eitaa logo
انگشتر و حرز امام جواد اسرارالشفاء
17.6هزار دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
0 فایل
ادمین : @Angoshtare340
مشاهده در ایتا
دانلود
7.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#رهبر_انقلاب: بعضی اوقات تذکر میدهیم به مسئولین که یک جنس چرا وارد شده؟ میگویند ما نکردیم؛ بخش خصوصی واردکرد! ⛔️این جواب کافی نیست؛ دولت باید مدیریّت کند. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
💠سوال ۶۸۵: وطن شخصی تهران است و در حال حاضر قصد دارد در یکی از شهرهای نزدیک تهران ساکن شده و آن را وطن خود قرار دهد، ولی چون محل کسب و کار روزانه اش در تهران است، نمی تواند ده روز در آن جا بماند، چه رسد به شش ماه، بلکه هر روز به محل کارش می رود و شب به آن جا برمی گردد، نماز و روزه او در آن شهر چه حکمی دارد؟ ✅جواب: شرط تحقق عنوان وطن جدید این نیست که انسان بعد از قصد توطّن و سکونت در شهری، به‌طور مستمر مدتی در آنجا بماند، بلکه بعد از اینکه آنجا را به عنوان وطن جدید انتخاب نمود و با این قصد، مدتی (اگر چه فقط شبها) آنجا سکونت نمود، وطن او محسوب می شود؛ همچنین چنانچه کارهایی را انجام بدهد که عادتاً انسان برای توطّن در یک محلی آن کارها را انجام می‌دهد مثل تهیه منزل و انتخاب محل کسب و کار، ـ ولو زمانی هم نماند ـ وطن تحقّق پیدا می‌کند. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
غسل جنابت 💠سوال ۱۹۲: آیا هنگام غسل ترتیبی مانعی دارد ابتدا پشت خود را شسته و بعد نیت غسل ترتیبی نموده و آن را به جا آورم؟ ✅جواب: شستن پشت و یا هر عضوی از اعضای بدن قبل از نیت غسل و شروع آن، اشکال ندارد. کیفیت غسل ترتیبی به این صورت است که بعد از تطهیر بدن باید نیت غسل نمود و اول سر و گردن را شست، و سپس بنابر احتیاط واجب طرف راست بدن و در مرحله سوم طرف چپ بدن باید شسته شود. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
غسل جنابت 💠سوال ۶۸۶: محل تولد من و همسرم شهر کاشمر است، ولی بعد از استخدام در یکی از ادارات دولتی، به نیشابور منتقل شدم، پدر و مادر ما هنوز در زادگاهمان زندگی می کنند، در ابتدای رفتن به نیشابور، از وطن اصلی خود اعراض کردیم، ولی اکنون بعد از پانزده سال از این امر منصرف شده ایم، خواهشمندم به سؤالات زیر پاسخ فرمایید: ۱. هنگامی که به خانه پدر و مادرمان می رویم و چند روز نزد آن ها می مانیم، وظیفه من و همسرم راجع به نماز چیست؟ ۲. فرزندان ما که در محل سکونت فعلی ما (نیشابور) متولد شده و در حال حاضر به سن بلوغ رسیده اند، هنگامی که به شهر پدری مان (کاشمر) رفته و چند روز نزد آن ها می مانیم، چه وظیفه ای دارند؟ ✅جواب:بعد از آن که از وطن اصلی تان(کاشمر) اعراض کردید، دیگر حکم وطن در آن جا بر شما جاری نمی شود، مگر آن که دوباره برای زندگی به آن جا برگشته وبا قصد زندگی دائم مدتی در آن جا اقامت کنید و این شهر نسبت به فرزندان شما هم حکم وطن را ندارد و همه شما در آن جا حکم مسافر را دارید. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
غسل جنابت 💠سوال ۱۹۳: آیا بر زن واجب است هنگام غسل، اطراف موهایش را هم بشوید؟ و آیا با توجه به این که آب به تمام پوست سر رسیده است، نرسیدن آب هنگام غسل به تمام مو، باعث بطلان غسل می شود؟ ✅جواب: بنا بر احتیاط واجب، باید تمام مو شسته شود.  @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #رهبر_انقلاب: به ما میگفتند که در اروپا #حجاب نیست و زن و مرد با هم قاطی‌اند، هوس و شوق جنسی هم در آنجا طبعاً کنترل‌شده! @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
حد ترخّص 💠سوال ۶۷۵:در آلمان و بعضی از کشورهای اروپایی، گاهی فاصله بین بعضی از شهرها (یعنی فاصله تابلوهای خروجی شهری و ورودی شهر دیگر) به صد متر نمی رسد، حتی بعضی از خانه ها و خیابان های دو شهر کاملاً به هم متصل هستند، حدّ ترخّص این موارد چگونه است؟ ✅جواب: با فرض اتصال یکی از دو شهر به دیگری به نحوی که عرفاً یک شهر محسوب شود، آن دو، حکم دو محله یک شهر را دارند که خروج از یکی به دیگری مسافرت محسوب نمی شود تا نیاز به حد ترخص باشد. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 ویژه| رمزگشایی از هشدارهای ۴سال پیش رهبری درباره #نفوذ 👈 این هشدارهای مکرر تقریبا همزمان با وقایع سریال #گاندو بیان شده @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبد
💠سوال ۶۴۰: شرایط وجوب قصر بر مسافر در نمازهای چهار رکعتی کدام است؟ ✅جواب: امور هشتگانه ذیل است: ۱. سفر او به مقدار مسافت شرعی باشد یعنی رفتن یا برگشتن و یا رفت و برگشت او روی هم هشت فرسخ شرعی باشد، مشروط به این که رفتن او کمتر از چهار فرسخ نباشد. ۲. از اول مسافرت قصد پیمودن هشت فرسخ را داشته باشد، بنا بر این اگر از ابتدا قصد پیمودن هشت فرسخ را نداشته و یا قصد پیمودن کمتر از آن را داشته باشد و بعد از رسیدن به مقصد تصمیم بگیرد به جایی برود که فاصله آن با مکان اول کمتر از مسافت شرعی است، ولی از منزل تا آن جا به اندازه مسافت شرعی است، باید نمازش را تمام بخواند. ۳. در بین راه از قصد خود مبنی بر پیمودن مسافت شرعی برنگردد، بنا بر این اگر در بین راه، پیش از رسیدن به چهار فرسخ از قصد خود برگردد یا مردد شود، حکم سفر بعد از آن بر او جاری نمی شود، هرچند نمازهایی که قبل از عدول از قصد خود به صورت شکسته خوانده، صحیح است. ۴. قصد قطع سفر در اثنای پیمودن مسافت شرعی با عبور از وطن خود یا جایی که می خواهد ده روز یا بیشتر در آن جا بماند، نداشته باشد. ۵. سفر از نظر شرعی برای او جایز باشد، بنا بر این اگر سفر معصیت و حرام باشد، اعم از این که خودِ سفر حرام باشد مثل فرار از جنگ یا هدف از سفر، کار حرامی باشد مثل سفر برای راهزنی، حکم سفر را ندارد و نماز تمام است. ۶. مسافر از کسانی که خانه بدوش هستند، نباشد مانند بعضی از صحرانشینان که محل زندگی ثابتی ندارند، بلکه در بیابان ها گردش می کنند و هر جا آب و علف و چراگاه پیدا کنند، می مانند. ۷. مسافرت را شغل خود قرار نداده باشد مانند باربر، راننده و ملوان و غیره و کسی که شغل او در سفر است، ملحق به اینهاست. ۸. به حدّ ترخّص برسد و منظور از حد ترخص مکانی است که در آنجا اذان شهر شنیده نمی شود. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
💠سوال:حد مسافت شرعی را دقیقاً توضیح دهید؟ آیا رفت و آمد به شهرهایی مانند شهریار، پاکدشت و ورامین نسبت به تهران مسافت شرعی محسوب می‌شود؟ ✅پاسخ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده -عضو دفتر استفتائات حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای : 🌸 حکم نماز و روزه‌ی دانشجویان در سفر از نظر آیت‌الله خامنه‌ای چگونه است؟ مسافت شرعی در رفت و برگشت جمعاً ۴۵ کیلومتر است که می‌شود حدود هشت فرسخ شرعی. یعنی اگر فردی ۲۲/۵ کیلومتر راه را طی کند و همین مقدار هم برگردد، یا اینکه اگر در یک مسافرت طولانی است، از جایی که راه می‌افتد (یعنی آخرین خانه‌‌ی شهر مبدأ) تا اولین خانه‌‌ی شهر مقصد ۴۵ کیلومتر باشد، این می‌شود سفر امتدادی؛ در این حالت او در بین راه مسافر است و در مقصد هم همچنین است. اگر او کمتر از ۱۰ روز در مقصد می‌ماند، نمازش شکسته است و روزه‌اش هم صحیح نیست، اما اگر می‌خواهد ۱۰ روز بماند، نمازش در مقصد کامل است. اینکه می‌گویید پاکدشت، ورامین و ... اینها دیگر مصداقی است؛ هر کدام از اینها که فاصله‌اش به اندازه‌ی مسافت شرعی بود، یعنی فاصله‌ی آخرین خانه‌ی تهران تا اولین خانه‌ی مقصدتان به اندازه‌ی مسافت شرعی بود، در این صورت شما مسافر هستید و اگر این مسافت، کمتر از مسافت شرعی بود، شما مسافر نیستید. طبق نظر حضرت آقا اگر کسی کثیرالسفر باشد، یعنی برای کارش مسافرت‌های زیادی می‌کند که بین سفرها معمولاً ۱۰ روز فاصله نمی‌شود و این سفرها هم سفرهای کاری است، ایشان باید نمازها را تمام بخواند. اما شخصی که کثیرالسفر است، اما برای کار یا تحصیل مسافرت نمی‌کند؛ مثلاً برای زیارت یا تفریح به مسافرت می‌رود، مثلاً هر هفته پنجشنبه جمعه‌ها به سفر تفریحی می‌رود، در این صورت او باید در این سفرها نماز را شکسته بخواند. اما کسی که کثیرالسفر است و سفرش برای تحصیل است؛ یعنی دانشجو است و محل تحصیلش شهر دیگری است و هر هفته می‌رود و برمی‌گردد (در کمتر از ده روز یک سفر دارد) یا هر روز می‌رود و برمی‌گردد، او کثیرالسفر است ولی برای شغل نیست، حضرت آقا در این مسئله احتیاط کرده‌اند و فرموده‌اند چنین شخصی باید احتیاط کند، یعنی نماز را هم کامل بخواند هم شکسته. البته حضرت آقا فرموده‌اند که در این مسئله می‌تواند به فتوای مرجع تقلید دیگری عمل کند. @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 #رهبر_انقلاب: من خودم را از جهت رسيدگی به فرزندانم، بخشی مدیون این مرد و کتاب این مرد می‌دانم ▪️سالگرد درگذشت "مهدی آذریزدی" نویسنده داستان‌های کودک و نوجوان @Esteftaate_rahbar کانال استفتائات رهبر