eitaa logo
هنر تبیین ، محض اطلاع، نهضت آگاه سازی و مطالبه گری
2هزار دنبال‌کننده
13.2هزار عکس
13.5هزار ویدیو
568 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم #کانال_هنر_تبیین #نهضت_آگاه‌سازی_و_مطالبه_گری @honaretabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
📌پیش بینی کیهان : جنگ غزه طولانی خواهد شد و نتیجه‌اش محو اسرائیل است! 🔴 👇 @bidariymelat
🌹وصیتنامه طلبه شهید مهدی خاتمی نصب شده بر مزار این شهید عزیز: "به همه خواهران و مادران می گویم که حجاب، حیا و عفت را رعایت کرده مبادا تارهای موی شما همچون تازیانه بر پیکرمان بنیشیند، ما را زجر دهد و دشمنان را خوشحال کند" ! هدیه به روح مطهر امام و شهدا صلوات 🌷دعوت به گروه شهدا دست ما را بگیرید👇👇 https://eitaa.com/shohadadastmarabgirand
بیژن عبدالکریمی منتقد نظام، امشب در این برنامه شبکه افق حرفهای درخشانی زد. 🎬دو قسمتش را اینجا ببینید. یک جا می گوید: «غرب تمام تمدن و تاریخ و پیشینه چند صد ساله اش را یکجا خرج کشور جعلی و جنایتکار اسرائیل کرد و برایش دیگر هیچ آبرویی نماند.» واقعا تعبیر شگرف و نویی بود و حقیقتا غرب برای دفاع از این نطفه حرام استعماری اش تمام تاریخ و تمدنش را به فنا داد.. در ویدئوی دیگر هم می گوید «جامعه ایران به خاطر احاطه شدن توسط رسانه های فارسی زبان بیگانه و به خاطر مشکلات داخلی اش از معیشت گرفته تا هر چه هست تب دار است و هذیان می گوید و توده ای و گله وار عمل می کند. به بیمار تب دار نمی توان چندان خرده گرفت. اما وای بر آن روشنفکرانی که از کینه جمهوری اسلامی به دفاع از شر مطلق و کثافت محضی چون اسرائیل برخاستند. از آنها بیزاری می جویم و بسیار گله دارم...» @jahadetabeen8
8.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سؤال استاد رحیم‌پور ازغدی از کشیش مسیحی: چرا به مردم خودتان نمی‌گویید شراب و برهنگی و... در دین مسیح هم حرام است؟! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
از مرحوم نادر طالب زاده رسیدیم به سازمان اوج و شبکه افق! ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
12.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻حاج قاسمِ اقتصاد ایران! ➖ احتمال انفجار در کوره در حضور یک مسئول! ➖ مقایسه در دوران ۸ سال و ۸ سال دولت سابق حجةالاسلام راجی ، محض اطلاع، و 🔻 https://eitaa.com/honaretabyin
هدایت شده از کانال مشترک بینش معروف ۳ مشهد
1.mp3
39M
ا‌‌‌﷽ ا دوره‌آموزشی‌بینش‌معـروف ۳ 🔹 🎙مدرس : دکترهاشمی گلپایگانی 📅ا ۱۴۰۲/۳/۲۳
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
♦️فلسفه حجاب در اسلام (۲) 1️⃣ آرامش روانى : 🔻نبودن حريم ميان زن و مرد و آزادى معاشرتهاى بى‏ بند و بار ، هيجانها و التهابهاى جنسى را فزونى مى‏ بخشد و تقاضاى سكس را به صورت يك عطش روحى و يك خواست اشباع نشدنى درمى‏ آورد. 🔻غريزه جنسى غريزه ‏اى نيرومند، عميق و «دريا صفت» است، هرچه بيشتر اطاعت شود سركش ‏تر مى‏ گردد، همچون آتش كه هرچه به آن بيشتر خوراك بدهند شعله‏ ورتر مى‏ شود. 🔻همين قدر كافى است كه بدانيم توجه مرد به زن از نوع توجه به نان و آب نيست كه با سير شدن شكم اقناع شود، بلكه يا به صورت حرص و آز و تنوع پرستى درمى‏ آيد و يا به صورت عشق و غزل. 🔻اسلام به قدرت شگرف اين غريزه آتشين توجه كامل كرده است ؛ ....- و - تدابيرى براى تعديل و رام كردن اين غريزه انديشيده است 🔻در اين زمينه، هم براى زنان و هم براى مردان تكليف معين كرده است. يك وظيفه مشترك كه براى زن و مرد هر دو مقرر فرموده مربوط به نگاه كردن است: «قل للمؤمنين يغضوا من أبصارهم و يحفظوا فروجهم ... قل للمؤمنات يغضضن من أبصارهن و يحفظن فروجهن.»(سوره نور : 31-30) 🔻خلاصه اين دستور اين است كه زن و مرد نبايد به يكديگر خيره شوند، نبايد چشم‏ چرانى كنند، نبايد نگاههاى مملو از شهوت به يكديگر بدوزند، نبايد به قصد لذت بردن به يكديگر نگاه كنند. 🔻يك وظيفه هم خاص زنان مقرر فرموده است و آن اين است كه بدن خود را از مردان بيگانه پوشيده دارند و در اجتماع به جلوه ‏گرى و دلربايى نپردازند، به هيچ وجه و هيچ صورت و با هيچ شكل و رنگ و بهانه‏ اى كارى نكنند كه موجبات تحريك مردان بيگانه را فراهم كنند. 🔻روح بشر فوق‏ العاده تحريك پذير است. اشتباه است كه گمان كنيم تحريك پذيرى روح بشر محدود به حد خاصى است و از آن پس آرام مى‏ گيرد. 🔻همان‏طور كه بشر- اعم از مرد و زن- در ناحيه ثروت و مقام از تصاحب ثروت و از تملك جاه و مقام سير نمى‏ شود و اشباع نمى‏ گردد، در ناحيه جنسى نيز چنين است. 🔻 هيچ مردى از تصاحب زيبارويان و هيچ زنى از متوجه كردن مردان و تصاحب قلب آنان و بالأخره هيچ دلى از هوس سير نمى‏ شود. 🔻از طرفى تقاضاى نامحدود خواه ناخواه انجام ناشدنى است و هميشه مقرون است به نوعى احساس محروميت. 🔻دست نيافتن به آرزوها به نوبه خود منجر به اختلالات روحى و بيماريهاى روانى مى ‏گردد. 🔻چرا در دنياى غرب اين‏همه بيمارى روانى زياد شده است؟ علتش آزادى اخلاقى جنسى و تحريكات فراوان سكسى است كه به وسيله جرايد و مجلات و سينماها و تئاترها و محافل و مجالس رسمى و غير رسمى و حتى خيابانها و كوچه ‏ها انجام مى‏ شود. (ادامه دارد) ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى (مسأله حجاب)، ج‏19، ص: 437-433- با تلخیص و ویرایش https://eitaa.com/shakhes1340
هدایت شده از اندیشه مطهر (عمومی)
🔹-پاسخ تفصیلی سومین ایراد به مسئله حجاب(حجاب و افزایش التهابها) مبتنی بر دقت در نکات ذیل است : - 1️⃣ آزادى در مسائل جنسى سبب شعله‏ ور شدن شهوات به صورت حرص و آز مى‏گردد، از نوع حرص و آزهايى كه در صاحبان حرمسراهاى رومى و ايرانى و عرب سراغ داريم. 🔻... اينكه راسل مى‏گويد: «اگر پخش عكسهاى منافى عفت مجاز بشود پس از مدتى مردم خسته خواهند شد و نگاه نخواهند كرد» درباره يك عكس بالخصوص و يك نوع بى‏ عفتى بالخصوص صادق است، ولى در مورد مطلق بى‏ عفتى‏ ها صادق نيست يعنى از يك نوع خاص بى‏ عفتى خستگى پيدا مى‏شود ولى نه بدين معنى كه تمايل به عفاف جانشين آن شود بلكه بدين معنى كه آتش و عطش روحى زبانه مى‏ كشد و نوعى ديگر را تقاضا مى‏كند؛ و اين تقاضاها هرگز تمام شدنى نيست. 🔻خود راسل در كتاب زناشويى و اخلاق اعتراف مى‏ كند كه عطش روحى در مسائل جنسى غير از حرارت جسمى است. آنچه با ارضاء تسكين مى‏يابد حرارت جسمى‏ است نه عطش روحى. 2️⃣ ميان آنچه «عشق» ناميده مى‏شود -و به قول ابن سينا «عشق عفيف» - و آنچه به صورت هوس و حرص و آز و حس تملك در مى‏آيد- با اينكه هر دو روحى و پايان ناپذير است- تفاوت بسيار است. عشق، عميق و متمركزكننده نيروها و يگانه پرست است و اما هوس، سطحى و پخش كننده نيرو و متمايل به تنوع و هرزه صفت است. 3️⃣ نیازها و - حاجتهاى طبيعى بر دو قسم است: 🔻يك نوع حاجتهاى محدود و سطحى است؛ مثل خوردن، خوابيدن. در اين نوع از حاجتها همينكه ظرفيت غريزه اشباع و حاجت جسمانى مرتفع گردد، رغبت انسان هم از بين مى‏رود و حتى ممكن است به تنفر و انزجار مبدل گردد. 🔻ولى يك نوع ديگر از نيازهاى طبيعى، عميق و درياصفت و هيجان پذير است مانند پول پرستى و جاه طلبى. غريزه جنسى از نظر حرارت جسمى از نوع اول است ولى از نظر تمايل روحى دو جنس به يكديگر چنين نيست. 🔻غريزه جنسى از جنبه جسمى محدود است. از اين نظر يك زن يا دو زن براى اشباع مرد كافى است، ولى از نظر تنوع طلبى و عطش روحى‏ اى كه در اين ناحيه ممكن است به وجود آيد شكل ديگرى دارد...اين نوع از عطش كه «هوس» ناميده مى‏شود ارضاء شدنى نيست. 🔻اگر مردى در اين مجرا بيفتد، فرضاً حرمسرايى نظير حرمسراى هارون الرشيد و خسروپرويز داشته باشد پر از زيبا رويان ... باز اگر بشنود كه در اقصى نقاط جهان يك زيباروى ديگر هست، طالب آن خواهد شد. 4️⃣ انسان روحاً طالب بى‏ نهايت آفريده شده است. وقتى هم كه خواسته‏ هاى روحى در مسير ماديات قرار گرفت به هيچ حدى متوقف نمى‏ شود، رسيدن به هر مرحله‏ اى ميل و طلب مرحله ديگر را در او به وجود مى‏آورد. 5️⃣ همان‏طور كه محروميتها سبب طغيان و شعله‏ ور شدن شهوات مى‏ گردد، پيروى و اطاعت و تسليم مطلق نيز سبب طغيان و شعله‏ ور شدن آتش شهوات مى‏گردد ...و چون اين امكان وجود ندارد كه هر خواسته‏ اى براى هر فردى برآورده شود، بلكه امكان ندارد همه خواسته‏ هاى بى‏ پايان يك فرد برآورده شود، غريزه بدتر سركوب مى‏شود و عقده روحى به وجود مى‏ آيد. 6️⃣ به عقيده ما براى آرامش غريزه- جنسی- دو چيز لازم است: يكى ارضاء غريزه در حد حاجت طبيعى، و ديگر جلوگيرى از تهييج و تحريك آن. 🔻انسان از لحاظ حوائج طبيعى مانند چاه نفت است كه تراكم و تجمع گازهاى داخلى آن خطر انفجار را به وجود مى‏آورد. در اين صورت بايد گاز آن را خارج كرد و به آتش داد ولى اين آتش را هرگز با طعمه زياد نمى‏ توان سير كرد. 🔻اينكه اجتماع به وسائل مختلف سمعى و بصرى و لمسى موجبات هيجان غريزه را فراهم كند و آنگاه بخواهد با ارضاء، غريزه ديوانه شده را آرام كند ميسر نخواهد شد.(ادامه دارد) ▪️ مجموعه‏ آثاراستادشهيدمطهرى(مسئله حجاب )، ج‏19، ص 455- 462-با تلخیص و ویرایش- https://eitaa.com/shakhes1340