✅ حجت الاسلام محمدرضا آقازاده، نماینده خانه طلاب جوان، با اثر "روایت کرونا" موفق به کسب رتبه اول در دومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک شد.
◻️ پژوهشمحور بودن آثار، ژرفاندیشی و عمیق بودن نگاه به مسئله و موضوع، وضوح و کیفیت شنیداری و همینطور پرداخت هنرمندانه فنی، اصالت محتوای اثر و بدیع بودن آن، و کارایی (هدفگذاری و انتخاب رویکرد مناسب) ملاکهای اصلی برای انتخاب یک برنامه مستند در این جشنواره بود.
https://hawzahnews.com/xcf75
@hawzahnews | حوزهنیوز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یا امام رضا...
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
🔸مستند «ضیاءالدین»
به مناسبت ۱۴ خرداد و انتخاب حضرت آیتالله خامنهای به رهبری، مستند «ضیاءالدین» به تهیهکنندگی مهدی مطهر و کارگردانی محمدرضا دهستانی یکشنبه ساعت ۲۲:۰۰ به روی آنتن میرود. «ضیاءالدین» یک مستند پرتره اجتماعی-سیاسی است که حقایقی کمتر شنیده شده از زندگی رهبر معظم انقلاب را از دوران کودکی تا جوانی روایت میکند. این مستند به علاقه و بهرهمندی رهبر معظم انقلاب نسبت به تفسیر، تبیین و قرائت قرآن کریم، از کودکی تا زمان انقلاب و تمام مراحل زندگی او و نقش ایشان در ترویج قرآن کریم میپردازد.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰ضرورت تربیت دینی هنرمندان و اصحاب رسانه
🔖۱. از مهمترین عوامل موثر بر فرهنگ و سبک زندگی، فیلم و رسانه است.
🔖۲. هنرمندان و اصحاب رسانه بیشترین تاثیرگذاری را بر فرهنگ عمومی و سبک زندگی جامعه دارند، لذا باید خود به مبانی اسلام و انقلاب معتقد و پایبند بوده و مروّج ارزشهای الهی باشند.
🔖۳. هر چند بسیاری از هنرمندان و اصحاب رسانه انسانهایی متدین و متعهد و معتقد به ارزشهای اسلامیاند اما همانگونه که تاکنون مشاهده کردهایم، متاسفانه برخی از آنان هیچ نسبتی با فرهنگ دینی و ارزشهای اسلامی ندارند و به جای ترویج فرهنگ دینی، مروج فرهنگ لیبرال هستند.
🔖۴. این افراد معمولا در موسسات بازیگری و برخی از مراکز دانشگاهی مانند دانشگاه هنر تحصیل میکنند و تحت تاثیر فرهنگ غربزده حاکم بر این مراکز، رشد و تربیت مییابند.
🔖۵. فضای فرهنگی، فکری، اعتقادی و سبک زندگی حاکم بر برخی از این مراکز از مبانی دینی بسیار فاصله دارد.
🔖۶. به نظر میرسد در رابطه با #تربیت_دینی هنرمندان و اصحاب رسانه(کارگردان، تهیهکننده، بازیگر و سایر عواملی که در رسانه ملی و سینما نقش دارند)، کوتاهیهای بسیاری صورت گرفته است که باید توسط نهادهای مسوول جبران شود.
🔖۷. زمانی میتوان نسبت به تثبیت و ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی اطمینان یافت که مروّجین فرهنگ در کشور با مبانی و اندیشههای اسلامی تربیت شوند نه مبانی لیبرالی غرب.
🔖۸. بعد از حوادث اخیر و همراهی و هماهنگی بخشی از هنرمندان و اصحاب رسانه با اغتشاشگران و رسانههای معاند، ضرورت تربیت #هنرمند_متعهد بیش از گذشته احساس میشود و باید ساز و کارهای آن هر چه سریعتر فراهم شود.
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰معنای هنر واقعی از منظر حضرت امام(ره)
💠امام خمینی(ره):
🔸هنری زیبا و پاک است که کوبنده #سرمایهداری_مدرن و #کمونیسم خون آشام و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگی، اسلام مرفهین بیدرد، و در یک کلمه «اسلام آمریکایی» باشد.
🔸هنر در مدرسه عشق نشان دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی است. هنر در عرفان اسلامی ترسیمِ روشن عدالت و شرافت و انصاف، و تجسیم تلخکامی گرسنگانِ مغضوبِ قدرت و پول است.
🔸هنر در جایگاه واقعی خود تصویر زالوصفتانی است که از مکیدن خون فرهنگ اصیل اسلامی، فرهنگ عدالت و صفا، لذت میبرند. تنها به هنری باید پرداخت که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب، و در رأس آنان آمریکا و شوروی، را بیاموزد.
🔸هنرمندان ما تنها زمانی میتوانند بیدغدغه کوله بار مسئولیت و امانتشان را زمین بگذارند که مطمئن باشند مردمشان بدون اتکا به غیر، تنها و تنها در چهارچوب #مکتبشان، به حیات جاویدان رسیدهاند.
✍️صحیفه امام خمینی(ره)، ج۲۱، ص۱۴۵
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از اندیشکده حکمرانی دینی
🔰رهاشدگی فضای مجازی باعث نتیجهندادن تلاشهای رسانه ملی میشود
🔺دکتر محسن شاکرینژاد رئیس مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما:
🔻در مجموعۀ نیازهایی که مخاطب بهواسطۀ آنها به سراغ رسانه میرود، نیاز #هویتیابی وجود دارد. فرد تا زمانی که در دبیرستان است، جنس کنشگری دارد و جامعه نیز از او انتظاراتی دارد. وقتی دانشجو میشود، این انتظارات متفاوت میشود.
🔻چه کسی این آموزش را به افراد میدهد که در نقشهای اجتماعی مختلف در جامعه چه انتظاراتی از شما وجود دارد؟ افراد خیلی از هویتها و رفتارها را از #رسانهها آموزش میبینند.
🔻در زمینۀ عفاف مشکل عمیقتر است. الان قرارگرفتن زن و مرد در رسانه کنار یکدیگر امری عادی شده است؛ درحالی که اگر میتوان تفکیک کرد، چرا نکنیم؟ رسانه در زمینۀ حجاب هم دستش خالی است. هنرمند همسو ندارد. دیگر نهادها نیز باید بگویند چه کردهاند؟
🔻نسل Z اساساً زیستش در #فضای_مجازی است. وقتی فضای مجازی رها باشد، تلاشهای رسانۀ ملی بهتنهایی به جایی نمیرسد. اما نباید ناامید بود. باید تلاش کرد و سعی کرد تلاشها هماهنگ و منسجم شود.
#حکمرانی_دینی
➡️https://t.me/hokmrani_dini
🆔 @hokmrani_dini
هدایت شده از بر پا
بر زمین مانده
🌱بازخوردها و عکس العملهای برخی نوجوانان بعد از ازدواج محمدرضا گلزار شبیه آن کلیپی که پیش از این نوجوانان درباره زندگی بدون گلزار با گریه و ناله سخن میگفتند، امر جدیدی نیست. هنوز که هنوز است عده ای از نسل گذشته دلداده «فردین» هستند و بیچاره «وثوقی» و«ملک مطیعی». هنر جدید، به جای «قهرمان» حقیقی، «چهره» میسازد. واقعه ای که در بستر رسانه جدید شمایل سلبریتی ها را میسازد. همان جریانی که به سهولت میتواند مقابل سیاستهای حکمرانی کشورها قد علم کند و این اواخر در ایران عنان کار شورش و اغتشاش ها را بر عهده بگیرد.
🌱چهره ها محصول دروغند و خیال و توهم. آدمهایی که لزوما قدشان آن قدر که وانمود میکنند بلند نیست و گاهی میشود مثل ماجرای خنده دار «فریبرز عرب نیا» که تا مدتها بعد خیال میکرد هنوز «مختار» است و جملات قصار میگفت و صدا و سیما هم تریبون زنده به او میداد. گاهی هم مثل داستان های دردناک «ناصر محمدخانی» لو میرفت و آبروی شخص را نابود میکرد و گاهی نیز میشد قصه دردناک خودکشی ضعیفترهایشان.
🌱مردم نیاز به قهرمان دارند. قهرمان است که هویت میسازد، مردم نیاز به احساس هویت دارند. و هویت یک جامعه مهمترین محور وحدت بخش و پیشرفت جامعه است. قهرمان سازی نیاز به هنر دارد. در تاریخ ما قهرمان ها در بستر «قصه خوانی» رشد میکردند. صورت «شاهنامه خوانی» و «فضیلت خوانی» ها که با یک رفتار هنرمندانه در کوی و برزن و قهوه خانه ها روی پارچه هایی که محل تلاقی نقاشی و آواز و تئاتر و قصه و شعر بود، ارائه میشد. این قصه ها حول شخصیتهای مختلفی شکل میگرفت مثل مختارنامه خوانی، یا ابومسلم خوانی، یا حمزه سیدالشهدا و حمزه خوانی، پیش از آن رستم و سهراب و امثالهم. بعدها این جریان توسط پادشاهان و علمای صفوی مدیریت شد و جریانهایی مثل ابومسلم خوانی جلوگیری شد و بیانات بسیاری از علما در رد این شخصیت بیان شد، یا در عوض «مناقب خوانی» حول شخصیت امیرالمومنین ع جدی تر شد. جریان «روضه خوانی» حول سیدالشهدا ع که سرچشمه های فرهنگی اش از زمان خود اهل بیت ع جوشیده بود، جدی تر شد. پیش از آن بسیاری از اندیشمندان ما مثل خواجه نصیر و دیگران، نقش هنر را در شکل دادن به مسیر پیشرفت یک جامعه جدی دانسته بودند و راه ارتباط حاکمان با عموم مردم و عوام قلمداد مینمودند.
🌱قهرمان ها و قهرمان سازیها در فرهنگ آمریکایی بالکل ساختنی و تخیلی است. سوپرمن ها و بت من ها و اسپایدرمن ها همگی قهرمانهایی هستند که هیچ مابازایی ندارند جز خیال جز دروغ. اما هویت آمریکایی و توسعه آمریکایی محتاج آنها است. اما قهرمانهای هویت ما اینگونه نیستند.
🌱قرآن کریم بخش عمده ای از آیاتش هنرمندانه قصه هایی است که قهرمانهای مختلفی را ترسیم میکند که هر کدام دل امت را به جهتی و با ویژگی های خاصی میبرند. اهل بیت ع نیز چنین کرده اند و این ها باعث هویت یافتن مسلمین و بعد شیعیان شد. هویتی خروشنده و پیش برنده. ما چه کردیم؟
🌱شاید مهمترین شخصیتی که بعد انقلاب نقش قهرمانهای حقیقی را در هویت بخشی به مردم جدی میدانست و بر آن پای میفشرد سید علی خامنه ای حکیم بود. ترویج جدی هنر حول مفاخر تاریخی ما و خصوصا شهدا از جدی کردن روش روایت فتح و آوینی تا سنت تقریض نویسی بر کتابهای زندگی نامه شهدا تا توصیه های مکرر و گفتمان سازی یک تنه در این جهت، همگی را در چارچوب جریان هویت و پیشرفت باید فهمید. شاگردان مخلص او مانند حاج قاسم نیز بر این روش پا فشاری میکردند و تلاش میکردند این سنت را جا بیندازند که هر نوجوان خود را متصل به یک شهید بداند. وصیتنامه حاج قاسم و حضورش پای فیلمبرداری و یا اکران فیلمهایی با همین موضوع از این جهت مهم بود. اما دیگران چطور؟
🌱صدا و سیما سالها نتوانست روشی برای ترسیم چهره قهرمانان حقیقی پیدا کند و جز مواردی معدود به کلیشه عبور کرد. اما تا دلتان بخواهد پشت سر چهره ها و سلبریتی ها دوید به خیال جمع کردن مخاطب، دستگاههای مدیریت فرهنگی که به تعبیر رهبری کلا مختل بودند. علمای ما آنها که این امور برایشان مهم بود برخی البته پشتیبانی معرفتی از فیلمهای فاخری مثل محمد ص یا برخی سریالها را نمودند اما عمدتا حول روش روضه خوانی خلاصه شدند. کار ، متولی جدی نداشت. و این باعث شد صحنه قهرمان سازی ما را عملا دشمن ما در دست بگیرد. خروجی اش یا تتلو و ساسی مانکن و کره ای ها شدند. یا هنرمندان ریز و درشتی که این روزها اسمشان را میشنویم.
هنوز فرهنگ کشور در سطح مدیریت صاحب ندارد آتش به اختیار پیش میرود و سخنان رهبر حکیم در بازسازی انقلابی فرهنگ روی زمین است.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از پایگاه خبری صدای حوزه
🔺 شبکههای اصلی سیما در ۶ ماه اخیر فیلم سینماییهای تولید کدام کشورها را پخش کردهاند؟
1️⃣ ۳۶ درصد فیلمهای آمریکایی
2️⃣ ۲۰ درصد فیلمهای ایرانی
3️⃣ ۷ درصد فیلم های هند و انگلیس
4️⃣ ۶ درصد فیلمهای فرانسوی
5️⃣ ۲ درصد فیلم های چین، کره، ژاپن، آلمان
6️⃣ حدود ۱ درصد فیلمهای اسپانیا، استرالیا، نروژ، بلژیک، هنگکنگ و روسیه
✍️ آیا با این سبد مصرف رسانه ای، گرایش به سبک زندگی غربی عجیب است؟! اینها خوراکی است که خود ما با کمال میل به خورد خانواده ایرانی می دهیم؛ خوراک رسانه ای که نوجوان و جوان ایرانی، خودش از سایر رسانه های غیررسمی و یا غیرمجاز تأمین می کند هم بماند به جای خود! / رسانه شریف
▫️لازم است در کنار این نگاه کمی، دقت کیفی را هم اضافه کنیم، مثلا سریال های جواهری در قصر و جومونگ به تنهایی به اندازه چندین و چند سریال دیگر در جامعه ایرانی اثرگذار بودند و کیدرام با همین مجموعه ها در ایران جا باز کرد؛ حال سریال های ایرانی که عملا نمی توانند در کمیت از رقبای رسانه ای خود جلو بزنند، می توانند با بالاتر بردن ضریب نفوذ و جاذبه های داستانی و بصری، این ضعف نهادی خود را (در کنار افزایش تولیدات) جبران کنند.
🔹یادمان نرود که بخشی از مردم ما در شبکه های ماهواره ای مشغول تماشای سریال های ششصد و هفتصد قسمتی کره ای و ترکیه ای و کلمبیایی هستند!
✌️ شما هم صدای حوزه باشید!
🆔 @sedayehowzeh
🔰درنشستی خبری تشریح شد:
🔔 جزئیات برگزاری دورههای آموزشی «حجره هنر» در حوزههای علمیه
🔻 حجتالاسلام رضا رستمی:
مرکز رسانه و فضای مجازی حوزههای علمیه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بستری فراهم کرده است که طلاب کل کشور بتوانند نسبت به مهارت های رسانه ای و هنری مجهز شوند و از این ظرفیت استفاده مطلوب ببرند.
🔻 عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:
امیدواریم که حجره هنر به یک مرکزیت برسد و در مدارس علمیه نیز این حجره فعال شود. هدف ما این است که چرخه هنری در مدارس شکل بگیرد.
🔻 سیدنژاد، مدیر فضای مجازی و چند رسانهای مرکز رسانه وفضای مجازی حوزه:
◻️امروزه در زمینه تولید محتوا نیازمند ورود جدی طلاب هستیم. نیاز داریم این فقر و خلأ پر شود.
◻️در سامانه پیشخوان حوزه«http://login.ismc.ir/» یکهزار نفر در سه رشته هنری ثبت نام کردند و طلاب علاقه مند برای ثبت نام باید به این پیشخوان مراجعه کنند.
◻️ فیلمنامهنویسی، مستندسازی، خبرنگاری، پویانمایی، موشن گرافیک، تدوین فیلم، تصویربرداری، گویندگی، کاریکاتور، خوشنویسی، عکاسی، داستان نویسی، ویراستاری، انفوگرافیک و بازی های رایانه ای و گرافیک تبلیغاتی، رشته های این بخش را تشکیل می دهند.
◻️مرحله مقدماتی در ۱۶ جلسه دو ساعتی انجام می شود. دوره های برخطی نیز در استانها برگزار میشود.
📎 گزارش نشست
______________
:::::: روابط عمومی ::::::
مرکز مدیریت حوزههای علمیه
@ismcir
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
https://virasty.com/Mahdijamshidi
،،،،،،،،،
۱. موضعگیری «خبرگزاری تسنیم» دربارهی کارنامهی آقا وحید جلیلی در تلویزیون، عاری از «انصاف» و آکنده از «تحریف» بود؛ آن هم به بهانهی جابجایی طبیعی مدیر یکی از شبکهها!
۲. تفسیر من این است: «صفآرایی محافظهکارانه» در برابر «تحول انقلابی».
۳. تأسف برای تسنیم که نوشتهاش، همصدا با اصلاحطلبان است.
🖇 تعلیقه:
وقتی جلیلی میخواهد رسانهی ملی را به «فضای ارزشی و انقلابی» نزدیک کند، تسنیم همانند جریان لیبرال، برآشفتهی «تکثر مخاطب» میشود و مینویسد رسانهی ملی به یک «طیف خاص»، منحصر شده است. این همان شگرد جریان اصلاحات برای خاکستری و بیجهت و عقیم نگاهداشتن رسانهی ملی است. هدایتکردن رسانهی ملی به سوی ارزشهای انقلابی، دعوت مردم از مضامین سکولار به ساحت ارزشهاست. میخواهند زیر چتر «تنوع مخاطب»، ارزشها را از میدان به در کنند. میخواهند نقطهی مرکزی وجود نداشته باشد و در قالب رویکرد کثرتگرایانه، «انقلاب» در شبکهی افق و «دین» در شبکهی قرآن، محبوس و منحصر بماند. او میخواهد فکر و فرهنگ و حیات انقلابی را به رسانهی ملی بازگرداند اما تسنیم میگوید که چنین کاری، مخاطبسوز و مرجعیتبرافکن است. این بدان معنی است که انقلابیگری، بدنهی اجتماعی گسترده ندارد و ما باید همچون گذشته، رسانهی ملی را در مسیر عوامپسندی و بیطرفی و سبک زندگی خنثی به حرکت درآوریم. چماق ساختگی تکثر مخاطب، به ابزاری برای توقف در گذشته و جلوگیری از چرخش انقلابی تبدیل شده است.
گویا روح فرهیختگان در کالبد تسنیم، حلول کرده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی
✅نشست علمی تخصصی
نقد و بررسی احکام پیشنهادی کارگروه هنر مرکز تحقیقات اسلامی
بخش هنر لایحه برنامه هفتم توسعه
✅ارائه دهنده
حجت الاسلام والمسلمین دکتر ابراهیم بازرگانی
(عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی)
✅ناقد
حجت الاسلام والمسلمین حامد براتی
(عضو ستاد راهبری هنرهای تجسمی حوزه و دانش آموخته فلسفه هنر)
✅دبیرعلمی
حجت الاسلام والمسلمین حامد مهدوی یکتا
(دبیر کارگروه هنر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس)
✅زمان: شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶
✅مکان: قم، خیابان شهید رجایی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی پلاک ۷۸
لینک شرکت حضوری در نشست:
https://www.skyroom.online/ch/m.faghih64/cmir..
🔻ثبتنام در بانک اطلاعات طلاب هنرمند
#فراخوان
▫️معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزههای علمیه در راستای حمایت مؤثر مادی و معنوی از هنرمندان حوزوی، اقدام به بروزرسانی بانک اطلاعات طلاب هنرمند نموده است.
🔹جهت ثبت نام و تکمیل اطلاعات وارد سایت هنر آسمانی به آدرس زیر شوید:
honareasemani.ismc.ir
🌐 دبیرخانه دائمی جشنواره هنر آسمانی
🆔 @sedayehowzeh
.
کتیبۀ هیئت هنر و رسانۀ قم
با موضوع بانوان عاشورایی
اثر #استاد_مسعود_نجابتی
شعر از محمدتقی عارفیان
امروز شنبه هفتم مردادماه از کتیبۀ هیئت هنر و رسانۀ قم اثر فاخر استاد مسعود نجابتی رونمایی شد.
در این کتیبه نام بانوان بزرگواری نقش بسته است که در حادثۀ کربلا بهطور مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشتهاند؛ چه پیش از حادثۀ کربلا، چه در کربلا و چه پس از آن.
سرسلسلۀ زنان عاشورایی، عقیلۀ بنیهاشم حضرت زینب کبری سلاماللهعلیها و دیگر مخدّرات.
تمثال مبارک حضرت امام خمینی قدسسره و امام خامنهای مدظله نیز که بر تصویر این کتیبه در محل هیئت نقش بسته، اثر استاد غلامعلی طاهری است که از نقاشان پیشکسوت حوزۀ هنری انقلاب اسلامی است.
#یا_حسین
#ما_ملت_شهادتیم
#ما_ملت_امام_حسینیم
🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️السلام علی النسوة البارزات
🔻 هیئت هنر و رسانه برگزار می کند
«ادای احترام به بانوان عاشورایی»
▪️زمان : یکشنبه ۸ مرداد ماه الی سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ به مدت سه شب _ ساعت ۲۱
▪️مکان: قم بلوار الغدیر کوچه شماره ۱۰ مجتمع آموزشی و تربیتی هدایت
🔺با حضور اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان قم
🔹هیئت هنر و رسانه قم
🌐https://eitaa.com/joinchat/2614755517Cf998055202
هدایت شده از دقایق الحقایق!
مدتی است شبکه چهار روشنفکر بازی در میآورد و به بهانهی مناظره، تریبون و افکار عمومی را در اختیار شبهات و چرندیات باطل و منحرفی قرار میدهد که آثار مخرب آن بر ذهن و فکر مخاطبان به راحتی قابل جبران نیست...
تا وقتی مدیران رسانه درک این مسئله را پیدا نکنند که اقتضاء ذاتی مناظره بین اهل حق و اهل باطل این است که اهل باطل به راحتی و در کوتاهترین زمان و مطابق با ذائقه دنیایی عموم مخاطبان شبهه میاندازند و در مقابل اهل حق فرصت و زحمت و توان بسیاری لازم دارند که پاسخ درخوری بدهند و توفیق اقناع فکری ذائقه های مادی را پیدا کنند و معمولاً در این ظرف و زمان، ممکن نمیشود... وضعیت بهتر از این نمیشود که تریبونهای رسمی را در اختیار اراجیف این جماعت میگذارند و آنها در ترویج شبهات و باطل خود سربلند از این فرصت کمال بهرهبرداری را انجام داده و به ریش ما میخندند و مدیران رسانه هم پز روشنفکری میدهند...
@abdollahimahdi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خلاقیت و نوآوری در ارائه...
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ضعف صدا و سیما در بیان پیشرفتهای نظام
صدا و سیما در بیان پیشرفتهای نظام خیلی ضعیف است این ضعف وقتی در کنار قدرت رسانهای دشمن قرار میگیرد، خروجیاش ناگوار میشود.
امروز ماهوارهها تا دهکورهها هم رفته و عدهای از مردم تبدیل به سپاه رسانهای دشمن شدهاند هر جا مینشینند همان آشی را میخورند که رسانههای دشمن برایشان پختهاند.
انتقاد سالم هدفی دارد و منطقی، امروز با مدیریت دشمن بر رسانهها همهی چارچوبها و شالودههای انتقاد سالم شکسته شده، در اینفضا «احیاء رسانهی انقلابی» یکی از مهمترین کار در دفاع از انقلاب اسلامی است.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
1563339554-10120-29-8.pdf
998.7K
💠بازنمایی زنان چادر در سریالهای تلویزیونی
🔸این مقاله قابل توجه به بررسی بازنمایی زنان چادری در چهل سریال تلویزیونی پرداخته و نتایج تاسف باری را نشان میدهد که صدا و سیما نه تنها در خدمت تجلیل و ترویج چادر نبوده بلکه عکس آن عمل کرده است.
🔸یافتههای تحقیق حاکی از آن است که در سالهای پس از انقلاب اسلامی تصویر مطلوبی از زنان چادری در تلویزیون ارائه نشده است، بهطوریکه زنان چادری یا اساساً حضور پررنگی در سریالهای تلویزیونی ندارند یا اگر دارند اغلب دارای ضعفها و مشکلات مختلفی هستند که در مقایسه با شخصیتهای زن غیر چادری نمود پررنگتری دارد.
زنان چادری بهگونهای معنادار؛ مسن، بدون تحصیلات دانشگاهی، از طبقه متوسط و پایین جامعه، دارای مشکلات روحی و روانی و دارای چهرهای متوسط و زشت به تصویر کشیده شدهاند.
🔸بر این اساس چادر، پوشش زنی معرفی میشود که احتمالاً کمتر مخاطبی تمایل به همذات پنداری و احیاناً الگوبرداری از او خواهد داشت.
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
🔸راز اینهمه کجسلیقگیها و کمکاریها در رسانه ملی چیست؟
🔹جناب آقای دکتر جبلی بزرگوار، با سلام و ثناء و آرزوی توفیق روزافزون برای جنابعالی؛
با عرض معذرت فراوان، جسارتاً چند بار دیگر در دورهای قبلی هم این سوالات را از مسئولین محترم رسانه ملی پرسیدهام که اگر عمدی در کار نیست، پس راز برخی از کمکاریها و کجسلیقگیها در رسانه ملی چیست؟
...گفته میشود برخی از مشکلات موجود در رسانه، حاصل حضور نفوذیها، برخی افراد مغرض و ضدانقلاب و یا برخی بهائیان ذینفوذ در رسانه است، چرا برای حذف آنها اقدام نمیشود؟
مطالعه متن کامل :
https://b2n.ir/x09538
🔶 گوشه ای از اخبار و اطلاعات «هنر و رسانه دینی»
@honaretollab
هدایت شده از م.ص. صاد
93.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆بسم الله
از اجرای برنامه پاورقی کنارهگیری کردم. دلایلش رو توی این ویدئو توضیح دادم
🔺 خلاصهش اینکه قرار نیست بسیجی فحشخور زمان فتنه و جنگ و... باشه و در عافیت، سلاحورزیها و رشیدپورها و آخوندیها، در میدان اقتصاد و فرهنگ و سیاست جولان بدن.
🔸قرار نیست هنوز سال شهید عجمیان و علیوردی نشده، فعالان و ساکنان و مشوقان فتنه برگردن روی آنتن.
🔹ما زورمون به هیچکس هم نرسه، به خودمون که میرسه! زورمون میرسه یقه خودمون رو بگیریم که آهای! مرد حسابی، بلند شو، داد بزن، نذار فحش به نظام و انقلاب و نایب امام زمان و شهدا عادی بشه. بلند شو یه دادی بزن که خون شهید آب جوی نیست که راه بیفته کف خیابون و هنوز سالش نشده به بهانههای مختلف اونایی که روی خونش پا گذاشتند رو برگردونید به آنتن. بلند شو فریاد بزن اون بدن عجمیان روی آسفالت داغ اتوبان کشیده نشد که شما برید سراغ اونایی که دور بدنش هلهله میکردن.
امیدوارم خدا عاقبت همهمون رو ختم به خیر کنه.
👤محمدرضا شهبازی
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز↙️
🆘@sabreenS1_official