eitaa logo
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
1.4هزار دنبال‌کننده
570 عکس
155 ویدیو
28 فایل
حکمت قرآنی در اندیشه فیلسوفان انقلاب اسلامی: امام خمینی علامه طباطبایی شهیدان مطهری، بهشتی، صدر آیات علامه جعفری، مصباح یزدی، جوادی آملی و امام خامنه ای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فوری مهم / پیام مهم حضرت آیت الله جاودان ، منفعل نباشید شاید از نماز واجب تر باشد مشارکت کنید ، توکل بر خدا کنید حتما شرکت کنید 🔹عالم وارسته حضور در این لحظات را با نماز واجب مقایسه میکنید او ندانسته نمیگوید....... 🔹 با اطرافیان خود که میدانید ممکن است رای بدهند و مشارکت نکرده اند تماس بگیرم. -----------------
من هم، به دکتر قالیباف رای دادم
امتداد حکمت قرآنی و فلسفه الهی
⏫ تفال پرسشی پیرامون انتخابات به قرآن کریم در سحرگاه پنج شنبه و پاسخ حکیمانه قرآن کریم و توصیف وضعیت ما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تغییر معنایی هیأت در دو دهه‌ی اخیر در مکتب انقلاب اسلامی ایران، عاشورا نماد حق طلبی، ظلم‌ستیزی و مسئولیت‌پذیری بود و توسط امام خمینی، شهید مطهری، شهید بهشتی، آیت الله خامنه‌ای و سایر متفکران مسلمان، روح جدیدی به هیئات مذهبی دمیده شد و هیأت به میدان کنش‌گری اجتماعی و تربیت سیاسی تبدیل شد. اما در دو دهه اخیر به تدریج، هیأت‌ها به ماتمکده‌های پیش از انقلاب اسلامی و دوران قاجار تبدیل شده است و روح حماسه، حق طلبی، ظلم ستیزی و مسئولیت اجتماعی از آنها رخت بسته است. این وضعیت هر سال نسبت به سال قبل شدیدتر می‌شود. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1998
📌 پرسش از فلسفه بزرگداشت محرم و صفر مهمترین پرسشی که امروز باید دوباره به آن پاسخ داده شود این است که چرا حضرات معصومین علیهم السلام و علما و بزرگان دین همواره بر بزرگداشت محرم و صفر اصرار فراوان داشته‌اند؟ در روایات معصومین و سیره و سنت بزرگان دین، برخی از امور نقش آلی و ابزاری دارد و برخی نقش اصالی و غایی، کدام یک از سنت‌های عزاداری آلی و ابزاری است و کدام یک اصلی و غایی است؟ •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1999
📌«احیای امر ما» فلسفه هیأت و مجالس اهلبیت علیهم السلام 🔹در معارف اهلبیت عصمت علیهم السلام، دو مقوله بسیار مهم است که به تدریج در هم ادغام شده است: ۱. برگزاری جلسات مذهبی و ۲. عزاداری برای سیدالشهدا (علیه السلام). 🔸 هدف از زیارت مومنان از یکدیگر و برگزاری مجالس مذهبی، احیای امر امامت و حاکمیت اسلامی است که بواسطه‌ی بیان احادیث و معارف اسلامی و گفتگو و مذاکرات علمی و برنامه‌ریزی های تشکیلاتی ممکن می‌شود. ازاینرو، حضرات معصومین (علیهم‌السلام) به برگزاری این جلسات سفارش ویژه فرموده‌اند. 🛑حدیث اول: امام علی علیه السلام: زُورُوا في اللهِ وجالِسُوا في اللهِ، وأعطُوا في اللهِ وامنَعُوا فِي اللهِ، زايِلُوا أعداءَ اللهِ وواصِلُوا أولياءَ اللهِ. (۱) براى خدا ديدار كنيد، براى خدا همنشينى كنيد، براى خدا بخشش كنيد و براى خدا از دهش خوددارى ورزيد. از دشمنان خدا ببريد و با دوستان خدا پيوند زنيد. 🛑 حدیث دوم: امام باقر علیه السلام: تَزاوَرُوا في بيوتِكُم فإنّ ذلكَ حَياةٌ لِأمرِنا، رَحِمَ اللهُ عَبدا أحيا أمرَنا.(۲) در خانه‌هايتان از يكديگر ديدار كنيد؛ زيرا اين كار امر ما را زنده می‌كند. رحمت خدا بر آن بنده‌ای كه امر ما را زنده كند. 🛑 حدیث سوم: الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : تَزاوَرُوا فإنّ في زِيارَتِكُم إحْياءً لِقُلوبِكُم ، و ذِكرا لأحادِيثِنا ، و أحادِيثُنا تُعَطِّفُ بعضَكُم عَلى بعضٍ ، فإن أخَذتُم بها رَشَدتُم و نَجَوتُم ، و إن تَرَكتُمُوها ضَلَلتُم و هَلَكتُم ، فَخُذُوا بها و أنا بِنَجاتِكُم زَعِيمٌ .(۳) امام صادق عليه السلام فرمودند: ديد و بازديد كنيد كه ديدار شما از يكديگر موجب زنده شدن دلهاى شما و ياد كرد احاديث ما مى شود و احاديث ما شما را به هم مهربان مى كند . اگر به آنها عمل كنيد ، كمال و نجات مى يابيد و اگر رهايشان كنيد، گمراه و هلاك مى شويد . پس به احاديث ما عمل كنيد كه در اين صورت من ضامن نجات شما هستم . 🛑حدیث چهارم: عنه عليه السلام ـ لِأَصحابِهِ ـ : اِتَّقُوا اللّه َ ، و كونوا إخوَةً بَرَرَةً ، مُتَحابّينَ فِي اللّه ِ مُتَواصِلينَ مُتَراحِمينَ ، تَزاوَروا و تَلاقَوا و تَذاكَروا أمرَنا و أحيوهُ .(۴) امام صادق عليه السلام ـ به اصحاب خود ـ فرمودند : از خدا بترسيد و برادرانى نيكوكار باشيد . در راه خدا يكديگر را دوست بداريد ، به يكديگر بپيونديد ، با هم مهربان باشيد ، يكديگر را ببينيد و به ديدار يكديگر برويد و امر ما را به يكديگر يادآورى كنيد و آن را زنده نگه داريد . 🛑 حدیث پنجم: «عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قَالَ لِفُضَيْلٍ : «تَجْلِسُونَ وَ تُحَدِّثُونَ؟» قَالَ: نَعَمْ، جُعِلْتُ فِدَاكَ. قَالَ: «إِنَّ تِلْكَ اَلْمَجَالِسَ أُحِبُّهَا، فَأَحْيُوا أَمْرَنَا يَا فُضَيْلُ ، فَرَحِمَ اَللَّهُ مَنْ أَحْيَا أَمْرَنَا . يَا فُضَيْلُ ، مَنْ ذَكَرَنَا - أَوْ ذُكِرْنَا عِنْدَهُ - فَخَرَجَ مِنْ عَيْنِهِ مِثْلُ جَنَاحِ اَلذُّبَابِ، غَفَرَ اَللَّهُ لَهُ ذُنُوبَهُ وَ لَوْ كَانَتْ أَكْثَرَ مِنْ زَبَدِ اَلْبَحْرِ» امام صادق علیه السلام از «فضیل» پرسید: آیا (دور هم) می نشینید و حدیث و سخن می گویید؟ گفت: آری فرمود: اینگونه مجالس را دوست دارم، پس امر ما را زنده بدارید.خدای رحمت کند کسی را که امر و راه ما را احیا کند. 🛑 حدیث ششم: الإمام الرضا عليه السلام :مَن تَذَكَّرَ مُصابَنا وبَكى لِمَا ارتُكِبَ مِنّا كانَ مَعَنا في دَرَجَتِنا يَومَ القِيامَةِ . ومَن ذَكَّرَ بِمُصابِنا فَبَكى وأبكى ، لَم تَبكِ عَينُهُ يَومَ تَبكِي العُيونُ . ومَن جَلَسَ مَجلِسا يُحيي فيهِ أمرَنا ، لَم يَمُت قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوبُ هركس مصيبت ما را به ياد آورد و به خاطر ستمهايى كه بر ما رفته است بگريد، روز قيامت با ما در يك درجه باشد و هر كه ياد مصيبت ما كند و بگريد و بگرياند، در آن روزى كه چشمها مى گريند چشم او نگريد و هركس در مجلسى بنشيند كه امر ما در آن زنده مى شود در آن روزى كه دلها مى ميرند دل او نميرد. منابع: ۱. غررالحكم: ۵۴۹۲ ـ ۵۴۹۳. ۲. بحار الأنوار: ۲ / ۱۴۴ /۶. ۳. الكافي : 2/186/2 . ۴. الكافي : 2 / 175 / 1 ، مصادقة الإخوان : 137 / 8 ، تنبيه الخواطر : 2 / 179 وزاد فيه «متواضعين» بعد «متواصلين» وكلّها عن شعيب العقرقوفي ، الأمالي للطوسي : 60 / 87 عن أبي عبيد ، بحار الأنوار : 74 / 401 / 45 . ۵. وسائل الشیعه، ج 10، ص .392 و قرب الاسناد ۳۶. ۶. الأمالي للصدوق : ص ۱۳۱ ح ۱۱۹ ، عيون أخبار الرضا عليه السلام : ج ۱ ص ۲۹۴ ح ۴۸ وليس فيه صدره إلى «يوم القيامة» وكلاهما عن الحسن بن عليّ بن فضّال ، الدعوات : ص ۲۷۸ ح ۸۰۶ عن الإمام الصادق عليه السلام وفيه ذيله من «من جلس مجلسا» ، بحار الأنوار : ج ۴۴ ص ۲۷۸ ح ۱ ، وراجع : مكارم الأخلاق : ج ۲ ص ۹۳ ح ۲۶۶۳. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/2000
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اُجُورَكُمْ بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلَامْ، وَجَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ. إن شاءالله. 🏴 قالَ رَسُولُ اللّهِ (صلّى اللّه علیه و آله): «اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤمنینَ لا تَبْرُدُ اَبَداً.» پیامبر اکرم (صلّى اللّه علیه و آله) فرمود: «براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمی‌شود.»
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌استاد عالی در مراسم بیت رهبری نعمت جمهوری اسلامی به والله العظیم از بزرگترین نعمت‌های پروردگار عالم است که به ما داده. شیعه در طول تاریخ حکومت ولایی نداشته، حتی در زمان امیرالمومنین. تنها حکومت ولایی مال زمان ماست. در این چهل و پنج سال است که شیعیان و مومنین حاکم را بعنوان نائب امام زمان، بعنوان ولی خدا پذیرفتند. فقیه‌ترین، شجاع‌ترین، مدیرترین، مدبرترین، با تقواتری فرد امت در راس قرار گرفته. دیگه بعدش خود معصوم و ولی الله العظم است. https://eitaa.com/hekmat121/2003