eitaa logo
مهندسی ذهن استاد نیلچی زاده
10.8هزار دنبال‌کننده
22.9هزار عکس
20.4هزار ویدیو
391 فایل
وارث عاشورا
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شبهه 👇👇👇 از 22 خرداد تا 22 تیر، "ماه حزیران" است. این ماه یکم سنگین است "مثل ماه صفر است" توضیحاتش در صفحه 518 مفاتیح آمده سعی کنید هر روز صدقه بدید و هر روز دعای "یا من تحل" صفحه 213 را چند بار بخوانید و چهار قل و آیه الکرسی را فراموش نکنید. ✅ پاسخ شبهه 👇👇 1. ماه حزیران از جمله ماه‌های رومی است و ماه‌های رومی، مانند ماه‌های تقویم کشور خود ما، ماههایی شمسی هستند لذا در هر سال، این ماه، زمان ثابتی دارد. 2. سفارش به انجام حجامت در این ماه بر اساس حدیثی است که در کتاب مکارم‌الاخلاق از امام موسی کاظم یا امام هادی علیهما‌ السّلام وارد شده است: عَنْ أَبِی‌الْحَسَنِ علیه السّلام قَالَ: لَاتَدَعِ الْحِجَامَةَ فِی سَبْعٍ مِنْ حَزِیرَانَ‏ فَإِنْ فَاتَکَ فَلِأَرْبَعَ عَشْرَةَ؛ "از حجامت در روز هفتم حزیران فروگذار مکن؛ اگر نتوانستی، روز چهاردهم (حجامت کن)." (طبرسى، حسن‌بن فضل، مکارم الاخلاق ــ قم، چاپ: چهارم، 1412ق / 1370ش.) مرحوم مجلسی در زادالمعاد روایتی مشابه را از امام صادق علیه السلام نقل کرده که مضمون آن با روایت مکارم الاخلاق کمی تفاوت دارد: وَ رُوِیَ عَنِ الْإِمَامِ الصَّادِقِ عَلَیْهِ السَّلَامُ: احْتَجِمْ فِی السَّابِعِ مِنْ حَزِیرَانَ، فَإِنْ لَمْ‌یَتَیَسَّرْ فَفِی الرَّابِعِ عَشَرَ؛ "در روز هفتم حزیران حجامت کن و اگر امکان‌پذیر نشد، روز چهاردهم (حجامت کن)". (مجلسى، محمد‌باقربن محمدتقى، زاد المعاد ــ مفتاح الجنان، بیروت، چاپ: اول، 1423ق، ص331) از آنجا که مرحوم مجلسی در بحارالانوار فقط روایت مکارم الاخلاق را آورده، احتمالاً نقل زادالمعاد هم همان نقل مکارم الاخلاق است. 3. در مورد این روایت چند نکته قابل ذکر است: الف ــ هر دو روایت در کتاب‌های مکارم‌الاخلاق و زادالمعاد سند ندارند و از نظر مضمون نیز، روایت، شاهدی ندارد؛ هرچند به‌صرف نبود سند و غرابت متن روایت نمی‌توان مضمون روایت را انکار کرد. ب ــ از آنجا که در تطبیق ماههای رومی در زمان اهل بیت علیهم السّلام همچنین در مورد ماههای باستانی اختلافات فراوانی وجود دارد، نمی‌توان آنچه را در تقویم‌های نجومی فعلی وجود دارد معتبر شمرد. مرحوم مجلسی هم بحث مفصلی در این زمینه دارند که چون بارها در نحوه کبیسه‌گیری تغییرات قابل توجهی در زیج‌های مختلف صورت گرفته، معلوم نیست ماه‌های شمسی و رومی وارده در روایات با آنچه امروزه مرسوم است، تطابق داشته باشد مثلاً امروزه در برخی از کشورها، حزیران را مطابق ژوئن می‌دانند بنابراین حزیران 10 روز جلو می‌افتد یا برخی نیسان را مطابق برج حمل قرار می‌دهند که در این صورت حزیران یک ماه زودتر خواهد بود و ... . با توجه به این امور نمی‌توانیم روایت را با هفتم حزیران فعلی به‌طور یقینی همزمان قلمداد کنیم. 4. چنانچه واضح است این حدیث بر اهمّیت انجام حجامت در یکی از این دو روز تأکید دارد اما هیچ قرینه‌ای که نشان دهد این دو روز، بهترین روزها برای انجام حجامت هستند در این حدیث وجود ندارد. 5. اینکه عدّه‌ای می‌گویند حجامت در این دو روز درمان بیماری‌های یک سال است و این گفته را به امام معصوم علیه السّلام نسبت می‌دهند، خطا است؛ چنانکه در متن روایت حزیران هم چنین نکته‌ای ذکر نشده است؛ طبق روایات شریف، حجامت در روزهای سه‌شنبه‌ای که مصادف با 17، 19 یا 21 ماه‌های قمری هستند و نیز حجامت در نخستین سه‌شنبه ماه آذار رومی دارای چنین خاصیتی است. 6. این حدیث، روز هفتم حزیران را به‌عنوان روز اصلی و روز چهاردهم را به‌عنوان جایگزین برای کسانی که موفق به حجامت در روز هفتم نشده‌اند، معرّفی می‌کند لذا توصیه یا اصرار به انجام حجامت در هر دو روز، بلاوجه و حتّی خطرناک است. ادامه در پست بعد👆👆🔻👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه شبهه حزیزان 👆👆🔻👇👇 7. متن حدیث واضحاً می‌گوید که حجامت در یکی از این دو روز باید انجام شود لذا اعلام هفته حزیران به‌خلاف نصّ حدیث و بدعتی ناصواب است. 8. متأسّفانه عدّه‌ای پا را فراتر از این گذاشته و ماه حزیران را به‌عنوان ماه انجام حجامت معرّفی می‌کنند که این هم نادرست است. 9. تبلیغات بسیاری در فضای مجازی وجود دارد مبنی بر اینکه حجامت در این روزها مستحبّ است؛ اگر منظور از مستحب بودن حجامت در این دو روز این باشد که طبق سفارش امام معصوم علیه السلام، انجام حجامت در یکی از این دو روز با رعایت موارد علمی در مصادیق مختلف، کار خوبی است، این برداشت صحیح است امّا القای این معنا که به‌دلیل استحباب حجامت در این دو روز، همه مؤمنین بدون توجّه به موارد و مسائل طبّی و شخصی باید برای انجام آن شتاب کنند، صحیح نیست. 10. حتّی اگر اشکال مطرح‌شده در بند 3 در مورد تطبیق زمانی حزیران مذکور در حدیث هم بگذریم و بخواهیم تقویم‌های نجومی موجود را ملاک قرار دهیم؛ طبق بعضی تقویم‌های نجومی، روزهای هفتم و چهاردهم حزیران، مصادف با سی خرداد و شش تیر هستند و طبق برخی دیگر، 29 خرداد و پنج تیر؛ با توجّه به این اختلاف‌نظر علمی بین منجّمین، پیشنهاد می‌شود اگر مؤمنین تصمیم به انجام حجامت حزیران دارند، رجائاً یکی از این روزها را برای انجام حجامت درنظر بگیرند. 11. تمام قواعد علمی و عملی مربوط به انجام حجامت، در این دو روز هم صادق است و مثلاً کسی که چند روز قبل از آن حجامت کرده یا دچار ضعف و کم‌خونی است، نمی‌تواند در این دو روز حجامت کند؛ تشخیص این موارد به‌عهده عالمان و مجرّبین طبّ سنّتی است و به‌استناد احادیث مزبور نمی‌توان توصیه عمومی به انجام حجامت کرد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰پویش مردمی 🔻به مناسبت بازگشایی مجدد نماز های جمعه خواهران و برادران هرچه توان دارید بزارید تا ان شاالله این کار به نحوه احسن دیده بشه🌷 🔰 🌷 ✅جهت ارسال فایل های تصویری👇 ✅ @shokuhejome_ad 🔴
https://www.aparat.com/v/h9vlb فیلم کامل مناظره ی امروز
9.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لحظه ی گلباران درآغوش بزرگوارشون درآخرین لحظات تدفین پیکر مطهر تفحص شده فرمانده #حضرت_زینب_سلام_الله
سلام علیکم 💐 الحمدلله رب العالمین ❤️ با یاری شما بزرگواران امروز توانستیم 5 گوسفند برای سلامتی و فرج امام زمان علیه السلام قربانی کنیم ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ⭐️ ان شاالله به دعای اما م صادق علیه السلام همه ما جزء یاری کنندگان بقیه الله الاعظم عج قرار بگیریم 🙏
📌 آقای احمدی نژاد لااقل از شهید چاوز خجالت بکش! !!!
سي و يكمين شماره فصلنامه علمي پژوهشي «تربيت_اسلامي» به صاحب امتيازي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری منتشر شد. عناوين مقالات اين شماره : 1- مطالعه تاريخي كاربست شيوه هاي آموزشي در خطب اميرالمومنين(ع)؛ 2- عاشورا تبلور ديدگاه هاي نوين تربيتي: سيره تربيتي امام حسين(ع) بسترساز خودگرداني متعالي؛ 3- تأثير انتقال مفاهيم مرتبط با معاد بر آگاهي معنوي و رفتار اخلاقي معلمان دوره متوسطه شهر گرگان؛ 4- غايت تربيت از ديدگاه اسلامي 5- كاربرد الگوي قرآني «باورمدار» در بررسي رفتارهاي كاركنان آموزشي؛ 6- بررسي الگوي ارتباط والد−فرزند با مهارت هاي ارتباطي و واسطه گري عزت نفس دانشجويان؛ 7- الگوي مقايسه اي؛ راهكاري كارآمد براي تدريس دروس معارف اسلامي در دانشگاه ها در ساحت تبيين و دفاع از آموزه هاي اسلامي؛ http://islamicedu.rihu.ac.ir/ ......................................
❧🔆✧ ﷽ ✧🔆❧ سلام حضرت آرامش ، مهدی جان 🎐 ای کاش این مردمان دلشکسته در سراسر گیتی ، ➖این انسان های بی تاب از جور و ستم ، ➖این گلوهای فشرده شده در چنگال بی عدالتی ، ➖این جان های به لب رسیده از ظلم و نابرابری ... می دانستند باید به تو پناه بیاورند ... 🎐 ای کاش این جهان بیقرار ، در اوج اینهمه استیصال ، دستان دعایش را به آسمان می گشود و ظهورِ نجات بخشِ تو را طلب می کرد ... 🎐 ای کاش یاد همه می آمد که تو آرامشِ بیدریغی ، تو عدالت مطلقی ، تو تنها راه نجاتی ... 🎐ای کاش یکصدا و یکدل می شدیم برای خواستن تو ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اولین اظهار نظر آقامیری پس از مناظره با حجت الاسلام رفیعی •┈┈••✾••┈
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 تماشاگران مسابقه زندگی ما @Panahian_ir