چادر مشکی به سر دارد شب مهتاب من ؛
روی ماهت را بنازم ماھ من محجوبه است .
#طرفدار_سید
حضرت فاطمه زهرا (سلاماللهعلیها)، دختر گرامی پیامبر اسلام (ص)، نه تنها در طهارت نفس، که در رعایت پوشش و حیا نیز الگوی بیبدیلی برای زنان جهان هستند. «حجاب واقعی» با سیره و منش ایشان معنا پیدا میکند و بسیار فراتر از صرفاً یک پوشش بیرونی است.
حجاب، تنها پوشش نیست، بلکه حفظ حریم است:
حجاب فاطمی، پوششی است که علاوه بر بدن، نگاه، کلام و رفتار را نیز در بر میگیرد. این حجاب ریشه در عفت قلبی دارد. حضرت زهرا (س) الگوی زنی هستند که با وجود جایگاه والایشان، در رعایت حدود الهی کوشا بودند. در روایات آمده است که ایشان در دوران زندگی خود، حتی زمانی که در تشییع جنازه شرکت میکردند، بر حفظ پوشش کامل تأکید داشتند تا نامحرمی تصویر ایشان را نبیند.
۲. حجاب باطنی؛ عمق عفاف:
مهمترین جنبه حجاب، جنبه معنوی و رفتاری آن است:
حجاب فکری پاکی اندیشه و عدم پذیرش افکار مخرب و انحرافی.
حجاب رفتاری پرهیز از خودنمایی، تبرج و هر آنچه که موجب جلب توجه نا به جا شود.
حجاب کلامی سخن گفتن سنجیده، محترمانه و دور از هرگونه کلام مبتذل یا نیشدار.
حضرت زهرا (س) نشان دادند که حجاب، مانع رشد و مشارکت اجتماعی نیست. ایشان زنی فعال در حوزههای مختلف بودند، اما هرگز اجازه ندادند که این فعالیتها با خدشهدار شدن کرامت و حریمشان همراه باشد. حجاب واقعی، عزت نفس را بالا میبرد و زن را از تبدیل شدن به ابزار، محافظت میکند.
حجاب واقعی که از زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) الهام میگیرد، یک سیستم دفاعی روحی و اجتماعی است که زن را در حصن کرامت خود حفظ میکند. این حجاب، فریاد استقلال زن است که میگوید: **ارزش من در جوهر وجودی و شخصیتم است، نه در نمایشی که از خود ارائه میدم!!
#طرفدار_سید
#فاطمیه
#روضه_حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#مناجات_امام_زمان_علیه_السلام
🔸آقا سلام، روضه مادر شروع شد
🔸باران اشک های مکرر، شروع شد
آجرک الله...
یا بن الحسن... آقا...
بازم ایام عزای مادرتون زهرای مرضیه...
شروع شد...
🔸آقا اجازه هست بخوانم برایتان
🔸این اتفاق از دم یک در، شروع شد
آقا منو ببخشید...
مصیبت مادرتون زهرای مرضیه...
از آنجایی شروع شد که...
هنوز آب غسل پیغمبرخدا خشک نشده...
یه عده نامرد...
ریختند درب خانه امیرالمومنین...
🔸این اتفاق از دم یک در، شروع شد
یوسف فاطمه...
امام زمان...
🔸تا ریشه های چادر خاکی مادرت
🔸آتش گرفت، روضه معجر شروع شد
نانجیب دومی صدا زد علی بیرون بیا...
وگرنه خونه رو آتیش میزنم...
بمیرم برات مادر...
زهرای مرضیه اومد پشت در...
فرمود حیا نمیکنی نانجیب...
میخواهی بدون اجازه وارد بشی...
یک نفر صدا زد...
ای نانجیب...
مگه نمیدونی...
این خونه...
خونه پیغمبره...
این ها هم...بچه های پیغمبرند...
اِنَّ فیها فاطِمَه
زهرای مرضیه داخل این خونه است...
نانجیب مگه نمیشنوی...
صدای دختر پیغمبره...
هر چی گفتند داخل این خونه بچه های پیغمبره...
اما اون بی حیا اعتنا نکرد...
صدا زد...
وَاللَّهِ لأَحْرِقَنَّ عَلَيْكُمْ
بخدا قسم خونه رو به آتیش میکشم
(منبع: تاریخ الطبری، ج 2، ص 233)
اگرچه دختر پیغمبر باشه...
خونه رو با اهلش به آتیش میکشم...
خدایا همه جا رسمه...
هر کی بابا از دست میده...
مردم براش دسته گل می برند...
اما مدینه بجای دسته گل...
نانجیب اشاره کرد...
هیزم ها رو بیارید...
خونه رو آتیش بزنید...
ای وای... ای وای...
مردم مدینه دارند نگاه میکنند...
یدفعه ببینند...
شعله های آتش بلند شد...
🔸تا ریشه های چادر خاکی مادرت
🔸آتش گرفت، روضه معجر شروع شد
یا صاحب الزمان...
منو ببخشید آقا...
مادرتون زهرا پشت در ایستاده...
نميذاره این نامردها وارد بشن...
امانانجیب حیا نکرد...
آنچنان با لگد به این در زد...
صدای ناله مادر بلند شد...
یا ابتاه...
یا رسول الله...
هکَذا کانَ یُفْعَلَ بِحَبیبَتِکَ
بابا یا رسول الله ببین...
با دخترت چه کردند...
پهلوم رو شکستند...
🔸فریادهای مادر پهلو شکسته ات
🔸تا شد فشار در دو برابر، شروع شد
سادات منو ببخشید...
همينجا بود صدای ناله مادرتون بلند شد...
یا فِضَّةُ خُذینی فَقَدْ قُتِلَ وَ اللَّه ما فی اَحْشائی مِن الْحَمْل
(بحارالانوار، ج 8، ص 230)ِ
فضه بیا بخدا محسنم رو کشتند...
🔸کاش وقت در شکستن پای دشمن می شکست
🔸تا که میخ در نشان پهلوی زهرا نبود
🔸کاش یک تن بود در آنجا و می گفت این سخن
🔸کشتن شش ماهه پاداش ذی القربی نبود
یا صاحب الزمان...
اگر اینجا محسن شش ماهه رو..
بین در دیوار کشتند...
کربلا هم یک شش ماهه ای رو...
روی دستهای باباش پرپر کردند...
آماده ای بگم یا نه...
ابی عبدالله نگاه کرد...
دید علی اصغرش...
داره روی دستهاش جان میده...
«فَذُبحَ الطِفل مِنَ الوَرید إلَی الوَرید أو مِنَ الاُذُنِ إلَی الاُذُن»
گوش تا گوش علی رو دریدند...
🔸الا ای تیر با من قطع کردی گفتگویش را
🔸لب من بر لبش بود و تو بوسیدی گلویش را
🔸درست آندم که حلق تشنه ی او را تو بوسیدی
🔸تبسم کرد و زهرا مادرم بوسید رویش را
علی اصغرم...
یه بار ديگه چشمات رو باز کن پسرم..
من آوردمت اینجا.. سیرابت کنم...
حالا جواب مادرت رو چی بگم...
پاشو ببین مادرت منتظره...
چطوری جنازه ات رو برگردونم علی اصغرم...
هر کجا نشستی ناله بزن...
ای غریب حسین...
🔸حس کرد ناز بوسه ی تیر سه شعبه را
🔸بیدار شد ز خواب و دوباره به خواب رفت
الا لعنه الله علی القوم الظالمین🖤
#طرفدار_سید
https://eitaa.com/horaal/4145
اتفاق خوب افتاد ✨♥️
مرسی از دعای خیرت عزیز دلم🌟
....
الحمدالله🥺🥺🥺
خواهش میکنم فدات بشم🥺🤌
#طرفدار_سید
دلمرا " آهنی" کردممـَباداعاشقتگردد ؛
ندانستمکهایظالـِمدلیآهنرباداری♥︎ : )
#طرفدار_سید
17.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بمیرم ای یاس کبود ؛🥀
#فاطمیه
#طرفدار_سید
بالاترین مقامی که حضرت زهرا به آن رسیده به نظر شخصیام ، مقام "یرضی الله لرضاها و یغضب لغضبها" این عظیمترین مقام و جایگاه است. این از مقامِ "سیده نساء العالمين" هم بالاتر است!
یعنی چه؟ یعنی که خدای آسمانها و زمین که دارای اسماء الحسنی، مُلک آسمانها و زمین، ملک دنیا وآخرت، خداوند عظیم، کبیر، قدیر، علیم، حکیم ، در این وجود یک زنی آفرید که به مقامی رسید اگر او خشنود شود خدا هم خشنود میشود و اگر او غضب کند خدا هم غضب میکند! حقیقت این خانم چیست؟ حقیقت عقلش، قلبش، روحش، احساساتش، معیارهاش و اخلاقهاش چیست؟
یعنی در واقع، این خانم چیزی برای خودش ندارد چیزی برای "من" ندارد..
هر چی دارد برای خداست!
هر چه دارد الهی است..
-شهید سید حسن نصرالله
#طرفدار_سید
4.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دوباره فاطمیه و این مداحی:)🥲
#طرفدار_سید
این شبا حالوهوای خونمون خیلی عجیبه ..
التماست میکنم بیشتر بمون علی غریبه ..
خانومم ، من که از فضه شنیدم بهتری الحمدالله
در زدم دیدم خودت پشت دری ، الحمدالله
اگه زهرا اجل وفاتی رو نمیخوندی
اگه ی چند روز دیگ میموندی
نونزده سالت میشد عزیزم :)💔
#طرفدار_سید