eitaa logo
طلبه ای ساده
152 دنبال‌کننده
701 عکس
540 ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محسن قنبریان
13-ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
24.32M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه سیزدهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش حق_جماعت ▫️معمای دو امام: • صلح امام حسن(ع) بخاطر "صلاح امت"/ خروج امام حسین(ع) بخاطر "اصلاح امت" ❓"حقن دماء" یا "بذل مهجه"؟! ❓آیا امام مجتبی(ع) جانب جماعت و اباعبدالله(ع) جانب حق را گرفت؟! ❓چرا امام حسن(ع) یک ایالت مستقل برای حق جدا نکرد (مثل راهی که ارتدوکس_کاتولیک در مسیحیت و حکونت اموی اندلس در عهد عباسیان طی کرد)؟ ✔️ تفاوتها دو سیره: 1⃣ امام در نظام / امام در نهضت 2⃣ ادامه جنگ قبل با معاویه / نه به بدعت ولایتعهدی و سلطنت • در دوگانه حق_جماعت نیست: - "نه" گفتن به رای اجباری ، جماعت و اکثریت نمی خواهد و الا شرافت ها منحل می شود! - "اثبات و استمرار" همراهی جماعت را می خواهد و الا سبک علوی به ضدش بدل میشود. • امام حسن(ع) کشور شیعی نساخت چون رهبر امت بود نه صرفا امام شیعه! ☑️ @m_ghanbarian
وفاداری انسانی یا وفاداری حیوانی؟ امروزه متأسفانه بعضیا برای اینکه سبک زندگی با حیوانات را توجیه کنند بعض صفاتی را که در حیوانات هست را دلیل می آورند! مثل وفاداری در سگ! اما وفاداری در حیوان با وفاداری در انسان ،از زمین تا آسمان فرق دارد! و یک انسان عاقل، هرگز وفاداری حیوانی را ارزشی انسانی نمی داند! چرا که اینگونه صفات در حیوانات ناشی از غریزه و تمایلات حیوانی است، اگر به یک سگ، غذا دادی و میل او را برطرف کردید،وفاداری دارد ولی اگر به او سنگ زدی، هرگز وفاداری اش را نخواهی دید! اما انسانِ وفادار، اگر چه میل او را پاسخ ندهی و به او سنگ هم بزنی، نیز وفادار خواهد ماند! زیرا که وفاداری در انسان ها از روی عقل و انتخاب و آزادی است نه از روی میل و هوس، که اگر اینچنین باشد فرقی بین انسان و حیوان، نیست! تمدن وحشی_حیوانی غربی نیز هنر بسیار زیبایی در حیوانی نمودنِ صفاتِ انسانی دارد. و هویت ارزش های انسانی را با هویت صفات حیوانی، خلط و تحریف و جابجا می کند! https://eitaa.com/hmirzaii_63
عذر تقصیر بابت تأخیر سلام علیکم و رحمت الله و الارادة :) طاعات و عبادات قبول درگاه حق خیلی التماس دعا داریم در این ایام مبارک عید نوروز بر شما و خانواده گرامیتون بعد از هشت روز مبارک باشه و سال نو ان‌شاءالله سالی سرشار از موفقیت و بهروزی و شادکامی و خوشبختی و خیر و برکت باشه و در کنار خانوادتون و زیر سایه عنایت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه به هرچی که خیر و صلاحتون هست برسید و ما رو هم از دعای خیرتون بی‌نصیب نگذارید چندتا دعای دیگه هم ضمیمش کنم ان‌شاءالله در سال جدید: آقا امام زمان از هممون راضی باشند و قلب خودشون و نایبشون از ما خشنود باشه بتونیم یک دست و پایی بزنیم برای این نظام و انقلاب که خدا می‌دونه چقدر بدهکاریم و شاید کمی بدهکاریمون صاف بشه استکبار و صهیونیسم جهانی ریشه کن بشند و آغازش هم با نابودی رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین اشغالی باشه و هر دعای قشنگ و زیبایی که مجال گفتنش نبود و خیر و مصلحت ما درش هست در آخر هم بگم با اینکه بزرگتر ما هستید و عید هم تولدم بود و انتظار عیدی و هدیه تولد می‌ره ولی امسال قناعت کردم و فقط دعوتتون می‌کنم که افتخار بدید و در کانالی که تازه ساختم عضو بشید و به حضورتون منورش کنید: «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی که متشکل از ۴ الف هست و به اختصار میشه آچار خلاصه با اینکه سوادی ندارم و مطالب دونِ شأن شماست اما خوشحال می‌شم دعوتم رو بپذیرید: 💠 @Achar_Ir
مسجد مقدّس جمکران، روز هفدهم رمضان ۳۷۳ هجری به فرمان حضرت بقیة‌ الله (ارواحنا‌فداه)، در کنار روستای جمکران تاسیس شد، تاریخچه‌ی آن به دست شیخ صدوق (متوفای ۳۸۱ هجری) در کتاب مونس الحزین بیان گردیده و کیفیت نماز تحیّت و نماز استغاثه به حضرت بقیة الله (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در ضمن آن آمده است. آن چه مسلّم است، این است که این مسجد بیش از یک هزار سال پیش به فرمان حضرت بقیة الله (عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف) در بیداری، (نه در خواب) تاسیس گردید و در طول قرون و اعصار، پناهگاه شیعیان و پایگاه منتظران و تجلی‌گاه حضرت صاحب الزمان (علیه‌السّلام) بوده است.
هدایت شده از برنامۀ «ماجرا»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنامه ماجرا 💠 ماجرای کارگزاران حکومت علوی(ع) باحضور: ۱. محمدحسین رجبی دوانی ۲. ابوالقاسم علیدوست ۳. جواد سلیمانی ۴. محسن قنبریان ۵. سید جمال‌الدین دین‌پرور 🔸 ۱۰ الی ۱۴ فروردین ماه، مصادف با لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین علیه السلام 🕘 حوالی ساعت ۲۰:۲۰ شبکه چهار سیما @majara_tv4
🔺پيش‌نياز اقتصاد اسلامی بايد بدانيد تا انقلاب فرهنگی نكرده‏‌ايد اصلا نمی‌دانيد چگونه و چكار بايد بكنيد! بنابراين معقول نيست كسی ‏بخواهد فردا صبح اقتصاد اسلامی را پياده بكند؛ زيرا تا معادله پول اسلامی را پيدا نكند نمی‌تواند نظام پولی را اسلامی ‏بكند. بله، می‌شود تخمينی چيزهای جزئی را بيان كرد؛ يعنی تخمينی ابزارهای انتقال قدرت، ثروت و اطلاع را بر يك ‏نسبتی عوض كرد، ولی اينكه بتوان معادله و حكم توصيفی، ارزشی و تكليفی داد غير ممكن می‌باشد؛ زيرا اين كارها انقلاب فرهنگی لازم دارد. 🔆 مرحوم استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی ☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از محسن قنبریان
14- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
29.57M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه چهاردهم/ بخش چالشها و قواعد ❗️ چالش بردن مردم به بهشت! • این چالش در دوره مدرن جلوه کرده: جامعه دارای تکثرهای واقعی و ساختگی/ راه های بهشت ثابت! • دو دیگری راه درست: قائلین به دولت مدرن/ مشرب های طالبانی • صورت درست مساله: - هر حکومتی به آخرتی می برد (برهان عقلی/ قرآن: ۴۱قصص؛ ۲۸ابراهیم) - حکومت اسلامی نمی تواند غیر بهشت ببرد. • خطبه ۱۵۶؛ تصرح امیرالمومنین(ع) • این اطاعت همان نقطه اتصال ولاء عرضی به طولی است؛ "عطاکردنی" است با دو ویژگی(خ۱۶۹) • در بیان رهبر انقلاب اسلامی(۹۳/۲/۲۳): تسهیل کار، هموار کردن راه؛ نه زور و تحمیل • الزام ها و اجبارهای شرعی چه؟ • نمونه از سیره علوی (بدعت نافله جماعت) الکافی ج۸ص۶۲و۶۳ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
15- ولاء ها و ولایت ها در قرآن.mp3
28.12M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان ۱۴۴۵ / جلسه پانزدهم ❗️ الزامات و اجبارهای شرعی ❗️نقضی برای دوتا از مبادی بحث: ۱. ولایت تشریعی، از سپهر درون انسان(آگاهی و اختیار) می گذرد؛ اجبار چرا؟ ۲. حمل مردم به بهشت(خ۱۵۶)، عطا کردن اطاعتِ غیر اکراهی می خواهد(خ۱۶۹)؛ اجبار چرا؟ 🔅 فلسفه حدود • حدود، مجرم را به زور بهشت نمی برد، راه های عقلایی و فطری بهشت رفتن را از رهزن پاک می کند... 🔅 نمونه هایی از احکام الزام و اجبار 1⃣ تقسیم عادلانه ارث برای ضایع نشدن حق ضعیف(الکافی ج۷ص۷۷) 2⃣ ابطال طلاقهای بدعی و ظلم به زنان (الکافی ج۶ص۵۷) 3⃣ برخی الزامات در حوزه خانواده • اجبار به نفقه به قدر کفایت(وسائل ج۲۱ص۵۰۹) • وجوب تخییری کفاره ی(ایلاء یا ظهار) یا طلاق؛ نه اسیر نگهداشتن زن (وسائل ج۲۲ص ۳۴۱و ۳۴۹) ❓آیا اینها نقض قاعده جلسه قبل(حفظ پیوستگی اجتماعی) است؟! ⬅️ امیر المومنین(ع) ولی امر شد اما بر برخی از همین موارد تازیانه یا شمشیر نکشید ،بخاطر گسست اجتماعی(الکافی ج۸ص۵۸و۵۹) 4⃣ اجبار به زیارت نبی(ص) در صورت ترک کلی(الکافی ج۴ص۲۷۲) • اشکال اجبار مستحب(السرائر ج۱ص۶۴۷) • پاسخ فقهاء که ترک کل تهاون بر نبی(ص) است و واجب کفایی است(الدروس ج۱ص۴۷۳/ جواهر ج۲۰ص۵۱/ و...) • مشروط به اینکه اگر از فقر است، زیارت از بیت المال تامین شود. • ترک کلی اذان در شهر مسلمان! ☑️ @m_ghanbarian
شب پانزدهم.mp3
13.07M
🎧 مجموعه پادکست‌های بشنو از نی شرح دعای ابو حمزه ثمالی با بیانی روان و متفاوت از استاد علی صفایی حائری 🎙 🌙 شب پانزدهم ماه مبارک رمضان 📚 #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
شب شانزدهم.mp3
13.72M
🎧 مجموعه پادکست‌های بشنو از نی شرح دعای ابو حمزه ثمالی با بیانی روان و متفاوت از استاد علی صفایی حائری 🎙 🌙 شب شانزدهم ماه مبارک رمضان 📚 #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca
شب هفدهم.mp3
10.88M
🎧 مجموعه پادکست‌های بشنو از نی شرح دعای ابو حمزه ثمالی با بیانی روان و متفاوت از استاد علی صفایی حائری 🎙 🌙 شب هفدهم ماه مبارک رمضان 📚 #️⃣ | عضو شوید 👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/2964258817C4593522bca