دانشگاه حجاب
ابوحلما💔 قسمت چهل و یکم: بوی پیراهن یوسف بعد از نماز، تمام جملات آن نامه در سرش میچرخیدند: " بذار
ابوحلما💔
قسمت آخر: برای همیشه
"وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ.
فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ."
این آیات با صدای محمد در گوش حلما تکرار می شد. با همین صوت دلنشین از خواب بیدار شد. در تاریکی و تنهایی چشم به اشک باز کرد. دستش را روی قلبش فشرد. آنقدر سنگین شده بود که دیگر خیلی سخت می توانست راه برود. یاعلی(ع) گفت و آرام از روی تخت پایین آمد. پناه برد به وضو و دو رکعت نماز. بعد از نماز، رویایی که دیشب دیده بود، در آیینه خاطرش منعکس شد:
درخشش پرتوی نور از چشمهایش آغاز شد و صحرای پیش رویش را دربرگرفت. تن های بی سر را دید. و سرهای بی تن را! لحظه ای که نیزه های شکسته را که در سینه های چاک چاک فروکرده بودند، دید، دریافت در حادثه عظیم کربلا حاضر شده! هجوم غم این نبرد نابرابر، داشت جانش را به تاراج می برد که اهل بیت مولایش حضرت اباعبدالله(ع) را دید که لشکر ظلم به اسارت می بردشان. خواست دنبال آنها برود که یک سرباز جلویش را گرفت و گفت: اگه دنبالشون بری ممکنه بخاطر اینا تو رو هم اذیت کنن.
سرش را بالاگرفت و بی تردید دنبال کاروان اسرا راه افتاد. یزیدیان با مشت و تازیانه کودکان و مادران و همسران را از جلوی پیکر های بی سر، عزیزانشان عبور دادند. جواب هر قطره اشک و آوردن اسم پدر، برای دختربچه ها لگد و ناسزا در پی داشت. آنها را تشنه از کنار رودِ آب گذراندند. حلما می دوید تا به دختر اربابش برسد. می خواست حضرت زینب(س) را ببیند و از او چیزی بپرسد. ناگاه صحنه مقابل چشمش تغییر کرد. کافران، اسرا را در بازار شام چرخاندند. زنان شامی با آرایش و موهای افشان و عطر و کف و چنگ همراه مردان مستشان آمده بودند برای تماشا، آمده بودند برای سنگ و چوب و زخم زبان زدن به بانوهایی که مردانشان به تازگی در نبرد حق علیه باطل، جلوی چشمانشان قطعه قطعه شده بودند. حلما با اضطراب می خواند: ربنا اغفر علینا صبرا و ثبت اقدمنا ونصرنا علی قوم لکافرین.
به اینجا که رسید از خواب بیدار شد. با خودش فکر کرد روزی می رسد که باید خودش را برای مواجه شدن با تن بی جان همسرش، همه زندگیش آماده کند و برای...شنیدن زخم زبان و تهمت ها!
زیر لب زمزمه کرد: در این مسیرِ نور، جلودار، زینب(س) است.
❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀❤️🥀
به قلم؛ سین.کاف.غفاری
@hejabuni
دانشگاه حجاب
#ابوحلما💔 قسمت اول: غریبه به یک پلک تـــو مـیبخشم تمـــام روز و شبها را که تسکین میدهد چشمت غ
🔹میانبر به قسمت اول رمان ابوحلما👆
4_5771584942219730210.mp3
956.5K
🎵سخنرانی حاج آقا دانشمند
موضوع: جوان ها، قهرمان نشید.
پهلوان بشید👤
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
💔 #خلاء_عشق_حقیقی_در_غرب 💔
🔺امروزه یکی از خلاء هایی که تو اروپا و آمریکا وجود داره،خلاء عشق هست!
به این معنی که غرب هوس رو بیشتر میچشه تا طعم عشق رو!
🔺هوس تنها یک بعد #لذت_جویی داره اما #عشق ابعادی مثل سوختن،وصال، فراق ،انتظار، دلتنگی ،آرامش و مهمتراز همه #تعهد و پایبندی رو در بر داره و مجموعه ی این ابعاده که عشق رو زیباتر و با مفهوم کرده
🔹شاید هنوز باور نکردیم که #غرب دچار خلاء عشقه...
اما با یک نگاه سطحی متوجه این موضوع میشیم:
تو فرهنگ غرب عشق هایی از قبیل لیلی و مجنون یا خسرو شیرین رشد و نمو پیدا نمیکنن !
اگر به این قصه ها مدل دیگه ای نگاه کنیم چی !؟🧐
اگر لیلی یه دختر خیابونی بود؟😕
یا اگه مجنون دنبال دوست دختراش بود ؟😬
یا اگر لیلی، صغری را دوست داشت و علاقه ای به مجنون نداشت!😮
واقعاً بازم عشق حقیقی دیده میشد؟🤔
🔸خلاصه که فرهنگ و اصالت مون رو از یاد نبریم!😌
دوست دختر و دوست پسر و این مسخره بازیا چیه،😩
کمی از لیلی و مجنون الگو بگیریم،دوست داشتن و عشق رو🙃
وصال هرچی سخت تر باشه قشنگ تره!
و اگه تعهد چاشنیش نباشه ،ارزشی نداره...
از اونجایی که بله دست دختره🤗
به شما میگم ... گل دختر
پوشش ، زیبایی های تو را بیشتر
و وصال تو را سخت تر میکند!
البته اینو من از خودم نساختم
نظامی بزرگ گفتن😎:
چه خوش نازی ست ناز خوبرویان 😌
ز دیده رانده را از دیده جویان🙃
📚منبع: کتاب مسئله حجاب استاد مطهری
صفحه ۷۴
#تولیدی
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️❇️
خبــــــ📣ـــــر خبــــــ📣ـــــر
🔰انتشار برای اولین بار🔰
🔰فایل pdf کتابهای پرفروش🔰
👈 گــــــلپوش 👉
👈 تقـــدیم با احــترام 👉
👈 رازعشـــــق 👉
رایــــــــــگااااان
✅بزودی در کانال دانشگاه حجاب🔜
با ما همراه باشید
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🧕🧔دنیای متفاوت زن و مرد !
آیا میدونستید که زبان خانم ها و آقایون با هم فرق داره ؟
بشینید دو تایی یه انیمشن کنفرانس درجه یک ببنید در این مورد 💕👆
#موشن
#زندگی_مشترک
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب🎓
#ابعاد_نوروبیولوژیک_عفاف_و_حجاب
📝دکتر ساقیان و همکاران در سال 1396، پژوهشی را با عنوان "ابعاد نوروبیولوژیک عفاف و حجاب" انجام دادند و نتایج آن نشان داد به منظور حفظ #بهداشت_روانی و برقراری #تعادل در هورمونهای استرسی و جنسی، پایبندی به فرهنگ #عفاف و #حجاب ضرورت مییابد.
♨️از دیدگاه نوروبیولوژی یا زیست شناسی عصبی، تحریکهای جنسی مداوم، به عنوان عامل استرسزا شناخته میشود که در صورت عدم پاسخ مناسب به آنها با ارضای درست میل جنسی، #تعادل هورمونهای جنسی و استرسی به هم می خورد. علاوه بر این، آثار نامطلوبی نظیر تنشهای روانی، بیماریها و انحرافات جنسی، بلوغ زودرس و #آسیب به عملکرد مغز نیز، بروز میکند.
💯حجاب و عفاف از دیدگاه #نوروبیولوژی، دو جنبه دارد:
1️⃣یکی اینکه، شخص ورودیهای تحریک جنسی را #دریافت نکند
2️⃣و دیگر اینکه، از تحریک جنسی دیگران #خودداری کند.
🧠بر اساس ساختار مغزی زن و مرد، خصوصاً در بخش #هیپوتالاموس که به فعالیت بیشتر غدد جنسی در مردان، نسبت به زنان منتهی میشود، به نظر میآید که نقش زن در #جلوگیری از ایجاد محرکهای جنسی و نقش مرد در #کنترل ورودیهای تحریک جنسی، اهمیت بیشتری دارد.
♨️به علاوه، به دلیل بزرگتر بودن اندازه #آمیگدال نیز، مردان پاسخهای قویتری به تحریکات جنسی میدهند.
📌بنابراین، اگر چه تحریکگری جنسی مردان هم میتواند برای زنان و مردان دیگر #زیانبار باشد؛ ولی تحریکگری جنسی از سوی خانمها، اثر بسیار شدیدتری بر آقایان میگذارد و این امر، بر اهمیت لزوم #پوشیدگی_مناسب و #رفتارعفیفانه زنان می افزاید.
@umefafgaraei
🌸 @hejabuni |دانشگاه حجاب 🎓
دانشگاه حجاب
🔴به روز باشیم خاموشیهای شبانه و توافق نامه پاریس ابزاری برای عقب نگه داشتن کشورهای جهان سوم سی
🔴به روز باشیم
این روزها که مردم باید با کمک های مومنانه هوای هم رو داشته باشند، یک عده شبهه می کنند که این مشکلات اقتصادی را صرفا دولت باید برطرف کند و به مردم ربطی ندارد. پاسخ کوتاه از شهید مطهری رضوان الله:
🔵 تصوری ناقص و رایج درباره دلیل انفاق به دیگران
🔸ممکن است برخی گمان کنند که انفاق تنها فلسفهاش پر شدن خلأهای اجتماعی است، و لذا میگویند اگر این مسئله را حکومت و دولت به عهده بگیرد و با سازمانهایی که تشکیل میدهد مشکلات فقر و مسکنت را حل نماید، دیگر نیازی نیست که به صورت انفاقهای فردی انجام گیرد.
🔹ولی اینچنین نیست، یعنی انفاق فلسفهاش تنها پر شدن خلأها نیست، بلکه رابطهای با «ساخته شدن» دارد. اینکه انسان چیزی داشته باشد و از خود جدا کند و مظهر رحمانیت پروردگار بشود، نقش بزرگی در ساختن انسان دارد.
🔸 عطوفت که از ماده عطف است - یعنی تمایل و توجه به دیگران، با دیگران یکی شدن و دل به جای دل آنها نهادن - خود هدف است، هدفی اساسی و قابل اهمیت. اگر چنین مفهومی در جامعه نباشد، عیناً مثل آن است که در محیط خانواده محبت و عطوفت مفقود گردد و به جایش مؤسسات تربیتی تشکیل شود.
📝 استاد مطهری، آشنایی با قرآن، ج۲، ص۶۷
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»🔻
Eitaa.com/motahari_ir
🌸 @hejabuni | دانشگاه حجاب 🎓