خیال روی تو در هر طریق همره ماست
نسیم موی تو پیوند جان آگه ماست
به رغم مدعیانی که منع عشق کنند
جمال چهره تو حجت موجه ماست
ببین که سیب زنخدان تو چه می گوید
هزار یوسف مصری فتاده در چه ماست
اگر به زلف دراز تو دست ما نرسد
گناه بخت پریشان و دست کوته ماست
به حاجب در خلوت سرای خاص بگو
فلان ز گوشه نشینان خاک درگه ماست
به صورت از نظر ما اگر چه محجوب است
همیشه در نظر خاطر مرفه ماست
اگر به سالی حافظ دری زند بگشای
که سالهاست که مشتاق روی چون مه ماست
بعضی اوقات می گویند که چرا باید تاریخ بخوانیم ؟ این سری اعداد و قرارداد های قدیمی و پوسیده به چی درد ما می خورد.
باید به اینها گفت تا قدر بدانید .
انسان تا وقتی سالم است قدر سلامتی نمی داند و تا زمانی که مسیرش روشن باشد ، ارزش چراغ های کنار مسیرش را نمی داند .
در کجای تاریخ ایران کسی وجود داشته که مدیر و مدبر باشد و از هوش خودش در جهت مال اندوزی و پادشاهی استفاده نکند ؟ حتی کوروش کبیر که در دیدگاه برخی ذوالقرنین نام گرفته باز هم پادشاه بود و سازه ها و قصر های بلندبالا درست می کرد . هیچ زمانی نبوده که دوست و دشمن بیایند و اعتراف بکنند و بگویند با اوج دشمنی مان ولی حقیقتا ساده زیست است ؟
در کجای تاریخ کسی بوده است که آنقدر دقیق و عادلانه و هوشمندانه سخن بگوید و با گذشت این همه سال و سختی های بسیار در برابر نیروهای نظامی و سیاسی دشمنش نیروهایش را فرماندهی کند ؟
گاهی اوقات آدم دلش می گیرد از ندانستن!
از ناآگاهی...
و خیلی ها فهمیدند و زبانشان را مهر کردند و نگفتند و همین باعث شد کسی نفهمد مردی در ایران باشد و با هفت دقیقه صحبت کردن جان صدها نفر را نجات بدهد .
یا بیاید در وسط میدان و اشک بریزد و خودش را کوچک بخواند و امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را برای کمک بخواند.
به معنای واقعی این عاشقی برای ما حاصل دیکته والدین است یا آگاهانه جذب کسی شده ایم که شهید حاج قاسم سلیمانی برایش قسم می خورد ؟
خدا داند و خدا ...
آرسینه طور+
هدایت شده از قم آنلاین
2.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑🎥وسایلی از گذشته که دیگر در میان نیستند!🥺
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
هدایت شده از My safe Place🚭
من میدونم باید درس بخونم. میخوامم بخونم. میشینمم که بخونم. میخونمم. امّا نمیخونم.
هدایت شده از شاهد|مصطفی باقرزاده
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 این فیلم، فریاد میزند که...
@bagherzadeh91
من درحالی که دارم ویدئو های قدیمی رو میبینم و بینشون ویدئو های سوگنگ حضور داره +
بعد از ده دقیقه :
ها وولک داشتوم می گفتم
اووووووووففففف آتیشششش
🕺🏻🕺🏻🕺🏻🕺🏻(اینو فقط دنبال کننده هاش میفهمن)
هدف ما شهیدانه مردن نیست
شهیدانه زیستن است
ما نیامده ایم مرگ زیبا داشته باشیم
آمده ایم زندگی زیبا داشته باشیم
که اگر بعد از آن هم مرگ زیبا نصیبمان شد ، خدا را شکر می کنیم
ما برای یک عمر زیستن وارد این دنیا شده ایم
نه یک عمر مردن ...
برای مرگ زیبا نباید زندگی کرد
برای زندگی زیبا باید زندگی کرد !
کابوس .pdf
حجم:
192.8K
داستان ویرایش نشده می خوانید ؟
نام : #ماه_ابدی
قسمت ششم : کابوس
بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم
فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد
من و ساقی به هم تازیم و بنیادش براندازیم
شراب ارغوانی را گلاب اندر قدح ریزیم
نسیم عطرگردان را شِکَر در مجمر اندازیم
چو در دست است رودی خوش بزن مطرب سرودی خوش
که دست افشان غزل خوانیم و پاکوبان سر اندازیم
صبا خاک وجود ما بدان عالی جناب انداز
بود کان شاه خوبان را نظر بر منظر اندازیم
یکی از عقل میلافد یکی طامات میبافد
بیا کاین داوریها را به پیش داور اندازیم
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه
که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانیّ و خوشخوانی نمیورزند در شیراز
بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم