eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
6.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش سوم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت 1) امام باقر(ع) فرمود: برای زن شفیعی مؤثرتر از رضایت همسرش نیست. رضایت شوهر برای همسر چنان اهمیت دارد که وقتی حضرت فاطمه(س) در گذشت، امیر مؤمنان بر سر تربت او گفت: خدایا! من از دختر پیامبرت راضی هستم. 2) جهاد المرأة حسن التّبعّل جهاد زن، حسن شوهرداری است.(نهج البلاغه حكمت 252) 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
پذیرش [] از منظر 🔸 🔻آیت الله سیدمحمدصادق حسینی طهرانی فرزند در بیان خاطره ای از پدرشان میفرمایند: 🔸روزی در محضر حضرت علامه والد بودیم شوهر یکی از مخدّرات [خانمها] به ایشان گفت: 🔻خانمِ ما تقاضا دارد که او را [بعنوان شاگرد سلوکی] بپذیرید... ⚠️ولی با تندی رد کردند و نپذیرفتند. 🔻بعد از مدتی، آن شخص، حقیر (فرزند علامه) را جهت همین امر واسطه قرار داد و بنده پیام ایشان را به علامه والد رساندم، اما ایشان باز هم نپذیرفتند و فرمودند: 🔻آقاجان! این خانم است؟! اگر شوهر او کند [و داشته باشد]، آیا این خانم آرام می نشیند یا غوغا به پا میکند؟! 🔻حقیر که آن مخدره را میشناختم و می دانستم که در او نیست و در برابر این امور تاب نمی آورد، عرض کردم: نه، ایشان داد و فریاد کرده و غوغا به پا می کند! 🔸 فرمودند: 👌 که تنها نیست! ✨سلوک، بودن و گردن نهادن به «ما جاءَ بِهِ النبي (صلى الله عليه وآله وسلم)» (اقتدا و تسلیم به شریعتِ پیامبر اسلام) است. ✨سلوک است. ✨سلوک یعنی [از حکم الهی] هر چه به او گفتند، بگوید «چشم». ✨[سلوک یعنی] در پیشگاه خدا عبدِ مملوکی باشد که «لا يَقْدِرُ عَلَى شَيْء» : (خودش -بدون اتکاء به حق- قدرت بر شئ و کاری در خود نیابد -و فقط خدایش را قادر و مالک ببیند-). ✨[سلوک یعنی] به حقیقت ببیند که «لاَ يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لاَ ضَرّاً وَ لاَ مَوْتاً وَ لاَ حَيَاهً وَ لاَ نُشُوراً» : (اینكه عبد، هیچ سود و زيان و مرگ و زندگی و رستاخيز خويش را در اختيار خودش ندارد -و هرچه دارد از خدا بیابد که او مالکِ علی الاطلاق است-)؛ ✨نه اینکه عبد به [آن] ‌[مانند ] که موافق هوای نفس او نیست اعتراض کرده، و داد و بیداد و غوغا کند. [اینکه به حکم خدا اعتراض کند، یعنی خدا را تنها «مولا» و تنها «ربُّ الأرباب» و تنها «صاحب تصرّف مطلق» در خودش نیابد، ولذا حاضر نمی شود که خداوند به هر حُکمِ حکیمانه اش در او نفوذ و تصرّف ربّانی کند، و این فرد در برخی احکام مانند از ربوبیت حق سرکشی کرده و به سلیقه ی هوای نفسانیِ خودش و تسلیم میشود، و خودش را به شریک در تصرّفِ ربوبیت و حاکمیت حق می پندارد. در حالی که تماماً تحت تصرّف اراده و حکم حق هستند، و هرگز بدون اذن و امر الهی، در خویش و خلقت تصرّف نمیکنند]. [پایان بیان سخن علامه طهرانی] 🔶 🔻فرزند علامه طهرانی در توضیح می فرماید: 🔸آری، همانطور که اشاره شد حضرت علامه ی والد بر تاکید و اصرار داشتند؛ زیرا عِمادِ سلوک در رفعِ «حجاب تعیّن» فقط است، و سالکی که در او و [مطلق] نیست، برای همیشه در «غَیابَتِ الجُبِّ نفس (نهانخانه قعر چاه نفس)» محبوس میماند!! ⚠️(پناه بر خدا) ✨(اشارتی انفسی، به آیات ۱۰ و ۱۵ سوره یوسف، که «یوسف» را اشارت و نماد روح و جانِ قدسی، و «قعر چاه» را اشارت و نماد بدن و میل نفس اماره و تعلّق به عالم طبیعت می یابند، که آن یوسفِ جانِ قدسی در آن قعر چاه امیال نفسانی محبوس و گرفتار است). 🔻[برای نجات جانِ قدسی از حبس در قعر چاه نفس]، سالک با حُسن استقامت در و و رسول الله (صلی الله علیه و آله)، نباید هیچ نصیب و بهره ای برای نفس بگذارد، و در برابر مشکلاتِ طریقت، صبور و شکیبا باشد، و لِمَ و بِمَ (چون و چرا) نکند، و الا اگر بخواهد هم از [هوای نفس و] حظوظ نفس بهره ببرد و هم از [در عبودیت به ]، آنگاه محکوم به است. ✨[چرا که ظاهرش را توحیدی و مسلمان نشان میدهد، اما در باطن تسلیم نیست و مخالفت و اعتراض به احکامِ حق -مانند - دارد، و این علامت و و موجب هلاکتِ جان است، که از این خطر عظیم پناه به خدای کریم میبریم] 🔶 🔻منبع: کتاب «نور مجرد»، جلد ۱ ، ص۶۰۲ و ۶۰۳ 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
آیت الله حائری شیرازی: حلال را مسدود نکنیم تا حرام سرازیر نشود. @hayat_hosna
ترجمه عکس نوشته: نعیمه صالحی رئیس حزب الجزایری "عدل و بیان" می گوید: #تعدد_زوجات تکریم زنان است ومن آماده پذیرش #هوو هستم. با #تعدد_زوجات خانه هایی را برای زنهای بیوه و مطلقه و جاماندگان از قطار ازدواج، ایجاد می کنیم. @hayat_hosna
🔻قانون حمایتی #تعددزوجات👆که خانم جميله العبیدی نماینده مجلس عراق برای #صیانت ازکرامت و حق زوجیت۴میلیون زن #بیوه، #مطلقه و #عوانس(دختران مجرد سن بالا) ارائه کرده ⚠️مجلس #ایران چه می کند؟! @hayat_hosna
6.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع : حقیقت نظام خانواده جایگاه شخص و شخصیت در زن و مرد (بخش چهارم) سخنران: استاد سید محمدحسن آیت خیلی از نزاع های همسری به خاطر تقاضای یکی از دو جنس در شخصیت دیگری است (بخاطر عدم وجود شخصیت مقابل در خانواده یا در صورت وجود، مسئولیتش بدرستی انجام نداده مثلا برادر نداشته یا برادرش مسئولیتش را به درستی انجام نداده) لذا تربیت در خانواده هایی که شلوغ است بطور طبیعی بهتر اتفاق می افتد. 🔻 موسسه وطن توحیدی حیات حسنی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna تلگرام: T.me/hhosna_ir سروش: sapp.ir/hayat_hosna آپارات: aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: instagram.com/hhosna.ir ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
به نام خدا در اعتراض به ورود سازمان دهی شده زنان به ورزشگاه ها و دخالت های صورت گرفته در نظام خانواده که منجر به بروز بحران های متعددی در جامعه شده است، نامه ای تحلیلی تنظیم شده که متن آن در ذیل می آید. دوستانی که موافق امضاء آن هستند نام، نام خانوادگی و عنوان خود را به ادمین ارسال فرمایند. ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
بسم الله الرحمن الرحیم نامه جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه به مراجع معظم تقلید، اساتید حوزه و دانشگاه و مسئولان تقنینی، اجرایی، قضایی کشور در خصوص تغییرات هویتی جامعه زنان و به هم ریختگی نظام خانواده در ایران متاسفانه در روزهای اخیر شاهد حضور رسمی تعدادی از زنان به صورت سازمان یافته و هدفمند در ورزشگاه آزادی تهران بوده ایم. امری که حتی تصمیم به آن از سوی دولت قبل با واکنش به جا وشایسته جامعه از جمله مراجع محترم تقلید روبرو شد؛ اما اکنون در مقابل حمایت و بهره برداری علنی رئیس دولت از آن، با تعجب شاهد سکوت در این زمینه هستیم و نمی دانیم این سکوت امروز را در مقایسه با اعتراض دیروز چگونه توجیه کنیم؟ آیا ما عوض شده ایم یا شرع و یا اینکه سیاست هر دو را عوض کرده است؟ وقتی نیازهای اصلی جامعه از دل ارتباط با مردم شناخته نمی شود، و سیاست بازان بقای خود را بر تولید نیازهای کاذب و پاسخ پرهیاهو به آن می بینند، باید پرسید آیا پاسخگویی به حق تاهل و برخورداری از نعمت مادری میلیون ها دختر و زن این کشور مهمتر است یا تولید نیاز رفتن به ورزشگاه؟ با هزاران تاسف باید گفت سالهاست دستگاه های مختلف تصمیم ساز، تصمیم گیر و مجری کشور و همچنین نهادهای گوناگون فرهنگی و رسانه ای با دست اندازی در الگوهای الهی خانواده و اخلال در سیاست های مدیریتی دین در این حوزه با تغییرات اندیشه ای، گرایشی و هنجاری در جامعه، شرایط را به گونه ای رقم زده اند که بنا بر آمار رسمی کشور گرفتار آسیب های زیر هستیم: - از میانگین هر سه ازدواج در کشور یک مورد طلاق رسمی - فراگیری طلاق های عاطفی - کاهش نرخ باروری کم سابقه در میان کشورهای جهان و مواجهه کشور با بحران های امنیتی، سیاسی و اقتصادی در آینده - وجود یک میلیون و 300 هزار دختر ازدواج نکرده 30 تا 49 سال - وجود 3 میلیون زن سرپرست خانواده - وجود بیش از 700 هزار مطلقه، وضعیت به گونه ای است که اگر همه مردان مجرد جامعه حتی زندانیان، معتادان و مهاجران تنها یک همسر برگزینند، باز هم بیش از سه میلیون زن و دختر در کشور بدون همسر خواهند ماند. متاسفانه در حوزه آسیب های اجتماعی وضعیت غم انگیزتر است. بنا به اعلام نظر آسیب شناسان اجتماعی: - حدود 60 درصد از دختران دانش آموز تا قبل از رسیدن به سن 18 سالگی با جنس مخالف ارتباط دارند که 20 درصد آن رابطه پیشرفته است، - و بیش از 80 درصد پسران مدارس تهران نیازهای جنسی خود را از طریق ارتباط با جنس مخالف، موافق یا خود برطرف میکنند. و همه این موارد حاکی از اختلال جدی در پاسخگویی به یکی از قوی ترین نیازهای انسانی و تشکیل خانواده است. بزرگواران؛ در حالی که امیرالمومنین علی علیه السلام دردمندانه از در آوردن خلخال از پای یک دختر یهودی میفرمایند: اگر مسلمانی بمیرد قابل مذمت نیست و نقل شده است که خود ایشان نیز چند روزی را تب کردند! آیا میتوان این موارد را دید و شنید و ساکت بود؟ آیا اکنون به جهت تجمیع این نیازها و عدم ارضای آن که به انفجار جنسی و فساد پنهان و پیدا در کشور منجر شده و اطلاعات دقیق زنان مطلقه توسط معاونت زنان ریاست جمهوری به سازمان های بین المللی مانند صندوق جمعیت ملل متحد داده شده و دختران مسلمان توسط گروههای سازمان دهی شده درکشورهای پیرامون ما به فحشا برده میشوند، مردن شایسته نیست؟!آیا درست است در دولت اسلامی ناموس مسلمان را به ورزشگاه کشانده و در انظار نامحرمان و با همراهی مسئولان به نماینده سازمانهای جهانی یهود ساخته، نشان دهیم تا متقابلا برای هم کف بزنند و در مقابل این ذلت و در قالب نهاد ورزش به ما مجوزهایی بدهند که تاثیر مستقیم در فرهنگ و دین داری جامعه دارد؟! آیا اکتفا کردن به صرف چند توصیه و رهنمود مخفی و یا علنی و نالیدن از بی توجهی مسئولان در برابر مراجعانی که به این وضع اعتراض دارند ادای تکلیف است؟! یا باید وظیفه را به نحوی که پاسخگوی الهی باشیم به نتیجه رسانید؟ در این سالها موارد متعددی از دست اندازی در سیاست های الهی خانواده رخ داده است که اکنون به اینجا رسیده ایم: - طرح جاری مجلس در ممنوعیت ازدواج دختران زیر 18 سال که به 16 سال کاسته شد، ضمن تقبیح فرهنگی و منع رسمی پاسخ به این نیاز اجتماعی، اکثریت مطلق دختران را به بهانه درصد بسیار معدودی با عنوان کودک آزاری از حق ازدواج محروم کرده و عملا 60 درصد دختران را به ارتباط با
جنس مخالف واداشته و مسئولین را در گناه ایشان شریک کرده است. مگر نه آن است که انسان بالغ وقتی از جانب خدا مشرف به تکلیف میشود، با خوف وقوع در گناه، ازدواج برای او واجب میشود؟ آیا این سد راه ایشان در بندگی الهی نیست؟ و آیا تعیین مرز 18 سالگی برای تعریف کودکی نوعی تشریع بشری در برابر تشریع الهی نیست؟ - قوانین بشر ساخته در تشکیل انواع الگوهای خانواده از قبیل شروطی که ذیل عقد نامه ها تحمیل میشود و با شیطنت الگوی تعدد زوجات را با حق طلاق همسر اول گره میزند، نتیجه آن میشود که جمعیت بیش از سه میلیون نفر از زنان و دختران را بی شوهر گذاشته و طلاق و فسادهایی را به جامعه تحمیل کرده است. آیا این همان پاس داشت از سنت انبیاء و اولیای الهی علیهم السلام است که در برابر حوادث کار و جنگ ها که بیشترین تلفات را از مردان میگیرد، زندگی زنان و جامعه مسلمین را در طول تاریخ بازسازی کرده و به ما رسانده است؟ - تشویق غیر متعادل جامعه زنان به اشتغال و تحصیل به گونه ای که بیش از 61 درصد دانشجویان دانشگاه از دختران هستند، تصمیم به ازدواج و مادری ایشان را برای چند سال به عقب انداخته، رضایت از زندگی را کاهش داده و نرخ باروری جامعه را به حدی رسانده که آینده پژوهان، در خصوص تحولات جمعیتی ایران اعلام خطر نموده اند! - سالهاست نهادهای فرهنگی و رسانه ای ما از جمله صدا و سیما با تعریف و تبلیغ شاخصه های غیرحقیقی موفقیت زن، رفاه خانواده و نوع روابط محرم و نامحرم، حدود فرهنگ جامعه را تغییر داده، ارزش پرورش انسان به عنوان اشرف مخلوقات را توسط زنان تخریب کرده و با تصویرسازی ذهنی، تشکیل زندگی را منوط به تامین تجملات دست و پاگیر نموده اند. ذکر مواردی که نظام خانواده را به هم ریخته فراتر از این اختصار است و لذا درخواست ما برای اتخاذ موضع صریح و موثر در مقطع کنونی تنها منحصر به جلوگیری از بدعت حضور زنان در ورزشگاهها نیست. بلکه از آنجایی که مجموعه این قوانین؛ بعضا با اطلاع و یا مجوز بزرگان و مسئولان کشور صادر گردیده است، لذا توبه اجتماعی ما از عبودیت و اجرای برنامه های غربی، منوط به اصلاح آن قوانین و جبران تبلیغات و خسارات گذشته است. لذا درخواست اصلی ما از مراجع معظم تقلید این است که همانگونه که در برخی موارد سیاسی و اجتماعی با صراحت و جدیت وارد شدند، در این مورد نیز از مسئولان تقنینی، اجرایی، قضایی و نهادهای فرهنگ ساز کشور بخواهند : - از طرح جاری مجلس در خصوص محدود کردن سن ازدواج دختران جلوگیری شود، - زمینه ازدواج پسران و دختران این کشور با مشوق هایی مانند معافیت از خدمت سربازی – که به این شکل در بیشتر کشورهای جهان منسوخ شده – و یا اعطای زمین از منابع سرزمینی برای اشتغال تولید محور– که در زمره مشوق های جمعیتی کشورهای پیشرفته است – فراهم شود. - در خصوص تحدید نسل اکنون در وضعیتی هستیم که در آینده معادلات سیاسی امنیتی ما را دستخوش بحران خواهد شد؛ لذا از نظر تبلیغات اعتقادی، اخلاقی و فقهی جبران گذشته صورت گیرد و تصحیح عملکرد گذشته قوا به صورت جدی مورد مطالبه قرار گیرد. - بحمدالله برخی از مراجع تقلید و بسیاری از مسئولین مختلف کشور و اساتید حوزه و دانشگاه از فرهنگ الهی چند همسری برخوردارند، لذا درخواست میشود از آن جایی که ازدواج بیش از 3 میلیون دختر و زن بی سرپرست در گرو اقدام هفت و نیم درصد مردان ایران است، موانع تشکیل الگوی تعدد زوجات در ذیل عقد نامه ها و قوانین و رویه های قضایی مورد اصلاح و جبران قرار گیرد؛ که تغافل بیشتر در این دهه طلایی، این بخش از جامعه را از نعمت فرزندآوری و حق تأهل محروم ساخته و ضمن ایجاد معضلات اخلاقی و اجتماعی ناشی از تجرد، خسارت های گوناگونی را برای گذراندن دوران پیری به جامعه تحمیل خواهد نمود. مجموعه ی آنچه در حال رخ دادن بوده و ورود به ورزشگاه ها یکی از آن موارد است، منجر به ایجاد تغییرات هویتی و نسلی در جامعه زنان ایران شده و آرمانهای فکری، گرایش های اخلاقی و کنش های فردی و اجتماعی ایشان را در جهتی خلاف نیازهای تکوینی و وظایف شرعی جهت دهی و روند تشکیل و حفظ خانواده را بحرانی تر خواهد نمود و لذا سکوت در این زمینه ما را در معصیت های فردی و اجتماعی جامعه ایران شریک کرده و به تاریخ تشیع و تمدن اسلامی مدیون خواهد نمود. جمعی از اساتید و فضلای حوزه و دانشگاه کشور