هو
مستیم و نداریم خبر از همه عالم
اینست خبر هر که بپرسد خبر ما !
#شاه_نعمت_الله_ولی
@shahnematollahvali
هدایت شده از لینک
🍃 کتابسرا همواره تخفیف “علامه “بستری مناسب برای تهیه آثار:
✅علامه حسن زاده آملی
✅استاد صمدی آملی
✅و دیگر آثار فلسفی و عرفانی
جهت عضویت به آدرس زیر مراجعه کنید👇🏻
https://eitaa.com/joinchat/3867148300Cb33a0e94e3
🔹کانال ترجمان عقل ظاهر🔹
همانگونه که عقل حجت باطن است امام هم عقل ظاهر است ترجمان عقل ظاهر بسان رسولی از جانب آنان
https://eitaa.com/joinchat/1230701289C825e4f5391
هو
شاه ما از جمله شاهان پیش بود و بیش بود
زانک شاهنشاه ما هم شاه و هم درویش بود
مولانا
هو
شنو پندی ز من ای یار خوش کیش
« به خون دل برآید کار درویش »
یقین میدان مجیب و مستجابست
« دعای سوخته درویش دل ریش »
مولانا
هو
✨﷽✨
صوفی چون به مقام استوار رسد
در هر ذره ای از ذرات عالم،
چیزی جز خدا نبیند .
و ناچار از
تعصب
برهد.
و هیچ مسلکی را بر مسلک دیگر ترجیح ننهد .
و اختلاف ملل را ظاهری پندارد.
و در تمام آنها اثری از خدا مشاهده نماید.
و در این حال است که از تلوّن برهد
وهمه چیز در نظرش مساوی باشد.
#ابن_عربی
https://t.me/donyaye_darvishi
✾࿐༅🍃🌹 🤲 🌹🍃༅࿐✾
🤍 در پناه نور و عشق الهی 🤍
هو
#جهل
#فنا
#علم
#بقا
🕋 تا زمانی که علوم به تمام از ساحت سینه رُفته نشود و به جهل مطلق، متحقق نشود، از فنا بهره ندارد. و این حیرت و جهل دائمی است. امکان زوال ندارد. نه آن است که گاهی حاصل شود و گاهی زائل گردد.
🔥 غایة ما فی الباب پیش از بقا، جهالت محض است و بعد از بقا، جهالت و علم با هم جمعاند. در عین نادانی، به شعورست و در عین حیرت، به حضور. که این موطن، حق الیقین است. که علم و عین، حجاب یکدیگر نیستند و علمی که پیش از چنین جهالت حاصل شود، از حَیّز اعتبار خارج است.
شیخ کامل مکمل احمد سرهندی
📙 مکتوبات، ج ۱، مکتوب ۶، ص ۶۳ - ۶۴.
@maerefatallah
هو
در هر صد سال یک شخص از رحم مادر بیاید که یگانگی خدای را بشاید
شیخ ابوالحسن خرقانی
@sheykhekharghan
هو
گفتم این خوش دلی از چیست؟
گفت: سحرگاه مرا شرابی دادند که آن را شراب انس گویند.
امروز عید کردم وشادی پیش گرفتم.
تذکرة الاولیاء
ذکر داود طائی "رحمة الله علیه"
@Tazkerat_alawliya
هو
🔰نکته ۱۰۶:
🔷متن:
الأولياء مأمورون بستر الكرامات على أنفسهم،إلاّ إذا اقترن بها إقتضاء حق إلهي،و مع هذا فلا بد من الإذن.
📍ترجمه:
اولیاء مامور هستند که از خویش کرامات اِظهار نکنند،مگر هنگامی که اقتضاء[و فرمانِ]الهی در میان باشد و با این وجود[در اظهار کرامات] ناچار از اذنِ[الهی]میباشند.
محیی الدین بن عربی قدّس سرّه مجموعة رسائل ابن عربی رسالةالعبادلةج۳ص۱۱۴
🔺حاشیه:
تصرّف و اظهار خوارق عادات از جانب عارف و ولیّ،مطلقاّ باید با اذن همراه باشد! بدون اذن تصرّف،متصرّف دچار عقوبتی مناسب با مرتبه خود خواهد شد!
لذا اینکه جاهلان مدام از انبیاء و اولیاء ع درخواست معجزه و کرامت داشتند و دارند،
به جهت نادانی و جهلشان به این مطلب میباشد بنابراین تصرّف در امور عالم از جانب عارف و ولیّ امری رها و یله نمیباشد و قواعدی دارد؛
فافهم و تامّل!
ترجمه و حاشیه سینا رستم زاده
*هوالحیّ*
حدیث روضه نگویم گل بهشت نبویم
جمال حور نجویم دوان به سوی تو باشم
می بهشت ننوشم ز دست ساقی رضوان
مرا به باده چه حاجت که مست روی تو باشم