می پردازند.
💬حاضران دچار شگفتی شده و عده ای بنا به اعتراض جلسه را ترک می کنند.فردای آن روز در مسجد وکیل شیراز اجتماع بزرگی بر پا می شود و مردم خواستار برخورد مسؤلان با چنین رفتارهایی می شوند. در این جلسه سید حسام الدین فالی •روحانی مبارز و نترس • بر فراز منبر رفته و اقدامات خلاف شرع و عفّت عمومی را محکوم می کند، مسؤلان حکومت را به باد انتقاد می گیرد و از مردم می خواهد هشیار باشند و آرام نگیرند.بلافاصله پس از پایان منبر، سید حسام الدین دستگیر و زندانی می شود.همچنین برخوردهای دیگری در گوشه و کنار کشور با مأموران رخ می دهد.
─┅═༅8⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🍂در تهران و دیگر شهرها، جشن ها و کارناوال های شادی به دستور فرمانداری ها بر پا می کنند، کارمندان ادارات و مقامات و مسؤلین شهرها با همسرانشان • بدون حجاب • وادار می شوند که در این مراسم شرکت کنند.
👤حجت الاسلام علی اصغر احمدی خمینی می گوید پدرش را با زور نیروهای «ژاندارمری» به یکی از این جشن ها برده اند:خمین از شهرهایی بود که «فرمان ملوکانه» در آن به اجرا در آمد. پدر من نیز دعوت می شود تا در جشنی که به وسیله یکی از خوانین بر پا می شد، شرکت کند. این خان یکی از دشمنان قدیمی پدرم بود. در این جشن ها تجّار، کسبه، مقامات شهر و دیگر اهالی شهر همراه همسران بی حجابشان شرکت می کردند. منزل این «خان» در مرکز خمین بود و فاصله زیادی با منزل ما داشت. پدرم از علمای پر نفوذ و محترم خمین به شمار می رفت و بردن وی به محل جشن کار آسانی نبود. از این رو از در خانه ما تا مجلس جشن حدود چهل پنجاه ژاندارم مسلّح گمارده بودند تا مراقب پدرم باشند
─┅═༅9⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀خواهر زاده پدرم •حجت الاسلام و المسلمین آقای پسندیده • موقع رفتن به آن مجلس، به خانه ما آمد تا همراه پدرم در جشن مزبور شرکت کند. زمان مقرر رسید و آنان حرکت کردند. به محض اینکه پدرم وارد آن مجلس شد، یکی از مأموران یک پالتو و یک کلاه «شاپو» جلوی ایشان آورد که تغییر لباس بدهد و سپس وارد آن مجلس بشود.
👤پدرم بسیار ناراحت شد، کلاه شاپو را برداشت، با عصبانیت بر زمین زد و فریاد زد: «من به یزید زمان خروج کرده ام» و سپس اضافه کرد: شاه مجتهدین و سالمندان را از پوشیدن این لباس معاف کرده است و من از هر دوی اینها هستم. با این داد و فریاد مجلس جشن به هم خورد و به مجلس عزا تبدیل گشت و گریه شروع شد. بعد از این وقایع پدرم مریض شد و برای معالجه به اصفهان و تهران رفت، امّا پس از بازگشت به خمین کسالت پدرم شدت یافت و به سرای باقی شتافت.
─┅═༅🔟༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🍂پرسشی که پس از خواندن ماجرای سلطه یافتن سه مأمور دست نشانده غرب بر سه کشور ترکیه، افغانستان و ایران به ذهن می رسد شیوه های همگونی است که آنها پس از دست یافتن به قدرت در این کشورها به اجرا در آوردند. تاریخ ایران و جهان ماجرای کشور گشایی امپراتوران و شاهان بسیاری را رقم زده است، امّا هنگام بررسی رفتار «آتاتورک» و «خان ایران و افغانستان» رضاخان و امان اللّه خان و اصرار و سماجت آنان در مسخ و ویران سازی فرهنگ، ارزش ها و باور دینی مردم، هوشمندی و نیرنگ بازی سران و سیاست پیشگان غرب بر ما آشکار می شود.
👥آنها پس از برخوردهای بسیاری که با ملّت های مسلمان داشته اند به این جمع بندی رسیده اند که گرفتن مرزهای زمینی و گشودن دروازه کشورها کار مهمی است، امّا مهم تر از آن گشودن مرزهای اندیشه و باورهای یک ملّت است. آنها فهمیده اند که نفوذ در سنگر و برج و با روی حریف لازم است، امّا رخنه در فرهنگ و ارزش های یک ملت بسیار کارسازتر است
─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌖🍃༅═┅─
🌀حجاب برای زن، به معنای ذلت نیست؛ بلکه به معنای عصمت و حفظ زن است و نه فقط عصمت و حفظ زن، بلکه عصمت و حفاظت زن و مرد هر دوست. حجاب به معنای چادر نیست؛ اما چادر در نزد ما ایرانی ها که زن های ما از قدیم داشتند، بهترین نوع حجاب است؛ بدون چادر هم حجاب ممکن است.حجاب به معنای پوشیدن سالم •استُ•؛ نه پوشیدنی که از نپوشیدن بدتر است.
💬به تعبیرروایات، پوشیده عریان که در عین پوشیدگی، مثل انسان برهنه و عریان است. آن پوشیدن، به درد نمی خورد؛ حجاب نیست؛ پوشیدن سالم که سر و مو و گردن و بدن و تمام سر تا پای بدن زن را پوشانده باشد؛ البته صورت و دو دست را بسیاری فقها مستثنا می دانند؛ البته در مواردی که صورت بدون آرایش و ساده باشد؛ این هم معنای حجاب.
─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─