eitaa logo
حکمت ناب | پخش آثار آیت الله حائری شیرازی - پشتیبان
3هزار دنبال‌کننده
88 عکس
5 ویدیو
29 فایل
کانال اختصاصی پخش آثار حکیم متفکر، حضرت آیه الله حائری شیرازی سفارش آثار: @hekmat1398 شماره تماس: ۰۹۳۶۰۳۲۳۷۶۶
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹آیت‌الله حائری شیرازی🔹 🔸ظهور بر دل🔸 امام زمان (عج) اگر غايب می‌شود ابتدا در دلها غايب می‌شود و بعد از آن در جامعه و اگر ظاهر می‌شود ابتدا بر دلها ظاهر می‌شود و بعد از آن بر جامعه. @haerishirazi @hekmat_books
🔹ای آن‌که خانه در ره سیلاب می‌کنی! ریشه ، ارتباط او با است. وقتی به آسیب‌پذیر دل بستی، تو هم آسیب‌پذیر می‌شوی؛ به لرزه‌پذیر دل بستی، لرزه‌پذیر می‌شوی. انسان اگر وحشت می‌کند، باید ریشه این وحشت را پیدا کند. ریشه آن در آرزوی اوست. از این وحشت دارد که آن‌چه مدتی به فکرش بوده و به خاطرش زحمت‌ها کشیده و در مسیرش قدم‌ها برداشته است، فرو بریزد. هر وقت خطری آرزوی او را تهدید می‌کند، احساس می‌کند که خطر،《خودش》را تهدید کرده است. 🔸 - صفحه ۱۲ 🔸 @hekmat_books
تعلق 01.jpg
1.98M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @hekmat_books
🔹 یک لحظه چون غافل شدم صد سال راهم دور شد را بشناسید، نماز انسان را عوض نمی‌کند؛ عوض نمی‌کند. یک نماز، انسان را از آنچه هست بدتر می‌کند، یک نماز هم انسان را اصلاح می‌کند. این را با دقت متوجه بشوید. اسلام یک اتوبان است، یک طرف آن به سمت خدا می‌رود و آن‌طرف دور می‌شود. تمام اتوبان‌ها همین است. اگر شمالی یا جنوبی را اشتباه کنی تا بخواهی اصلاحش بکنی دیگر راه ندارد. چرا؟ چون دوربرگردان هم اگر پیدا کنی باید تمام این را‌ه‌هایی که رفتی، برگردی. اسلام و نماز، مجموع این دو خط و اتوبان هستند. ..... اشقیای همه چیز داشتند، اما عقل نداشتند؛ همه کار می‌کردند، اما فکر نمی‌کردند. گریه داشتند، اما گریه بدون فکر. کمبود‌ جامعه اسلامی ما امروز کمبود است؛ کمبود پژوهش و تحقیق است؛ کمبود تأمل است. اشکِ از روی می‌خواهند، خونِ از روی معرفت می‌خواهند؛ اول فکر بعد خون، اول فکر بعد اشک. 🔸 - صفحه ۳۱ 🔸 @hekmat_books
تفکر 01.jpg
2.34M
فایل وضعیت واتساپ / استوری اینستاگرام @hekmat_books
📖 کتاب فوق‌العاده است. ارادتم به ایشان چند برابر شد. ✅ @hekmat_books
🔹 اتکا به ثابت اگر به جامی فلزی که رها باشد ضربه‌ای وارد شود، تا مدتی ارتعاش خواهد داشت؛ ولی اگر جام را با دست بگیریم و ضربه‌ای به آن وارد کنیم، دیگر ارتعاشی نخواهد داشت. انسانی که را خود قرار نداده است، با یک ضربه آرامش خود را از دست می‌دهد و تا مدت‌ها مضطرب و سردرگم و حیران خواهد ماند؛ اما کسی که متکی به خداست و دلش به او آرام شده و خدا او را گرفته است، در مقابل ضربات مضطرب نخواهد شد و خود را حفظ خواهد کرد. 🔸 - صفحه ۵۳ 🔸 @hekmat_books
📖 تا قبل از مطالعه کتاب‌های حضرت آیت الله حائری شیرازی معنی را نمی‌دانستم. ✅ @hekmat_books
🔹 تربیت خیانت به یک انسان گاهی نیز به این صورت است که شرایط را چنان از دسترس او خارج کنی که بر او غالب شود و هرگونه فعالیت تعطیل گردد؛ پس مرز بین خیانت و خدمت و ظلم و احسان، فعال کردن انسانیت و به تعطیل کشاندن آن است. وضع در نفسانیت و هوا و هوس انسان نیز به همین‌‌گونه است. فراهم آوردن زمینه تسلط بر انسان خیانت است و فراهم آوردن زمینه حکومت بر نفسانیت خدمت است. مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط نفسانیت، خدمت به انسانیت است و مهیا کردن شرایط برای جلوگیری از تسلط انسانیت بر نفسانیت خیانت است. ، تنظیم لحظه‌به‌لحظه شرایط است برای حاکمیت مستمر انسانیت بر هوای نفس، به‌گونه‌ای که تکیه‌گاه این حاکمیت در نور《آگاهی》انسان و《تعهد》او به آگاهی‌اش باشد. 🔸 - صفحه ۱۸ 🔸 @hekmat_books
🔹 مستضعفِ اسلام مستضعفِ اسلام، فقیر نیست؛ مستضعف اسلام، دون نیست؛ مستضعفِ اسلام 《لایُرِیدُونَ عُلُواً》 است. داوود بود و بلعم باعورا مستکبر. خوراک بلعم قُرصی نان جو بود و خانه‌اش غاری و هیچ‌یک از نعمات دنیایی در اختیارش نبود؛ اما به شمار می‌آمد؛ چون وقتی سلطان محل از او می‌خواهد که مؤمنان را نفرین کند، نمی‌تواند نظر سلطان درباره خودش را دست‌کم بگیرد. می‌گوید پادشاهی با افراد محترم دربارش، در معبد من حاضر و به من معتقد هستند و پیش من حاجتی آورده‌اند. اگر من حاجتشان را رد کنم، آن‌ها به من بی‌عقیده می‌شوند. او نمی‌تواند بی‌عقیده شدن مستکبری به خودش را تحمل کند. 🔸 - صفحه ۱۴ 🔸 @hekmat_books