eitaa logo
چرا حجاب؟!
1.2هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
3.4هزار ویدیو
159 فایل
..::بسم الله الرحمن الرحیم 👣قدمی در راستای جهاد تبیین با رنگ و بوی حجاب🧕 🌐ارتباط با ادمین: @MAHDAWi_110 تبادلات: 👨‍💻 @Allahisgreat18 @mobin_norozi914
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 اول) زنان : (نسائهن) 👈 در این کلمه سه احتمال داده شده است: 🔻۱. مراد زنان مسلمان هستند. مفهوم آیه، بنابر این قول این است‌ که زنان غیر مسلمان نامحرم می‌باشند و زن مسلمان باید خود را از ایشان‌ بپوشاند. 🔻۲. مراد مطلق زنان است خواه مسلمان یا غیر مسلمان. این احتمال ضعیف است؛ زیرا که در این احتمال نکته‌ای برای اضافه " نساء " به ضمیر وجود ندارد. 🔻۳. مراد زن هایی است که در خانه هستند مانند زنان خدمتکار. مفهوم این تفسیر این است که هر زنی به غیر از زنان داخل خانه به سایر زنان‌ نامحرم اند . این احتمال به کلی مردود است زیرا یکی از مسلمات و ضروریات اسلام این است که زن به زن محرم است. ⭕️ طبق احتمال اول، نکته اضافه " نساء " به ضمیر این است که‌ زنان کفار، بیگانه هستند و از خودشان نمی‌باشند. حقیقت این است که احتمال اول قوی ترین احتمالات است و روایاتی هم بر طبق آن وارد شده که برهنه شدن زن مسلمان را در برابر زنان یهودیه یا نصرانیه منع کرده است. در این روایات‌ استناد شده است به اینکه زنان غیر مسلمان ممکن است زیبائی زنان مسلمان‌ را برای شوهران یا برادران خود توصیف کنند : "«لاَ يَنْبَغِي لِلْمَرْأَةِ أَنْ تَنْكَشِفَ بَيْنَ يَدَيِ اَلْيَهُودِيَّةِ وَ اَلنَّصْرَانِيَّةِ فَإِنَّهُنَّ يَصِفْنَ ذَلِكَ لِأَزْوَاجِهِنَّ.»". (الکافي ج ۵، ص ۵۱۹) 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 باید توجه داشت که طبق حدیث مذکور، برای‌ هیچ زن مسلمان نیز جایز نیست که محاسن یعنی زیبایی های زن دیگر را برای شوهر خود توصیف کند . وجود این تکلیف به زنان مسلمان در برابر یکدیگر امنیت می‌دهد ، ولی در مورد زنان غیر مسلمان اطمینان نیست ، ممکن است آنان‌ برای مردان خود از وضع زنان مسلمان سخن بگویند. بنابراین به زنان مسلمان‌ دستور داده شده است که خود را از ایشان بپوشانند. البته آیه صراحت‌ کامل ندارد به اینکه ظاهر کردن زینت ها و زیبایی ها در برابر آنها حرام‌ است . بنابراین با قرائن و دلائل دیگر ممکن است گفته شود که این عمل مکروه‌ است . فقها معمولا در این مسأله قائل به وجوب پوشش زن نسبت به زنان‌ غیر مسلمان نیستند و تنها به کراهت بی پوششی فتوا می‌دهند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دوم) کنیزان و مملوکان: « او ما ملکت ایمانهن » 👈در این جمله دو احتمال است: 🔻 یکی اینکه مراد خصوص کنیزان است و دیگر اینکه مراد مطلق مملوک است و شامل غلامان نیز می‌باشد. در اینجا روایات مؤید تفسیر دوم است ولی فتوای فقهاء با آن هماهنگی ندارد. به طور کلی بردگان و کنیزان اعم از جنس زن یا مرد از نظر اسلام در بسیاری از احکام استثناهائی دارند. مثلا از نظر خود پوشش و حرمت نظر، کنیزان با زنان آزاد فرق می‌کنند . بر کنیزان واجب نیست که سرهای خود را بپوشانند و حال آنکه بر زنان آزاد لازم است سر خود را بپوشانند. ظاهرا سر مطلب‌ خدمتکاری آنها است. 🔻البته در عصر امروز به آن معنا، برده و کنیز مصداق خارجی ندارد. درباره دیدگاه اسلام درباره آنان نیز مجال دیگری لازم است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 سوم) افرادی که نیازی به زن ندارند: "«التابعین غیر اولی الاربه»". 🔻 قدر مسلم ، این جمله از آیه دیوانگان و افراد سفیهی را که دارای شهوت نیستند و جاذبه‌ای را که در زن است درک نمی‌کنند، شامل می‌گردد. به عبارت دیگر آیه کسانى را شامل مى شود که تمایل جنسی در آنها نیست و به هیچ وجه نیاز به همسر ندارند و معمولاً از آنها در کارهاى ساده و خدمتکارى استفاده مى کنند. ⁉️ در این که منظور از این عنوان چه کسانى است؟ در میان مفسران گفتگو است: بعضى آن را به معنى پیر مردانى دانسته اند که شهوت جنسى در آنها خاموش شده است، مانند: «القواعد من النساء»؛ (زنانى که از سر حدّ ازدواج بیرون رفته اند و از این نظر بازنشسته شده اند). بعضى دیگر آن را به مردان خَصِىّ: «خواجه». و بعضى دیگر به «خنثى» که آلت رجولیت مطلقاً ندارد، تفسیر کرده اند. اما آنچه بیش از همه مى تواند قابل قبول باشد و در چند حدیث معتبر از امام باقر(علیه السلام) و امام صادق(علیه السلام) نقل شده، این است که: منظور از این تعبیر، مردان سفیه و ابلهی است که به هیچ وجه احساس جنسى ندارند، و معمولاً از آنها در کارهاى ساده و خدمتکارى استفاده مى کنند، تعبیر به «التابعین» نیز همین معنى را تقویت مى کند. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 چهارم) کودکانی که از امور جنسی بی خبرند ، یا توانائی ندارند: "«الطفل‌ الذین لم یظهروا علی عورات النساء»". 🔻این قسمت از آیه را نیز دو جور می‌توان تفسیر کرد. کلمه " « لم یظهروا » " از ماده ظهور است و با کلمه " علی " متعدی شده است؛ ممکن است ترکیب‌ این دو کلمه مفهوم "اطلاع" را بدهد . پس معنی چنین می‌شود : کودکانی‌ که بر امور نهانی زنان آگاه نیستند. و ممکن است مفهوم " غلبه و قدرت‌ " را بدهد، پس معنی چنین می‌شود : کودکانی که بر استفاده از امور نهانی‌ زنان توانائی ندارند. 👈 طبق احتمال اول مراد بچه‌های غیر ممیز هستند که قدرت تشخیص اینگونه‌ مطالب را ندارند. اما طبق احتمال دوم مقصود بچه‌هایی است که قدرت بر امور جنسی ندارند؛ یعنی غیر بالغ می‌باشند هر چند ممیز بوده باشند. 👈 طبق‌ احتمال دوم اطفالی که همه چیز می‌فهمند و نزدیک به حد بلوغ می‌باشند ولی‌ بالغ نمی‌باشند جزء استثناها هستند. فتوای فقهاء نیز بر طبق این تفسیر است. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 و در دنباله آیه می‌فرماید : "«و لا یضربن بأرجلهن لیعلم ما یخفین من‌ زینتهن»" یعنی زنان به منظور آشکار ساختن زینت های پنهان خود، پای بر زمین نکوبند. 🔻زنان عرب معمولا خلخال به پا می‌کردند، و برای اینکه بفهمانند خلخال قیمتی به پا دارند پای خود را محکم بر زمین می‌کوفتند. آیه کریمه از این کار هم نهی فرمود. 🔻 از این دستور می‌توان فهمید که هر چیزی که موجب جلب توجه مردان می‌گردد مانند استعمال عطرهای تند و همچنین آرایش های جلب توجه کننده در چهره ممنوع‌ است. 👈 به طور کلی زن در معاشرت نباید کاری بکند که موجب تحریک و تهییج و جلب توجه مردان نامحرم گردد. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟢 و جمله آخر آیه چنین است : " «و توبوا الی الله جمیعا ایها المؤمنون‌ لعلکم تفلحون»". همه به سوی خدا بازگشت کنید، باشد که رستگار گردید. 🟡 دأب قرآن‌ این است که در پایان دستورها، مردم را به خدا متوجه می‌سازد تا در به کار بستن فرمان های او سهل انگار نباشند. 🔹 @hijab213 🔹
به لطف خدا بحث از آیه ۳۱ سوره مبارکه نور تا اینجا تمام‌ شد. غرض ما فقط آشنایی عزیزان با آیات حجاب در قرآن بود. اینکه بدانند اصل مسئله حجاب و جزئیات آن در قرآن و روایات بیان شده است. و بخلاف نظر بعضی ها ساخته و بافته نظام و جمهوری اسلامی نیست. اما باز تأکید میکنم برای فهم دقیق آیات الهی و آشنا شدن با احکام فقهی حجاب حتما باید به رساله عملیه مرجع تقلید خود رجوع کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️مســــــــــیر غلــــــــــط یک عمر در ذهنمان کردند خارجی ها با کلاس هستند و بچه کم دارند و به تربیت بچه ها بهتر میرسند! حالا هر روز شاهد فرزنداوری شیره به شیره غربی ها هستیم و ما نگران بحران تک فرزندی یا افزایش نگهداری سگ و گربه به جای فرزند در منازل ایرانیان هستیم⚠️ 😐چقدر خــطا رفتـــــیم 🔹 @hijab213 🔹
⭕️ هر ۱۸ ماه یک فرزند!!! 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👇با حیا به این خانواده میگن 👇 🌷 پدر ثنا خانم میگن دخترم حتی در حیاط مدرسه در زنگ های ورزش، چادرش رو در نمی آورد تا مبادا همسایه های اطراف او را با گرمکن ورزشی ببینند. 🔸 مدیران وزارت ورزش، شبکه های سیما و شخص رئیس سازمان صدا و سیما باید از این دختر خانم قرآنی ما خجالت بکشند. 🔸کار ما در ابتدای انقلاب با تیراندازی و شطرنج با چادر آغاز شد و امروز به وزنه برداری و شنا با مایوی اسلامی(!) و ورزش های سه گانه و سنگ نوردی و کُشتی و دوچرخه سواری و دومیدانی و اسکیت و ... با آن وضعیت شنیع و مختلط جلوی نامحرمان و دوربین رسانه ها رسید! ⁉️تا کی باید برای بستن دهان فمنیست های مسلمان وطنی باج بدیم و زنان رو در معرض نمایش بذاریم؟ پس فرق اسلام ما و اسلام ترکیه و آمریکا چیه؟! ‼️هر روز هم با افتخار از لباس های ورزشی بدن نمای جدید مناسب برای انظار نامحرمان و دوربین ها رونمایی میکنن!! مگر حیا فقط پوشیده بودن مو هست؟! ⁉️چه کسانی آرام و بی صدا و تدریجی، فیلم برداری و عکس برداری از ورزش زنان رو تا این حد ولنگار، عادی سازی کردند؟ ⁉️چه کسانی زنان رو وارد رشته های ورزشی مردانه و نامتناسب با جسم و روح زنان کردند و برای آن نظام سازی کردند؟ دستگاه های نظارتی کجا بودند؟! 🔸رهبر عزیز انقلاب از ورزش قهرمانی بانوان، با رعایت جوانب شرعی و حیا و همچنین ورزش های متناسب با جنسیت، تاکید کردند که این ولنگاری امروز، مغایر با خواست ایشان هست، اما به اسم رهبری تمام میشود!! ❌بی حیایی های امروز برخی زنان جامعه اتفاقی نیست..‌. 🔹 @hijab213 🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 من ۱۴ روز بی‌حجاب بودم/ ماجرای دختری که دوباره حجاب را انتخاب کرد... 🔹بعضی‌ها با نگاهشان تحسین و تشویقم می‌کردند. انگار که من با بی‌حجابی‌ از آن‌ها طرفداری و حمایت کردم. درمقابل بعضی‌ با نگاه و زبان سرزنشم می‌کردند و با حالت بدی می‌گفتند: این چه وضعی است؟ خجالت نمی‌کشی؟ 🔹از یک جایی به بعد اتفاقاتی افتاد که باعث شد احساس ناخوشایندی در من ایجاد شود و آن سرخوشی اولیه به‌کلی از بین برود. 🔹یکی از روزهایی که موهایم را باز گذاشته بودم یک خانم چادری من و دوستم را به غرفه‌شان در ایستگاه مترو دعوت کرد. برایمان چای ریخت و گفت: «به نظرتان بهتر نیست یک مقدار از نظر ظاهری بهتر در جامعه حضور پیدا کنید که خودتان امنیت بیش‌تری داشته باشید». به نظرم این خیلی قشنگ بود. از ما سؤال کرد؛ امر نکرد. نگفت باید آن کار را می‌کردی یا چرا این کار را کردی؟ 🔹این ماجرای دختر ۲۲ ساله‌ای است که خبرنگار فارس در زمان خواندن کامنت یکی از اخبار او را شناخت. بیتا که در زمان اغتشاشات تحت تاثیر خواهر کوچک‌ترش حجاب را کم‌کم کنار گذاشت از خاطرات تلخ آن دو هفته می‌گوید. اینجا قدم به قدم با بیتا همراه شوید. 🔹 @hijab213 🔹