eitaa logo
مؤسسه خانواده حیات حُسنیٰ
1.4هزار دنبال‌کننده
809 عکس
357 ویدیو
37 فایل
اهداف مؤسسه: ۱_مطالعات راهبردی تمدنی نظام خانواده در اسلام ۲_پژوهش، آموزش و حمایت از ازدواج های: * آسان و الگو ساز، *بهنگام، * زنان سرپرست خانواده، *خانواده شهدا، * دختران در سن بالا، * بین فرهنگی و چند همسری در جهان اسلام. ارتباط با ادمین: @mvthho
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله 🔸فکر نکردن به موضوع عدم ازدواج زنان، مشکل را پیچیده‌تر خواهد کرد! 🌐 http://lobolmizan.ir/quest/17361 🔸 ❓ : به چه دلیل پیامبر فرمودن تا حضرت خدیجه زنده باشن من زن دیگه ای نمی گیرم؟ و مشابها حضرت علی؟ چه دلیلی داره؟ ممنون میشم به تفصیل بیان کنید. ✅ : 🔻در مورد رسول خدا «صلوات‌اللّه‌ علیه‌ و آله» [در زمان تأهل و حیات حضرت خدیجه کبری (سلام الله علیها) ]، هنوز جنگی شروع نشده بود تا جهان اسلام از یک طرف با زنان شهداء روبه‌رو شود و از طرفی با همسران کسانی که در جبهه‌ی مقابل کشته شده بودند و آن شهر فتح شده بود؛ مسئله همین‌طور است که می‌فرمایید. 🔻ولی در مورد علی«علیه‌السلام» در موقعی که هنوز زهرای مرضیه«سلام‌اللّه‌علیها» در قید حیات بودند، موضوع فرق می‌کند به طوری‌که به عنوان نمونه در بعضی از متون خبری داریم که: 🔻[ در زمان تأهل و حیات حضرت زهرا (سلام الله علیها) ]، حضرت امیرالمؤمنین علی «علیه‌السلام» در جنگ یمن با کنیزی که از خمس غنائم بود و از سهم پیامبر «صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» محسوب می‌شد، هم‌بستر شدند و خالدبن ولید برای آن‌که آن حضرت را در مقابل پیامبر بدنام کند، نامه‌ای از طریق «بَریده» به رسول خدا«صلوات‌اللّه‌علیه‌وآله» می‌نویسد. 🔻بريده مى گويد: «وارد مدينه شدم و به مسجد رفتم. رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) در منزل بود و گروهى از يارانش بر در خانه پيامبر بودند. آن ها گفتند: چرا زودتر از ديگران خود را به مدينه رسانده اى؟ گفتم: به دليل كنيزكى است كه على از خمس غنايم جنگى برداشته است. آمده ام اين خبر را به رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) گزارش دهم. آن ها گفتند: آرى اين خبر را به پيامبر برسان; زيرا با اين خبر على از چشم پيامبر خدا (صلى اللّه عليه وآله) مى افتد. 🔻 رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) اين گفت و شنودها بين من و آن ها را در منزلش مى شنيد. در اين هنگام رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) از اتاق بيرون آمد. يكى از آن چهار نفر برخاست و عرض كرد: اى رسول خدا! آيا نظر نمى كنى كه على چه كرده است؟ و قضيّه كنيز را خبر داد. رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) روى مبارك از او برگرداند و جوابى نفرمود. 🔻 دومين و سومين نفرى كه همراه بريده بودند نيز به همين گونه اظهار نظر كردند، ولى رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) از آنان نيز روى گرداند. بريده مى گويد: «من نامه خالد را به پيامبر تقديم كردم. او با دست چپ نامه را از من گرفت. من سرم را پايين انداختم و شروع به بدگويى از على كردم تا اين كه سخنانم به پايان رسيد و سرم را بلند كردم. 🔻در برخى از متون آمده است: بريده گويد: «من از كسانى بودم كه بغض و كينه زيادى از على داشتم. از اين رو، از على بد گفتم و كلامم كه به پايان رسيد، سرم را بالا گرفتم. ناگاه آن چنان خشمى در چهره رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) مشاهده نمودم كه مانند آن را جز در جنگ با يهود بنى قريظه و بنى نضير نديده بودم. سپس پيامبر (صلی الله علیه و آله) فرمودند: 🔸"ماذا تريدون من علي؟ ماذا تريدون من علي؟ ماذا تريدون من علي؟ إنّ عليّاً منّي وأنا منه، و هو ولیّ كلّ مؤمن بعدی". 🔻" از على چه مى خواهيد؟ از على چه مى خواهيد؟ از على چه مى خواهيد؟ به راستى كه على از من است و من از على هستم، و او مولا و سرپرست هر مؤمنى بعد از من است." 🔻 و شنيدنى است كه بنا بر نقل سنن الكبرى تأليف بيهقى، معرفة الصّحابه تأليف ابونُعَيْم اصفهانى، تاريخ مدينة دمشق نگارش ابن عساكر، سُبُل الهُدى والرَّشاد و منابع ديگر، بريده مى گويد:" سپس رسول خدا (صلى اللّه عليه وآله) به آنان فرمود: 🔻"إنّ له في الخمس أكثر من ذلك. به راستى كه بهره على ازخمس بيش ازاين است". 🔸 🔻موضوع را در رابطه با مشکل جامعه بررسی کنید که اگر زنان بی‌شوهر به عنوان یک پدیده در جامعه شکل گرفتند، آیا اسلام راه‌کاری نسبت به آن دارد؟! یا آن‌که باید نسبت به آن بی‌تفاوت بود؟ 🔻 این وظیفه‌ی زنان و مردانی است که از همه جهات می‌توانند نسبت به این موضوع، رفعِ مشکل کنند نه مردانی که یا به دنبال شهوترانیِ بیشتر باشند و یا اگر بخواهند به این عمل اقدام کنند، متهم به زنبارگی می‌شوند. 💎 ادامه 👇👇👇
🔻اگر پدیده‌ی زنان بی‌شوهر مشکلی برای جامعه بشود و عده‌ای در شرایطی باشند که بتوانند نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند؛ اینان نیز به عنوان انسان‌های متعهد، مورد نظر هستند. در سوره‌ی نساء با نظر به همین مشکل، بحث چندهمسری پیش آمده است و علامه‌ی طباطبایی با توجه به این‌که زنان زودتر از مردان آماده‌ی ازدواج می‌شوند؛ روشن می‌کنند که در عین بیشتربودنِ تعداد مردان، باز زنان آماده‌ی ازدواج، بیشتر از مردان‌اند. و از این جهت موضوعِ بی‌تفاوت‌نبودن نسبت به این کثرت پیش می‌آید. 🔻 بالاخره نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت بود و جرأت فکرکردن به خود نداد. در حالی‌که با فکرکردن به چنین موضوعاتی حتماً افقی گشوده می‌شود و روشنی‌گاهی مطابق حضور انقلاب اسلامی در این تاریخ مدّ نظرها قرار می‌گیرد. بنده تصور می‌کنم فکرنکردن به این موضوع، مشکل را پیچیده‌تر کرده و ما را با فجایعی روبه‌رو می‌کند که دیگر قابل جبران نباشد. 🔸 ✅ کانال توحید در ، و در ازدواج 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
🔴 در صفحه اینستاگرام استاد طاهرزاده 👇 🌐 https://www.instagram.com/p/Bkn_MkMh3D8/?igshid=1efc332o349nw
بسم الله 🔴 در 🔻 🔶 🔸۱۰ گزیده از پاسخهای به پرسشهای پیرامون و (با ازدواج دائم یا موقت) جهت حل مشکلاتِ عدیده ی تنهایی و بحران عاطفی و مالی و غریزی در زنانِ بی‌شوهر و محروم مانده از حق زوجیت و تأهل👇 🔶 ۱🔻در پاسخ به : 🌸 زنانِ شوهردار در صورتی‌که شوهرشان زن دومی را اختیار کند، خللی در شخصیت و زندگی‌شان پیش نمی‌اید، زیرا زندگی را در معنایی وسیع‌تر جستجو می‌کنند، و وقتی شوهرشان با زن دیگری ازدواج (دائم یا موقت) کند بالاخره در راه شرعی مشکلاتِ زنانِ بی‌شوهر را رفع کرده، وگرنه شیطان از طریق غیر شرعی راه‌های خود را می‌گشاید. ✨ t.me/wahdatzojat/101lobolmizan.ir/quest/17305 🌷 ۲🔻در پاسخ به : 🌸 هم برای مردان و هم برای زنان، جایگاه «همسر دوم مرد» گم شده است. زنان و مردان باید بدانند همسر دوم برای ادامه‌ی هوس‌بازی مرد نیست بلکه شرایطی است که در آن شرایط وظیفه‌ی مرد اقتضاء می‌کند نگذارد خانم دیگری گرفتار بی‌ثمری و بی‌سرپرستی باشد. ✨ lobolmizan.ir/quest/5433lobolmizan.ir/quest/5496 🌷 ۳🔻در پاسخ به : 🌸 [در عدم پذیرش فرهنگ اسلامی تعدد زوجات با حفظ شرایطش]، مشکل آن است که ما هنوز نتوانسته‌ایم خود و جامعه را در راستای توصیه‌های امامان معصوم (علیهم ‌السلام) تربیت کنیم همچنان‌که نتوانسته‌ایم عمیقاً اهداف عالیه‌ی رهنمودهای معصومین (علیهم‌ السلام) را با نگاه فقهی و فقاهتی درست تبیین نماییم وگرنه محال است سخنانی که دقیقاً مطابق فطرت انسانی است مورد بی‌محلی و انکار قرار گیرد. «یا بد گفته‌ایم ، یا بد عمل کرده‌ایم». هدف امام معصوم را که تنها و تنها برای سعادت دنیا و آخرت ما است بفهمیم و جامعه‌ی خود را و روح و روان خود را نیز در راستای تحقق توصیه‌های امامان معصوم آماده و تربیت کنیم. ✨ lobolmizan.ir/quest/5656 🌷 ۴🔻در پاسخ به : 🌸 [اینکه میفرمایید "من به هیچ وجه نمی توانم ارتباط شوهرم را با زن دیگری (هرنوع ارتباط شرعی) قلبا و عقلا بپذیرم و برایم قابل تحمل نیست و احساسی ایجاد می شود که شرحش سخت است"]، این احساس، یک احساس عالی نیست، چون همه‌ی افق زندگی خود را شوهر خود قرار داده‌اید و از این جهت جایگاه خود را در عالم درست تحلیل نمی‌کنید. در حالی‌که وسعت شما به وسعت اُنس با خدا است و در این راستا شوهرتان جایگاه خاص خود را دارد حال اگر بنا به ضرورت عقلی و شرعی لازم بود که سرپرستی یک خانم دیگر را به عهده بگیرد و آن خانم را تا مرز مادرشدن جلو ببرد، می‌توانید تحمل کنید و یک ذره هم از چشم‌تان نمی‌افتد بلکه احترام لازم را برای او قائل خواهید بود. ✨ lobolmizan.ir/quest/5433 🌷 ۵🔻در پاسخ به : 🌸 چنانچه شرایط طوری باشد که مرد احساس وظیفه‌ی شرعی کند در زندگی‌بخشیدن به یک خانم به طوری که وجود مردان مجرد به هر دلیلی مشکل را مرتفع نسازد، دیگر شرط قبل از ازدواج در این مورد معنا نمی‌دهد زیرا شرطی است در راستای ترک واجب شرعی که به خودی خود باطل است. عرض بنده از یک جهت توجه دارد به سؤال محمدبن سنان از امام رضا«علیه‌السلام» که: «کتب الیه فیما کتب: وَ مِن علل تحلیل اربع نسوة لرجل واحد»؟ به حضرت نوشت که علل حلال‌بودن چهارزن برای یک مرد چیست؟ حضرت جواب دادند: «لِأنّهُنَّ اکثر مِن الرّجال» زیرا زنان بیشتر از مردان هستند. 🌸 وقتی کارشناسان خطر آینده‌ی کشور ما را پیرشدن جامعه می‌دانند و این‌را خطری حتی بزرگ‌تر از مشکلی که جنگ برای ما به‌بار آورد پیش‌بینی می‌کنند و تأکید مقام معظم رهبری در تلاش برای تولد فرزندان بیشتر است و خداوند نیز دختران و زنانی را پروریده است که در صورت ازدواج با آن‌ها این مشکل برطرف می‌شود، آیا نباید در این مورد هم تأمل نمود؟ ✨ lobolmizan.ir/quest/5579 🌷 ۶🔻در پاسخ به : 🌸 حقیقتش بنده هم از نوع صحبت آن خانم (در پرسش 5579) ناراحت شدم ولی فکر کردم به جای پرداختن به محتوای سخن آن خانم، موضوع را برایشان روشن کنم تا خودشان متوجه ضعف گفتارشان بشوند و حدس میزنم خودشان متوجه‌ شده‌اند که خیلی تند قضاوت کرده‌اند و در بعضی موارد از مرز شریعت پا را به بیرون گذاشته‌اند که خطر هلاکت هست. ✨ lobolmizan.ir/quest/5606 🌷 ۷🔻در پاسخ به : 🌸 دو نفر از زنان پیامبر (صلی الله علیه و آله) کنیز بودند که ایشان را آزاد کرد و سپس با آنها ازدواج نمود؛ اگر هدف پیامبر از ازدواج مجدد، صرف لذت بردن بود، لذت بردن از این دو کنیز، بدونِ ازدواج نیز ممکن بود؛ با این تحلیل، آزاد کردن ایشان و سپس ازدواج نمودن بی فایده بود. [بلکه ایشان به حقوق زنان، احترام و کرامت بخشیدند.] 💎ادامه👇👇
🌸 حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) در برابر همه ظلم و ستم ها به زنان، به مبارزه برخاست، زنده به گوری دختران را گناهی بزرگ و نابخشودنی بر شمرد، به زنان ارزش و احترام داد و در پیشگاه خداوند معیار تقرب و برتری را تقوا قرار داد، نه جنسیت؛ و نیز کوشید تا با طُرُق ممکن آن وضع ناشایسته را برطرف نماید. لذا آن حضرت در همین مسیرِ «تبعیض زدایی» و «شخصیت دادن به زنان» است که می‌فرمایند که: «من زنان را دوست دارم»، و این دوستی را در کنار دوستی و علاقه به نماز قرار می دهد. 🌸پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) خواسته است که با این روایت و روایات مشابه آن، به مسلمانان بقبولاند که آیینِ اسلام با «رُهبانیت» و «تَرک زنان» همسو نیست، بلکه یک مسلمان، هم «باید ازدواج کند» و «از بوی خوش استفاده کند» و هم «به عبادت خداوند بپردازد و نماز بخواند». ✨ lobolmizan.ir/quest/5450 🌷 ۸🔻در پاسخ به : 🌸 رسول خدا (صلی الله علیه و آله) تنها با زبان و گفتارشان مسلمانان را به این امر خدا پسندانه (تعدد زوجات با زنانِ بی‌شوهر) تشویق ننمود، بلکه در عمل نیز به تشویق مسلمانان اقدام نمود و خود در نگهداری از یتیمان و بیچارگان پیشگام شد، و زنان بیوه و بی‌سرپرست و یتیم دار را با پیوند زناشویی به خانه خویش برد و در این کار برای دیگران [ اسوه ی حسنه و ] الگوی پسندیده‌ای شد. این بهترین راه برای حل مشکل زنان محسوب می شد؛ چرا که زنانِ مؤمنه ی بی‌سرپرست، به حکم شرع مقدس اسلام، نمی توانستند به نکاح مردان کافر درآیند. ✨ lobolmizan.ir/quest/5450 🌷 ۹🔻در پاسخ به : 🌸 هر اتحادی اگر در مسیر شرعی باشد با عالم تکوین مرتبط است و از جمله این ارتباط‌ها، ارتباط زن و شوهر است که به مثابه‌ی یگانگی بین عقل و نفس است و این یگانگی و یا عشق، عامل تداوم وجود و حضور و شور و شعف می باشد، چه وجود و بقاء زن و شوهر، چه وجودِ فرزندی که حاصل این یگانگی و نزدیکیِ زن و شوهر است. 🌸 در هر حال، این نزدیکیِ زن و شوهر، صورت زمینی عشق موجود بین عقل کلی و نفس کلی در عالم اعلی است، همچنان‌که صفات الهی در ذات حق یگانه‌اند و کثرت صفات مانع وحدت ذات نمی‌شود و از عشق و یگانگی نسبت به هم دست بر نمی دارند. 🌸 در لذّتِ نزدیکی زن و شوهر، اسم ربّ و اسم لطف و اسم باقی و ... به‌هم می‌آویزند تا شیرینیِ بقاء و شعفِ حضورِ دو همسر در وجود هر دو ظاهر گردد و از این بستر به مرتبه‌ی عالی‌تر آن اسماء منتقل شوند؛ و لذا نه باید از آن لذتِ زناشویی فاصله گرفت، و نه باید در آن مرتبه اش متوقف شد [ و به حق و حقایق باطنی و شهود اسمائی در خزائنِ نامتناهیِ آن لذّت و عشق و یگانگی رسید]. 🌸 بر عکسِ لذاتِ شرعی که دارای باطنِ قدسی و عمقِ معنوی است، لذاتِ حرام [و نامشروع] بی‌باطن و بی‌ریشه می باشند و به همین جهت عمق جان مرتکبین را ارضاء نمی کنند ولذا آنها گرفتار کثرت لذات دنیایی می شوند. بنابراین به «جایگاه یگانگی در خانواده» به عنوان «اولین هسته توحیدی» باید توجه کرد [و تمام زنان بی‌شوهر را از حق زوجیّت و داشتن خانواده و رسیدن به لذتِ یگانگی و وحدتِ در زناشویی بهره‌مند نمود]. ✨ lobolmizan.ir/quest/18 🌷 ۱۰🔻در پاسخ به سوالی که در مطرح شده بود: 🌸 وقتى در جامعهْ، زنانِ بسيارى بی‌شوهر باشند، در آن شرايط است كه اسلام اجازه می‏دهد مرد با آن زنان ازدواج كند تا علاوه بر سرپرستى آن‏ها، از خطر به فساد افتادن آن‏ها در جامعه جلوگيرى نمايد. وقتى زنانِ بى‏شوهر در تحت سرپرستى مرد خاص قرار نگيرند خطر به انحراف كشيدن مردان زيادى نيز هست و لذا همان خانمى كه مانع همسر دوم شوهرش میشود زمينه ‏ى آلوده ‏كردن شوهر خود و شوهر بقيه زنان را از جهتى فراهم كرده است. آيا جواز ازدواج با بيش از يك همسر در شرايط خاص، به نفع مردهاست و يا به نفع زن‏ها؟ ✨ کتاب «زن، آن‏گونه كه بايد باشد»، ص۶۴ ✨ lobolmizan.ir/post/1191 🔶 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💖 درخانواده های مستحکم به حُکم 💖 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
پاسخ 👆 به آیا میتوان نیاز غریزی و عاطفی تعداد زیاد زنان (مطلقه و بیوه و مجرد بالای۳۰) و فشارهای روانی وجسمانی و خوف گناه ناشی از آن را نادیده گرفت؟ 🌐 lobolmizan.ir/quest/17305 🔸 ✅ کانال توحید در وحدت زوجات 💞 t.me/WahdatZojat 💞 eitaa.com/WahdatZojat
📿عدالتخواهی در عرفان آیت الله شاه آبادی ✅ موقعیت اجتماعی و معنوی انسان و طبقه ای را دادن، عدالت است و عیناً تنظیم محاضر حق نیز هست. ★تقریر با استعانت از بیان عارف کامل آیة الله شاه آبادی(ره): 1️⃣"حضور حق" و "محضر حق": حضور حق، دیدن خداوند در همه چیز است(کٲَنَّکَ تَراه). اما محضر حق یعنی خود را در حضور او دیدن. اگر خدا را نمی بینی، بیابی که او ترا می بیند (وٳن کُن٘تُ لاتَرَاهُ فٳنَّه یَراکَ).(کافی ج۲ص۶۷). 2️⃣ عالم محضر حق است: عالم و همه اهل آن، "محاضر حق اند". نه "در محضر حق"! بین این دو فرق دقیق است. اشیاء را در محضر حق دیدن، اشیاء را دیدن است؛ اما اشیاء را خود محضر دیدن، محضر حق دیدن است . و این مقتضای عرفان است.(دقت کنید). یعنی همانطور که "صاحب مقام حضور"، خدا را در همه اشیاء می یابد و همه چیز را مظهر و مجلای او می یابد؛ "صاحب مقام محضر" هم، همه چیز را محضر حق می بیند که در مرآی حق و حاضر نزد اوست.(۱) 3️⃣مٲموران حفظ و نظم محضر: کسی که به درک محضر باریابد؛ مٲمور حفظ محاضر حق و منظم کردن آن است. مثلاً جان محترم، محضر حق است؛ پس مٲمور است مانع ریختن خون محترم شود. حق غصب شده را به صاحبش برگرداند و... 4️⃣مٲمور به امر فطرت: این مٲمور بودن به حفظ و نظم محضرهای حق، امر فطرت است. فطرت، حکم به رعایت حضورِ حاضر می کند. چنانچه در حضور یک طفل، رعایتی داریم که در خلوت نداریم. همچنین است رعایت "حضور مُنعِم"، "حضور مقتدر"، "حضور کامل"، "حضور محبوب" که همه برای حق تعالی است.(ر.ک:رشحات المعارف ص۳۳تا۳۶). 5️⃣عدالت خواهی؟ "منظم کردنِ" محاضر حق، همان "عدالت خواهی" است. چون عدالت، "دادن حق به مستحق"(ٳعطاء کلِّ ذی حقّ حقَّه)، یا"قرار دادن امور جای خود"(یَضعُ الامور مواضعها)است. حق مالی و موقعیت اجتماعی و معنوی انسان و طبقه ای را دادن، عدالت است و عیناً تنظیم محاضر حق نیز هست. ⬅️نتیجه اینکه: سلوک به محضر حق -که مناط عصمت است- روح و باطن و است. عدالت خواهی و قیام به قسط هم بروز و ظهور و کالبدِ درک محضر حق است.(تٲمل کنید) 🔅گوشه ای از بیان آیة الله شاه آبادی: "بحث جناب موسی(ع) و خضر(ع) از این نظر بود که موسی(ع)، همه چیز را محضر حق مشاهده می کرد و مٲمور منظم کردن حفظ محضر بود؛ اما خضر(ع)، حافظ حضور و نظرش به فرمان های غیبی مولا بود. همه اهل عالم محاضر ربوبی اند و پیغمبران، مٲمور حفظ محاضر حقند. بنابراین وقتی حضرت خضر(ع) کشتی را سوراخ کرد، حضرت موسی ایراد گرفت که چرا کشتی مردم را سوراخ می کنی؟! چون انبیاء، مٲمور حفظ نوامیس پنج گانه اند که یکی از آنها مال و جان است. بنابراین امام در روایتی می فرماید: تصرف در مال مسلمان، حلال نیست مگربا رضایت او(وسائل ج۱۴ص۵۷۲). حضرت خضر هم به تبعیت از حضرت موسی که رسول وقت است، تابع این قانون است؛ چنان که حضرت موسی مٲمور به تبعیت او در اسرار باطن بود. آن اعتراضات به جهت همین دو مرحله است که گاه انسان خود و هرچه هست، همه را حاضر در محضر حق می بیند و گاه حق را بدون توجه به خلق حاضر می بیند که این حالت، استغراق است..."(رشحات المعارف ص۲۵و۲۶) ........................................... ۱)وجهش این است که اعیان و مخلوقات عین علم حق اند؛ مثل صور خیالی ما که عین علم مایند(صفحات الاعیان عندالله کصفحات الاذهان عندنا). آیه ۱۳و۱۴ملک به همین اشاره دارد: خداوند راز مخفی در سینه ها را می داند چون خالق است(الا یعلم من خلق). ٭مطالب مرتبط: سلسله مباحث توحید و توحّد قائمین به قسط/ جرعه ای از رشحات المعارف 📝 محسن قنبریان ۹۹/۶/۱۷ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سربازی اجباری، آن هم به شکل فعلی هیچ دلیلی ندارد مگر نبود پول. یعنی نیروهای مسلح و چند نهاد دیگر نمی‌توانند پول نیروی رسمی بدهند یک عده جوان را دوسال ممنوع الخروج و ممنوع المعامله و ممنوع الاستخدام و هزارجور ممنوع الفلانش می‌کنند و رسما به بردگی می‌گیرند چرا؟ چون کشور پول ندارد بدهد ما حقوق نیروی رسمی بدهیم | آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
۲۴ماهگی / قسمت اول 🔸 قبل از این‌که رگ غیرتمان باد کند و به دفاع از سربازی اجباری قلم تیز کنیم. شما را با همین ۵۶ ثانیه از صحبت‌های ریاست ستاد کل نیروهای مسلح تنها می‌گذارم. 🔻 سربازی اجباری، آن هم به شکل فعلی هیچ دلیلی ندارد مگر نبود پول. یعنی نیروهای مسلح و چند نهاد دیگر نمی‌توانند پول نیروی رسمی بدهند یک عده جوان را دوسال ممنوع الخروج و ممنوع المعامله و ممنوع الاستخدام و هزارجور ممنوع الفلانش می‌کنند و رسما به بردگی می‌گیرند چرا؟ چون کشور پول ندارد بدهد ما حقوق نیروی رسمی بدهیم | 🔸بعد هم اشاره می‌کنند که آن‌چه مجلس به صورت رسمی مصوب کرده تا به این جوانان بیچاره حقوق بدهیم فقط ۱۳ درصد می‌توانیم بدهیم و۸۷ درصدش را نمی‌دهیم. 🔸اگر این قضیه برعکس بود و مردم طبق قانون باید پولی به حکومت پرداخت می‌کردند بعد ۱۳ درصدش را می‌دادند آن‌جا باید می‌دیدم که دوستان چه مقرراتی وضع می‌کردند که آن پول را از جیب ملت بیرون بکشند ولی حالا که این ۸۷ درصد حق عده‌ای سرباز است خب نداریم بدهیم، می‌رود در دیون و معوقات؟؟؟ خیر تهش می‌شود همین اظهار تاسف که ببخشید از قانون تخطی می‌کنیم نداریم بدهیم. 🔸بعد هم خودمان اعتراف کنیم این وضعیت خم به ابروی بچه پولدارها نمی‌آورد و فقط روی روان همان بچه فقیری است که پول کرایه ندارد، یعنی اعتراف صریح به این‌که چقدر این سازوکار رسمی مستضعف‌ستیز و عموم‌آزار است. 🔸الان هم دوستان تشریف می‌آورند زیر کامنت حقیر که نیروهای مسلح بی‌گناه است و دولت فلان و بهمان است که بودجه نمی‌دهد باشد شما درست می‌گویید خب بعدش چی؟ حالا چه کنیم؟ دو نفر مسؤول در کشور نشسته‌اند ببینند چه دارند سر بچه‌های مردم می‌آورند در پادگان‌ها؟ دو نفر آدم حسابی نشسته‌اند ببینند یعنی هیچ طرح جای‌گزینی برای این دوسال وجود ندارد الا همین ساده‌ترین راه که همه پسران را به زور ببریم هر جور دلمان خواست تقسیم کنیم هر کاری هم دلمان خواست بکنیم آخرش هم بگوییم بودجه نیست حقوق قانونی‌تان را نمی‌دهیم؟ همین؟؟؟؟ همین تخلف را شرکت خصوصی بکند اداره کار چه می‌کند؟؟؟ 🔸باید جوانان مملکت آموزش نظامی ببینند؟ باشد ببینند، بماند که کیفیت همان آموزش نظامی چقدر است بعد از آموزشی آن بیست ماه دیگر که رانندگی فرمانده می‌کند و چایی می‌آورد و توالت می‌شورد و نگهبانی بی‌فایده می‌دهد و هزارجور کار بی‌ربط دیگر هم جزو آموزش نظامیست؟ 🔸یک چیز خنده‌داری هم اخیرا به نام گواهی مهارت‌آموزی سربازان داریم که خودش مثنوی هفتاد من است که بماند برای بعد 🔸 ان‌شالله بیشتر می‌نویسم 👤 پی‌نوشت: فیلم برای سال ۹۶ است و در بر همان پاشنه. 🔗 https://www.instagram.com/p/CGKI1JwhaZ0/?igshid=1ki8zovd326yw ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵💢 از جمله اشتغالات نامربوط، این بازی سربازیه، اینکه یه آدم نامقدسی مثل رضاخان، چطور تونسته یه پدیده‌ی مقدسی درست کنه به اسم سربازی که شما می‌گید سربازی، مقدسه؟ ❌ چرا در بهترین سال‌های عمر یه جوون در ۱۸ سالگی به بعد، ما باید جوون رو ببریم توی یه پادگان، آبدارچیش بکنیم؟! برشی از جلسه ۳۴۴ استاد را ✌️جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔞 سال ۱۳۷۴ وزارت بهداشت اعلام کرد، ۸۰ هزار "سقط جنین" در سال داریم یعنی حدود ۲۲۰ جنین در هر روز سقط می‌شوند! در این فاصله زمانی آمار دیگری نداریم تا سال ۱۳۹۲، که وزارت بهداشت آمار سقط جنین را ۲۵۰ هزار جنین در سال اعلام می‌کند یعنی هر روز حدود ۷۰۰ انسان زنده توسط پدر و مادر خود از طریق "سقط" کشته می‌شوند! اما در جدیدترین آمار در سال ۱۳۹۶، دکتر محمدباقر لاریجانی، معاون آموزشی وزیر بهداشت اعلام کرد که سالانه «بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار» سقط جنین غیرقانونی در کشورمان انجام می‌شود یعنی طبق آمار رسمی وزارت بهداشت، هر روز ۱۰۰۰ جنین در کشورمان توسط والدین کشته می‌شوند که تنها حدود ۱۰ مورد آن قانونی است! 📌 از انتشار این تصاویر عذرخواهیم آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna
پخش زنده در اینستاگرام با موضوع : " تحلیل اثرات نظام تعلیم و تربیت بر ازدواج و فرزندآوری" ارایه دهنده، حجت الاسلام والمسلمین مهندس وحید لحمی پنجشنبه ۲۴ مهر ۹۹ ساعت ۲۲ پخش در پیج رسمی موسسه وطن توحیدی حیات حسنی : 👇👇 https://instagram.com/hhosna.ir آدرس پایگاه اطلاع رسانی: hhosna.ir ایتاء: eitaa.com/hayat_hosna ارتباط با ادمین: Eitaa.com/HayatHosna