فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#زن_زندگی_آزادی واقعی
✍️ چقدر حاضری پای اعتقاداتت بمونی!
🌹حجاب زن فلسطینی زیر آوار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.🚨مواظب باشیم لحظه به لحظه برایمان گناه ننویسند!
🎙️آیت الله عاملی: در روایت آمدهاست زنانی که بدون حجاب اسلامی به کوچه و خیابان بیایند، هر لحظه برای خود غضب الهی را میخرند..
✍️البته بحث فقط یک طرفه نیست؛ خیلی از مسئولین هم با عدم اهتمام به امور فرهنگی و همچنین ترک فعل هایشان باعث گسترش بدحجابی در جامعه شدهاند. کار مسئول مملکت اسلامی، این است که مقدمات بهشت رفتن مردم را فراهم کند نه خدایی ناکرده اسباب جهنمی شدنشان را بوجود آورد...
#حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قضاوت نکنید
حرفی که بلاگر ها میزنند❌
غیبت چه کسانی جایز است؟
🔸استاد رحیم پورازغدی
❌بلاگرها وخصوصا #حجاب_استایل ها به محض نقد شدن یاد گرفتن میگن قضاوت نکنید ، و به شما احساس #عذاب_وجدان و حس گناه القا میکنن که دیگه منفعل بشید و تذکر ندید ... ❗️
✅پس حتما حتما این صحبت های دکتر رحیمپورازغدی رو ببینید 👌
#یاوران_ظهور
#نشردهید
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا مساوات بین زن و مرد عین بی عدالتی است؟!
گفتگوی جذاب استاد رحیم پور ازغدی با تعدادی از دختران دانشجو
❌رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران:
وضعیت حجاب در دانشگاه در این دولت به حال خود رها شده؛ بحث از روسری گذشته، این وضعیت عریانی است
🔸«غلامرضا جمشیدیها» رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در گفتوگو با ایلنا:
🔸به دانشجوها هم میگویم وضعیت پوشش به نحوی شده است که دیگر اصلا بحث روسری مطرح نیست، بلکه این وضعیت بیحجابی و عریانیست و این وضعیت خوب نیست.
🔸من خودم به لحاظ شخصی و تجربهای که دارم با این پوششی که امروز خانمها دارند، خیلی موافق نیستم. بخشی از مسئله ممکن است فرهنگی باشد، اما دلایل عمدهای از مسئله هم ممکن است سیاسی باشد چون غربیها روی این پروژه سرمایهگذاری کردهاند.
🔸وضعیت فعلی خوب نیست و در شان جمهوری اسلامی هم نیست. ما به دانشجوها چیزی نمیگویم، ولی خب ناراضی هستیم. چون اصلا نمیخواهیم نظم و آرامش به هم بخورد. دانشگاه هم به ما دستوری نداده که کاری کنیم.
🔸در دولت شهید رئیسی در هر دانشکدهای، مثلا دانشکده ما که دانشکده علوم اجتماعی بود چندین خانم میآمدند و تذکر میدادند. ما هم چیزی نمیگفتیم. متاسفانه در این دوره این خانمها هم نمیآیند تذکر بدهند؛ یعنی قبل از این از حراست خانمها میآمدند و اوضاع خوب بود، اما الان همه چیز رهاست. خب اینها هم رویکرد دولت است و ما نمیتوانیم نادیده بگیریم.
🔸همانطور که اشاره کردم، دیگر بحث از روسری گذشته و این وضعیت عریانی است. به هر حال هیچ جای دنیا رها نیست. من الان آشنایان بسیاری در خارج از کشور دارم. خودم هم برای تحصیل دوره دکترا به انگلستان رفتم، آنجا دانشجوها اینطور که در دانشگاه تهران با آرایش به دانشگاه میآیند وارد دانشگاه نمیشوند.
🔸باید از گروههای مختلف دعوت کرد که نظرشان را بگویند و به یک جمعبندی برسند و دولت این جمعبندی را اجرایی کند. اصلاح از بالا شروع میشود نه از پایین. از همین رو اصلاح جامعه از بالا شروع میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞🧨 یک لاخ مو مگه چه اشکالی دارد؟
🧨آخه چه کسی با یک لاخ مو تحریک می شه؟
🧨چرا الکی گیر میدهید به موی سر زنان!!!
🔗سخنرانی کامل اینجا
📌دوره کامل نقد «زن،زندگی،آزادی»
➖➖➖➖
روش جذب دانشجواغتشاشاگر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تفاوت عجیب سطح سواد زنان ایران و آمریکا!
🔹برخلاف جوسازی رسانه ها، زنان ایرانی پیشتاز پیشرفت در جهان هستند.
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍ اساسا آنکه از روابط غیررسمی بهمراتب بیشتر سود میبرد، مرد است.
🔹ازدواج و ایجاد عقد و عهد، بیشتر ناظر به مقیدکردن مرد کاربرد دارد تا زن.
🔸اما چه میشود کرد وقتی زنان خودشان مختارانه علیه منافع خودشان قیام کردهاند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 چرا مقابل منکر اعتراض نکردید؟!
🎥 #انتقاد_شدید استاد محمدی لائینی نماینده ولی فقیه استان مازندران از مسئولان حاضر در مراسم سازمان نظام پزشکی آمل که شاهد ولنگاری و کشف حجاب بودند
🏴 تأسف بر چنین مسئولان نابخردی که مقابل این منکر حتی اخم نکردند و از منکر تجلیل و تقدیر کردند، انسانهای ضعیف الاعتقاد ترسو نباید مسئول بشوند.
#حجاب
#آمل
.
🟣 جریمهٔ کشفحجاب در قانون به چه صورت است؟
🔹در قانون حجاب، جریمهٔ عابران متخلف تنها در صورتی است که فرد روسری، شال یا امثال آن را بر سر نداشته باشد. در این حالت فردی که تصویرش از طریق سامانههای هوشمند بهصورت «قطعی» احراز هویت شده، بدون احتیاج به مراجعهٔ حضوری با پیامک اخطار مواجه میشود و جریمهٔ ۵ میلیون تومانیاش معلق است و در صورت تکرارنکردنِ تخلف، بخشیده میشود؛ اما در صورت تکرار تخلف توسط فرد برای بار دوم، علاوه بر ۱۰ میلیون تومان جریمه، ۵ میلیون تومان جریمهٔ معلق هم دریافت میشود.
🔹افرادی که اصرار بر تردد بدون شال و روسری و امثال آن داشته باشند، درصورتیکه این اتفاق برای بار سوم بیفتد، این بار «تخلف» به «جرم» تبدیل میشود و بهدستور قضایی فرد از ۲۰ تا ۸۰ میلیون تومان به تشخیص قاضی جریمه میشود؛ در صورت تکرار برای بار چهارم مبلغ به ۸۰ تا ۱۶۵ میلیون تومان افزایش پیدا میکند.
🔹در خصوص افراد زیر ۱۸ سال مسئله متفاوت است و نوجوانان در صورت تخلف، به تشخیص قاضی میتوانند بهجای جرایم مالی، با اقدامات تربیتی همچون برنامههای آموزشی و تربیتی و مشاوره روبهرو شوند.
🔹همچنین در قانون حجاب برخلاف روند گذشته، قانونگذار با جریمههای سنگین سراغ دانهدرشتها رفته و بهطور مثال سلبریتیهایی که جریمهٔ ۱.۵ میلیون تومانی آنها پیشتر مورد تمسخر قرار گرفته بود، در قانون جدید در صورت ترویج برهنگی با جریمههای چندصد میلیونی مواجه خواهند شد.
📲اروم مدیــــــــــا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ کوبنده جوان عرب زبان ایرانی به گستاخی جولانی سرکرده تروریست های تحریر الشام که به زنان ایرانی و شیعه جسارت کرده بود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️وسط این اخبار یکم زیبایی ببینید
قَد طَهُرنا بِوِلایَتِک یا فاطمة الزهراء
ما با ولایت شما پاک شده ایم یازهرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس قوهقضائیه: این وضعیت عفاف و حجاب با هیچ منطقی درست نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان عجیب و قابل تامل سخنگوی اتحادیه پوشاک:خانمهای محجبه اگر ناراحتند، مانتوی اداری بپوشند!
🔰 شیرازی، سخنگوی اتحادیه پوشاک در شبکه دو صداوسیما:
◀️ چرا خانمهایی که میخواهند باحجاب باشند، مانتوشلوار اداری نمیپوشند؟
◀️ خانمهای محجبه برای مهمانیها، مانتوی جلوباز و کوتاه بپوشند!
🔴اگر به زنان ایران رحم نمیکنید لااقل به تاریخ زنان ایران رحم کنید، اگر به تاریخ رحم نمیکنید به فرهنگ ایرانی رحم کنید
▪️آیا رواست فرهنگ پوشش زن ایرانی که همیشه نجیب و متدین بوده است را به سبک فیلمهای عثمانی ترکیه اینگونه به قهقرا بکشی و در ناخودآگاه نسل جدید دست برده و حجاب زنان ایرانی را از روان آنها هم بزدایی؟
کجا زنان شیعه اینگونه در طول تاریخ پردهدر بودند و گیسوی خود را به پای چشم نامحرمان ریختهاند که از رسانههای خصوصی و دولتی ما چنین تحریفات عمیق تاریخی در هویت زن ایرانی انجام میشود؟ آیا کسی در دستگاه فرهنگی این کشور نیست که حق زن ایرانی را از سازندگان چنین آثار نمایشی طلب کند و بگوید چرا هویت زن عصر صفوی را تحریف کردهای؟ مگر نمیدانی در عصر صفوی چه زنانی کم حجابتر بودند و زنان متدین ایرانی چه حجاب عمیقی داشتند؟
◀️آیا روا بود آن همه خدمات بزرگ زنان در عصر صفویه را رها کنی و زنان عصر صفویه را با پوشش رقاصهها و مطربها در رسانه ملی به تصویر بکشی؟
◀️آنچه که در تصاویر این پست قرار دادهایم متعلق به پوشش زنان مختلف حتی مسیحی، زرتشتی و زنان سلطنتی در دورهی صفوی است که خود میبینید این کجا و آن کجا؟
✍عالیه سادات
آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا مانده اند.