13.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 غرب در مورد غزه انصاف رسانهای نداشت
🔻«رضا کاظمی» دبیر و مجری خبر شبکه سحر از هندوستان، در نشست «طوفان هنر» در حسینیه هنر تهران گفت: غربی ها با امکاناتی که دارند، خیلی میتوانند در ارائه مطالب خود جسور و پررنگ باشند. آنها با مالکیتی که دارند، مردم را به هر سمتی که بخواهند میکشند.
🔸 در غرب اگر یک گربه به طرز فجیع کشته شود، همه رسانه ها از آن سخن میگویند. اما در موضوع غزه از همان ابتدا اسرائیل را محق معرفی کردند و صحبتی از جنایات و کشتار مردم غزه به میان نیامد.
🏷️ #امت_مقاومت
💠 @hhonar_ir
📣 #اطلاعیه | کارگاه نویسندگی در تاریخ شفاهی
🔻 حسینیه هنر شیراز با همکاری جامعهاسلامی دانشگاه شیراز کارگاه نویسندگی «شهید غسان کنفانی» را برگزار میکند.
👤 مدرس: محمدجواد رحیمی
(نویسنده کتابهای بهتر از تو نداشتم، هفت خان شستن، نهضت در شیراز)
📆 پنجشنبه و جمعه، ٢٢ و ٢٣ آذر ۱۴۰۳
📍 دانشگاه #شیراز
📌 علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت در کارگاه میتوانند از طریق لینک زیر اقدام کنند.
🔗 survey.porsline.ir/s/6iLhk0se
💠 @hhonar_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | حمایت دانش آموزان از دفاع مقدس
💢 روایت اولین گروهی که انجام امور تربیتی را آغاز کردند.
🇮🇷 مجموعه روایتهای #مردم_قهرمان
🏷️ تهیه شده در واحد تاریخ شفاهی حسینیه هنر
💠 حسینیه هنر؛ محفل رسانه، اندیشه و هنر
🌐 eitaa.com/joinchat/3915186194C76c73a937a
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا هزینه طوفان الاقصی به فایدش میارزید؟
💢 برشی از صحبتهای دکتر «مهدی خانعلیزاده» در مصاحبه اختصاصی #مدرسه_راه با موضوع «سیاست خارجی ایران؛ آیا نقشهراهی هست؟!»
📌 بعد از فروپاشی عثمانی منطقه غرب آسیا نتونست یه نظم تثبیت شده داشته باشه!
💠 @hhonar_ir
📝 #روایت | سیصد کیلو یاقوت
💢 روایتی از دانههای یاقوتی که برای کمک به جبهه مقاومت کنار هم ردیف شدهاند...
👤 به قلم محمدحسین ایزی
👤 راوی سمیه راه چمنی
🏷️ به همت حسینیه هنر #سبزوار
💠 حسینیه هنر؛ محفل رسانه، اندیشه و هنر
🌐 eitaa.com/joinchat/3915186194C76c73a937a
8.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #ببینید | با ساختن فیلم لج اسرائیل را در بیاورید
💢 دعوت «مهران رجبی» به شرکت در پویش «فیلمِ ما»
🔻با توجه به حوادث اخیر پس از طوفانالاقصی و شکست هیمنه پوشالی استکبار در جبهههای مختلف مقاومت، پانزدهمین #جشنواره_عمار در بخش «فیلم ما» میزبان آثار با موضوع «طنز و هجو استکبار و غرب زدگان» خواهد بود.
🔸 علاقمندان میتوانند آثار خود را در قالب فیلم کوتاه موبایلی به شناسه زیر در پیام رسانهای شاد، روبیکا، ایتا و بله ارسال کنند.
📲 @filmma15
☎️ شماره تماس: ۰۹۱۹۹۸۹۰۵۱۵
🔻مهلت ارسال آثار: ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۳
💠 @hhonar_ir
8.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 وظیفه جنبش دانشجویی در قبال سوریه چیست؟
💢 باز نشر برشی از صحبتهای «جواد تاجیک» در سلسله جلسات مدافعان فرهنگی حرم حسینیه هنر تهران با هدف بررسی ظرفیتها و چالشهای فعالیت فرهنگی در سوریه
💠 @hhonar_ir
🔰 «سبحان الله»
👈 تاملی در الهیات مقاومت - بخش نخست
✍️ وحید جلیلی
🔹 در مواجهه با تحولات منطقه، ذکری اگر باید گفت؛ «سبحان الله»، است.
۱۴ ماه پس از ۷ اکتبر؛ ظلمها و مصیبتها و جنایتها البته به عینالله است و در مرئی و منظرِ ملکوت.
همانطور که مومنان «متی نصرالله» میگویند و گاه گلایه یا تعجب میکنند که: «عجب صبری خدا دارد!» و چه بسا در دل میپرسند: «پس کی نصرت خدا میرسد؟»؛ ملکوت هم با تعجب بیشتر و گلایه شدیدتر میپرسد: «مالکم لا تقاتلون»؟
«مَا لَكُمْ إِذَا قِيلَ لَكُمُ انْفِرُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ اثَّاقَلْتُمْ إِلَى الْأَرْضِ ۚ أَرَضِيتُمْ بِالْحَيَاةِ الدُّنْيَا مِنَ الْآخِرَةِ ۚ فَمَا مَتَاعُ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فِي الْآخِرَةِ إِلَّا قَلِيلٌ»
دو پرسش یکی از زمین به آسمان میرود و دیگری از آسمان به زمین نازل میشود.
تقاطع این دو پرسش جایی است که «دین » معنا مییابد.
دین صرفاً عهدهدار تبیین کارهایی که خداوند به قدرت خود میکند، نیست بلکه شاید مهمتر از آن، دین عهدهدار تبیین کارهایی است که خدا به حکمت و سنت خود، نمیکند!
🔹 «سبحان الله» خدا را از دو چیز مبرا میکند: ضعف و ظلم.
خدا ناتوان نیست از اینکه ظالمان را ناکام بگذارد و مانع نشدنش از ظالمان را نشانِ قدرتِ طواغیت در برابر خدا و عجز عرش نباید دانست و این از بدیهیات و اوّلیات توحید است.
اما از دیگر سو خداوند - برخلاف انسانها - در این مظالم شریک نیست و مانع نشدنِ تکوینیاش از جنایاتِ ظالمان، نشان رضایت او به ظلم یا تاوان نداشتن ستم برای ستمکاران نیست.
«سبحان الله» یعنی مشارکت در ظلم و رضا دادن به ستم را از خدا نفی باید کرد و مقصر را نه در آسمان، که در زمین باید جست.
«سبحان الله»؛ نافی ادعای مارکسیستهاست که گفتند: دین؛ پذیرندگان جور را مأجور؛ و تاوانِ ستم در این جهان را معلق و موکول به جهان دیگر میکند.
چگونه میتوان چنین روایتی از دین را پذیرفت در حالی که کتاب خدا پر است از: «و قاتلوا ائمه الکفر» و «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ حَرِّضِ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى الْقِتالِ» و «وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يُقاتِلُونَكُمْ» و «الا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ» و «وَ قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ» و... .
البته مؤمنان مأمور به دعا هستند و مؤمنی که دعا نکند در دینش شک باید کرد و صد البته همان مؤمنان؛ مأمور به جهاد و قتال هم هستند و مؤمنی که فریضه بودن جهاد را - در عمل - انکار کند، متدین واقعی نیست و در ایمانش تردید باید کرد.
دعا آمدهست که مومنان را در انجام ماموریتهایشان قویتر کند نه آنکه جایگزین جهاد و قتال و تعاون و تواصی و امر به معروف و نهی از منکر و قیام باالقسط و قوامیتِ لله شود.
دعا نیامده است که دین را از دل جامعه و میدان و اقتصاد و سیاست و دفاع و... جمع کند و به کنج خلوت، راضی سازد.
از بالاترین دعاهای اولیای خدا «اللهم تقبل منا هذا القربان» است.
کار دعا صرفاً نازل کردن آسمان به زمین نیست که بالا بردن زمین تا آسمان هم هست.
آنها که بضاعتی و توشهای برای دعای «تقبل منا» ندارند؛ نمیتوانند دائماً «اَنزِل علینا مائده من السماء» بخوانند.
اتوبانِ عرش و فرش؛ مُلک و ملکوت دو طرفه است و آنها که یک سوی این اتوبان را با نگاه ناقص خود به دین و دعا، مسدود کردهاند، نمیتوانند متوقع فعال بودن طرف دیگر باشند.
اگر ما از پیشروی نکردن قوای ملکوت تعجب میکنیم، در عرش هم شگفتی از عقبنشینیهای غیر تاکتیکی ما موضوع بحث است و درباره آن هشدارهای خطیر و اکید داده میشود: «وَمَنْ يُوَلِّهِمْ يَوْمَئِذٍ دُبُرَهُ إِلَّا مُتَحَرِّفًا لِقِتَالٍ أَوْ مُتَحَيِّزًا إِلَىٰ فِئَةٍ فَقَدْ بَاءَ بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ وَمَأْوَاهُ جَهَنَّمُ وَبِئْسَ الْمَصِيرُ»
ادامه در بخش دوم
💠 @hhonar_ir