هدایت شده از تاریخ پهلوی
5.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیکفایتترین شخصیتهای تاریخ ایران از زبان خسرو معتضد
✅کانال تاریخ پهلوی👇
https://eitaa.com/joinchat/4153737506C363110af5c
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ وَلَٰكِنْ لَا تَشْعُرُونَ{ ۱۵۴ - بقره }
وَلَا تَقُولُوا = و نگویید!
لِمَنْ = به کسانی که
يُقْتَلُ = کشته میشوند،
فِي = در
سَبِيلِ = راه
اللَّهِ = خدا
أَمْوَاتٌ ۚ = مرده
بَلْ = بلکه آنان
أَحْيَاءٌ = زندهاند،
وَلَٰكِنْ =ولی
لَا تَشْعُرُونَ = شما نمیفهمید!
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
آیه 154 شأن نزول:
از ابن عباس نقل شده که: این آیه در باره کشته شدگان میدان جنگ بدر نازل گردید، آنها چهارده تن بودند، شش نفر از مهاجران، و هشت نفر از انصار، بعد از پایان جنگ عدهای تعبیر میکردند فلان کس مرد، آیه نازل شد و با صراحت آنها را از اطلاق کلمه «میت» بر شهیدان نهی کرد.
تفسیر:
شهیدان زندهاند ...! به دنبال مسأله صبر و استقامت در این آیه، سخن از حیات جاویدان شهیدان میگوید که پیوند نزدیکی با استقامت و صبرشان دارد.
نخست میگوید: «هرگز به آنها که در راه خدا کشته میشوند و شربت شهادت مینوشند مرده مگویید» (وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ).
سپس برای تأکید بیشتر اضافه میکند: «بلکه آنها زندگانند، اما شما درک نمیکنید!» (بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ).
اصولا در هر نهضتی گروهی راحت طلب و ترسو خود را کنار میکشند و علاوه بر این که خودشان کاری انجام نمیدهند سعی در دلسرد کردن دیگران دارند.
گروهی از این قماش مردم در آغاز اسلام بودند که هر گاه کسی از مسلمانان در میدان جهاد به افتخار شهادت نائل میآمد میگفتند: فلانی مرد! و با اظهار تأسف از مردنش، دیگران را مضطرب میساختند. خداوند در پاسخ این گفتههای مسموم با صراحت میگوید: شما حق ندارید کسانی را که در راه خدا جان میدهند مرده بخوانید آنها زندهاند، زنده جاویدان، و از روزیهای معنوی در پیشگاه خدا بهره میگیرند، اما شما که در چهار دیواری محدود عالم ماده محبوس و زندانی هستید این حقایق را نمیتوانید درک کنید.
ضمنا از این آیه موضوع بقای روح و زندگی برزخی انسانها (زندگی پس از مرگ و قبل از رستاخیز) به روشنی اثبات میشود.
شرح بیشتر در باره این موضوع و همچنین مسأله حیات جاویدان شهیدان و پاداش مهم و مقام والای کشتگان راه خدا در سوره آل عمران ذیل آیه 169 خواهد آمد.
خلاصه تفسیر نمونه
🎇💫🎇💫🎇💫🎇💫
هدایت شده از (کانال-کُمیتهانقلاباسلامی)🇮🇷
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید بهــشتی : #مُتـِشَکـِّل_باشید🤝
👈 (( تا بتوانید نقشههای دشمن را
نقش بر آب کنید ! )) ✌💪
🇮🇷 دست در دست هم دهیم به مهر ، میهن خویش را کنیم آباد 😊✌
⚘اَݪٰلّہُـمَّ؏َجِّلݪِوَلیِّڪَالفَرَجـ⚘
...................................................
به(#کُمیته_انقلاب_شیراز)بِپِیوَندید:👇
https://eitaa.com/joinchat/1604518218C1a740ba711
هدایت شده از آئینهی جان
#مسابقه
🏆مسابقهی بزرگ آنلاین حجاب و عفاف🏆
🏅ویژهی بانوان
⏰ زمان 1 تا 14 فروردین ساعت 11صبح
🛑برای شرکت در مسابقه، نرم افزار «طنین وحی را از بازار اندروید دریافت فرمایید:
https://cafebazaar.ir/app/com.taninevahy.android
🔸🔹🔸🔹🔸
✅ علاقهمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال زیر مراجعه نمایند:
https://eitaa.com/pooyeshfarhangi
هدایت شده از رادیو هیئت؛ حسینیه ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙
تا حالا به معنای فرج در و عجل فرجهم فکر کردیم..؟!
🎤علامه حسن زاده آملی
🎧 بانک جامع #آموزههای_دینی در ایتا
@Radioheiate
هدایت شده از زندگی پس از زندگی| یاد مرگ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کلیپ #حجت_الاسلام_عالی
🔻تحلیل جالب: از حضرت زهرا سلاماللهعلیها کم بگیری ضرر کردی!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
. ┄┅═✧☫ سیاسی معنوی ☫✧═┅┄
🇮🇷_تحلیل_سیاسی_معنوی👇👇👇
🔸eitaa.com/tahliliciyaci
🔸eitaa.com/tahliliciyaci
هدایت شده از آئینهی جان
6.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حیرت میزبانان برنامه محفل از تلاوت فوق العاده قرآن توسط حاج محمود کریمی
اصلا نمیشه همچین چیزی رو تصور کرد👌
#محفل
@aeenejan
eitaa.com/aeenejan
هدایت شده از تحلیل سیاسی
@tahlilgar_siasi ^^.mp3
8.57M
⚜هشدار، نقشه خطرناک آمریکا برای ایران و روسیه
#محمد_ندیمی
https://eitaa.com/joinchat/4253679616C45aab6f6a5
⚜ کانال تحلیل سیاسی
هدایت شده از معیار
🇮🇷🇵🇸
﷽
🖼 تفاوت براندازهای زمان شاه با الان!
🍃🌹🍃
#روشنگری | #ایران_قوی
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb
هدایت شده از معیار
47.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇵🇸
﷽
🎥 نماهنگ حماسی و دشمن شکن #سنگر_میسازیم
🍃🌹🍃
#رمضان | #ماه_رمضان
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔 rubika.ir/meyar_pb