یا مثلاً بگم از اینکه دایی عزیزم رو دیدم✨و تو چه دانی علاقه کودکی ام تا به همین حالا نسبت به این دایی ام چقدر خاصه✨✨✨و لطفش یا هر کار و صحبتش چقدر تو ذهن من میمونه ✨✨✨اصلا اکلیلللللللل
یا مثلاً بگم هنوز سرفه هام خوب نشده ✨✨✨و بعد افطار جوری سرفه میکنم که یا حالم بد میشه یا میخوام دل و روده ام رو از دهنم انگار خارج کنم(از شدت وحشتناک بودن)
و این مشکل وقتی که روزه ام واسم کمتر پیش میاد حالا موندیم چند ساعت غذا نخورم میتونم از دست این سرفه ها خلاص بشم یا کمتر اذیت بشم
هدایت شده از نبض احساس
لطفا یاد بگیرین هیات و حسینیه و مسجد و نمازخونه برای بچه هاست
ویژه ویژه ویژه سن 2 تا 20 ساله
اگر حوصله سر و صدا و جنب و جوش بچه هارو ندارید برید خونتون بشینید!
نسل جدید باید تو این مجالس تربیت بشن
باید گریه ها و بازیا و پچ پچا و بدو بدوها و جیغ زدناشون اینجا باشه
اینجا نباشه تا دلتون بخواد بیرون از این اماکن مقدس جا برای تفریح و بازی و بزرگ شدن براشون هست که 15-20 سال دیگه بخاطر نتایج اون مکان ها خودتون مینالید و انگ خرابی رو به نسل سوخته ای میزنید که خودتون «باعث» شدین نیان تو این مجالس
لطفا یاد بگیرید
هدایت شده از نبض احساس
مطمئن باشید مامانی که بچش اذیت میکنه از شما بیشتر ناراحته
پس با «بچتو آروم کن» و «کوچولو گریه نکن» و جملات اینجوری بیشتر از این یه مادرو اذیت نکنین و باعث نشین از مجلس پاشه بره
اون بچه با اون مکان انس نگیره تقصیر شمایی هست که بلد نیستید یکم مراعات کوچیکترارو بکنید
اماکن مذهبی برای تربیت بچه ها و جووناست، نه واسه شمایی که سنی ازت گذشته و شخصیتت شکل گرفته!
نمیگم بزرگترا نیان. بیان! اتفاقا الگوهای خوبی هستن! اگر خدای نکرده اونقدر که باید خوب نیستن هم میتونن متحول بشن هیچ وقت دیر نیست
ولی حق و الویت، اول با بچه هایی هست که هنوز شخصیت و باورهاشون شکل نگرفته و دنبال چینش عقایدشون هستن برای شروع زندگیشون
یادم نمیره پارسال تو مسجدمون جلو ی زن داداشم داشتم با پیرزنا دعوا می کردم که بچه چند ماهه درکی از این نداره که نباید سر و صدا کنه چرا سر مامانش داد میزنی🙂