راسخون

بازدید : 3636
|
تاریخ : پنجشنبه، 10 ارديبهشت 1388
فلسفه و جایگاه فرم در تکواندو
فلسفه و جایگاه فرم در تکواندو

فلسفه و جایگاه فرم در تکواندو
نويسنده: حامدحسابی
همانطور که می دانید یکی از غریزه های روحی انسان این اشرف مخلوقات روحیه و غریزه جنگجویی است که به هیچ وجه نمی توان این غریزه را از او گرفت مخصوصا وقتی که شخصی مشغول یادگیری هنر های رزمی بخصوص تکواندو باشد که دایم توام با مبارزه است .چرا که این روحیه روز به روز افزایش یافته و شاید بصورت سر کش باعث انحراف انسان گردد.

بنابراین در تکواندو و سایر هنرهای رزمی برای کنترل و مهار این غریزه اساتید بزرگ اقدام به ابداع فرم نموده اند تا هنر آموز ضمن یادگیری و تمرین این فرمها و فنون اساسی به مهار و تربیت نفس خویش بپردازد.
بنابراین به این نتیجه می رسیم که فرمهای تکواندو مخصوصا تگوگ(فرم) عبارتند از نشانه ها و نمونه های سیستم تکواندو.
این فرمها حاوی حرکات فیزیکی هستند که شخص باید در آنها مهارت یابد تا در زمینه چنین انظباتی از تخصص لازم بهره مند شوند.
همچنین این فرمها حاوی اندیشه ها و تفکراتی هستند که با تمرین تکواندو همراه می شوند و از همینجا است که تکواندوبه ارزش اجتماعی و بشر دوستانه خود دست یافته است.تقریبا همه سیستمهای دفاع از خود موجب می شود که مجریان اندیشمند و متفکر به مرگ و در نتیجه به مفهوم زندگی بیاندیشند و به همین علت است که فرمهای تکواندو مخصوصا تگوگ وابستگی عجیب به عقایدی دارد که در بهترین اسناد و مدارک مشرق زمین یافت می شوند. این اسناد حاوی مفهوم زندگی هستند که در مجموعه کتابی به نام کتاب تغییرات که آن را جویوک می نامند یافت می شوند.
کتاب تغییرات جزو یکی از آثار قدیمی است که چندین تن از حکمای چین صدها سال قبل اقدام به تالیف آن نموده اند. در این کتاب نظریه ای مطرح شده است که وجود پدیده تغییرات ثابت و مداوم یعنی همان موقعیت انسان را نشان می دهد و در حقیقت دال بر وجود هماهنگی اخلاقی می باشد.یعنی مرحله ای که دو نیروی متافیزیکی مخالف به نامهای اوم و یانگ یعنی همان اسامی کره ای مخصوص فلسفه یین و یانگ با هم ترکیب شده یا ترکیبات جدیدی را بوجود می آورند و همین ترکیبات است که به عنوان مکانیسم ادراکی مشاهده می شود. و جهان و حیات بشری را تشکیل می دهد.
یکی از نویسندگان کتاب تغییرات که در 13 قرن قبل از میلاد می زیسته 8 ترکیب را مورد شناسایی قرار داده است که از نیروی اولیه یعنی اوم و یانگ مشتق می شوند . او این نیروها را نامگذاری کرده و در یک دایره مرتب نمود تا بتواند وجود ارتباط هماهنگ میان آنها را نشان دهد و همچنین یک حرف معنی دار را نیز به هر یک اختصاص داد . بنا به گفته او این هشت عامل در همه چیز و از جمله سرنوشت انسان متجلی می شوند.
/خ
#ورزش #رشتههای ورزشی #ورزشهای رزمی
مقالات مرتبط
تازه های مقالات
ارسال نظر
نام :

نام
ایمیل :

ایمیل

ارسال
نظرات کاربران
مشاهده این مطلب در راسخون
سبد خرید (۰) کالا
جمع کل: ۰ تومان
صفحه اصلی
ورود
عضویت
ارتباط با ما
جستجو
سبد خرید:محصولی انتخاب نشده است
منو
چگونه در موی تای حرفه ای شویم؟
ژیار آنلاین مقالات چگونه در موی تای حرفه ای شویم؟
تاریخ ارسال:۱۳۹۵/۸/۲۹ بازدید کنندگان:۵۰۹۲ نویسنده:سامان موسوی
در صورتی که به تازگی وارد دنیای هنرهای رزمی شده و به تمرین موی تای مشغول شده اید برای پیشرفت در آن باید بتوانید از داشته هایتان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. در ورزش موی تای بیشتر باید بر روی ضربات پا تاکید کرد اگرچه مهارت های مشت زنی هم نباید فراموش شوند.
ضربات با مشت بهترین راه برای ضربه زدن سریع به حریف می باشد. این ضربات یا در همان اول کار حریف را ناک اوت می کند یا اینکه او را تضعیف کرده تا بتوانیم مقدمات ضربه بعدی را فراهم کرده و او را از پای در آوریم. در کنار آن ضربات پا هم می تواند مکمل ضربات مشت بوده و همراه آن زده شوند. نمی توان گفت کدامیک بهتر هستند، بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید باید ضربه ای را انتخاب کنید که بهترین کارایی را داشته باشد.
قبل از هر چیزی باید ابتدا زدن مشت های مستقیم به حریف را یاد بگیریم. در ادامه حمله کردن به وسیله این مشت ها را فرا گرفته و همچنین یاد بگیریم که چگونه از آنها دفاع کنیم.
بهتر است بدانید که بهترین ضربات ضرباتی هستند که از یک سمت زده خواهند شد، برای مثال زمانیکه از مشت چپ استفاده می کنید در کنار آن از ضربه پای چپ نیز استفاده کنید. البته این روش تضمین آن را نمی دهد که شما آسیب پذیر نخواهید بود.
برای دفاع هم باید نکاتی را بدانید، برای مثال وقتی که حرف تان از یک سو به شما حمله می کند باید بتوانید به صورت ضربدری از تکنیک ها استفاده کنید مثلا اگر با پای چپ پاسخ می دهید باید از مشت راست استفاده کنید تا به او ضربه بزنید. این کار بهترین تکنیکی می باشد که در ضد حملات می شود آنها را انجام داد. در مقابل، این روش هم کمک می کند که حریف تان بتواند حرکات تان را پیش بینی کند و آسیب پذیر شوید. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم که بعد از حرکات ضربدری دوباره به ضربات از یک سمت بدن روی بیاورید تا از تیر رش حریف تان دور بمانید.
به طور کلی می توان گفت برای اینکه حریف تان نتواند دست شما را بخواند و حرکات تان را پیش بینی کند بهتر است که از ترکیب ضربات دست و پا با هم استفاده کنید. در صورتی که حریف تان قادر نباشد که دست شما را بخواند شما قادر خواهید بود که ضربات بیشتری زده و در نهایت او را از پای در آورید.
فلسفه ای در موی تای وجود دارد به نام گردو. بر اساس این فلسفه باید تصور کنید که حریف تان همیشه در مقابل ضربات شما از خود دفاع می کند گرچه در واقعیت هم بیشتر حملات شما را می تواند دفع کند. فلسفه گردو به شما می گوید که اگر می خواهید به گردو دست پیدا کنید باید پوسته آن را بشکنید. وقتی حریف می تواند دست شما را بخواند و همیشه شما را دفاع کند یعنی در فاز دفاعی فرورفته و شما برای اینکه او را از پوسته خودش خارج کنید باید به ضرباتی تحریک کننده روی بیاورید تا او واکنش نشان بدهد.
بر طبق این فلسفه مهم نیست که ضربات تان به کدام قسمت حریف برخورد می کنند بلکه مهم این است که پوسته بشکند. در صورتی که ضربه پایتان را به طرف دست های او بزنید بهتر می باشد، زیرا این کار او را از واکنش به صورت مشت منع می کند. اگر او با مشت به شما حمله ور شود و شما با ضربه پا جواب بدهید خیلی خوب است چون می توانید صدمه بیشتری به حریف وارد کنید. شما می توانید با ضربه پایتان به سمت پاهای حریف او را از بالاآوردن پاهایش منع کنید و این خیلی می تواند در ادامه مبارزه به شما کمک کند. اگر شما بتوانید ضربه پایتان را به سمت سر حریف وارد کنید خیلی بهتر خواهد بود چون می توانید او را ناک اوت کنید.
یک تکنیک دیگر در موی تای وجود دارد که می گوید هنگامی که حریف تان به سمت شما حمله می کند بهتر است که عقب کشیده و در ضد حملات به او ضربه بزنید.شما در این وضعیت همیشه در حال تحرک هستید و عملا خلاقیت در رینگ به دست شماست و هرزمان که حریف به شما حمله می کند شما می توانید به راحتی استراتژی حمله خودتان را در ضدحملات به کار بگیرید.
در پایان به شما پیشنهاد می کنم که به هیچ وجه به تعداد زیادی از تکنیک ها فکر نکنید. تنها به این فکر کنید که می توانید یک تکنیک را به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. در جلسات تمرین مثلا 10 هفته و روزی 6 ساعت تمرین، تنها به یک تکنیک و اینکه چگونه می توانید به بهترین شکل آن را به کار بگیرید تمرکز کنید. پس از این ۱۰هفته به سراغ تکنیک دیگری بروید و تلاش کنید تا راه های نفوذ به حریف را برای آن تکنیک خاص بیابید.
چگونه برای رفتن به باشگاه انگیزه خود را بالا ببریم؟ چگونه ضربه ای که می زنید دارای نهایت قدرت باشد؟
برچسب ها: موی تای
کالاهای پیشنهادی
موی تای- تکنیک های پایه
ه
×
تبلیغات
jujitsu-جوجیتسو هنر رزمی سامورائی ها
اخبار مربوط به هنر رزمی جوجیتسو
فلسفه جوجیتسو
کیتوریو جوجیتسو در دوره ادو پایه گذاری شد.این ریو، شامل تکنیک های رزمی موثری در حالت مسلح و غیر مسلح بود که بخش اعظمی از شالوده کودوکان- جودو به همراه جودو ورزشی را تشکیل می دهد.
سرانجام تکنیک ها به سمت هنری شدن تمایل پیدا کردند.تراوا کان ئمون(Terada Kan’emon) ، پنجمین مدیر کیتوریو(Kito Ryu) ، جیکیشین ریو جوجیتسو (Jikishin Ryu jujitsu) را پس از بازنشستگی از مدیریت کیتوریو بنا نهاد.
او به عنوان اولین فردی که از لغت جودو(judo) استفاده نمود و همچنین اجرای تکنیک های بدون سلاح به عنوان نظامی با مفاهیم فلسفی خود تثبیت نمود شناخته می شود.
در اوایل سده ۱۸۰۰ میلادی ، ایزو ماتائمون(Iso Mataemon) ، تنجین شینیو ریو (Tenjin Shin’yo Ryu) را پایه گذاری نمود.این سبک کاملا به جوجیتسو اختصاص داشت و بر روی ضربات(atemi) و کاتا (kata) برای استادی در بعد زیباشناختی و هنری و همچنین کاربرد رزمی جوجیتسو تاکید ویژه ای داشت.
از این زمان به بعد ، بسیاری از هنرهای رزمی شروع به درآمیختن مفهوم ذن بودیسم در آموزه های خود نمودند و در نتیجه موجب جهت گیری هنرهای رزمی به سوی مفهوم ذن برای تلطیف و تقویت روحیه شدند.
در تقابل با سمت و سوی کاملا رزمی سنت “jitsu” ، سبک “do” بر چگونگی اجرای هنر به همراه ( و برخی اوقات به جای) کاربردهای رزمی تمرکز نمود.عصر طلایی جوجیتسو از ۱۶۰۰ میلادی تا میانه های سده ۱۸۰۰ میلادی بود.
پس از این دوره سبک های رزمی موثر جوجیتسو به سرعت تجزیه شدند.در طول این حدود ۷۲۵ سبک مختلف رزمی وجود داشتند که شامل تکنیک هایی بودند که می توان آنها را جوجیتسو نامید.
با باز شدن درهای ژاپن به روی جهان غرب در سده ۱۸۰۰ و تغییر ساختار نظام سیاسی ژاپن، برای اولین بار غربی ها به وجه های مختلف فرهنگ ژاپن دست یافتند.رزمی کاران بسیاری از ژاپن به نقاط مختلف جهان سفر نمودند و مهارت های خود را نمایش دادند.جوجیتسوکاهایی نیز به اروپا و آمریکا و جنوب آمریکا سفر کرده و نمایش هایی برگزار نمودند و کشتی گیران و بوکسورهای معروفی را در مسابقات عمومی به چالش طلبیدند.
موضوعات مرتبط: شرحی بر ورزش رزمی جوجیتسو
[ سه شنبه هجدهم بهمن ۱۳۹۰ ] [ 20:22 ] [ امیر حسین واعظ شهرستانی ] [ آرشیو نظرات ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ
آخرين مطالب
خبر
آموزش
خبر
آموزش
فنون
ارتقا
باشگاهها در اصفهان
تاریخچه جوجیتسو
باشگاه هلال احمر اصفهان میزبان شما دوستداران هنر رزمی جوجیتسو
خبر
لینک دوستان
جوجیتسو
ایران جوجیتسو (ajjbwf)
جوجیتسو نیوز
فدراسیون آمریکائی جوجیتسو
آکادمی جوجیتسو استادان
فدراسیون جهانی جوجیتسو
جوجیتسو کوانتوم
انجمن جوجیتسو ایران(jjif)
جوجیتسو برزیلی
هوکو توریو جوجیتسو
آیکی جوجیتسو(ik)
جوکوشین ریو جوجیتسو
کن جوتسو
نین جوتسو
کیک جیتسو
کمپو جوتسو
ای آیدو
آیکیدو
کاراته
جودو
رزمیکار
مبارزات آزاد
اسپرت آکورد
فدراسیون ورزشهای رزمی
کمیته ملی المپیک
وزارت ورزش وجوانان
خبرگزاری ورزشی ایران (ایپنا)
آموزه های جوجیتسو در یک نگاه
*هدف از جوجیتسو تربیت روح والای انسانی است * جوجیتسو بعنوان یک ورزش رزمی ،علاوه بر اینکه روح انسان را صیقل می دهد جسم ما را نیز کاملا پاک وبی آلایش می کند . آنچه را در جوجیتسو می آموزیم ، بصورت تیتر وار برای شما عنوان می کنم : 1-نرمش های حرفه ای 2-بدن سازی تخصصی 3- آموزش های اولیه (احترامات واصطلاحات ) 4- افت ها5- غلت ها 6- ضربات دست وپا 7- دفاع شخصی 8- فنون پرتابی 9- فنون گلاویز شدن با یک یا چند حریف 10- فنون مبارزه در خاک 11- فنون قفل مفاصل 12- فنون خفه کردن حریف 13- آموزش سلاح و دفاع در برابر آن (حدود 16 سلاح )14- شکستن اجسام 15- مبارزات آزاد ufc
پيوندهای روزانه
تاریخچه
موضوعات وب
خبر
آموزش فنون
مسابقات
سلاح های رزمی
استاژ وارتقاء رتبه در جوجیتسو
گذشتگان وآینذه سازان این رشته رزمی
شرحی بر ورزش رزمی جوجیتسو
تصاویری از جوجیتسو
باشگاههای آموزش جوجیتسو
تماس با مسئولین
آرشيو مطالب
دی ۱۳۹۶
آبان ۱۳۹۶
شهریور ۱۳۹۶
تیر ۱۳۹۶
اردیبهشت ۱۳۹۶
فروردین ۱۳۹۶
اسفند ۱۳۹۵
بهمن ۱۳۹۵
آرشیو
لوگوی دوستان
امکانات وب
[ کلیه حقوق این وبلاگ متعلق به مدیر این وبلاگ امیرحسین واعظ شهرستانی می باشد ] [ Weblog Themes By : weblog skin ]
جنگجویانی از جنس سایه
اتحاد باعث قدرت است
فلسفه نینجا
نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .
يك نينجا ، مسئله و موضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد ...
هنر نينجوتسو ، مجموعه اي از دانش ها و رموزي است كه اساس برخورد نينجاها بازندگي ادراك ( مسائل ) و پيشگيري ازخطر را تشكيل مي دهد.
نينجوتسو ، علاوه بر يك سيستم وارد آوردن ضربات فيزيكي به منظور انجام عمليات اطلاعاتی و رزمي چیریکی ، يك روش كلي زندگي است كه در آن كليه جنبه هاي وجودي دنياي اطراف ما، تمام سطوح ومراتب آگاهي و چشم انداز كلي ادراك فرد ، باهم تركيب گرديده اند تا حيات شخص را با توجه و براساس گردش كلي جهاني كه ما در آن زندگي ميكنيم و هماهنگ با آن ، معني ببخشد .
يك نينجا ، مسئله وموضوع كنار آمدن باعالم و جود را به 3 شيوه و طريق ، تجسم عيني مي بخشد .
مي Mi – و Wo شي نوبو (Mimo Shinobu)Shinobu
وجودي را مي پروراند و آماده ميكندكه براي بردباري فيزيكي ، موزون بوده ، آموزش ديده و حفظ گردد.
ذهن بيدار و فكر هوشيار كوكورو وشي نوبو (Kpkorowoshinobo)
براي دستيابي به مرحله ثبات ذهني ( و فكري ) هماهنگ و معتدل گرديده ، وسيعت نظر مي يابد وجهت داده ميشود.
با شي كي وشي نوبو (Shiki wo Sjnobu)
درك و بصيرت ، هم زمان ، به صورت دروني و بيروني ، به منظور كسب شهامت اخلاقي و ثبات روحي و رسيدن به آگاهي دانش جامع كه برآمده از خرد ميباشد ، تمركز مي يابد.
برعكس هنرهاي رزمي معمول ، كه در مدت زمان نسبتاً كوتاهي مي توان ، چه از نظر فيزيكي وچه به لحاظ ذهني و فكري ، آنها فراگرفت ، مهارت جامع نين جوتسو كه با كل حيات آدمي سروكار دارد ، را تنها از طريق آموزش هاي مداوم و جدّي ، مشاهدات عيني و ذهني فردي و پرورش و رشد شخصيتي كه درسراسر زندگي جريان دارد و او را به مرحله اي بسيار فراتر از يادگيري حرف مكانيسم هاي رزمي و كسب مهارت پيش خواهد برد . تاكتيك ها وتكنيك هاي نين جوتسو كه درحد بسيار زيادي از آموزه هاي پر رمز و راز وصوفيانه هندي ، تبتي و چيني و ديگر فلسفه هاي تجربي و مشي طبيعت و جهان تأثير پذيرفته است ، غالباً نمادها و الگوهاي طبيعت را شبيه سازي نموده و الهام پذيري و انگيزه جويي از آنها را مهيا مي سازد .
درعالم وجود 2 مجموعه كاملاً متفاوت از نمادها وجود دارند كه مي توان آنها را با دست راست و چپ مقايسه كرد .
اين نمادهادر تناسب و هماهنگي كامل با يكديگر براي تعبير چگونگي انجام و تعامل امور بايكديگر (قلمرو حقيقت غائي يا نهايي ) مورد استفاده قرار مي گيرند.
اگر چه اين دو قلمرو متفاوت ، درمحدوده مكاني و زماني يكساني موجوديت پيدا ميكنند ، امابه لحاظ محدوديت بينش و ميدان ديد ناظر (منظور انسان –2)ممكن است كاملاً متفاوت و دوگانه بنظر برسند. درعالم واقع اين دو قلمرو ، 2 نظريه مختلف از پروسه اي يكسان و منطبق بر يكديگر ميباشند.
از محدوده قلمرو « حقيقت غايي يا نهايي» گودايي (godai) يا 5 ركن اساسي كه موجوديت را آشكار مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن جهان هستي را تجسم مي سازند، پديد مي آيد . تعامل اين 5 ركن هستي را تجسم عيني مي بخشند اين 5 ركن عبارتنداز : كو – Ku (خلاء ) ، فوFu (باد) ، كا – Ka (آتش ) ، سويي ـ Sui ( آب ) و چي ـ Chi (زمين )
اين ها نمادهايي هستند از اينكه چگونه موجوديت هاي فيزيكي خود رابه صورت پتانسيل هاي اتمي ، گاز ها، انرژي ، اين مجموعه چگونگي عينيت يافتن موجودات را تشريح مي كند.
از قلمرو « حقيقت مادي» گوگيو« goguo » يا 5 عامل ابتدايي كه چگونگي تعامل موجودات با يكديگر و جريان امور آنها ر اتشريح مي كند. پديد مي آيند.
اين 5عالم عبارتند از : چي Chi(زمين ) ، سويي ـ Sui (اب ) ، كاـ Ka در تعامل دائمي بايكديگر ، همديگر را ايجاد وسپس نابود مي سازند درست همانگونه كه آب درخت را تغذيه ميكند ، سپس درخت باتبر فلزي بريده مي شود وتوسط آتش مصرف مي گردد تا خاك و زمين را توليد كند. نيجاها درطول تاريخ ، از دانش چگونگي قرار گرفتن عوامل طبيعت در كنار يكديگر و مكمل هم بودن آنها، براي توسعه آنچه با عنوان گوتون پو(go ton po) روشهاي اختصاد فرار با استفاده از 5 عامل ، شناخته شده ، استفاده كرده اند.
به دليل وجود تائوليست (Taoist) ميراثي كه نينجا ها از اساتيد چيني درطول هزاران سال قبل به ارث برده اند، آشنايي عملي با طبيعت و قوانين طبيعي به تئوري كاربردي ، روش هاي زبردستانه قرار نينجوتسو ، بدل گرديد .
دو (ياچي ) تون جوتسو (Do(orchi)Tonjutsu) يا روش هاي ( استفاده
موقعیت دست و پای خود را در مرکز مشت قرار دهید چرا که مشت زدن فقط مربوط به دست ها نمی باشد و اندام های دیگر نیز در کیفیت آن تاثیر گذار خواهند بود. پاهایتان را کمی از عرض شانه هایتان بیشتر از هم باز کنید. زانویتان را کمی خم کنید تا قادر به چرخش به سمت هدف بوده و با سهولت وزن خود را به همراه مشت منتقل کنید.
• اگر در حال مشت زدن با دست راست تان هستید در حالی که پاشنه پا را بلند کرده اید پای راست تان را کمی به عقب ببرید. اگر در حال مشت زدن با دست چپ تان هستید پاشنه پا را بلند کرده و پای چپ تان را به عقب ببرید.
• همراه با مشت پای خود را با آن بچرخانید. وقتی که در حال زدن مشت های قدرتی هستید پای تان کمی از زمین بلند می شود. باید سعی کنید آن را کنترل کنید تا ضربه تان قدرت کافی داشته باشد.
چشم هایتان را بر روی هدف متمرکز کنید
هرگز نباید از هدف تان چشم بردارید، چشم هایتان را نبسته و به اطراف نگاه نکنید. به منظور نشانه گیری صحیح و زدن ضربه با قدرت و سرعت زیاد باید ذهن تان را بر روی هدف متمرکز کنید. دست هایتان را در کنار چانه خود نگه دارید تا هم برای ضربه زدن آمادگی داشته باشید و هم در صورتی که حریف به طرف شما مشت زد بتوانید فورا از خود دفاع کنید.
همانطور که مشت می زنید باسن و نیم تنه خود را به سمت هدف بچرخانید. موقعیت خود را طوری تنظیم کنید تا بتوانید چرخش زیادی داشته باشد، حتی اگر به هدف نزدیک هستید. در صورتی که قادر به چرخش کامل باشید ضربه مشت شما قوی تر خواهد بود. شما باید وقت ضربه زدن وزن خود را به مشت تان منتقل کنید.
• همانطور که مشغول ضربه زدن هستید به باسن خود توجه کنید. این کار کمک می کند تا ضربه ای که می زنید دارای قدرت کافی باشد.
• هنگام چرخش نباید خود را خم کنید. این کار منجر به این می شود که قدرت ضربه تان کاسته شود.
اتصال و بیرون دادن
قبل از هر چیزی این سوال پیش می آید که مشت آهنین به درد چه کسانی می خورد؟ در درجه اول مشت آهنین برای جنگجوها و سپس آن دسته از رزمی کارانی که در مسابقات رسمی رشته خود نمی توانند از دستکش یا باند استفاده کنند، مانند کیوکوشین، موی تای، تکواندو و غیره. این مشت های قوی کار تیر خلاص را برای رزمی کار ایفا می کنند.
ژاپنی ها به مشت آهنین سیکین می گویند. آنها افسانه های زیادی در مورد مبارزه با دست خالی دارند که کیوکوشین کاران در این بین رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. کیوکوشین کاران معمولا به سیکن های درشت و آهنین شان شهرت یافته اند و تا اسم از کیوکوشین به میان می آید ناخواسته همه به یاد دست های کار کرده و سیکن های قوی آنها می افتند. ازجمله چیزهایی که ژاپنی ها به آن مشهور هستند انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا می باشد. آنها با مشت زدن متوالی بر روی سطوح سخت مانند کیسه شنی یا مشت زدن به سنگ به مرور زمان دارای مشت های آهنین خواهند شد. در ادامه این مقاله به برسی راه هایی که برای داشتن مشت آهنین می توانند به شما کمک کنند می پردازیم:
1- زمانیکه از لگن خود استفاده کنید قدرت مشت های شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. درک اینکه در هیچ کدام از سبک های هنرهای رزمی ازجمله بوکس برای زدن مشت از لگن خود استفاده نکنیم کار سختی است. وقتی که ضربه ای را می زنید سعی کنید که لگنتان را در زمانی که مشت با حریف تماس برقرار می کند بچرخوانید. این کار باعث می شود وزن زیادی به قدرت مشت شما انتقال داده شود.
2- شیوه مشت کردن دست ها برای زدن مشت آهنین بسیار مهم می باشد. شما می توانید شیوه صحیح مشت کردن دست های خود برای زدن مشت آهنین را در شکل زیر مشاهده کنید:

3- تلاش کنید که برای افزایش قدرت مشت زنی خود به " مشت زدن فراتر از هدف" توجه کنید. این چیز در حین شکستن تخته، به طور دردناکی آشکار خواهد شد اما در زمان مشت زدن به هر هدفی مصداق دارد. اگر شما مشتتان را نشانه بگیرید و به قدرت مشت زدن فراتر از هدف متمرکز شوید، تقریبا به طوری عمل نمایید که آن شی آنجا نیست، شما می توانید در هر زمان به هدفتان برسید. اگر شما در حال مشت زدن به یک حریف هستید افزایش قدرت با به کار بردن این روش تمام کننده یک مبارزه خواهد بود .
4- در صورتی که بخواهید که مشت با قدرتی بزنید باید از خط مستقیم استفاده کنید. هر رزمی کار آماتوری قادر است که در مبارزه مشت بزند، اما برای اینکه بخواهید مشت تان از قدرت کافی برخوردار باشد باید مشت زدن در خط مستقیم را یاد بگیرید. این کار باعث می شود که مشت تان سریع تر به حریف اثابت کند زیرا مشت در یک خط مستقیم زده خواهد شد.
سبد خرید (۰) کالا
جمع کل: ۰ تومان
صفحه اصلی
ورود
عضویت
ارتباط با ما
جستجو
سبد خرید:محصولی انتخاب نشده است
منو
چگونه یک مشت آهنین داشته باشیم؟
ژیار آنلاین مقالات چگونه یک مشت آهنین داشته باشیم؟
تاریخ ارسال:۱۳۹۵/۲/۲۶ بازدید کنندگان:۷۱۹۹۹ نویسنده:سامان موسوی
قبل از هر چیزی این سوال پیش می آید که مشت آهنین به درد چه کسانی می خورد؟ در درجه اول مشت آهنین برای جنگجوها و سپس آن دسته از رزمی کارانی که در مسابقات رسمی رشته خود نمی توانند از دستکش یا باند استفاده کنند، مانند کیوکوشین، موی تای، تکواندو و غیره. این مشت های قوی کار تیر خلاص را برای رزمی کار ایفا می کنند.
ژاپنی ها به مشت آهنین سیکین می گویند. آنها افسانه های زیادی در مورد مبارزه با دست خالی دارند که کیوکوشین کاران در این بین رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. کیوکوشین کاران معمولا به سیکن های درشت و آهنین شان شهرت یافته اند و تا اسم از کیوکوشین به میان می آید ناخواسته همه به یاد دست های کار کرده و سیکن های قوی آنها می افتند. ازجمله چیزهایی که ژاپنی ها به آن مشهور هستند انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا می باشد. آنها با مشت زدن متوالی بر روی سطوح سخت مانند کیسه شنی یا مشت زدن به سنگ به مرور زمان دارای مشت های آهنین خواهند شد. در ادامه این مقاله به برسی راه هایی که برای داشتن مشت آهنین می توانند به شما کمک کنند می پردازیم:
1- زمانیکه از لگن خود استفاده کنید قدرت مشت های شما به میزان زیادی افزایش خواهد یافت. درک اینکه در هیچ کدام از سبک های هنرهای رزمی ازجمله بوکس برای زدن مشت از لگن خود استفاده نکنیم کار سختی است. وقتی که ضربه ای را می زنید سعی کنید که لگنتان را در زمانی که مشت با حریف تماس برقرار می کند بچرخوانید. این کار باعث می شود وزن زیادی به قدرت مشت شما انتقال داده شود.
2- شیوه مشت کردن دست ها برای زدن مشت آهنین بسیار مهم می باشد. شما می توانید شیوه صحیح مشت کردن دست های خود برای زدن مشت آهنین را در شکل زیر مشاهده کنید:
3- تلاش کنید که برای افزایش قدرت مشت زنی خود به " مشت زدن فراتر از هدف" توجه کنید. این چیز در حین شکستن تخته، به طور دردناکی آشکار خواهد شد اما در زمان مشت زدن به هر هدفی مصداق دارد. اگر شما مشتتان را نشانه بگیرید و به قدرت مشت زدن فراتر از هدف متمرکز شوید، تقریبا به طوری عمل نمایید که آن شی آنجا نیست، شما می توانید در هر زمان به هدفتان برسید. اگر شما در حال مشت زدن به یک حریف هستید افزایش قدرت با به کار بردن این روش تمام کننده یک مبارزه خواهد بود .
4- در صورتی که بخواهید که مشت با قدرتی بزنید باید از خط مستقیم استفاده کنید. هر رزمی کار آماتوری قادر است که در مبارزه مشت بزند، اما برای اینکه بخواهید مشت تان از قدرت کافی برخوردار باشد باید مشت زدن در خط مستقیم را یاد بگیرید. این کار باعث می شود که مشت تان سریع تر به حریف اثابت کند زیرا مشت در یک خط مستقیم زده خواهد شد.
هنگامیکه سرعت خود را در زمان زدن مشت افزایش دهید قدرت آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. با این کار می توانید افرادی را که از لحاظ جسمی بسیار بزرگ تر از شما هستند از پای در آورید. پس به هر اندازه که ضربه مشت تان سریع تر باشد قدرت بیشتری نیز خواهد داشت و درنتیجه تاثیر بیشتری بر روی حریف خواهد گذاشت.
6- در صورتیکه می خواهید قدرت مشت زنی شما بی نهایت باشد با "ماکی وارا" به تمرین بپردازید. تمرین کردن با آن دست های شما را سفت تر کرده و درنتیجه قدرت آن را افزایش می دهد. صدها سال می شود که از ماکی وارا در هنرهای رزمی بخصوص ژاپنی استفاده می شود. تصویر "ماکی وارا" را در زیر می توانید مشاهده کنید.
7- هنگامیکه همه استخوان ها منظم باشد قدرت مشت زنی در بیشترین حد ممکن است. طریقه مشت زدن شما باید طوری باشد که با یقیه دست تان یک خط راست را ایحاد کند. در صورتیکه مچ دست های تان خم باشد به علت اینکه قدرت کمتری از بازو دریافت می کنید قدرت مشت زنی شما به میزان زیادی کاهش خواهد یافت.
اکثر افرادی که در مورد پرورش سر مشت می پرسند کار کرده اند یاد دردهایی می افتند که در طول تمرینات متحمل می شدند. بله، واقعیت این است که هر چیزی هزینه ای دارد و هزینه داشتن مشت های آهنین تحمل درد ناشی از انجام تمرینات طاقت فرسای آن می باشد. در چند روز اول مفاصل دست هایتان دردناک شده و کبود خواهند شد. به یاد داشته باشید که نباید از همان ابتدای کار شروع به کار بر روی کیسه های سخت و سفت کنید بلکه قدم به قدم پیش رفته و به مرور زمان آن را پیشرفت دهید.
باید صبر و حوصله زیادی داشته باشید و همزمان با احساس اولین درد ناشی از تمرین از آن خسته نشده و دست برندارید.
نکاتی مهم برای کسانی که می خواهند کمربند سیاه بگیرند چگونه مبارزه سریعی داشته باشیم؟
لطفا هرچیزی ازکانال رزمی ما یاد گرفتید به هیچ کس دیگه یاد ندهید چون هم برای من مسولیت داردوهم برای شما دوست عزیز
هنررزمی یعنی شجاعت جنگ غیرت مردانگی آبرو دیونه جنگ پهلوانی ازخودگذشتگی باغیرت بودن پس توهم بیا به هنر رزمی مردک