جلسه چهارم.mp3
20.63M
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره)
🔸️#جلسه_چهارم
🔹️#استاد_اصغر_طاهرزاده
🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی
✅️@hoseiniehmaaref
#گزارش_تصویری
🔶️سلوک ذیل شخصیت امام خمینی(ره)
🔹️#استاد_اصغر_طاهرزاده
🔻حسینیه معارف انقلاب اسلامی
✅️@hoseiniehmaaref
هدایت شده از KHAMENEI.IR
19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🚨 انتشار نخستینبار | رهبرانقلاب: من نمیخواهم این را در تلویزیون بگویم... شما خیال میکنید وقتی که آقای خاتمی با بیست میلیون رأی پیروز شد، یک عدّهای عصبانی نبودند؟
⛔️ ابطال یعنی زدن تو دهن مردم! چهل میلیون آدم آمدند پای صندوق رأی دادند، من بگویم شما غلط کردید رأی دادید؟
📆 به مناسبت ایام سالگرد نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد و سالگرد موافقت رهبر انقلاب با رسیدگی به شکایت نامزدهای انتخاباتی ۸۸
📹 مدافع حق مردم؛ بررسی دلیل ایستادگی رهبر انقلاب در دفاع از رأی مردم
📥 نسخه با کیفیت👇
https://khl.ink/f/50512
#اطلاعیه/ جلسه پانزدهم از سلسله جلسات هفتگی مردم سالاری دینی
دوشنبه 6 تیر
بلافاصله بعد نماز عشا
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
۲۳ خرداد ۱۴۰۱.m4a
17.7M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی
#جلسه_سیزدهم از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی
👤حجة الاسلام غفاری
🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
#اطلاعیه/ جلسه شانزدهم از سلسله جلسات هفتگی مردم سالاری دینی
دوشنبه ۱۳ تیر
بلافاصله بعد نماز عشا
حسینیه معارف انقلاب اسلامی
✅️@hoseiniehmaaref
جلسه چهاردهم.m4a
19.87M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی (۲)
#جلسه_چهاردهم از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی
👤حجة الاسلام غفاری
🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
جلسه پانزدهم.mp3
19.95M
🔰نقش گروه های مرجع در مردمسالاری دینی (3)
#جلسه_پانزدهم از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی
👤حجة الاسلام غفاری
🔻کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی
@hoseiniehmaaref
🔰خلاصه جلسه پانزدهم از سلسله جلسات معرفت دینی با موضوع مردم سالاری دینی
🔴مقدمه ۱
انسان وقتی به کاروان ابی عبدلله نگاه می کند تکثر را می بیند . حرکت کاروان امام حسین یک حرکت تمدنی بود نه جنگی .
امام حسین با خودش گنه کار را آورد ، بچه را آورد ، مادر را آورد ، نوجوان را آورد ، پیر مرد را آورد ، سیاه پوست را آورد و ...
این تکثر ، پیکره جامعه است . ما اگر این تکثر را نبینیم نمی توانیم جامعه را با خودمان همراه کنیم .
🔵مقدمه ۲
اگر من و تن ارتباط رفت و برگشتی نداشته باشد ، انسان دچار اختلال می شود . ما در من همه پتانسیل ها و قابلیت ها را داریم ، این تن است که دچار اختلال است . کسی که کور مادر زاد است ؛ من او قابلیت شناخت رنگ را دارد ولی چون تن او مشکل دارد این به عینیت نرسیده است .
(در اینجا ما نمی توانیم به من ایراد بگیریم)
✅همین است که اسلام همه قابلیت ها را دارد ، مشکل در طبیعت است .
اصل
اگر توحید در طبیعیات ظهور و بروز نداشته باشد ، ناقص است . توحید باید در بحث بانوان ، معیشت ، اقتصاد ، زیبایی شناسی ، سیاست و .... بیاید وسط .(توحید اگر سرریز اجتماعی و زندگانی نداشته باشد مورد اختلال است .)
این مسئله در زندگی فردی هم قابل تعمیم است . مثلا اگر انسانی با همسرش مشکل دارد قطعا مشکلش در توحیدش است چراکه توحید در تمام ساحت ها سرریز نداشته است .
🔷باید بین طبیعیات و توحید یک ارتباط رفت و برگشت باشد و توحید سرریز داشته باشد .
وقتی انسان به کارهایی که اسلام می کند نگاه می کند ، نگاه توحیدی و تمدنی را می فهمد . مثلا وقتی می خواهد به بشر بگوید متواضع باش می آید مکان مشخص می کند به نام مسجد ، عمل مشخص می کند و می گوید نماز بخوان و جبینت را به خاک بی انداز و اصلا به طور کلی شریعت ایجاد می کند .
مثلا ما تعاونوا علی البّر و تقوا را می فهمیدیم ولی کاری که امام خمینی انجام داد این مفهوم را وارد طبیعیات کرد و چیزی به نام بسیج را خلق کرد .
🔶برای هرچیزی ما باید واژه سازی کنیم ، نمادسازی کنیم ، شعارسازی کنیم ، هویت سازی کنیم ، نهاد سازی کنیم . این ها همه ش استادی امام خمینی بود که رابطه رفت و برگشتی را به ظهور رسانید .
امام خمینی قرآن را فرود می آورد در طبیعیات .
(کاری که انقلاب اسلامی کرد آوردن توحید به وسط میدان بود . در حالی که قبل انقلاب اینطور نبود .✅
🔸کانال حسینیه معارف انقلاب اسلامی🔸
@hoseiniehmaaref