eitaa logo
هجرت | مامان دکتر |موحد
27.3هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
332 ویدیو
23 فایل
مادرانگی هایم… (پزشکی، تربیتی) 🖊️هـجرتــــــــ / مادر-پزشک / #مامان_پنج_فرشته @movahed_8 تصرف در متن‌ها و نشر بدون منبع (لینک) فاقد رضایت شرعی و اخلاقی (در راستای رعایت سنت اسلامی امانت داری+حفظ حق‌الناس💕) تبلیغ https://eitaa.com/hejrat_tabligh
مشاهده در ایتا
دانلود
دخترها خادمی رو شروع کردن 😊 لاک زدن پشت قاشق و چنگال ها همه ظروف رو استیل خریداری کردیم که تا حد ممکن از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنیم! هم بخاطر محیط زیست هم سلامت تغذیه لیوان هم گفتیم مادرها خودشون بیارن @hejrat_kon
هجرت | مامان دکتر |موحد
یکی از دوستان چند وقت پیش گفت خانه ای که دلت می‌خواهد را با همه مشخصاتش بنویس، بعد چهل سوره یاسین بخ
الحمدلله چهلمین سوره مبارکه یاسین هدیه به امیرالمؤمنین رو در روز میلاد امیرالمؤمنین خوندم... بعد سه ماه حدوداً! قسمت این بود امروز تموم بشه 🥹😍 یا امیرالمؤمنین خونه دنیامون رو وسیع و نورانی قرار بدید خونه آخرت مون رو هزاران بار وسیع تر و نورانی تر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مینشینیم پای سفره نورانی سوره فتح. هم ماه رجب است و انس با قرآن در آن از توصیه بزرگان است، هم جمع خوانی و اجتماع مؤمنین (ولو مجازی) برکات خاص و عجیب و ضریب دهنده دارد، هم تدبر در آیات و کلمات قرآن، زمینه و استحکام و اثرات اُنس را چندبرابر میکند. ༺◍⃟჻ᭂ࿐❁❥༅••┅┄ جمع خوانی سوره مبارکه فتح به همراه تدبر در آیات ســـوره هرروز ساعت ۱۵ از دوشنبه ۱۷ دی به مدت ۲ هفته از طریق پیوند زیر: https://www.skyroom.online/ch/dr.mot........ (اتمام کلاس) ورود به عنوان مهمان ظـرفــیت مـــحــدود @hejrat_kon
❁ـ﷽ـ❁ گریه، زنان و سیاست ۱. ابی الحسن الرضا علیه السلام وقتی که قصد فرمود مدینه را به مقصد خراسان ترک کند، به زنان خانواده خود امر کرد که بیایند و برایش کنند. علی ابن موسی الرضا نیازی به گریه و دلسوزی دیگران پشت سر خود نداشت؛ هدف چیز دیگری بود. گریه و اشک خانواده، راهبرد امام بود برای رساندن یک پیغام. هم به جامعه آن زمان هم به تاریخ. چونان که خود ایشان نیز ساعاتی قبل از حرکت به سوی خراسان، مکرر کنار قبر رسول خدا صلی الله علیه و آله می‌رفت و با صدای بلند گریه می‌کرد. مأمون با این سفرِ فرمایشی به دنبال مشروعیت بخشی به حکومت خود بود. در میان مردم پخش کرده بودند که علی بن موسی نیز با خلافت عباسیان همراه و همدل است و می‌رود تا جانشین بعدی مأمونِ مشروع باشد. ولایتعهدی اجباری و ظاهری، فریب اجتماعی و کوشش و پوشش رسانه‌ای مأمون بود برای زمین زدن حکومت ائمه اطهار علیهم السلام و تثبیت حکومت طاغوت. امام از راهبرد اشک و گریه برای ابراز نارضایتی خود از این سفر و اعلام مخالفت با این ولایتعهدی دروغین ظاهری و غیرمشروع بودن آن حکومت استفاده کرد. گریه زنان آگاه و بصیر خاندان نبوت به میدان آمد و کنشگری سیاسی اجتماعی بود. ۲. بلافاصله بعد از رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و غصب ولایت، فاطمه زهرا سلام الله علیها مبارزه خود را آغاز کرد، مبارزه ای برای همه بشر و همه تاریخ. چرا که میدید مسیر ولایت و حکومت پیامبر اکرم منحرف شده است. این مبارزه دو بخش داشت. اول، سخنرانی و تبیین کلامی ولایت و حق امیرالمؤمنین و احتجاج با اهل سقیفه و نصرت طلبی از خواص همراه با امیرالمؤمنین. دو، بنا نمودن بیت الاحزان و اتخاذ راهبرد اشک و . گریه دختر رسول خدا، به طوری که همه مردم بشنوند و بفهمند، گریه عاطفی و دلتنگی صرف نبود! بانویی که وصیت کرده بود تابوتی برایش بسازند که حدود پیکرش هم مشخص نباشد، چطور اجازه میداد صدای شیون عاطفی و دختر-پدری اش را مردمان بشنوند؟ مگر کسی صدای گریه عابدانه نیمه شب های حضرت را میشنید؟ نه، گریه فاطمة الزهرا گریه سیاسی و اجتماعی بود. عزاداری حضرت پیغام داشت. برای توجه دادن مردم بود. مردم باید میدانستند یک چیزی سر جایش نیست که دختر رسول خدا اینگونه بی تابی میکند، شب و روز را با گریه و اشک به هم دوخته است. این گریه راهبردی برای آگاه سازی جامعه نسبت به انحرافی در بود. گریه صدیقه طاهره، کنشگری اجتماعی سیاسی بود. ۳. از عصر عاشورا، مأموریت ویژه زینب کبری سلام الله علیها آغاز شد. اولین گام این مأموریت هم با بود و بی‌حد، زنانه و عاطفی. زیر آن آسمان سرخ، روی آن زمینِ لرزان، زینب به میدان رفت. دنبال امام خود گشت. هرآنچه که بر زمین جنگ بود، نیزه و شمشیر بود و پیکرهای مدفون زیر آنها. عزادار و واله، چشم گرداند بر سرتاسر گودال. پیکر امامِ زینب پیدا نمیشد. امام هم که مأمومِ عاشق و طالب خود را سرگردان و ناکام رها نمیکند. لذا ناگاه صداآمد: اُخَیَّ، إلَیَّ! خواهرم، اینجا، بیا به سمت من! و زینب بال می‌گشاید به سوی برادر. دست می‌برد زیر شانه‌ها، حنجر بریده را بالامی‌آورد، بر رگ‌های بریده بوسه می‌زند و گریه می‌کند. همانجا شماری از مردهای جنگی که تاساعتی پیش مشغول خون‌ریزی آل الله بودند، متأثر می‌شوند! این تَرَک اول بود! بر خیال خام بنی امیه که «حسین کشته شد و از آن خاندان اثری نماند و حکومت ما بلامنازع و بلامعارض شد»! نه برادر که بر زمین افتاد، خواهر بلند شد. و بعد در تمام مسیر، منزل به منزل، در شام، کوفه، قصر ابن زیاد، مجلس یزید، خرابه، مسجد. هرجا که می‌شد، زنان لشکر بساط مبارزه را برپامیکردند؛ تلفیقی از تبیین و گریه، کلمه و اشک. هم جگرها میسوخت، هم فکرها به کار میفتاد. هم عاطفه و عزا در جامعه جریان گرفت هم سؤال ها ایجاد شد: حسین؟ نوه پیغمبر؟کشته شد؟ چرا؟ به دست کی؟ تشنه؟ سر بریده؟ فرزند شیرخواره اش هم حتی؟! آتش به خیمه های حرم رسول خدا؟! اسارت زنان آل اللّه؟! و ترَک ها، خُرد خرد، جمع شد و بزرگ شد؛ و صدای شکست و شکستنی بزرگ، جامعه را تکان داد. به حدی که یزیدِ مست خونخوار را وادار به عقب نشینی و دلجویی ظاهری کرد! آری گریه و اشک زنانه اینگونه کاربرد دارد. این طور، می‌شود کنشگری اجتماعی و سیاسی! گریه و اشک زنان مسلمان اینطور کار می‌کند! تکان می‌دهد، روشنگری می‌کند، می‌سوزاند و بیدار می‌کند. حالا کارکرد عرفانی و ملکوتی اشک های عابدانه و عارفانه بماند؛ آن حرکت و تحولی که اشک در عالم ایجاد میکند، اشکی که زنان و مردان الهی در خلوت خود می‌ریزند. اشک قدرت دارد، کار می‌کند، اثرات قابل توجه دارد. و کیست که انکار کند در این دنیا، به پلک چشمان زنان نزدیک تر است، و بهره از این عطیه برای زنان سهل تر از مردان است؟… ✍ هـجرتــــــ بله و ایتا @hejrat_kon اینستاگرام @dr.mother8
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌 🕊 «بسم رب المجاهدین زینب کبری سلام الله علیها به صحنه آمد، هر آنجا که احساس وظیفه کرد. در میدان رزم فرزندانش را به یاری امام خود فرستاد، و از غروب عاشورا زنانه اما محکم، عَلَم مقاومت را به دست گرفت. زنان امروز نیز دست پرورده مکتب زینب اند، مؤمن، استوار و ناصر حق. هر آنجا که ولی امر کند، در هر صحنه ای که احساس خطر احساس وظیفه احساس لزوم عمل کنند، وارد می‌شوند. و این روزها، همه می‌دانند که ولیِّ جامعه، فرزندآوری را مجاهدت زنان خوانده است. نایب الامام نسبت به کاهش فرزندآوری و پیری جمعیت ابراز نگرانی کرده است: «ایران را و اسلام را این مسئله تهدید میکند» و حالا نوبت دفاع ما از میهن و آیین است، زمان تجدید عهد ماست؛ عهد مینو: مادران یاور نسل ولایی. ما زنان جامعه اسلامی، امروز با بانوی خود زینب کبری، عهد میبندیم که به اذن و لطف خدا، برای یاری فرزند برادرش، مهدیِ فاطمه، فرزندی دیگر به دنیا آوریم و به عنایت رب رحیم، برای نصرت حق پرورش دهیم. باشد که خداوند این نذر را، این بضاعت زنانه، را از ما بپذیرد و آن را مجاهدت و یاری ما برای اولیاء خود، دین خود و راه خود محسوب بگرداند. وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنينَ» ✍ هـجرتــــــ بله و ایتا @hejrat_kon روبیکا @dr_mother8_hejrat 💌 🕊
هجرت | مامان دکتر |موحد
💌 #برسد_به_دست_مادران 🕊 #عهدنامه #عهدزنانه #عهد_زنان_ایران #درروزشهادت_اخت_الحسین «بسم رب المجاهدی
پیشنهاد: مسئولین برگزار کننده اعتکاف های بانوان، میتونن این متن رو بر کاغذی بزرگ یا بنر بنویسند، اون قسمتِ «ما زنان جامعه اسلامی» رو تبدیل کنن به «ما مادران معتکف در مسجد.....» ، و روی پایه‌ای قرار بدن تا مادران بیان و امضا کنن یا اثر انگشت خودشون رو ثبت کنن. ما امروز ان‌شاء‌الله این مراسم رو داریم همراه با اهدای تبرکی و هدیه ویژه برای عهدکنندگان. @hejrat_kon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عهدنامه ما در اعتکاف همراه با یادگاری ها 😊 @hejrat_kon
امضای مادرها @hejrat_kon گفتیم حتی اگر با وجود میل قلبی به هر دلیلی فرزنددار نمیشید، امیدوار و مصمم اسمتون رو اینجا ثبت کنید و بسپارید به حضرت زینب سلام الله علیها 🥺😍