فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
↙️بررسی تاریخ مشروطیت و تکریم شخصیت شهید شیخ فضل الله نوری
🎙سخنران :دکتر رهدار
📅زمان:سه شنبه ۱۶ مرداد
🕰ساعت ۲۱
🕌مکان: خیابان زینبیه غربی،
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
↙️بررسی تاریخ مشروطیت و تکریم شخصیت شهید شیخ فضل الله نوری 🎙سخنران :دکتر رهدار 📅زمان:سه شنبه ۱۶ مر
دوستان عزیز،
انشالله سفره احسان هم در پایان مراسم خواهیم داشت.
جلسه 9 مرداد 0تنفیذ.mp3
30.45M
↙️جلسه هفتگی حسینیه معارف انقلاب اسلامی
🔸بررسی مسئله «تنفیذ» در چهارچوب نظام مردمسالاری دینی
🎙 ارائه:
حجتالاسلام غفاری
📅 دوشنبه ۸ مرداد
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
دکتر رهدا 16مرداد حسینیه معارف.mp3
41.47M
↙️بررسی تاریخ مشروطیت و تحلیل و بررسی روند شهید شیخ فضل الله نوری ومرحوم آخوند خراسانی
🎙سخنران :دکتر رهدار
📅زمان:سه شنبه ۱۶ مرداد
✅ توجه فرمایید :
دکتر رهدار عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم قم و دارای دکترای علوم سیاسی میباشند.
و بیانات در این فایل صوتی ،نظریات پژوهشی،سیاسی ایشان است و تطابق آن با مبانی اندیشه امامین انقلاب اسلامی تایید یا رد نمیشود.
💬 بیشتر بخوانید:
«داستان نهضت مشروطه»
شیخ مستبد بر دار رفت!
https://farsi.khamenei.ir/others-note?id=9819
نویسنده: دکتر احمد رهدار
🕌حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«شهيد آيت الله شيخ فضل الله نوري مظهر جرياني است كه در مقابل انحراف مشروطيت ايستاد.» (رهبر معظم انقلاب)
اینجا بخوانید↙️
بیانات در دیدار شورای مرکزی و کمیتههای علمی همایش صدمین سالگرد مشروطیت
https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=3338
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
پیرو سخنان دکتر رهدار.mp3
48.93M
✅ نقد و بررسی پیرامون نظریه علمی مطرح شده توسط دکتر رهدار نسبت به موضوع مشروطیت در حسینیه معارف انقلاب اسلامی
🎙 حجت الاسلام سعید غفاری
📅زمان: دوشنبه 22 مرداد
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
#اطلاعیه
قابل توجه مخاطبین گرامی
به مناسبت فرا رسیدن ایام اربعین و مراسم پیاده روی،
جلسه این هفته حسینیه معارف انقلاب اسلامی تعطیل میباشد.
از همه عزیزانی که در این راهپیمایی عظیم شرکت میکنند التماس دعا داریم.
💠اینکه کارها را قفل خواهد کرد!
اینجور نیست که همهى مواضعى که آحاد مردم - از جمله دانشجویان که جزو قشرهاى پیشرو هستند - اتخاذ میکنند، بایستى الگوگرفته و برگردان نظراتى باشد که رهبرى ابراز میکند؛ نه، شما بهعنوان یک انسان مسلمان، مؤمن، صاحب فکر، باید نگاه کنید، تکلیفتان را احساس کنید، تحلیل داشته باشید - که من حالا عرض خواهم کرد - نسبت به اشخاص، نسبت به جریانها، نسبت به سیاستها، نسبت به دولتها، موضع داشته باشید، نظر داشته باشید. اینجور نیست که شما باید منتظر بمانید، ببینید که رهبرى دربارهى فلان شخص، یا فلان حرکت، یا فلان عمل، یا فلان سیاست چه موضعى اتخاذ میکند که بر اساس آن، شما هم موضعگیرى کنید؛ نه، اینکه کارها را قفل خواهد کرد. رهبرى وظایفى دارد، آن وظایف را اگر خداى متعال به او کمک کند و توفیق بدهد، عمل خواهد کرد؛ شما هم وظایفى دارید؛ به صحنه نگاه کنید، تصمیمگیرى کنید؛ منتها معیار عبارت باشد از تقوا؛ معیار، تقوا باشد. تقوا یعنى اسیر هواى نَفْس نشدن در جانبدارى و طرفدارى یا در مخالفت و معارضه، در انتقاد یا در تمجید؛ این را رعایت کنید. اگر این رعایت شد، هم انتقاد خوب است، هم جانبدارى و تمجید خوب است: از شخص، از دولت، از فلان جریان سیاسى؛ از فلان حادثهى سیاسى؛ هیچ اشکالى ندارد. البته اگر در یک زمینهاى نظرى هم از سوى این حقیر ابراز شد، آن کسانى که حسنِظن دارند و این نظر را قبول دارند، ممکن است این هم یکى از عواملى باشد که در تشخیص آنها دخالت خواهد داشت؛ لکن این به معناى این نیست که وظیفهى افراد در مورد موضعگیرىها و در مورد اظهارنظرها ساقط بشود؛ نه، هرکسى نگاه کند [و وظیفهاش را انجام بدهد]. عرض کردم معیار این است که با رعایت تقوا باشد؛ یعنى بدون گرایش به هواى نَفْس؛ اگر انتقاد میکنیم، اگر طرفدارى و جانبدارى میکنیم، اگر یک حرکت را، یک سیاست را تأیید میکنیم یا اگر رد میکنیم، واقعاً از روى احساس وظیفه و تکلیف و بدون دخالت دادن اغراض نفسانى [باشد].
✍رهبر انقلاب، دیدار با دانشجویان، ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
@Kolbe_Andishe_Farhang
شیخ طوسی در کتاب «تهذیب» و «مصباح» از امام حسن عسگری(علیهالسلام) روایت کرده: نشانههای مؤمن «پنج» چیز است: «پنجاهویک» رکعت نماز خواندن که مراد «هفده» رکعت واجب و «سیوچهار» رکعت نافله [مستحب] در هر شب و روز است و زیارت اربعین و انگشتر به دست راست کردن و پیشانی را در سجده بر خاک نهادن و بلند گفتن «بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیِمِ».
کیفیت زیارت حضرت امام حسین(علیهالسلام) در روز اربعین به دو صورت رسیده:
https://erfan.ir/m278
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 رهبر انقلاب: کارزار بین جبهه حسینی و جبهه یزیدی تمام نشدنی است
☝ فیلم کامل بیانات امروز رهبر انقلاب در جمع دانشجویان عزادار اربعین. ۱۴۰۳/۶/۴
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
جلسه 12 شهریور حسینیه معارف1 .mp3
22.93M
💬جلسه روز ۱۲شهریور
قسمت اول
✅ مروری بر جریان سازی اجتماعی
نبی مکرم اسلام (ص)و جبهه مقابل ایشان
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
جلسه 12 شهریور حسینیه معارف2 .mp3
15.15M
💬جلسه روز ۱۲شهریور
قسمت دوم
✅ مروری بر جریان سازی اجتماعی انقلاب اسلامی و جبهه اصلاح طلبی در دهه ۷۰و ۸۰
🔸مقدمه این قطعه، فایل صوتی اول در روز ۱۲شهریور است.
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
💬جلسه روز ۱۲شهریور قسمت دوم ✅ مروری بر جریان سازی اجتماعی انقلاب اسلامی و جبهه اصلاح طلبی در
💬اولین گام در وفاق ملی....
✍چرا جریان اصلاح طلبی با نسل بعدی خود وفاق ندارد؟
🔸بزرگان اصلاح طلبی در سه حوزه به نسل بعدی خود خیانت کردند:
✅اولاً معاریف "اسلام ناب" را با نقد "اسلام متحجرانه" به حاشیه راندند
وتلاش کردند «نواندیشی دینی» را در غرب گرایی متولد کنند.
استحاله مفاهیم اجتماعی ، دینی و روایت فردی و غرب گرایانه از اسلام در مأموریت اندیشه ورزی اصلاح طلبی قرار گرفت.
و اصولی همانند جمهوریت به دموکراسی تفسیر شد.(۱)
و معانی اصیلی همانند "جهاد"، "مستضعفین" و"طاغوت" از روایت دینی آنها حذف شد.
ومخاطب جوان با "نواندیشی دینی"، خود را در اسلام سکولار و استحاله شده و بی هویت یافت.
********************************
۱)برای تمیز معنایی جمهوریت با گرایش غربی آن،
واژه «مردم سالاری دینی» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دهه ۷۰ خلق شد.
**********************************
✅ثانیاً: "روایت" جهاد ،تلاش و امید در حوادث و فراز و فرودها و سختی های انقلاب اسلامی با غرب زدگی به "روایت" ناتوانی و عقب ماندگی تبدیل شد.
"ما میتوانیم" دهه ۶۰ بدلیل شیفتگی به غرب ،به ناامیدی و رکود و بی عملی مبدل گردید.
وجوان ایرانی می آموزدکه راهی بجز غربی شدن برای رشد و تعالی نخواهد داشت.
✅ثالثا:
🔸جریان سازی اجتماعی با "ترور" گروههای مرجع دینی همانند حضرت آیت الله مصباح یزدی،
تخریب پایگاههای اجتماعی دینی همانند مسجد ،پایگاههای بسیج
ونهادسازی های اجتماعی همانند سازمان ملی جوانان وفرهنگسراها،
طبیعتاً جوان اصلاح طلب را با روحانیون و مراکز دینی منقطع کرد.
و تمامی تخاطب و گفتگو و مرابطه اجتماعی خود را با مراکز معنوی و اندیشه دینی از دست داد.
🔸خیانت سیاسی سال ۸۸ تیر آخر برای بی هویت سازی طرفداران اصلاح طلب بود.
بزرگان اصلاح طلبی دروغ بزرگ خود را میدانستند اما با خیانت تام، تمامی مجاری حیات سیاسی را در ساختارهای کشور برای جوانان طرفدار خود بستند.
↙️بعد از سال ۸۸ ،جوانان اصلاح طلب سردرگم بودند.
روایت دینی غرب گرایانه، قدرت حرکت و مجاهدت نمیداد،
و از طرفی خوی غرب زدگی او را بی وطن و ناتوان کرده بود.
و او حتی برای حل مشکلات فردی خود ناتوان مانده است.
تحصیلات دانشگاهی خوب دارد اما امید و آینده برای جمهوری اسلامی و حتی ایران نمیبیند.
بله، او حتی ایران را از دست داده است.
و متأسفانه بسیاری از آنها آواره کشورهای اروپایی شدهاند.
🔸جوان اصلاح طلب،جمهوری اسلامی را حاکمیت سیاسی خائن به صندوق و ناکارآمد میداند،
او حتی له له زدن بزرگان سیاسی اصلاح طلب را برای کسب قدرت در همین حاکمیت سیاسی دیگر نمیبیند.
🔸آقای دکتر پزشکیان و رفقای پیر و خسته اصلاح طلبشان ،قدم اول وفاق را در نسل بعدی خود بردارند.
جوانانی که سالهاست آواره خود سری ها وروایت غلط این طائفه شده است،
واکنون برای ما نهجالبلاغه میخوانند.
https://eitaa.com/saeedghfary
46.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا امتداد جریان اصلاحات، منجر به بی دینی جوانان شده است؟!
#ببینید||
🔴 جریانشناسی اصلاحات، از آغاز تا افول هویتی
🎙 حجت الاسلام غفاری/
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
1️⃣ چرا اصلاحات، جوان مکتبی و پایبند به اصول اصلاحات ندارد؟!
2️⃣ غرب زدگی و غرب گرایی، دو محصول مسیر انحرافی جریان اصلاحات
#مسیر_انحرافی
🕌 حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref