به قول صائب:
جان چه می دانست از دنیا چه خواهد کشید، راه سخت است و دشوار، ولی راهی جز ادامه دادن نیست..
بعد از مدت ها ساکت، آروم، خلوت...
إياك أن تظن أن الصمت نسيان
فالأرض صامتة و في جوفها ألف البركان!
مبادا بپنداری که سکوت، فراموشیست! که زمین خاموش است و هزار آتشفشان در خودش دارد!