📌 سوغات فرهنگی حرم رضوی
(بازنشر به جهت اینکه خیلی جدی تلقی نشد)
کتابفروشیهای داخل و اطراف حرم رضوی مشهد یک پدیدهی جالب توجهی است. تقریبا هر نوع کتابی در این کتاب فروشیها یافت میشود.
حتی کتابهایی که رسالت آنها، تضعیف بنیانهای اعتقادی و ارزشهای اخلاقی و انسانی است. بسیاری از کتابهای فمینیستی و معنویتهای انحرافی و روانشناسیهای بازاری در طرحها و رنگهای مختلف در قفسههای آنها چشم نوازی میکند و احتمالا به عنوان سوغات حرم رضوی خریده، هدیه و خوانده میشود.
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1759
📌 رها شدگی فرهنگ
❇️این قسمت: راه آهن
🔹امروز (۲۳ فرودین ۱۴۰۳) ساعت ۱۱ صبح وارد ایستگاه راه آهن مشهد شدیم، علیرغم وضع نابهنجار پوشش در مسافران، #کتابفروشی داخل ایستگاه، محل فروش منحط ترین کتابهای منتشر شده در ایران است. از کتابهای فمینیستی گرفته تا روانشناسیهای بازاری. کتابهایی که عموما در تعارض با فرهنگ اصیل ایرانی هستند و به نفی دین و اخلاق میپردازند. کتابهایی که عموما به عنوان سوغات شهر مشهد خریده، هدیه داده و خوانده میشود. (قبلاً دربارهی وضعیت کتاب فروشیهای آستان قدس هم همین وضعیت گزارش داده شد)
🔸 ساعت ۱۱:۲۰ با قطار متعلق به بنیاد مستضعفان به سمت قم راه افتادیم. آغاز سفر از تلویزیون های کوپهها دعای سفر و صلوات خاصه پخش شد که خیلی عالی بود اما دیری نپایید که پخش فیلمها پشت سر هم آغاز شد. اما متاسفانه برخی از فیلمهای پخش شده بسیار سخیف و بی محتوا بود و تماما به تمسخر فرهنگ ایرانی و اسلامی همچون حجاب و مادری و روابط محرم و نامحرمی میپرداخت. فیلمی که نشد بیشتر از ۵ دقیقه آن را با خانواده مشاهده کرد و سریع خاموش کردیم.
🔹 واقعا برای این رها شدگی فرهنگ در محیطهایی که در اختیار مجموعههای دولتی و انقلابی است باید فکر اساسی و عاقلانه کرد و یک طرح جامع فرهنگی و اخلاقی برای فضاهای عمومی و فرصتهای طلایی زیارت و مسافرت عرضه کرد.
#کتاب
#کتاب_فروشی
#راه_آهن
#بنیاد_مستصعفان
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1760
📌 چرا حوزه و بسیج و رسانه به میدان فرهنگسازی نمیآیند؟
🔹نیروی انتظامی اعلام کرده است که از این به بعد با قدرت و قوت برای امنیت اخلاقی و اجتماعی به میدان میآید. این خبر بسیار مسرت بخش است و حتما باید پلیس اخلاقی و فرهنگی با قدرت و قوت از امنیت و سلامت جامعه حفاظت کند و با جریانهای سازمان یافتهی بی اخلاقی و بیفرهنگی مقابله جدی کند.
🔸اما
امنیت اخلاقی و اجتماعی یک پدیدهی چند ضلعی و چند لایه است که میبایست مجموعههای مختلف فکری و فرهنگی به میدان بیایند و یک برنامهی مشترک، جمعی و ترکیبی را طراحی و عملیاتی کنند.
بنابراین علاوه بر نیروی انتظامی باید #حوزههای علمیه و روحانیت، #بسیج و #رسانههای مذهبی و ملی (فیلمها، خبرگزاریها، مداحیها، هنرمندیها) با تمام قدرت به میدان بیایند و در یک قرارگاه فرهنگی واقعی یک عملیات بزرگ را رقم زنند و الا تلاش نیروی انتظامی به تنهایی مشکلی را حل نمیکند بلکه مغلوب جنگ شناختی و ترکیبی دشمن میشود.
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1761
📌 رمضان پر برکت
🔹الحمدلله توفیق شد که یک ماه مبارک رمضان به مشهد مقدس مشرف شوم و در سایهی فیوضات حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیة و الثنا) به تبلیغ و تدریس و تحقیق مشغول باشم. رمضانی که تماما برکت بود و توفیق؛ لذت بود و ابتهاج.
🔸به ذهنم رسید گزارشی از توفیق هایی که در این سفر نصیبم شد را به دوستان عزیز عرضه بدارم تا از این طریق از زحمات میزبانان محترم و همراهان گرامی تشکر کرده باشم و از نعمتهای الهی شکرگزاری شود:
وَأَمَّا بِنِعْمَةِ رَبِّكَ فَحَدِّثْ
ﻭ ﻧﻌﻤﺖ ﻫﺎﻱ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺭﺍ ﺑﺎﺯﮔﻮ ﻛﻦ .(الضحى ١١)
۱. سخنرانی در جمع مجموعهای از مهندسان و کارکنان یک مجموعهی مهم صنعتی به مدت ۶ جلسه بعد از نماز ظهر با عنوان «هندسه ابعاد وجودی انسان»؛
۲. یک جلسه گفتگو با جمعی از مهندسان دغدغهمند پیرامون «نسبت حکمت و فلسفه از منظر امام خمینی»؛
۳. ارائه یک نشست تخصصی با عنوان «کرامت انسان در انسانشناسی امام خمینی و نقش آن در اجتهاد» در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد؛
۴. تدوین مقالهی علمی - پژوهشی برای کنگره جهانی امام رضا با عنوان «تحول معنایی عدالت در جامعه اسلامی بر پایه تحلیل احتجاجات امام رضا»؛
۵. ارائه کرسی ترویجی «تحول معنایی عدالت در جامعه اسلامی بر پایه تحلیل احتجاجات امام رضا» به همراه نقد حجت الاسلام دکتر محمد تقی کریمی معاونت پژوهش بنیاد پژوهشهای آستان قدس رضوی؛
۶. برگزاری ۳ جلسهی مفصل با جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد با موضوع «نظام جامع اندیشه اسلامی و آیندهی طلبگی با توجه به تحولات اجتماعی»؛
۷. ارائه در نشست تخصصی «مفهوم اخلاق در اوصاف الاشراف خواجه نصیرالدین طوسی» به صورت مجازی از طریق رسانهی مدرسه فکرت؛
۸. شرح کتاب «انسان و ایمان» و «جهانبینی توحیدی» استاد شهید مطهری در ۲۰ جلسه و بارگزاری در کانال «از اصول فلسفه تا طرح کلی» و همچنان ادامه دارد.
۹. راهنمایی نگارش ۵ مقاله توسط برخی از استادان سطوح عالی حوزه مشهد با موضوع «عدالت» و حضور در کرسیهای ترویجی آنها؛
۱۰. حضور فعال و مؤثر در ۵ نشست تخصصی با موضوع نقش «کرامت انسان» و «عدالت» در تحول اجتهاد و «زبانهای همزمان» توسط استادان برجسته حوزه و دانشگاه (همچون: دکتر سیمایی صراف، دکتر حسین واله، دکتر احد فرامرز قراملکی، آیت الله عندلیب)؛
۱۱. ارائه یک نشست تخصصی با موضوع «هوش مصنوعی، ظرفیتها و تهدیدها» برای برخی از کارشناسان هوش مصنوعی و جمعی از طلاب حوزه علمیه مشهد؛
۱۲. گفتگوی تخصصی با جمعی از مدیران یکی از مدارس تخصصی فقه با موضوع «بررسی نسبت میان فقه و حکمرانی»؛
۱۳. برگزاری بیش ۱۰۰ ساعت مباحثهی اجتهادی با عنوان «ساخت واقعیت اجتماعی» و «تحلیل جامعهشناختی وضعیت فرهنگی جامعهی ایران»؛
۱۴. تدوین اولیه ۴ مقاله پیرامون «فقه الاجتماع»؛
۱۵. نگارش یادداشتی مفصل در نقد دکتر محمد فاضلی در تخریب حکیم متأله استاد حمید پارسانیا؛
۱۶. مطالعهی برخی از کتابهای موثر در گام اول انقلاب اسلامی؛
۱۷. نشستن چند ساعته برخی روزها در صحنهای حرم رضوی (به صورت خودجوش) و پاسخ دادن به پرسشهای متعدد و متنوع زائران (شرعی، اخلاقی، اجتماعی، خانوادگی) که حقیقتا هم کلام شدن با مردم عزیز با گرایشها و گویشهای مختلف و فرهنگهای متنوع، بسیار زیبا و جذاب و بهجتبخش بود.
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1762
📌هدف از مطالعات تطبیقی و مقایسه ای (مقارن)
(یک تأمل ابتدایی)
✍ سید مهدی موسوی
🔹یکی از انواع پژوهشها، پژوهش مقارن و تطبیقی است که سابقهی طولانی در تاریخ علم بشری دارد و اختصاصی به هیچ فرهنگ و قومیتی ندارد؛ بلکه در همهی ملتها و فرهنگها نمونههایی از آن وجود دارد.
🔸 در پژوهشهای مقارن و تطبیقی، به مقایسه میان دو اندیشه پرداخته میشود و سعی بر این است تا پس از معرفی دقیق و عمیق هر کدام از طرفین بحث، مقایسهای میان آنها بشود. این مقایسه و تطبیق سه هدف میتواند داشته باشد که در مجموع سه رویکرد را میتوان صورتبندی کرد:
۱. کشف تمایزها و مزیتها
در این رویکرد، هدف پژوهشگر یافتن تفاوتها و تمایزهای یک اندیشه با اندیشهی دیگر است تا از این طریق بتواند برتری یک اندیشه و یا ناتوانی یک اندیشه با اندیشهی دیگر را نشان دهد و در پایان حکم به برتری یکی بر دیگری دهد و همچنین اصلاح و تجدیدنظر در دیگری را پیشنهاد کند. بنابراین عموما دو متفکر و جریانی انتخاب میشود که میان آنها تفاوت و تمایز زیادی باشد و متعلق به دو جریان فکری محسوب شوند.
۲. کشف تشابهها و هم افزایی ها
هدف از این رویکرد، مقایسه میان دو اندیشه و کشف تشابهها و عناصر مشترکی است که یا نشانگر درستی آن عناصر مشترک است یا بر وجود تواناییهای شبیه به هم دلالت میکند. لذا از این پژوهش، میتوان انتظار داشت که به مخاطب بگوید مثلاً اندیشه (الف) همانند اندیشه (ب) است و به همین جهت، میتواند به یک سلسله آثار و نتایج مشابه منتهی شود.
۳. کشف امتدادها و مکملها
در این رویکرد، پژوهشگر به مقایسهی دو اندیشهای میپردازد که یکی امتداد و ادامهی دیگری محسوب شود. به نحوی که نشان داده شود که مبانی و بنیانهای نظری در اندیشه (الف) توانسته و یا میتواند امتدادها و آثاری داشته باشد که در اندیشه (ب) محقق شده است. البته ممکن است مقصود پژوهشگر این باشد که اندیشه (ب) ادامه و نتیجهی (الف) است و ممکن است بگوید که اندیشه (الف) میتواند آثار و نتایجی شبیه از اندیشه (ب) داشته باشد. بنابراین همواره دو متفکری انتخاب میشود که رابطه اجمال و تفصیل داشته باشند و بتوانند مکمل یکدیگر باشند.
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1763
راه قدس از کربلا میگذرد.
ظاهراً این امر برنامه ریزی شده است
https://eitaa.com/hekmat121/1764
ذکر رزمندگان اسلام در دفاع مقدس هنگام حمله به دشمن:
وَجَعَلْنَا مِن بَيْنِ أَيْدِيهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَيْنَاهُمْ فَهُمْ لَا يُبْصِرُونَ
ﻭ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺭﻭﻳﺸﺎﻥ ﺣﺎﻳﻠﻲ ﻭ ﺍﺯ ﭘﺸﺖ ﺳﺮﺷﺎﻥ [ ﻧﻴﺰ ] ﺣﺎﻳﻠﻲ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻳﻢ ، ﻭ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻓﺮﺍﮔﻴﺮ ﺩﻳﺪﮔﺎﻧﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﻓﺮﻭ ﭘﻮﺷﺎﻧﺪﻩ ﺍﻳﻢ ، ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺧﺎﻃﺮ ﺣﻘﺎﻳﻖ ﺭﺍ ﻧﻤﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ ،(يس ۹)
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ حَصِّنْ ثُغُورَ الْمُسْلِمِينَ بِعِزَّتِكَ ، وَ أَيِّدْ حُمَاتَهَا بِقُوَّتِكَ ، وَ أَسْبِغْ عَطَايَاهُمْ مِنْ جِدَتِكَ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ ، وَ كَثِّرْ عِدَّتَهُمْ ، وَ اشْحَذْ أَسْلِحَتَهُمْ، وَ احْرُسْ حَوْزَتَهُمْ ، وَ امْنَعْ حَوْمَتَهُمْ ، وَ أَلِّفْ جَمْعَهُمْ ، وَ دَبِّرْ أَمْرَهُمْ ، وَ وَاتِرْ بَيْنَ مِيَرِهِمْ ، وَ تَوَحَّدْ بِكِفَايَةِ مُؤَنِهِمْ ، وَ اعْضُدْهُمْ بِالنَّصْرِ ، وَ أَعِنْهُمْ بِالصَّبْرِ، وَ الْطُفْ لَهُمْ فِي الْمَكْرِ.
#صحیفه_سجادیه
پیروزی سپاه اسلام در تنبیه رژیم اشغالگر قدس مبارک باد🌺
📌 جنگ اخلاقی
(جنگ، اخلاق، انسانیت)
عملیات «وعده صادق» نشان داد که میتوان جنگید و از حق مشروع خود به طور کامل دفاع کرد و در عین حال، انسانیت و اخلاق را در نظر داشت و آن را رعایت کرد.
#فلسفه_جنگ
#اخلاق
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1767
📌تبلیغ و ساخت فضای خوب زندگی
🔹انسان امروز، انسان جدیدی است با دغدغهها و نیازها و مطالبههای متفاوت از دیروز. به هر دلیلی، خوب یا بد، برای انسان امروز، #دنیا خیلی مهم شده است و میخواهد از زندگی در این دنیا بیشترین بهره و لذت را ببرد. از اینرو، سرمایهداری و بهرمندی حداکثری از دنیا را بزرگترین #حق برای خود میداند و تحقق آن را #عدالت میشمارد. انسان امروز عمده وقت خود را صرف کسب دنیا و جمعآوری پول و سرمایه میکند، گاه این گمشدهی خود را از طریق کار و تلاش و خدمت جستجو میکند و گاه از طرق دیگری همچون دلالی و چاپلوسی و یا زورگویی و عربده کشی. خلاصه عموماً دنبال دنیا و زندگی راحتتر و مرفهتر در آن هستند.
🔸یکی از ویژگیهای انسان امروز، محیطهای متنوع زندگی و کنشگری است. دیگر منزل، تنها تأمین کنندهی همهی نیازهای انسان نیست، پارک، شهربازی، سینما، باشگاه ورزشی، همایش و نشست، تفرجگاه و زیارتگاه و دهها محیط دیگر برای انسان امروز مهم شده است و هر کدام معنای جدیدی یافتهاند و کارویژهی مستقلی در زندگی انسان پیدا کردهاند.
🔹اما نکته مهم این است که هر چه انسان بیشتر دنبال دنیا برود، دنیا بیشتر از او فرار میکند و هر چه بیشتر از نعمتهای آن بهرهمند بشود بیشتر تشنهتر و حریصتر میشود و به آرزوهای طول و دراز مشغول میشود و روز به روز بر تمایزخواهی و تفرد او افزوده تر میشود. زیرا دنیا محل کثرت و تضاد و تزاحم است و همهی نعمتهای آن محدود است. بدین جهت اگر بالاستقلال به آن نظر شود جز زحمت و سختی و تضاد و محدودیت نیست. از اینرو، با رشد اقتصادی و اشتغال بیشتر به دنیا، بحرانهای روحی و روانی بشریت نیز بیشتر میشود و نیاز او به محبت و دوستی آشکارتر میشود. لذا خلأ اصلی بشریت امروز، نیاز به یک فضای ذهنی و روحی آرامش بخش و امیدآفرین است.
🔸انسان امروز، در عین میل به یک زندگی مرفه و بیدردسر، تشنهی محبت و دوستی است. او شیفتهی تشویق و تشجیع، دیده شدن و مهمبودن و حتی ترحّم است هرچند از آن ابا کند و ظاهری خشن و بیعاطفه از خود نشان دهد. انسان امروز نیازمند فضایی ذهنی و احساسی است که در درون آن بتواند بهتر و کمدردسرتر زندگی کند و از نعمتها و خوشیهای روزگار بیشتر لذت ببرد.
🔹براین اساس #تبلیغ_دینی معنای جدیدی پیدا میکند و بدین جهت شیوههای گذشتهی تبلیغ شاید چندان کافی به مقصود نباشد بلکه به خلق راهها و مسیرهای جدید در محیطهای متنوع زندگی انسان نیاز هستیم. تبلیغ دینی نمیتواند از موقف تاریخی انسان و از جهان معنایی و فضای ذهنی انسان امروز بیگانه باشد و نسبت به نیازها، دغدغهها و تلقیهای مخاطب بیتفاوت باشد.
🔸 این نکته را نباید به معنای وادادگی و غربگرایی و تجددزدگی معنا کرد و چنین تلقی شود که باید از اصول معرفت دینی و اهداف تربیت دینی گذر کرد و بر پایه منطق عملگرایی با خوشآمدهای مخاطبان خود را تطبیق کرد. بلکه به معنای فهم بهتر و عمیقتر مخاطب و نیازهای اوست تا از این طریق نقطهی صحیح شروع حرکت و هدایت بهتر مشخص تر شود و برای آن تفکر و اندیشه کرد.
🔹 امروز اولین نیاز و مطالبهی مخاطبان، چگونگی ساخت ذهنی یک فضای خوب برای زندگی بهتر است، فضایی که در آن آرامش و اطمینان، زیبایی و لذت، راحتی و رفاه بیشتر احساس شود و به کاهش دردها و رنجها، غمها و غصهها، سختیها و مرارتها بیانجامد.
🔸 طرح عملیاتی مبلغان دینی و حوزههای علمیه برای پاسخ صحیح و جذاب به این مطالبهی مهم و سرنوشتساز انسان امروز چیست؟ و در رقابت با جنبشهای معنوی نوپدید و روانشناسیهای بازاری و صدها رقیب دیگر چگونه میتوانند مردمان جامعهی اسلامی را نسبت به اصول دینی و ارزشهای اخلاقی و حاکمیت اسلامی مؤمن و امیدوار کنند تا جهش اقتصادی و رشد فرهنگی و اجتماعی را ممکن سازد؟
#انسان_امروز
#دنیا
#تبلیغ
#حوزه
•┈┈••✾••┈┈•
❇️ #امتداد_حکمت_و_فلسفه
https://eitaa.com/hekmat121/1768
📌طلیعه فتح
پیام آیت الله العظمی جوادی آملی در پی پاسخ مقتدرانه نیروهای مسلح علیه اسراییل / این طلیعه فتح است
🔸
پایگاه اطلاع رسانی اسراء:حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در پی عملیات مقتدرانه نیروهای مسلح علیه دشمن صهیونیستی، پیام مهمی صادر نمودند . ↙️ متن پیام معظم له بدین شرح است: اعوذ بالله من الشیطان الرجیم بسم الله الرحمن الرحیم محصول پر برکت ماه مبارک رمضان، #فتح_الهی است؛ ماهی که در آن قرآن نازل شد و قرآن، جامعه اسلامی را به فتوحات فرا می خواند، دعوت کتاب و سنت الهی این است که ظلم را هیچ ملتی جز ملت زبون و ضعیف و ذلیل قبول نمی کند «لَا یحتمل الضَّیمَ الا الذَّلِیل» احتمال یعنی تحمل، یعنی زیر بار ظلم رفتن، این بیان نورانی امام آن است که ستم را جز ملت زبون و ضعیف، احدی تحمل نمی کند. ماه مبارک رمضان که ماه قرآن بود، ماه عزیز پرور و عزتّمدار بود، یک؛ فتوحات که قرآن وعده می دهد که بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام دادند که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این #طلیعه_فتح است. در قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم اما ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾. اسراییل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می دهد. اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معیّن بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان برانداز، فتحی است که اسراییل را ریشه کن می کند و #غزه و امثال غزه را نجات می دهد و مقاومت را می پروراند و #شهدای_مقاومت را با #شهدای_کربلا محشور می کند، آن فتح مطلق است . در قرآن فتح مطلق مقابل ندارد، اما فتح قریب و فتح مبین چرا، اما فتح مطلق ﴿إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ﴾ هیچ مقابلی ندارد. این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموماً و غزه و امثال غزه خصوصاً و نظام پر برکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیافتد، این کارها را دیشب انجام دادند. بنازیم دستی که انگور چید ٭٭٭ مریزاد پایی که در هم فشرد اگر این می است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند. با دست این ها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می برد و #غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می برد. من مجدداً این بزرگواری را ، این دلیری را، این سلحشوری را به همه مردان و زنان ایران اسلامی تهنیت عرض می کنم و از ذات اقدس الهی مسالت می کنم به همه عموماً، به فرد فرد بزرگوارانی که در این کار عظیم سهمی داشتند خصوصاً، سعادت و سیادت دنیا و آخرت مرحمت کند و این نظام اسلامی را از هر گزندی حفظ نماید تا بتوانیم و آن لیاقت را داشته باشیم که به بارگاه و پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، تقدیم کنیم. غفر الله لنا و لکم والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 پیام تاریخ: 1403/01/26 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی https://eitaa.com/hekmat121/1769