eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
739 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو خطر نیمه عارفان و مدعیان دروغین : عرفان در مراحل دل انگیز خود که به روشن شدگی تعبیر میشود یک رهاشدگی از خود و دیگران است. وقتی برای شخصی هنوز این تجربه و حالت بوجود نیامده ،چگونه میتواند برای دیگران ادعا کند، چگونه میتواند لاف مکاشفه و مشاهده سر دهد. ، فوقش این است که اگر مراجعه کننده ای بود در حد الهامی که میشود پاسخی ارائه شود. در عرفان این یک اصل است که اگر مدعی حق بودی خودت ناحقی، بجرم اینکه تویی وجود دارد اگرچه حق در مشتت باشد. آمده است که مرشدان اجازه نمیدادند که مریدان واصل نشده به راهنمایی دیگران بپردازند و حتی در مراحلی نمیگذاشتند از صومعه خارج شوند حتی اجازه نداشتند به درختان دست بزنند تا مبادا با وجود متزلزلشان به دیگران خسارت وارد کنند.یک آدم عامی و عادی خیلی کم خطر تر از یک نیمه عارف است، و هرچه شخص بسوی رهاشدگی پیش میرود خطرناکتر میشود. اگر شخص به وجود خالص تبدیل نشده باشد ناچارا تحت تاثیر افکار و عواطف عمل خواهد کرد و ببار آوردن خسارت لاجرم است. چراکه هرچه بصورت منطقی، داستان را سبک سنگین میکند میبیند سالها تلاش کرده و به محضر مرشدان و اساتید مختلف شرفیاب شده است و عرفان را از سر تا به پا فوت آب است و پیش خودش میگوید اگر من نتوانم راهنمایی کنم پس چه کسی میتواند اما وقتی از او میپرسی آیا به اشراق رسیده ای یا نه میگوید نه من ادعایی ندارم اما در حد تجاربم دیگران را راهنمایی میکنم، او در ته وجودش میداند که آنچیز برایش رخ نداده ولی غرور حاصل از سالها تلاش بیفایده نمیگذارد در جایگاه حقیقی خود بماند و بطرف چیزی که در وجودش یافت نمیشود پیشروی کرده و فیگورش را میگیرد
هو مستِ شرابِ عشقش ،،، بی باده ، مست باشد ، بی باده ، مست ، یعنی ،،، مستِ اَلَست ، باشد ، آن‌را که همچو عارف ، باشد شراب و ساغر ، حق را ، به حق پرستد ،،، کی بت‌پرست باشد؟ ،
هو ای خواجه، هر کسی حالِ خود می گوید. و می گوید که؛ ما کلام خدا را معنی می کنیم! بعضی خیالِ خود را به خدایی گرفته اند! شمس تبریزی
هدایت شده از مَشارِقُ الأَنْوار
┄┄┅━༅❀﷽❀༅━┅┄┄ « طریقت و حقیقت، جز از راه شریعت حاصل نخواهد شد، زیرا ظاهر ، راه باطن است، کسی که چنین می‌بیند که با تکلیف‌های الهی، باطن برای او حاصل نشد ، بداند که ظاهر را درست انجام نداده است.» 📚 کتاب ساحل بقاء شرح و تفسیر حدیث شریف عنوان بصری، دستور العمل جمال العارفین سید علی قاضی قدس سره ، ص۳۵۸ 📚 تعلیقات علی شرح فصوص الحکم؛ ص۲٠۱ •❈•══════┅┅ @An_Noor128
کلاس شرح توحید صدوق https://eitaa.com/ToohideSadoog
هو ز احمقان بگریز چون عیسی گریخت صحبت احمق بسی خونها که ریخت اندک اندک آب را دزدد هوا دین چنین دزدد هم احمق از شما گرمیت را دزدد و سردی دهد همچو آن کو زیر کون سنگی نهد @sufianehh
📜....✨🪶 ... هو الحکیم ... 🪶✨....📜 🔻 توجه به کیفیت شکل گیری مزاج مهم ترین بستر برای گرفتن عطایا و اشراقات روحانی 📌 بدان که احوال و اوضاعی که در حصول مزاج نطفه ی انسانی مثلاً که محل قابل نفس ناطقه و پذیرای آنست به حصر و ضبط در نمی آیند، زیرا تفاوت ازمنه و اختلاف آفاق و اوضاع کواکب و احوال والدین و کیفیت أطعمه أشربه و هزاران هزار عوامل دیگر در نحوه ی کیفیت مزاج نطفه دخیل اند و آن نطفه ی کذائی در چنان اوضاع و احوال مطابق طبیعت و جبلت خود منعقد می‌شود و به وفق آن قابلیت گرفتن عطایا و هبات باری تعالی پیدا می کند. 📚 سدرة المنتهی فی تفسیر المصطفی، علامه حسن زاده آملی،ج۱، ص ۳۸۸ 📍 : اگر بخواهم به عنوان یک عرفان پژوه مهم ترین شرط سیر و سلوک را بیان کنم اصلاح مزاج را عرض می کنم چون مزاج و قابلیت و ماده سالک باید درست شود تا عنایات خاص خداوند نصیبش بشود حالا این که چه تلازمی دارد باید در مباحث مربوط به ماده و صورت، اتحاد نفس و بدن و حرکت جوهری دید و تا این مباحث پایه ای حل نشود نباید توقع داشته باشیم تجربیات خاصی بدست آوریم این ها زمینه ی تعالی است و نوعا در سیر و سلوک اخلاقی مشهور کم‌تر به صورت حکمی از آن حرف می زنند به خاطر همین و دلایل دیگر ما تأکید می کنیم باید به سمت سلوک حکمی رفت تا بفهمیم چه به چه است حالا داشتم در مورد اعتدال مزاج عرض می کردم که مهم ترین بحث است در سلوک و به قول شاه نعمت الله ولی اعظم شروط طریقت اصلاح مزاج است پس: اوضاع و احوال بدنمان را جدی بگیریم و برایش ارزش قائل شویم و به آن رسیدگی کنیم نه این که به اسم این که آره آقا ما این بدن برامون مهم نیست و خواب و خوراک مهم نیست باید حواسمون به خدا باشه بد تر بدنمان که همان مرکب روح است را از بین ببریم. یا علی مدد ✍امیرحسین بازیار •┈┈••✾🌾🦅🌾✾••┈┈• 🔥 رشحه ای از رشحات روحانی https://eitaa.com/joinchat/3218014389C8a29b25e45 @RASHAHATOLBEHA
هدایت شده از لینک
هر که دارد هوس کرببلا بسم الله✋🏼 ما در کانال «روضة الشهداء» آمده ایم تا روضه را به خانه شما بیاوریم و خانه شما را منور به ذکر توسل امامان معصوم کنیم... مخصوص اونایی که هرروز میخوان روضه و مداحی گوش کنن 🎤 صوت روضه ومداحی امامان معصوم واهل بیت به علاوه متن روضه وسینه زنی 🎙«روضة الشهداء»🎙 https://eitaa.com/joinchat/1130955451C6a14d758de https://eitaa.com/joinchat/1130955451C6a14d758de
هو 🔴 🔴 شیخ ✍️ حضرت شیخ اکبر و کبریت أحمر خاتم الأولیاء سیدی محیی الدین بن عربی رضی الله عنه می فرمایند : ✳️ثم الإمام علی رضی الله عنه ورث علم الحروف من سیدنا رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم و إلیه الإشارة بقوله صلّی الله علیه و سلّم : أنا مدینة العلم و علی بابها فمن أراد العلم فعلیه بالباب. و هو کرّم الله وجهه آخر الخلفاء کما کان النبی صلّی علیه و سلّم آخر الأنبیاء و قد ورث علم الأولین و الآخرین و ما رأیت فیمن اجتمعت بهم أعلم منه. و هو أول من وضع مربع مایة فی مایة فی الإسلام و قد صنف الجفر الجامع فی أسرار الحروف و فیه ما جری للأولین و ما یجری للآخرین و فیه اسم الله الأعظم و تاج آدم و خاتم سلیمان و حجاب آصف. و ما زال أهل التحقیق من السابقین کأبی محمّد الحسن البصری و سفیان الثوری یغترفون من بحر أسراره و أولوا التحقیق من العارفین کذی النون المصری و سهل بن عبدالله التستری یقتبسون من مصباح أنواره. و کانت الأیمة الراسخون من أولاده یعرفون أسرار هذا الکتاب الربانی و المعروف بالجفر الجامع و النور اللامع و هو عبارة عن لوح القضاء و القدر. امام علی کرّم الله وجهه علم حروف را از سرورمان سول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم به ارث برد و این سخن پیامبر که فرمــود : من شهر علم هستم و علی در آن است، پس هر کس که علم می خواهد باید به سمت در برود، به همین مطلب اشاره دارد. علی کرّم الله وجهه آخرین خلفاء است همچنان که پیامبر آخرین پیامبران می باشد. او ( حضرت علی ) وارث علم اولین و آخرین پیامبران است و من در بین کسانی که با آنها همنشین شده و اجتماع نموده ام هیچ کسی که از او دانا تر  باشد ندیده ام. او اولین نفری است که مربع صد در صد را در اسلام وضع نمود و کتاب جفر جامع را تصنیف فرمود که در آن هر آنچه بر پیشینیان گذشته و بر آیندگان خواهد گذشت وجود دارد و در آن کتاب اسم اعظم خداوند و تاج حضرت آدم و خاتم سلیمان و حجاب جناب آصف است. پیوسته اهل تحقیق از گذشتگان مثل حسن بصری و سفیان ثوری از دریای اسرار علی می نوشیده اند و صاحبان تحقیق از عرفا مثل جناب ذوالنون مصری و عبدالله تستری از مصباح انوار ایشان نور می گرفته اند. امامان راسخون از اولاد ایشان نیز از اسرار آن کتاب آگاه می باشند . این کتاب به جفر جامع و نور لامع معروف است که عبارت است از لوح قضا و قدر. 🔹پ ن : حضرت شیخ اکبر سلام الله علیه می فرمایند در میان کسانی که با ایشان اجتماع نمودم عالم تر از جناب أمیرالمومنین علی علیه السلام ندیده ام. شایان ذکر است ، طبق فرموده ی جناب شیخ ایشان با بسیاری از انبیاء و اولیاء اجتماع نمود اند برای مثال در همین کتاب از اجتماع خود با جناب ادریس خبر می دهند. پس افرادی که ایشان با آنها اجتماع نموده اند دانشمندان معمولی نبوده بلکه انبیاء و اولیاء بوده اند و در موارد متعددی از لفظ اجتماع برای دیدار با انبیاء استفاده نموده اند. ⬅️ الدر المکنون ص 172 ✴️دوستان عزیز مشتاق عرفان کانال حضرت شیخ اکبر محیی الدین بن عربی را به دوستان خود معرفی نمایید با  معارف و دستور العمل های عارف بزرگ دوران حضرت شیخ اکبر محیی الدین بن عربی همراه باشید 👇👇👇 https://t.me/ibn_arabii
هو عِندمَا تَسمو الرّوح.. فلَن يُصبحَ للجسد إعتبار.. وعِندمَا تَتحرر الرّوح..فأعلمْ أنّها قَدْ وَجدتْ مَوطِنها..
هو يقول سيدى أبو الحسن الشاذلى: - رأيت رسول الله صلى الله عليه وسلم فى المنام فسألته: ★ يا رسول الله : صلاة الله عشراً لمن صلى عليك مرة غافلاً أم حاضر القلب؟! فأجاب المصطفى : صلاة الله عشراً لمن صلى عليَّّ مرة غافلاً و له مثل الجبال ملائكة تستغفر له. أما من صلى عليَّ مرة حاضر القلب فلا يعلم ثوابها إلا الله