eitaa logo
ماملت امام حسینیم استان قم
159 دنبال‌کننده
6.8هزار عکس
2.4هزار ویدیو
122 فایل
این کانال مکتب شهیدالقدس حاج قاسم سلیمانی وشهدای مقاومت نامیده شده بانام ماملت امام حسینیم
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸هشدار طوفان گردوخاک 🔹️از چهارشنبه ۲۳ فروردین وزش باد در سطح استان خراسان رضوی شدت می گیرد و‌ طی روز های پنجشنبه و جمعه در اکثر نقاط استان و‌ کلانشهر مشهد وزش باد شدید همراه با گردوخاک خواهیم داشت. 🔹️ در برخی نقاط استان طوفان و توده گردوخاک خواهیم داشت. 🔹️احتمال ایجاد ابرهای جذاب عدسی نیز در برخی نقاط استان وجود دارد./هواشناسی خصوصی مشهد @vhjjjkkmmbvghgcccv کانال مذهبی ماملت امام حسینیم قم درروبیکا
بسمه تعالی شأنه شرح لیلةالقدر قسمت 15 جناب مولی عبدالصمد همدانی در بحر المعارف می‌گوید، بدایت ائمه نهایت مقام انبیاء است و حکما و عرفای عظام می فرمایند که جسم متروح اهل بیت اشرف از ارواح مومنین است. این نکته‌ی بسیار شریفی است. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرً می‌خواهد بگوید که اسم دیگر پیغمبر بشر است  هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی این هیکل نوریه حضرت ختمی مرتبت را از این ماء الولاء و از این نطفه‌ی نوریه و ازلی خلق کردم. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ. در این مِثْلُکُمْ حرف بسیار است. یعنی بشریت من مرتبه‌ی مثال شما است. یوحی إلَی أَنَّما إلهُکُمْ إِله واحِد. نه إلهُی إِله واحِد! اله من واحد نیست، اله من ذات غیبی است. اله من مقام احدیت است، اما اله شما واحد است. قصد ورود به این بحث را ندارم و بیشتر می خواهم موضوع این نطفه‌ی نوریه را بیان کنم که این نطفه لیلة‌القدر است و نور ازلی الهی است که هیاکل ماهیات به نور غالب او ظاهر شده‌اند لذا یکی از اسماء الهی غالب است. حضرت علامه در هزار و یک نکته پیرامون اسم غالب حق متعال می‌فرمایند: اسم غالب حق متعال دو کار انجام می‌دهد. یک اینکه اعدام معدوم می‌کند. معدوم را اعدام می‌کند یعنی به هر چیز عدمی، وجود می دهد. خاصیت غالب این است که غلبه دارد. بر چه چیزی غلبه دارد؟ بر معدوم غلبه دارد. بر موجود که غلبه ندارد، غالب بوده است که این موجود شده است. اسم غلبه‌ی حق متعال بر موجودات ساری و جاری نیست، آن اسماء دیگر است، او غلبه پیدا کرده است که این موجود شده است. هنر و کمال در این است که بر معدوم غلبه می‌کند. به معدوم، خلعت وجود می‌دهد زیرا اعدام معدوم، می شود موجود. فاقد کل مفقود می‌شود موجود. إن الله خَلَقَ الأشیاءَ مِن عَدَم یعنی معدوم را به اسم غالب خود اعدام کرد. یکی دیگر هم که می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. تا وجود بر ممکن ترجیح پیدا نکند که موجود نمی‌شود. در علم الهی است. ممکن است باشد و ممکن است نباشد. لذا نسبت عدم و وجود به او علی السویه است. باید یک ترجیح بر او غالب شود. وقتی که رجحان بر او غالب شد، آن ممکن موجود می‌شود. می‌شود واجب الوجود بالغیر. می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. یعنی چه؟ یعنی خلعت وجود به آنها می‌بخشد. که جاءَ الْحَقُّ، به اسم غالبش وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. زَهَقَ الْباطِلُ یعنی بَطَلَ الْباطِلُ. حق به اسم غالبش باطل را زهوق می‌کند. باطل را باطل می‌کند یعنی به او خلعت وجود می‌دهد. این نطفه‌ی نوری که كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ، این نور، نور ازلی است. به این نور، تمام هیاکل ماهیات و ممکنات به منصه‌ی ظهور و وجود و بروز می رسد. یعنی این نطفه است که اصل و ریشه‌ی هرچیزی است. أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة به این نطفه‌ی نوری.  این نطفه‌ی نوری لیلة‌القدر است.  نکته‌ی لطیف و شریف دیگر این است که می‌فرماید كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها. جاهلیت یعنی چه؟ یعنی صرفا در زمان ابوسفیان و ابوجهل؟! خیر بطور مطلق جهل نمی‌تواند هیچ اثری به این نطفه داشته باشد. چرا؟ چون این نطفه نور مطلق است و نور مطلق نیز علم است. علم مطلق است. جهل نمی‌تواند علم مطلق را مس کند. اگر به اندازه‌ی ارزنی جهل، علم مطلق را مس کند، او را از اطلاق می‌اندازد و او دیگر علم مطلق نیست. علم او علم مقید می‌شود. جاهلیت او را نجس کرده است. لذا هر امر مقیدی نجس است. هر محدودی نجس است. اگر قرآن هم می‌فرماید وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ چون عقل رها و مرسل است، نجاست ندارد. نه رجس است و نه نجس است. رجس نجس است و ناپاکی است. إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. اسم طاهر از اسماء الهیه است و اینها طهارت مطلقه هستند و هیچ رجائسی اینها را مس نکرده است و اینها عین پاکی و طهارت هستند. عقل نیز چون مقید نیست و مطلق است، طهر و طاهر و طهور و طیهور و طیهار است... ادامه دارد التماس دعا کانال ماملت امام حسینیم درایتاعضوشیدخاهش میکنیم https://eitaa.com/hohiny
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ماملت امام حسینیم درایتاعضوشیدخاهش میکنیم https://eitaa.com/hohiny
کانال ماملت امام حسینیم درایتاعضوشیدخاهش میکنیم https://eitaa.com/hohiny
✅ معرفی علائم حتمی ظهور 🛑 پنج نشانه حتمی ظهور به زبان ساده: 1⃣ 2⃣ قیام و 3⃣ ✅ صیحه یا ندای آسمانی 📣 ندایی آسمانی که نام را به گوش همه مردم جهان می‌رساند. این ندای بلند از علیه‌السلام است و در شب ۲۳ به گوش میرسد و همه مردم زمین آنرا به زبان خود می‌شنوند. 📚 علیه‌السلام فرمودند: صدایی از آسمان شنیده می‌شود که حق با او (امیرالمؤمنین) و پیروان اوست. در این هنگام قائم ما خروج خواهد کرد. 💯 صدا کردن بلند را صیحه گویند. در اصطلاح، یکی از حضرت حجت که مقارن با می‌باشد، صیحه آسمانی است. ⁉️ صیحه آسمانی چه وقت و چگونه است؟ 🔹 این صیحه هنگامی رخ میدهد که در شرق و غرب اختلافات شدیدی بوده و بخاطر ترسی که از این فتنه‌ها بر مردم وارد شده، مردم روزگار سختی را گذرانده و حتی بسیاری از زنان و مردان مؤمن دچار سرگردانی، ناامیدی و شبهه از اینکه فرجی رخ دهد. 🔹 مردم سر دادن ندای امر را از سالهای دور و دراز می‌کشیدند. 💢 در اکثر روایات شب جمعه یا شب ۲۳ را هنگام آن ندا مشخص کرده‌اند؛ ولی همانطور که بیان شد پنج مورد است و بقیه علائم غیرحتمی است. بنابراین میتوان گفت که خود صیحه آسمانی حتمی است؛ اما اینکه در شب جمعه و یا شب ۲۳رمضان باشد، غیرحتمی و ممکن است در روز دیگری اتفاق بیفتد. ✅ کسی که را سر می‌دهد، جبرئیل است که محتوای سخن او در روایات به اشکال مختلف ذکر شده: 1⃣ ندای «جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل کان زهوقا؛ و بگو: حق آمد و باطل نابود گشت، به درستی كه باطل همواره نابودشدنى است» 2⃣ ندای: «الحق فی علی و شیعته؛ حق با علی و پیروانش می‌باشد» 3⃣ ندای: «و مناد ينادي من السماء باسمه واسم أبيه؛ به نام قائم و پدرش ندا میدهد» 💢 وقتی که مردم این را می‌شنوند، فرد خوابیده بیدار میشود و ایستاده می‌نشیند و یا به حیاط خانه‌اش میرود و حتی دختران پرده‌نشین خارج میشوند و پدران و برادرانشان را به یاری تشویق میکنند و همچنین مردم طوری شگفت‌زده میشوند و در بهت و ناباوری فرو میروند که به فرموده علیه‌السلام: «وقتی مردم صدای این صیحه را می‌شنوند، همانند کسی که مرغی بر روی سرش دارد، بی‌حرکت میشود و همچنین گردن تمام دشمنان الهی خاضع میگردد و اگر در هر موردی اشکال و تردید وارد کنند، در این باره نمی‌توانند» 🔺 همچنان که اکنون برخی ایراد میکنند که چگونه ممکن است کسی در آسمان ندایی بدهد که تک‌تک افراد، در هر کجای عالم که باشند، این صدا را بشنوند. شاید در جواب این افراد که امر خداوندی را از چیزهای ساخته دست بشر کمتر می‌دانند، بشود این را گفت که آیا در عصر کنونی که و دیگر رسانه‌های صوتی تصویری نتوانسته‌اند این کار را انجام دهند؟ آیا حداقل به اندازه این کار که از بشر برآمده، از ید پرقدرت خداوند بر نمی‌آید؟ همچنین اگر این پدیده امکان وقوعش وجود نداشت خداوند در کتاب نورانیش در قالب این آیه «ان نشا ننزل علیهم من السماء آیه فذلت اعناقهم لها خاضعین؛ اگر بخواهيم از آسمان نشانه‌اى (برهان الزام‌آور يا عذاب خواركننده) بر آنها فرو مى‌فرستيم تا گردن‌هاى آنها در برابر آن (به اجبار) خاضع گردد.» اشاره نمی‌کرد. 💥 ویژگیهای صیحه: 🔹 از دور و نزدیک به یک صورت شنیده می‌شود. یعنی نه اینگونه که کسی نزدیک به مکان صیحه است، آنرا گوش‌خراش بشنود و کسی که دور است، آهسته بشنود و طوری است که مردم نمیتوانند تشخیص دهند مکان صیحه از کجاست؛ در حالیکه برخی روایات بیان میکند که جبرئیل بر سنگی در نازل میشود و ندا سر میدهد. 🔹 خصوصیت دیگر صیحه این که هرکس آنرا به زبان مادری خودش می‌شنود. پس با این خصوصیاتی که از صیحه بیان شد، حجت بر همه تمام شده و کسی نمیتواند ادعا کند که از باخبر نشده وگرنه به سوی او می‌شتافت و ایمان می‌آورد. 📚 امام صادق علیه‌السلام: پس اگر صیحه را شنیدید، سجده کنید و بگویید سبحان ربنا القدوس (منزه است پروردگار ما و مقدس است) که اگر کسی چنین کند، نجات می‌یابد و کسی که مقابله کند، هلاک میشود. ✅ پس از این صدا، نام و یاد مهدی در دلها و بر سر زبان‌ها می‌افتد و همه با هم از آنچه شنیده‌اند، سؤال میکنند و شاید از هم می‌پرسند که مهدی کیست و اینچنین مقامی دارد که اینگونه به نام او ندا می‌دهند و یا آیا واقعاً این صیحه همان وعده داده شده است؟ 💐 و چه شوری که جهان را فرامیگیرد... ❇️ در ادامه، باقی را مرور خواهیم نمود. با صدای ظهور ۳۱۳ همراه باشید. 4⃣ 5⃣ قتل 💥 با انتشار مطالب از ما حمایت کنید 🇮🇷
کانال ماملت امام حسینیم درایتا https://eitaa.com/hohiny
بسمه تعالی شأنه شرح لیلةالقدر قسمت 15 جناب مولی عبدالصمد همدانی در بحر المعارف می‌گوید، بدایت ائمه نهایت مقام انبیاء است و حکما و عرفای عظام می فرمایند که جسم متروح اهل بیت اشرف از ارواح مومنین است. این نکته‌ی بسیار شریفی است. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرً می‌خواهد بگوید که اسم دیگر پیغمبر بشر است  هُوَ الَّذي خَلَقَ مِنَ الْماءِ بَشَراً یعنی این هیکل نوریه حضرت ختمی مرتبت را از این ماء الولاء و از این نطفه‌ی نوریه و ازلی خلق کردم. قُلْ إِنَّما أَنَا بَشَرٌ مِثْلُکُمْ. در این مِثْلُکُمْ حرف بسیار است. یعنی بشریت من مرتبه‌ی مثال شما است. یوحی إلَی أَنَّما إلهُکُمْ إِله واحِد. نه إلهُی إِله واحِد! اله من واحد نیست، اله من ذات غیبی است. اله من مقام احدیت است، اما اله شما واحد است. قصد ورود به این بحث را ندارم و بیشتر می خواهم موضوع این نطفه‌ی نوریه را بیان کنم که این نطفه لیلة‌القدر است و نور ازلی الهی است که هیاکل ماهیات به نور غالب او ظاهر شده‌اند لذا یکی از اسماء الهی غالب است. حضرت علامه در هزار و یک نکته پیرامون اسم غالب حق متعال می‌فرمایند: اسم غالب حق متعال دو کار انجام می‌دهد. یک اینکه اعدام معدوم می‌کند. معدوم را اعدام می‌کند یعنی به هر چیز عدمی، وجود می دهد. خاصیت غالب این است که غلبه دارد. بر چه چیزی غلبه دارد؟ بر معدوم غلبه دارد. بر موجود که غلبه ندارد، غالب بوده است که این موجود شده است. اسم غلبه‌ی حق متعال بر موجودات ساری و جاری نیست، آن اسماء دیگر است، او غلبه پیدا کرده است که این موجود شده است. هنر و کمال در این است که بر معدوم غلبه می‌کند. به معدوم، خلعت وجود می‌دهد زیرا اعدام معدوم، می شود موجود. فاقد کل مفقود می‌شود موجود. إن الله خَلَقَ الأشیاءَ مِن عَدَم یعنی معدوم را به اسم غالب خود اعدام کرد. یکی دیگر هم که می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. تا وجود بر ممکن ترجیح پیدا نکند که موجود نمی‌شود. در علم الهی است. ممکن است باشد و ممکن است نباشد. لذا نسبت عدم و وجود به او علی السویه است. باید یک ترجیح بر او غالب شود. وقتی که رجحان بر او غالب شد، آن ممکن موجود می‌شود. می‌شود واجب الوجود بالغیر. می‌فرماید اسم غالب از ماهیات و ممکنات سلب بطلان می‌کند. یعنی چه؟ یعنی خلعت وجود به آنها می‌بخشد. که جاءَ الْحَقُّ، به اسم غالبش وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا. زَهَقَ الْباطِلُ یعنی بَطَلَ الْباطِلُ. حق به اسم غالبش باطل را زهوق می‌کند. باطل را باطل می‌کند یعنی به او خلعت وجود می‌دهد. این نطفه‌ی نوری که كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ، این نور، نور ازلی است. به این نور، تمام هیاکل ماهیات و ممکنات به منصه‌ی ظهور و وجود و بروز می رسد. یعنی این نطفه است که اصل و ریشه‌ی هرچیزی است. أَنَا وَ عَلِيٌّ أَبَوَا هَذِهِ الْأُمَّة به این نطفه‌ی نوری.  این نطفه‌ی نوری لیلة‌القدر است.  نکته‌ی لطیف و شریف دیگر این است که می‌فرماید كُنْتَ نُوراً فِي الاَْصْلاَبِ الشَّامِخَةِ وَالاَْرْحَامِ الْمُطَهَّرَةِ لَمْ تُنَجِّسْكَ الْجاهِلِيَّةُ بِاَنْجاسِها. جاهلیت یعنی چه؟ یعنی صرفا در زمان ابوسفیان و ابوجهل؟! خیر بطور مطلق جهل نمی‌تواند هیچ اثری به این نطفه داشته باشد. چرا؟ چون این نطفه نور مطلق است و نور مطلق نیز علم است. علم مطلق است. جهل نمی‌تواند علم مطلق را مس کند. اگر به اندازه‌ی ارزنی جهل، علم مطلق را مس کند، او را از اطلاق می‌اندازد و او دیگر علم مطلق نیست. علم او علم مقید می‌شود. جاهلیت او را نجس کرده است. لذا هر امر مقیدی نجس است. هر محدودی نجس است. اگر قرآن هم می‌فرماید وَ يَجْعَلُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يَعْقِلُونَ چون عقل رها و مرسل است، نجاست ندارد. نه رجس است و نه نجس است. رجس نجس است و ناپاکی است. إِنَّما يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيراً. اسم طاهر از اسماء الهیه است و اینها طهارت مطلقه هستند و هیچ رجائسی اینها را مس نکرده است و اینها عین پاکی و طهارت هستند. عقل نیز چون مقید نیست و مطلق است، طهر و طاهر و طهور و طیهور و طیهار است... ادامه دارد التماس دعا کانال ماملت امام حسینیم درایتاعضوشیدخاهش میکنیم https://eitaa.com/hohiny