eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
برسانيد به دست كسانى كه به خودشان اجازه تفسير و اجتهاد ميدهند درباره آيه قرآن و واژه (لن تستطيعوا) آیه شریفه : (( و لن تستطیعوا ان تعدلوا بین النساء و لو حرصتم فلا تمیلوا کل المیل فتذروها کالمعلقه )) ، مربوط به میل درونى و محبت به زنان است که هیچکس نمى تواند محبت درونى خود را بین چند همسر بطور مساوى تقسیم کند و چنین چیزى در شرع واجب هم نشده است تا با آیه قبلى منافات داشته باشد. ترجمه تفسير الميزان علامه طباطبايى. ج٥ ص١٧٣ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
امام صادق (علیه السلام ) فرمود: اما آیه : (( فانکحوا ما طاب لکم من النساء مثنى و ثلاث و رباع فان خفتم ان لا تعدلوا فواحده )) ، مربوط به نفقه است مى فرماید: اگر نمى توانید نفقه چند همسر را بطور مساوى بدهید به یک زن اکتفا کنید ترجمه تفسير الميزان علامه طباطبايى. ج٥ ص١٧٣ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
https://www.instagram.com/p/B4h1Z0mJHE3/?igshid=16irr8a0v32zz
بسم الله الرحمن الرحیم پاسخ آقای دکتر (بنیانگذار طرح کشوری ) به پیامكی که ریاست شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی - سرکارخانم دکتر آیت اللهی در خصوص تعدد زوجات به ایشان ارسال کردند ____ بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم متشکر بنده با علمی و استدلال در این مساله موافقم. نه صرف ترویج شعاری، چه در جهت موافقت یا در جهت مخالفت با آن ولی جای بسی تاسف است که اجتماعی زنان و خانواده کشور به این وضع و اسفبار تبدیل شده است و درجمهوری اسلامی، شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی هم داریم. ایکاش به جای شورا و و حرف و حرف و حرف، ریاست تغییرات و فریادهای انقلابی برای اصلاح زنان خانواده در اجتماع بودید. مگر چند درصد از نابسامانی ها در مقابل بی بند و باری ها و ازدواج سفید و ... را تشکیل داده است که تعدادی وابسته به نهادهای مسئول، تمام قد به آن قد علم کردند. ایکاش به جای شورا و جلسه و ها و پشت آقا شدن ها، اهل در حوزه زنان و خانواده بودید. ایکاش یک نفر وضعیت فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده و مسولیتی که عهده دار هستید، بود. اگر شورای انقلاب فرهنگی، خصوصا در حوزه زنان و خانواده یک نهاد در حیطه فرهنگ بود، امثال تعدد زوجات هم، چالشی برای فرهنگ جامعه ایجاد نمی کرد. به هرحال بنده با ایجاد و علمی و استدلال موافقم نه با سوء استفاده از جنسیتی و جنجال و و حرف های خاله پیرزنکی و دیکتاتوری عرفی- فرهنگی. ممنون ۱۶آبان۹۸ —————————————- كانال در ايتاء، بله، سروش، آپارات🆔 @Bineshe_Motahar 🎓 🎓 🎓 🎓 🎓 🌐 BinesheMotahar.IR
هدایت شده از قم آنلاین
✅ورود دادستانی قم به اظهارات حاشیه ساز یک جامعه شناس 🔸علی اصغر سلطانی، معاون قضایی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم، از تشکیل پرونده قضايی، پیرو گزارشات و شکایات واصله، برای این فرد خبر داد. http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c 🕌 قم آنلاین همراه هر قمی🔝
شکایت جمعی از مردم قم نسبت به ادعاهای ابراهیم فیاض جمعی از مردم قم در نامه‌ای به حجت الاسلام والمسلمین غریب، دادستان قم از ابراهیم فیاض به دلیل توهین، افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب نسبت به قم شکایت کردند. شکایت جمعی از مردم قم نسبت به ادعاهای ابراهیم فیاض به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این نامه خطاب به حجت الاسلام و المسلمین غریب دادستان دادسرای عمومی و انقلاب استان قم آمده است: با سلام و تحیت به استحضار می‌رساند در تاریخ 14 آبان ماه سایت خبری-تحلیلی «آزادی»، مصاحبه ای با آقای ابراهیم فیاض نموده که متضمن توهین، افترا، تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب است. در ادامه این نامه افزوده شده است: در این گفت‌وگو آقای ابراهیم فیاض که با بررسی، شذوذات و انحرافات فکری وی قابل مشاهده می‌باشد قطع نظر از این‌که به مرحوم مصطفوی -پدرزن امام راحل عظیم الشان- مطلب خلاف واقعی را نسبت داده، همه‌ علماء، طلاب و مردان قمی را با این عبارت مورد افترا قرار داده است که: همین آقایان با صیغه‌هایی که در قم کردند این شهر را پر از فاحشه کردند! «... همان‌طور که گفتم فاحشه‌های قم حاصل صیغه‌های خیلی از آقایان است!» در این عبارات هیچ‌گونه تبیینی برای «...خیلی از آقایان» وجود ندارد، در نتیجه موضوع آن همه‌ی مردان قمی است و هر فرد قمی می‌تواند از وی شاکی باشد. در جای دیگری می‌گوید: «... امروز می‌بینیم که ردیف چهارتا چهارتا کنار خیابان‌های قم می‌ایستند، آن هم با حجاب کامل! چند شب قبل ماشین خود من در قم خراب شد و دیدم که فاحشه با چادر و مقنعه و حجاب کامل به ماشین چسبیده بود!» در بخش دیگری از این نامه اضافه شده است: اولا: ذکر حجاب کامل گویای لایه‌ فکری دشمنی با حجاب کامل است که به این نحو می‌گوید یعنی بدحجاب‌ها و بی‌حجاب‌ها سالم اند و فقط در قم محجبه‌ها فاحشه‌اند. ثانیا: ذکر "چهارتا چهارتا" معنای کثرت می‌دهد یعنی در قم تعداد این افراد کثیر است. دراین رابطه هیچ‌گونه مدرک و سندی که مثبت این ادعا باشد وجود ندارد و آماری در دسترس نیست. ثالثا: ایشان از کجا پی به فاحشه بودن آن خانم‌ها برده است؟! چون در گفت‌وگوی خود برای فاحشه بودن آن‌ها دلیلی ارایه نکرده است. در این نامه یادآور شده است: آقای ابراهیم فیاض با نسبت صریح دادن امر فاحشگی به زنان محجبه‌ قمی بدون مقید و محدود کردن موضوع مرتکب موضوع ماده ۶۹۷ قانون مجازات اسلامی شده و چون در این گفت‌وگو بدون رساندن هدفی فقط به فاحشگی زنان ناشی از عملکرد آقایان در قم اشاره نموده، لذا قصد اضرار به مردم عفیف و شهیدپرور قم با اظهارات کذب و خلاف ‌حقیقت داشته که مصداق ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی است. در پایان این نامه خاطرنشان شده است: در پایان به علت تشویش اذهان عمومی و ناامن کردن فضای ذهنی مومنین ایران نسبت به مردم شریف قم، برای نامبرده تقاضای اشد مجازات را دارد. آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
مقام معظم رهبری : آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. دیگران به مقدمات این انقلاب خیلی کمک کردند، ولی افکار آن‌ها در ساخت نظام جمهوری اسلامی ایران، نقش آن‌چنانی نداشته است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. منبع :استاد در کلام رهبر ص ۲۴ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸ارتباط با ادمین کانال موسسه حیات حسنی: 🌐 eitaa.com/HayatHosna
#راه_کار_چیست⁉️ 🔴 هم اکنون بیش از 3 میلیون سرپرست خانوار در کشور زندگی میکنند ، بدون همسر و پدری برای فرزندانشان ... راه کار چیست ⁉️‼️ 🔰 اساتید حوزه، دانشگاه و همچنین پژوهشگران و فعالان دولتی و مردمی در حوزه خانواده ، برای مقابله با این بحران 6 راه پیشنهاد کردند ... 1⃣ توصیه به این دسته از زنان و دختران در پذیرفتن شرایط تجرد و پیشه کردن رهبانیت و خویشتن داری در برابر نیازها و عواطف آیا بهترین راه اینست ❓❓❓ ✅ بررسی راه کار اول 👈 در این راه برخی سیاستگذاران و مشاوران با حذف نیازهای تکوینی و عاطفی افراد، صورت مساله را پاک کرده و راهکاری خلاف قانون طبیعت و تکوین انسانی را به ایشان پیشنهاد میدهند ❌ در حقیقت مریم وار زندگی کردن قانونی برای همه بشریت نیست و مگر میتوان چند میلیون انسان را به این بهانه از حق طبیعی تاهل و نعمت مادری محروم نگه داشت؟ ❌ این مشاوران، مخاطبان خود را به انواع فعالیتهای دیگر نظیر ادامه تحصیل، اشتغال، فعالیتهای فرهنگی و دینی، سفرهای تفریحی و زیارتی و ... سوق داده و یا در بهترین حالت، ایشان را به پذیرش فرزند خوانده از بهزیستی و ... توصیه کرده و سخاوتمندانه شرایط قانونی آن را برای این گونه افراد فراهم میکنند! ____ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
⁉️ 2⃣ توصیه به تبلیغ ازدواج آسان جوانانی که تاکنون ازدواج نکرده اند؛ ☑️ بررسی راه کار دوم 👈 ایشان توصیه میکنند که ما میتوانیم با ترغیب پسران و دختران به ازدواج، مشکلات موجود در این زمینه را حل کنیم ❌ این بحران ناظر به دهک های سنی آماده به ازدواج نیست که ترویج ازدواج آسان راه کار آن باشد. ❌ در حقیقت اگر همه پسران و مردان مجرد با همه دختران و بیوه زنان نیز ازدواج کنند باز هم تعداد حدود یک میلیون نفر از دختران بالای 30 سال و حدود سه میلیون نفر زنان سرپرست خانواده یا مطلقه هستند که از نعمت تاهل محروم می مانند. ✅در حقیقت ترویج ازدواج آسان میتواند باعث رونق ازدواج دهک هایی شود که از مطلوبیت های بیشتری برای ازدواج برخوردارند نه دختران بین 30 تا 49 سال یا زنان سرپرست خانواده ✅لذا با وجود چنین تفاوت جمعیتی تبلیغ ازدواج آسان برای ایشان تولید همسر نخواهد کرد ___________________ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
⁉️ 3⃣ قبح زدایی از همسن گزینی در ازدواج یا ترویج فرهنگ ازدواج پسران با دختران بزرگ تر از خودشان؛ ☑️ بررسی راه کار سوم 👈 هم سن گزینی در ازدواج یا ترغیب پسران به ازدواج با بیوه زنان و دختران بزرگتر از خود ، در صورتی که با تبلیغات گسترده و تسهیلات فراوان نیز رواج یابد، باز هم نمی تواند اختلاف جمعیتی گفته شده بین مردان و زنان مجرد را جبران کند چرا که اساسا عدم تعادل جمعیتی زنان و مردان مشکلی مقدم بر چگونگی به هم رساندن ایشان است ❌ و در فرض آنکه پسری از دهک زیر سی سال با دختری از دهک 30 تا 49 سال ازدواج کند، بالاخره در تناظر یک به یک بخشی از جمعیت زنان و دختران زیادتر خواهند ماند. 👇👇👇 4⃣ ترویج ازدواج موقت به عنوان راه آسان رفع بخشی نیازهای این افراد ☑️ بررسی راه کار چهارم 👈 اگر چه احکام اسلام هرکدام در جایگاه خود دارای کارکردهای حکیمانه است، اما ازدواج موقت زمانی برطرف کننده مشکل خواهد بود که همه الگوهای تشکیل خانواده قابل تحقق بوده و کسی از زنان و دختران جامعه نخواهد ازدواج دایم داشته باشد در صورتی که اکنون بسیاری از این افراد اگر شرایط فراهم باشد حقیقتا خواهان تشکیل زندگی و مادر شدن هستند. ❌ ازدواج موقت به علت آنکه عموما در شرایط فعلی جامعه ما، مخفیانه و با ترس از افشای آن صورت می‌گیرد نمی‌تواند نیاز تشکیل خانواده را تامین کرده و جایگاه و امنیت شخصی و اجتماعی این بخش از جامعه را فراهم سازد به عنوان مثال اگر دختری 35 ساله در بهترین شرایط، 15 سال محرم موقت تنها یک مرد باشد و تا آن موقع از نظر آبرویی، عاطفی، مالی و غریزی تامین شود ، آنگاه باید گفت با ورود به سنی که امکان مادر شدن ندارد ❌ و از سوی دیگر جاذبه هایی که بتواند مورد اقبال یا ادامه این ازدواج ها باشد را از دست بدهد، بدون داشتن فرزند و والدینی دلسوز ، چه آینده ای در انتظار او خواهد بود؟ ❌ و آیا واقعا این توصیه جدای از آنکه نمیتواند مصلحت عموم این افراد را تامین کند، آیا میتواند نیاز جامعه اسلامی به تکثیر نسل و تامین مولفه های قدرت را برآورده سازد؟ 👇👇👇 5⃣ اینکه نسبت به این موضوع دخالت نکنیم ، انتخاب راه تجرد ، ازدواج موقت یا فساد و افسردگی مساله ای شخصی است و ارتباطی با ما ندارد . جامعه راه خود را به هر طریقی باشد پیدا خواهد کرد و این گپ جمعیتی خواهد گذشت! اگر بخواهید وارد آن بشوید جامعه واکنش نشان خواهد داد ☑️ بررسی راه کار پنجم 👈 این نوع نگاه بیشتر پاک کردن صورت مساله و نفی مسئولیت علما و مسئولان در هدایت جامعه، بیان مصلحت و نجات او از مخاطرات است ❌ در حقیقت باید گفت پذیرش این راه اساسا به وجدان و انسان دوستی افراد برمیگردد. چگونه میتوان شاهد قتل عام اعتقادی و اخلاقی و از دست رفتن فرصت مادری و نعمت تاهل عده ای انسان بود و با وجود آنکه دین برای آن راه حل دارد از کنار آن گذشت؟ ❌ در نقل های تاریخی تعداد دختران زنده به گور شده اعراب جاهلی کمتر از 300 یا 120 نفر اعلام شده بود که آیات مذمت ایشان نازل گشت؛ اکنون چگونه میتوان شاهد از بین رفتن 3 تا 4 میلیون زن و دختر مسلمان و شیعه بود و در لباس پیامبر صورت مساله را پاک یا توصیه به صبر و سکوت کرد؟ ❌ اینکه این افراد خودشان این شرایط را خواسته اند یا خواستگارانی داشته و آن را رد کرده اند، بهانه ای نمیشود که الان از این حق خود محروم شوند؛ که از منظر اجتماعی رد و قبول آن خواستگاران چیزی از مشکل شکاف جمعیتی الان حل نمیکرد . گویی به لحاظ جمعیتی اگر ایشان آن خواستگار را قبول میکردند الان همسر فعلی آن مرد مجرد مانده بود ✔️ از این رو باید به دنبال راهکاری بود که بتواند این بخش از زنان را به حق تشکیل خانواده و نعمت مادری و برخورداری از آینده ای اطمینان بخش برساند. 👇👇👇 6⃣ احیاء و ترویج فرهنگ الهی و سنت نبوی تعدد زوجات در میان شیعیان ☑️ بررسی راه کار ششم ✅ این گروه ازافراد با توجه به سابقه مشکلات خانواده های شهدای دوران جنگ تحمیلی و شناختی که از انواع الگوهای تشکیل خانواده در فرهنگ اسلام و سیره اولیای الهی علیهم السلام داشتند معتقد بودند اسلام با توجه به این شرایط و نیز تفاوت های خلقت زن و مرد الگوی تشکیل و توسعه خانوده را در قالب تعدد زوجات تدبیر کرده است و انبیا و ائمه علیم السلام و همچنین بهترین بندگان خدا به این فرهنگ عمل کرده اند ✅ ایشان معتقد بودند شرایطی که دین برای عمل به این فرهنگ قرار داده آنچنان سخت نیست که نشود به آن عمل نمود، بلکه با اقدام حدود 10 درصد از مردان جامعه اساسا مشکل حل خواهد شد و فقط برداشتهای ذوقی ما و عرف اشتباه جامعه انجام آن را با سختی مواجه کرده است 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna
به نام خدا صبح جمعه است و خدای حی، قیوم، رحمان، رحیم و مدبر را شاکر که چنین راه و دین خودش را نصرت میکند که خلق از تصور آن عاجز می ماند. یک هفته است از اعلام تصمیم موسسه در برگزاری مهارت های ارتباطی خانواده های میگذرد و امروز روز پایان مهلت ثبت نام. علی رغم هیاهوی دیگران در ایجاد حکومت نظامی فرهنگی و منع ظهور خانواده های چند همسری، ثبت نام کارگاه ها با استقبال بی نظیر _ حدود ٣٠ برابر دوره های قبل_ مواجه شده است که بنا به تدبیر دوستان از بیان آمار معذوریم. این دوره، دوره چهارم کارگاههای موسسه است، دو دوره در قم و یک دوره هم در اصفهان که بحمدالله تا کنون ثمرات خوبی هم درپی داشته است. از دیشب که ارتباط با ادمین را فعال کردیم، با موج تشکر ها و محبت های اعضای محترم کانال مواجه شدیم، البته بعضی هم گلایه های تند و ملایمی داشتند که احساس میکنیم بیشتر به خاطر تکیه بر جایگاه امن تاهل و درک ناقص از خطر بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده در ایران است. بگذریم، که این راه را فرای از تشویق و سرزنش خلق خدا آمده ایم که همه در صحنه زندگی بازیگر اوییم و به سوی او برمیگردیم. اما یک نکته مهم که سبب نوشتن این متن شد.... از دیشب تقاضاهای دیگری از مشهد، همدان، اراک، گیلان، ارومیه و کرمان برای برگزاری این دوره ها بوده است. پیشنهاد ما به دوستان آن است: همانگونه که حلقه اول و دوم فعالان موسسه حیات حسنی ذیل توسل به اهل بیت علیهم السلام گرد هم جمع شدند و با راه اندازی هیات"رسول رحمت صلی الله علیه و آله " خود و خانواده ها را در راستای فهم این سبک از زندگی الهی یاری کردند، متقاضیان برگزاری کارگاهها میتوانند این هیات را ولو با سه یا چهار خانواده موفق در فرهنگ چند همسری یا موافق با آن، به صورت ماهیانه در شهر و استان خود راه اندازی کنند. تشکیل این هیات ها میتواند مقدمه خوبی برای انسجام خانواده های موفق و موافق این فرهنگ نبوی بوده و إن شاالله زمینه ساز تشکیل کارگاه ها باشد. موسسه هم میتواند دوستان را در معرفی اساتید و سخنران یاری کند. 🔸ارتباط با ادمین کانال موسسه حیات حسنی: 🌐 eitaa.com/HayatHosna 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
، سلام ضمن عرض خسته نباشید به نظرم مقداری از نظرات ارسال شده به ادمین رو در کانال قرار بدهید. کار شما بسیار کار بجایی است؛ البته با رعایت ملاحاظات مورد نیاز. بنده یه وقت به خانواده گفتم یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی جلو گیری از اسراف است و خدا میداند در لباس نوزاد و کودک چقدر اسراف صورت میگیرد. و بحمد الله توانستیم پروژه چرخیدن لباسهای نوزاد و کودکان را بین چند خانواده نزدیک راه بیندازیم؛ لباسهایی که یک یا دو ماه توسط کودک استفاده شده و تقریباً نو یا نزدیک به نو است چرا باید از چرخه استفاده خارج شود، با این همه هزینه سر سام آور لباس؟! برای هر کاری اگر فرهنگ سازی شود، ان شاء الله به نتیجه میرسد. امیدوارم شما هم در پناه حضرت ولیعصر (عجّل الله تعالی فرجه) موفق باشید.
، سلام بسیار تشکر دارم ازشما بواسطه بیان وتوضیح احکام شریعت، خصوصا توضیحات استاد قاسمیان، انشاالله استوار وثابت قدم بمانید دراین رسالت، و وسوسه و تلاش خناسان به انگیزه شما درپیاده کردن احکام دین خدا خللی وارد نکند درپناه حق باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار❗️❗️❗️ 🖍 پدیده ناباروری ثانویه چیست؟ ❗️🖍 یک سوم زوج های ایرانی نابارور هستند که ۶۵ درصد آنها نابارور ثانویه می باشند!! 👇👇👇 https://eitaa.com/tarbyati https://ble.im/tarbyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️❗️ ۱۹ سال فرزند هراسی در ایران 🖍 خمیر کردن کتابهای مرتبط به فرزندآوری توسط وزارت ارشاد!! 🖍مقابله جدی با ترویج فرزندآوری! 🖍سکوت معنا دار بزرگان در مقابل این خیانت #هولوکاست #وازکتومی #کنترل_نسل #سکوت 👇👇👇 https://eitaa.com/tarbyati https://ble.im/tarbyat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️❗️ هولوکاست دهه ۷۰ شمسی در ایران ❓🖍 از سال ۱۳۷۲ به بعد در ایران چه اتفاقی افتاد؟ ❓🖍 چند میلیون نفر(مرد و زن) عقیم و نازا شدند؟ ❓🖍 نقش سازمان های بین المللی در این جنایت چه بود؟ ❓🖍 چرا همه در مقابل این اتفاق سکوت کردند؟ #وازکتومی #هولوکاست #کنترل_نسل 👇👇👇👇 https://eitaa.com/tarbyati https://ble.im/tarbyat
🔺اطلاعیه مهم🔺 به علت استقبال گسترده متقاضیان، ثبت نام کارگاه تا پایان روز دوشنبه ٢٠ آبان ماه تمدید شد. متقاضیان درخواست خود را به آی دی @rasool_rahmat در شبکه اجتماعی ایتا ارسال کنند. 🔸اولین دوره مهارت های ارتباطی خانواده های زمان ثبت نام: 🔺 تا ٢٠ آبان ماه تمدید شد🔺 🔻موضوع کارگاه ها: ١_ضرورت احیای فرهنگ چند همسری، یک ساعت ٢_الزامات تشکیل خانواده های چند همسری، ٣ ساعت ٣_احکام فقهی خانواده های چندهمسری، ٢ ساعت ۴_مهارتهای ارتباطاتی خانواده های چندهمسری، ٢ ساعت. 🔻 متقاضیان میتوانند جهت ثبت نام و از طریق شبکه اجتماعی ایتا و آی دی @rasool_rahmat بامسئول ارتباطات موسسه در تهران هماهنگ فرمایند. 🔺مکان تشکیل جلسات بعد از اتمام ثبت نام و بنا به تعداد متقاضیان اعلام خواهد شد. 🔻 با توجه به ابعاد بحران تجرد دختران و زنان سرپرست خانواده در کشور و وجوب تبلیغ این مهم، طبق مصوبه هیات امنا موسسه، برگزاری دوره ها بدون هزینه خواهد بود. 🔸پایگاه های اطلاع رسانی مؤسسه حیات حسنی: آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna سروش: https://sapp.ir/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
⁉️ 📚 شهید مطهری : «چندزنى به عنوان «حقى» از زنان محروم و «تكليفى» به عهده مردان و زنان متأهل محسوب مى‏شود. ♦️ حق تأهل از طبيعى‌ترين حقوق بشرى است. هيچ بشرى را از اين حق به هيچ نامى و تحت هيچ عنوانى نمى‏توان محروم كرد. 🚫 حق تأهل حقى است كه هر فرد بر اجتماع خود پيدا مى‏كند. اجتماع نمى‏تواند كارى بكند كه نتيجتاً گروهى از اين حق محروم بمانند. 🔸 همان طورى كه مثلًا حق كار، حق خوراك، حق مسكن، حق تعليم و تربيت، حق آزادى جزء حقوق اصلى و اوّلى بشر شمرده مى‏شود و به هيچ وجه و هيچ عنوان نمى‏توان از او سلب كرد 🔹 حق تأهل نيز يك حق طبيعى است و نظر به اينكه در صورت فزونى عدد زنان آماده به ازدواج از مردان آماده به ازدواج، قانون انحصار ازدواج به تك همسرى با اين حق طبيعى منافى است، پس اين قانون برخلاف حقوق طبيعى بشر است.» 👈 لذا جدای از حکم جواز یا استحباب فردی تعدد زوجات، مساله اصلی این است که احیاء و فراگیری این فرهنگ نیاز بخش زیادی از جامعه است. ⬅️ در حقیقت دست یابی به حق تاهل و نعمت مادری بخش زیادی از زنان و دختران جامعه در گرو اقدام مردانی است که در سخت ترین محاسبات تعدادشان به بیش از 10 درصد هم نمی‌رسد ⬅️ و البته عدم اقناع و اقدام همین تعداد است که موجب فرو افتادن جامعه در بحران های گفته شده خواهد شد. 👀 از این منظر دیگر نگاه به تعدد زوجات مساله ای در سطح فردی و تقاضا و تصمیمی مردانه نخواهد بود، بلکه این مساله ای است که از منظر تدبیر اجتماعی و وظایف حکومت داری تامین کننده نیاز بخش زیادی از طرف دیگر این ازدواج، یعنی زنان است که اگر تدبیر نشود عملا حق ایشان ضایع خواهد شد 🔰 و این بنا به مصلحت اجتماعی نگاه فقهی به موضوع را کاملا عوض خواهد کرد _______________________ 🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
🔸 #کلام_استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری: 🌷اگر عدد زنان نیازمند بر مردان نیازمند فزونى داشته باشد، #منع_تعدد_زوجات‏ [در جامعه انسانی] #خیانت_به_بشریت است، زیرا تنها پامال کردن حقوق زن در میان نیست. اگر مطلب به پامال شدن حقوق عده‏‌اى از زنان ختم مى‏‌شد، باز قابل تحمل بود، بحرانى که از این راه عارض اجتماع مى‏‌شود، از هر بحران دیگر خطرناکتر است، همچنانکه خانواده از هر کانون دیگر مقدس‌تر است. (نظام حقوق زن در اسلام، ص۳۴۴و۳۴۵) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 eitaa.com/WahdatZojat/205
🔸مؤسسه وطن توحیدی حیات حسنی؛ #اقامه_خانواده_توحیدی آدرس وب سایت: hhosna.ir شبکه های اجتماعی : ایتاء: https://eitaa.com/hayat_hosna آپارات: https://www.aparat.com/hayat_hosna اینستاگرام: https://www.instagram.com/hayat_hosna
بسم الله (۱) شهید تأمین در 🔸 🔸 حق زن در چندهمسرى‏ 🔻اما مقدمه دوم، یعنى اینکه فزونى عدد زن آماده ازدواج بر عدد مرد آماده ازدواج براى طبقه زن تولید «حق» مى‏‌کند و براى مردان و زنان متأهل ایجاد «وظیفه». 🔻در اینکه حق تأهل از طبیعى‌ترین و اصیل‌ترین حقوق بشرى است جاى سخن نیست، هر کسى (اعم از زن یا مرد) حق دارد زندگى خانوادگى داشته باشد، از داشتن زن یا شوهر و فرزند بهره‏‌مند باشد؛ همان طورى که حق دارد کار کند، مسکن داشته باشد، از تعلیم و تربیت بهره‏‌مند شود، از بهداشت استفاده کند، امنیت و آزادى داشته باشد. اجتماع نه تنها نباید مانعى در راه استیفاى این حقوق ایجاد کند، بلکه باید وسیله تأمین این حقوق را فراهم سازد. 🔻از نظر ما یک نقیصه بزرگ در اعلامیه جهانى حقوق بشر این است که به حق «تأهل» توجهى نکرده است، این اعلامیه از حقوقى مانند حق آزادى و امنیت، حق رجوع مؤثر به محاکم ملى، حق تابعیت و ترک تابعیت، حق آزادى ازدواج با اهل هر نژاد و مذهب، حق مالکیت، حق تشکیل اتحادیه، حق استراحت و فراغت، حق آموزش و پرورش یاد مى‏‌کند، اما از حق تأهل یعنى حق داشتن یک کانون خانوادگى قانونى نامى به میان نمى‏‌آورد، این حق مخصوصاً از ناحیه زن بیشتر اهمیت دارد. 🔻زیرا زن بیش از مرد به داشتن کانون خانوادگى نیازمند است، ازدواج براى مرد از جنبه مادى اهمیت دارد و براى زن از جنبه‏‌هاى معنوى و عاطفى، مرد اگر خانواده را از دست بدهد، با فحشاء و رفیقه بازى لااقل نیمى از احتیاجات خود را بر مى‏‌آورد، اما اهمیت خانواده براى زن بیش از اینهاست، زن اگر محیط خانوادگى را از دست بدهد، با فحشاء و رفیق بازى نمى‏‌تواند به هیچ وجه احتیاجات مادى و معنوى خود را- ولو به حداقل- تأمین کند. 🔻حق تأهل براى یک مرد یعنى حق اشباع غریزه، حق همسر و شریک و همدل داشتن، حق فرزند قانونى داشتن. اما حق تأهل براى یک زن علاوه بر همه اینها یعنى حق حامى و سرپرست داشتن، حق پشتوانه عواطف داشتن. (نظام حقوق زن در اسلام) 🔸 🔸رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای: 🌷آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. (منبع: استاد در کلام رهبر، ص ۲۴) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 https://eitaa.com/WahdatZojat/205 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
بسم الله (۲) شهید برای تأمین https://eitaa.com/WahdatZojat/207 🔸 🔸[ تکلیف اجتماعی برای تأمین حق تأهل زنان مجرد ] 🔻اکنون پس از اثبات دو مقاله بالا در: ۱. فزونى نسبى عدد زنان بر عدد مردان. ۲. حق تأهل یک حق طبیعى بشرى است. نتیجه این است: اگر تک همسرى تنها صورت قانونى ازدواج باشد، عملًا گروه زیادى از زنان از حق طبیعى انسانى خود (حق تأهل) محروم مى‏‌مانند. تنها با قانون تجویز تعدد زوجات است- البته با شرایط خاصى که دارد- که این حق طبیعى احیاء مى‏‌گردد. 🔻بر عهده زنان روشن‌بین مسلمان است که شخصیت واقعى خود را باز یابند و به نام حمایت از حقوق حقه زن، به نام حمایت از اخلاق، به نام حمایت از نسل بشر، به نام یکى از طبیعى‌ترین حقوق بشر، به کمیسیون حقوق بشر در سازمان ملل پیشنهاد کنند که تعدد زوجات را در همان شرایط منطقى که اسلام گفته، به عنوان حقى از حقوق بشر به رسمیت بشناسد و از این راه بزرگترین خدمت را به جنس زن و به اخلاق بنمایند. صرف اینکه یک فرمول از جانب شرق آمده و غرب باید از شرق پیروى کند، گناه محسوب نمى‏‌شود. 🔻اسلام مى‏‌گوید: این مشکل را به این صورت حل کنید که یک نفر مرد واجد شرایط مالى و اخلاقى و جسمى بیش از یک زن را تکفل کند، زن دوم را همسر قانونى و شرعى خود قرار دهد، میان او و همسر اولش و همچنین میان فرزندان این زن و فرزندان همسر اولش هیچ گونه تبعیض و تفاوتى قائل نشود، زن اول تحت عنوان یک وظیفه اجتماعى نسبت به خواهر خودش از حق خود بگذرد و فداکارى کند. 🔻آنچه مایه تعجب و تأسف من است این است که مردم ما چرا منطق خود را از دست داده‏‌اند؟! چرا جوانان و تحصیل کرده‏‌هاى امروز ما کمتر قدرت تجزیه و تحلیل قضایا را دارند؟! چرا شخصیت خود را باخته‏‌اند؟! چرا اگر گوهرى در دست داشته باشند و مردم آن سوى جهان بگویند این گردوست، باور مى‏‌کنند و دور مى‏‌اندازند، و اما اگر گردویى در دست اجنبى ببینند و به آن‌ها گفته شود این گوهر است، باور کرده شیفته‏‌اش مى‏‌گردند؟! 🔻آرى، این است صورت صحیح طرح مسأله چندهمسرى، چندهمسرى اگر جنبه تفنن و تنوع نداشته باشد، بلکه مرد یکى از مجوزهایى که در مقالات پیش اشاره کردیم داشته باشد، این ایراد مورد ندارد. مثلًا اگر زن عقیم باشد، یا به سن یائسگى رسیده باشد و مرد نیازمند به فرزند باشد، یا زن مریض و غیرقابل استمتاع باشد، در این گونه موارد حق زن مانع تعدد زوجات نخواهد بود، تازه این در صورتى است که مجوز تعدد زوجات امر شخصى مربوط به مرد باشد. 🔻اما اگر پاى یک علت اجتماعى در کار باشد و تعدد زوجات به واسطه فزونى عدد زنان بر مردان و یا به واسطه احتیاج اجتماع به کثرت نفوس تجویز شود، این ایراد صورت دیگرى پیدا مى‌‏کند، در این گونه موارد، یک نوع و است؛ وظیفه‏‌اى است که براى نجات اجتماع از فساد و فحشاء و یا براى خدمت به تکثیر نفوس اجتماع باید انجام شود، بدیهى است آنجا که پاى تکلیف و وظیفه اجتماعى به میان مى‏‌آید، رضایت و اجازه و اذن مفهوم ندارد. 🔻اگر فرض کنیم اجتماع واقعاً مبتلا به فزونى زن بر مرد است یا نیازمند به تکثیر نفوس است، یک وظیفه، یک متوجه همه مردان و زنان متأهل مى‏‌شود؛ پاى یک فداکارى و ازخودگذشتگى به خاطر اجتماع براى زنان متأهل به میان مى‏‌آید. درست مثل وظیفه سربازى است که متوجه خانواده‏‌ها مى‏‌شود و باید به خاطر اجتماع از عزیزشان دل بکنند و او را روانه میدان کارزار کنند، در این گونه موارد، غلط است که موکول به رضایت و اجازه شخص یا اشخاص ذینفع بشود، کسانى که مدعى هستند حق و عدالت ایجاب مى‏‌کند که تعدد زوجات با اجازه همسر پیشین باشد، فقط از زاویه تفنن و تنوع طلبى مرد مطلب را نگریسته‏‌اند و ضرورت‌هاى فردى و اجتماعى را از یاد برده‏‌اند. (نظام حقوق زن در اسلام) 🔸 🔸رهبری عزیز انقلاب امام خامنه ای: 🌷آثار استاد شهید مطهری، مبنای فکری نظام جمهوری اسلامی ایران است. [...] اگر ما بخواهیم این نظام در ذهن مردم عمق پیدا کند و حرکات انقلابی این مردم همچنان ادامه یابد، بایستی افکار استاد شهید مطهری در میان مردم رواج یابد. (منبع: استاد در کلام رهبر، ص ۲۴) 🔸 🔻برشی از کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» 🌐منتشر شده در بخش فرهنگ و اندیشه خبرگزاری فارس | متن کامل 👇 🌐 https://eitaa.com/WahdatZojat/205 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat