eitaa logo
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
53.8هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
164 فایل
﷽ ارتباط با ما: 👇 @kosar_sadat_vaziri ✅ مدرس: ممتاز و عضو رسمی انجمن خوشنویسان ایران دارای مدرک پیشرفته خط تحریری از انجمن ✅ مؤلف ۶جلدی #پیش_بسوی_خوشخطی ✅ و کتاب #دنیای_زیبای_خودکار ✅ کلیه کتابها دارای تأییدیه آموزشی از وزارت آموزش و پرورش
مشاهده در ایتا
دانلود
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
دستخط و تمرینات زیبای ایشون رو حتما ببینید و لذت ببرید👌
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
تا حالا در چندین مسابقه ی خوشنویسی هم رتبه آوردن👏👏👏👏
👆👆👆 خط اول: ضخیم نویسی نستعلیق با خودکاره خط دوم: نازک نویسی نستعلیق با خودکار خط سوم: خط کاپرپلیت با خودکار به سه زبان نوشتن😍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 فرزندشون کلاس دوم دبستان و ترم اول رو الان در حال گذراندن هستن...
🌹 فرزند ایشون دوره زیر ۱۱ سال شرکت کردن دیروز ترم چهارمشون تمام شد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 "فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها یک زن معمولی نیست؛ او یکی از برترینها در همه ی تاریخ بشر است... خدای متعال می توانست بزرگترین و رفیعترین زن را در میان ملتهای دیگر و امتهای سلفی قرار بدهد... اما در امت اسلام قرار داده است... این هم برای ما حجت و تنبیهی است که می توان این الگوی عالی و والا را در مقابل چشم قرار داد و آن را دنبال کرد... ما بايد خودمان را به اين مركز نور نزديك كنيم؛ و نزديك شدن به مركز نور، لازمه و خاصيتش، نورانى شدن است. بايد با عمل، و نه با محبت خالى، نورانى بشويم..." 🎙از فرمایشات رهبری 🆔 @honare_kimiya
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
#نستعلیق_نویسی_با_خودکار👆 "فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها یک زن معمولی نیست؛ او یکی از برترینها در
"ما باید اين راه را برويم. ما هم بايد گذشت كنيم، ايثار كنيم، اطاعت خدا كنيم، عبادت كنيم. مگر نمى‌گوييم كه «حتّى تورّم قدماها»؟؟؟ اين‌قدر در محراب عبادت خدا ايستاد! ما هم بايد در محراب عبادت بايستيم. ما هم بايد ذكر خدا بگوييم. ما هم بايد محبت الهى را در دلمان روزبه‌روز زياد كنيم. مگر نمى‌گوييم كه با حال ناتوانى به مسجد رفت، تا حقى را احقاق كند؟ ما هم بايد در همه‌ى حالات تلاش كنيم، تا حق را احقاق كنيم. ما هم بايد از كسى نترسيم. مگر نمى‌گوييم كه يك‌تنه در مقابل جامعه‌ى بزرگ زمان خود ايستاد؟ ما هم بايد همچنان كه همسر بزرگوارش فرمود «لا تستوحشوا فى طريق الهدى لقلّة اهله»، از كم بودن تعدادمان در مقابل دنياى ظلم و استكبار نترسيم و تلاش كنيم. مگر نمى‌گوييم كه آن بزرگوار كارى كرد كه سوره‌ى دهر درباره‌ى او و شوهر و فرزندانش نازل شد؟ ايثار نسبت به فقرا و كمك به محرومان، به قيمت گرسنگى كشيدن خود؛ «و يؤثرون على انفسهم ولو كان بهم خصاصه»... ما هم بايد همين كارها را بكنيم." 🎙 @honare_kimiya
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
#نستعلیق_نویسی_با_خودکار👆 "فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها یک زن معمولی نیست؛ او یکی از برترینها در
"این نمی‌شود كه ما دم از محبت فاطمه‌ى زهرا(سلام‌اللَّه‌ عليها) بزنيم، در حالى كه آن بزرگوار براى خاطر گرسنگان، نان را از گلوى خود و عزيزانش - مثل حسن و حسين(عليهماالسّلام) و پدر بزرگوارشان(عليه‌السّلام) - بريد و به آن فقير داد؛ نه يك روز، نه دو روز؛ سه روز! ما مى‌گوييم پيرو چنين كسى هستيم؛ ولى ما نه فقط نان را از گلوى خود نمى‌بُريم كه به فقرا بدهيم، اگر بتوانيم، نان را از گلوى فقرا هم مى‌بُريم!!..." 🎙بخشی از سخنان رهبری، در دیدار مداحان ۵ دی ۱۳۷۰ @honare_kimiya
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
#نستعلیق_نویسی_با_خودکار👆 "فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها یک زن معمولی نیست؛ او یکی از برترینها در
"بناى حق بايد مرتفع باشد... گمان نكنيد كه اگر باطل به خاطر زوال‌پذيريش از بين رفت، حق به خودى خود و بدون تلاش، در دنيا عَلَم خواهد شد! ابداً... باطل ديگرى سر جايش مى‌آيد؛ مگر آن وقتى كه حق، خود را آن‌چنان كه هست، عرضه كند...👌 اين باطلها مرتب پشت سر هم مى‌آيند و مى‌روند؛ مرتب به وجود مى‌آيند و از بين مى‌روند. طبيعت باطل، زايل شدن و از بين رفتن است. گمان نشود كه اگر باطل از بين رفت، ممكن است اسلام يا حق، بدون تلاش و مجاهدت، بدون تعريف و ، بدون زحمت كشيدنِ من و شما، در دنيا جايگزين باطلها بشود؛ نه، بسته به اين است كه من و شما چه کار کنیم..." 🎙از فرمایشات رهبری- ۵ دی ۱۳۷۰ @honare_kimiya
خودکار ژله ای، فقط تا فردا شب به پکیج تعلق میگیره⚠️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کدام خط رو دوست داری یاد بگیری؟؟؟ 1⃣خط نستعلیق تحریری⚫️ 2⃣خط شکسته نستعلیق تحریری🔴 ⚫️ یا 🔴 رو به آیدی زیر بفرست...👇 @kosar_sadat_vaziri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن نفسی که باخودی همچو خزان فِسرده‌ای وان نفسی که بیخودی دی چو بهار آیدت جمله‌ی بی‌قراریت از طلب قرار تست طالب بی‌قرار شو تا که قرار آیدت... @kosar_sadat_vaziri ------------------------------------------ آموزشگاه خوشنویسی | هنرکیمیا👇 https://eitaa.com/joinchat/606994433C62b63e4222
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
کدام خط رو دوست داری یاد بگیری؟؟؟ 1⃣خط نستعلیق تحریری⚫️ 2⃣خط شکسته نستعلیق تحریری🔴 ⚫️ یا 🔴 رو
⁉️می دانستید... اولین خط ایرانی، خط تعلیق دومین خط ایرانی، خط نستعلیق و سومین خط ایرانی، خط شکسته نستعلیق بوده است؟؟؟!! @kosar_sadat_vaziri
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
⁉️می دانستید... اولین خط ایرانی، خط تعلیق دومین خط ایرانی، خط نستعلیق و سومین خط ایرانی، خط شکسته
ساختار اولیه خط در قرن چهارم و مقارن با تکامل خط نسخ، منسوب به حسن بن حسین بن علی فارسی کاتب است...
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
⁉️می دانستید... اولین خط ایرانی، خط تعلیق دومین خط ایرانی، خط نستعلیق و سومین خط ایرانی، خط شکسته
خط ، با نسخ زدایی از خط تعلیق و با مبناقراردادن شاخصه های مستقل و اصلی این خط، با ماهیتی کااااملا ایرانی بوجود آمد... از اوایل قرن هشتم "نسخ‌ِتعلیق" به دلیل خوانش آسان، میان کاتبان و نیز عامه مردم مورد استقبال قرار گرفت، اما هنوز نیاز به پالایش و رفع ویژگی های بصری ناموزون و بیگانه داشت... با توجه به مستندات تاریخی، در اواسط قرن هشتم با تغییراتی در اصول خط تعلیق، توسط خوشنویسان و کاتبان شهر شکل گرفت و توسط هنرمندان از جمله "میرعلی بن الیاس" و در نهایت همشهری ایشان "میرعلی تبریزی" ماهیتی روشن و قامتی زیبا یافت...👌 ------------------------------------------ استفاده از مطالب فقط با ذکر لینک کانال👇 @honare_kimiya
خطِ خودکاری وزیری | هنرِکیمیا
خط #نستعلیق، با نسخ زدایی از خط تعلیق و با مبناقراردادن شاخصه های مستقل و اصلی این خط، با ماهیتی کا
"بباید دانست که نسخ‌تعلیق را جماعتی از شیرازیان با تصرف در آن، خط ساختند که به نام نسخِتعلیق نام گرفت و بعد از آن تبریزیان، در خطی که شیرازیان پدید آورده بودند تصرف کردند آن را اندک اندک نازک ساختند و اصول و قواعد وضع کردند تا نوبت به میرعلی تبریزی رسید..." 📚از کتاب اصول و قواعد خطوط سته، سبزواری ✌️ ✌️ ------------------------------------------ استفاده از مطالب فقط با ذکر لینک کانال👇 @honare_kimiya
🌹 "اقلام سته" چیست؟؟؟... (خطوط ششگانه) ------------------------------------------ خطهایی که در بکار گرفته میشد:👇 قبل از اسلام: میخی، اوستایی، پهلوی و... با ورود اسلام به ایران: خط عربی جایگزین خطوط پیشین ایرانیان شد به گونه‌ای که تا زمان‌های متمادی خط عربی که نامیده می‌شد، مورد استفاده ایرانیان بود. ------------------------------------------ در ابتدا همه قرآن‌ها و آثار فرهنگی و مذهبی دیگر با خط نگاشته می‌شد و تا قرن سوم تنها خط رسمی مسلمانان محسوب می‌شد. این خط، در شیوه های بسیار متنوع نوشته میشد بطوری که مردم هر منطقه دارای شیوه خاصی در نگارش اون بودن. اشکال مختلف خط کوفی: یک نوع آن کوفی ست که در واقع خط شکسته‌ای همراه با کنتراستهای پویا و قطرهای باریک است. این نوع خط کوفی بیشتر تحت تاثیر سبکهای خط گرد است اما همچنان صفات اصلی خط کوفی را هم حفظ کرده است. یکی از سبکهای خط کوفی که جا دارد به آن اشاره کنیم خط کوفی است که در آن حروف الفبا به شکل مربعی استفاده میشود.( ) مردم مغرب( شمال آفریقا و سرزمین های غربی مصر) نیز به این خط زیبا توجه ویژه‌ای نشان می‌دادند. این چنین بود که خط کوفی هرگز حالت اصلی خودش را از دست نداد اما فرم تکاملی بسیار خاصی به خود گفت که سبب پیدایش تنوع در این رسم الخط محبوب و ایجاد خط گشت. در قرن سوم هجری نیز "ابن مقله بیضاوی‌شیرازی" و "ابن بوّاب"، را از دل خط کوفی بیرون کشیدند. نسخ، ثلث، رقاع، توقیع، ریحان، محقق، شش نوع خط( ) بودند که به خط عربی افزوده شدند و به تدریج و بر اساس پسندها و عادات ملی به وسیله هنرمندان برجسته ایرانی متحول و استخراج شدند. مثلا: نسخ ایرانی- توسط احمد نیریزی ، برجسته‌ترین خطاط قرن هفتم هجری است که نظام‌دهنده و کامل‌کننده اقلام ستّه بوده و بدین ترتیب سبک را بنا نهاد که خطاطان بعد از او، از آن سبک پیروی کردند. 🌹 ------------------------------------------ استفاده از مطالب فقط با ذکر لینک کانال👇 @honare_kimiya
خط 👆 سبک استاد (معاصر)
خط بخط عبدالمجید طالقانی(قرن ۱۲)
خط منظور از خط کوفی همان خط عربی است که در آغاز از شهر انبار به حیره و از آنجا به مدینه و مکه و سرانجام به حجاز رسید. این خط پیش از آن که به خط کوفی موسوم شود به نام « خط الجزم » شناخته می شد. « ابن ندیم » اولین کسی بود که کلمه « کوفی » را برای خط عربی به کار برد.
خط یا ریحانی به سبک بایسنقر(قرن ۹)
خط پدر خطوط عربی