eitaa logo
حسینیه مجازی
171 دنبال‌کننده
15.1هزار عکس
3.4هزار ویدیو
257 فایل
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ سلام خدمت همراهان همیشگی دوستانی که میخواهند از مطالب کانال در کانال های خود یا گروه های دیگر استفاده کنند لطفا با لینک ارسال بفرمایند. 😊با سپاس😊
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : هر کس آبروی مؤمنی را حفظ کند بدون تردید بهشت بر او واجب می شود. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص ۱۴۵ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه
439.mp3
165K
قرائت آیات
موضوع:تفسیر سوره فاطر-آیه ۴۳ حجت الاسلام محسن قرائتی إسْتِکْبَاراً فِى الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّىِ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ یَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلاً وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلاً ترجمه (نفرت آنان از حقّ) به خاطر استکبار در زمین و نیرنگ بدشان بود، و نیرنگ بد جز اهلش را فرا نگیرد، پس آیا آنان جز سنّت (خداوند را در مورد قلع و قمع) پیشینیان انتظار دارند؟ با آنکه براى سنّت و قانون الهى هرگز جایگزینى نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نخواهى یافت. «تبدیل» یعنى چیزى را بَدَل چیز دیگر قرار دادن، مثل تیمم بدل از غسل، ولى «تحویل» به معناى تصرف در زمان یا مکان یا شکل و قالب یک چیز است بدون آنکه چیزى را جایگزین آن کنیم. اگر پزشک، شربتى را به بیمار داد و او به جاى آنکه بخورد، شربت را دور ریخت و به پزشک گفت: آن را نوشیدم، گمان مى ‏کند که سر پزشک کلاه گذاشته و به او کلک زده است، در حالى که بیمار خودش را فریب داده است، نه پزشک را. «لایحیق المکر السّیى‏ء الاّ باهله» پیام ها ۱- سرچشمه‏ فرار و نفرت از راه انبیا یا استکبار است یا حیله. (شاید استکبار از سوى کفّار و حیله از سوى منافقان باشد و شاید استکبار بستر حیله ‏گرى خود مستکبر باشد). «استکباراً... و مکر السیّى‏ء» ۲- نتیجه حیله به خود انسان برمى‏ گردد (عقوبت و کیفر تکبّر و حیله به دیگرى منتقل نمى‏ شود.) «لا یحیق المکر السّیّى‏ء الاّ باهله» بَد مکن که بد اُفتى‏ چَه مَکَن که خود اُفتى‏ ۳- خداوند در جامعه قانون‏ها و سنّت‏هاى ثابتى را مقرّر کرده است که در تمام اقوام و ملّت‏ها جریان دارد، نظیر سنّت آزمایش، سنّت امداد مؤمنان و سنّت کیفر حیله‏ گران و مستکبران. آرى، خوشبختى و بدبختى و عزّت یا سقوط جامعه، در گرو پیروى از سنّت‏هاى الهى یا ترک آنهاست. «فلن تجد لسنّة اللّه تبدیلاً... تحویلاً» ۴- تاریخ داراى نظام و قانون ثابت است. (با نگاه به گوشه‏ اى از تاریخ مى‏ توان قانونِ گوشه‏ دیگر تاریخ را به دست آورد.) «فلن تجد لسنّة اللّه تبدیلاً» 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
موضوع : تفسیر سوره فاطر - آیه ۴۵ حجت الاسلام محسن قرائتی وَلَوْ یُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا کَسَبُواْ مَا تَرَکَ عَلَى‏ ظَهْرِهَا مِن دَآبَّةٍ وَ لَکِن یُؤَخِّرُهُمْ إِلَى‏ أَجَلٍ مُّسَمّىً فَإِذَا جَآءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِعِبَادِهِ بَصِیرَاً ترجمه و اگر خداوند مردم را به سزاى آن چه انجام داده ‏اند مؤاخذه نماید، هیچ جنبنده ‏اى روى زمین باقى نمى‏ ماند، ولى (سنّت خداوند بر آن است که) مردم را تا مدّتى معین مهلت دهد (تا خود را اصلاح نمایند)، پس همین که مدّتشان به سر آمد (آنان را مؤاخذه مى‏ کند.) و همانا خداوند به (احوال) بندگان خود بیناست (و هر کس را به مقتضاى کردارش جزا مى‏ دهد). امام سجّاد (ع) در مناجات خود مى ‏گوید: «کان جزائى فى اول ما عصیتک النار» خداوندا جزاى من در اولین گناهى که کردم آتش بود و هر چه زنده مانده ‏ام لطف و مهلت تو نسبت به من است که شاید من توبه کنم. پیام ها ۱- گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن که هست گیرند. «و لو یؤاخذ اللّه الناس... ماترک... من دابّة» ۲- گناهى کیفر دارد که با علم و عمد انجام گیرد. «یؤاخذ... بما کسبوا» ۳- فلسفه تأخیر کیفر مردم از دنیا به قیامت، بقاى نسل بشر و تداوم حیات در کره زمین است. مردم اگر با گناه هلاک شوند بشرى باقى نخواهد ماند و نسل منقرض خواهد شد «ما ترک على ظهرها من دابّة» ۴- خداوند، صبور و اهل عفو و مغفرت و مهلت دادن است و مردم را فورى در دنیا به جرم عملکرد بد آنان مجازات نمى‏ کند. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۵ - مرگ و میرها و فرصت‏ها و مهلت‏ها، با اراده‏ الهى و داراى نظم و حساب و کتاب است. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۶- مدّت عمر انسان، از پیش تعیین شده است. «اجلٍ مُسمّى» ۷- مهلت خداوند به بندگان گنه‏کار و تأخیر مجازات آنان تا قیامت از سنّت‏ها و برنامه ‏هاى الهى است. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۸ - مهلت دادن خداوند به گنه‏کاران کارى عالمانه است. «بعباده بصیراً» (ده‏ها میلیون نفر سال‏ها بعد از گناه توفیق توبه پیدا کرده ‏اند و خلافکارى خود را اصلاح نموده‏اند که اگر خداوند کیفر آنان را فورى مى‏ داد همه دوزخى مى‏ شدند.) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا