eitaa logo
حسینیه مجازی
171 دنبال‌کننده
14.9هزار عکس
3.3هزار ویدیو
257 فایل
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ سلام خدمت همراهان همیشگی دوستانی که میخواهند از مطالب کانال در کانال های خود یا گروه های دیگر استفاده کنند لطفا با لینک ارسال بفرمایند. 😊با سپاس😊
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗓 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم: لبخندهای زن وشوهر به روی هم، به هنگام برخورد با یکدیگر و یا هنگام خداحافظی صدقه است و به اندازه انفاق فی سبیل الله ارزش دارد. کافی ،ج ۵،ص ۵۶۹ 🍃🍃🍃_ _ _🍃🍃🍃 ✨✨✨✨✨✨✨✨ 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از حسینیه مجازی مسجد جامع رزکان نو
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه 🆔http://rita.com/hoseiniemajazi
438.mp3
151.2K
قرائت آیات
موضوع :تفسیر آیه ۳۲ سوره فاطر حجت‌الاسلام محسن قرائتی ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتَابَ الَّذِینَ اصْطَفَیْنَا مِنْ عِبَادِنَا فَمِنْهُمْ ظَالِمٌ لِّنَفْسِهِ وَمِنْهُم مُّقْتَصِدٌ وَمِنْهُمْ سَابِقٌ بِالْخَیْرَاتِ بِإِذْنِ اللَّهِ ذَلِکَ هُوَ الْفَضْلُ الْکَبِیرُ ترجمه آنگاه این کتاب (قرآن) را به گروهى از بندگانمان که (آنان را) برگزیدیم به میراث دادیم، پس برخى از بندگان ما (در عمل به کتاب) بر خود ستمکارند و بعضى میانه‏ رو و برخى با اذن الهى نسبت به کارهاى خیر سبقت گیرند، که این همان فضل بزرگ الهى است. در مورد این آیه‏ شریفه، آن چه را از میان اقوال متعدّد انتخاب کردم و با روایات نیز سازگار است، این است که خداوند مى‏ فرماید: قرآن را به برگزیدگان از بندگانم پس از پیامبر، که همان امامان معصوم‏ از ذرّیه‏ حضرت فاطمه باشند به میراث دادیم و دلیل آن که علوم قرآن را به برگزیدگان دادیم این است که بعضى از بندگان، ظالم و برخى میانه ‏رو و بعضى که به گفته‏ روایات، اهل بیت پیامبرند در همه‏ کارهاى خیر سبقت مى ‏گیرند و تنها این گروه سوّم برگزیده‏ اند، نه همه. در روایات متعدّد مى‏ خوانیم که ائمّه معصومین‏ فرموده ‏اند: «بندگان برگزیده‏ خدا که وارث کتابند، ما اهل بیت هستیم». پیام ها ۱- قرآن، به تنهایى کافى نیست، حامى و مجرى لازم دارد. «اورثنا الکتاب» ۲- کسى حقّ انتخاب و اعطاى مسئولیّت‏هاى دینى را دارد که به حال بندگانش آگاهى عمیق داشته باشد. «انّ اللّه بعباده لخبیر بصیر - ثمّ اورثنا الکتاب الّذین اصطفینا» ۳- دلیل محروم شدن از انوار قرآن، خود ما هستیم. «منهم ظالم - و منهم مقتصد» ۴- شرط دریافت میراث قرآن، سبقت در همه‏ى کارهاى خیر است نه انجام بعضى. «بالخیرات» ۵ - انتخاب خداوند، حکیمانه است. کسانى وارث علوم قرآنند که در خیرات سبقت گیرند. «سابق بالخیرات» ۶- ظلم، از سوى خود انسان است، «ظالم لنفسه» ولى توفیق سبقت در خوبى‏ها، به اذن خداست. «سابق بالخیرات باذن اللّه » ۷- میراث‏بردن از قرآن، فضل بزرگ الهى است. «ذلک هوالفضل الکبیر» 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 به وقت نهج البلاغه 🔹 🌱 روش استفاده از دنیا 🌱 ای جمعیت انسان ها پروا کنید! حال که تندرستید نه بیمار، و در حال گشایش هستید نه تنگ دست. در آزادی خویش پیش از آن که درهای امید بسته شود بکوشید، در دل شب ها با شب زنده داری، و پرهیز از شکم بارگی به اطاعت برخیزید، با اموال خود انفاق کنید، از جسم خود بگیرید و بر جان خود بیفزایید، و در بخشش بخل نورزید که خدای سبحان فرمود: "اگر خدا را یاری کنید، شما را پیروز می گرداند و قدم های شما را استوار می دارد." و فرمود :" کیست که به خدا قرض نیکو دهد؟ تا خداوند چند برابر عطا فرماید و برای او پاداش بی عیب و نقص قراردهد؟ "........ پس به اعمال نیکو مبادرت کنید، تا با همسایگان خدا در سرای او باشید که هم نشینان آنها پیامبران، و زیارت کنندگانشان فرشتگانند و چنان گرامی داشته می شوند که صدای آهسته آتش را نشنوند و بر بدن هایشان هیچ گونه رنج و ناراحتی نرسد. 📚 نهج البلاغه ؛ بخشی از خطبه 183 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم : هر کس آبروی مؤمنی را حفظ کند بدون تردید بهشت بر او واجب می شود. ثواب الاعمال و عقاب الاعمال ص ۱۴۵ 🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⏪برنامه ی روزنامه ی ✅ کریم 👈 روزی یک صفحه
439.mp3
165K
قرائت آیات
موضوع:تفسیر سوره فاطر-آیه ۴۳ حجت الاسلام محسن قرائتی إسْتِکْبَاراً فِى الْأَرْضِ وَمَکْرَ السَّیِّىِ وَلَا یَحِیقُ الْمَکْرُ السَّیِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ یَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِینَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلاً وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلاً ترجمه (نفرت آنان از حقّ) به خاطر استکبار در زمین و نیرنگ بدشان بود، و نیرنگ بد جز اهلش را فرا نگیرد، پس آیا آنان جز سنّت (خداوند را در مورد قلع و قمع) پیشینیان انتظار دارند؟ با آنکه براى سنّت و قانون الهى هرگز جایگزینى نخواهى یافت، و هرگز براى سنّت الهى تغییرى نخواهى یافت. «تبدیل» یعنى چیزى را بَدَل چیز دیگر قرار دادن، مثل تیمم بدل از غسل، ولى «تحویل» به معناى تصرف در زمان یا مکان یا شکل و قالب یک چیز است بدون آنکه چیزى را جایگزین آن کنیم. اگر پزشک، شربتى را به بیمار داد و او به جاى آنکه بخورد، شربت را دور ریخت و به پزشک گفت: آن را نوشیدم، گمان مى ‏کند که سر پزشک کلاه گذاشته و به او کلک زده است، در حالى که بیمار خودش را فریب داده است، نه پزشک را. «لایحیق المکر السّیى‏ء الاّ باهله» پیام ها ۱- سرچشمه‏ فرار و نفرت از راه انبیا یا استکبار است یا حیله. (شاید استکبار از سوى کفّار و حیله از سوى منافقان باشد و شاید استکبار بستر حیله ‏گرى خود مستکبر باشد). «استکباراً... و مکر السیّى‏ء» ۲- نتیجه حیله به خود انسان برمى‏ گردد (عقوبت و کیفر تکبّر و حیله به دیگرى منتقل نمى‏ شود.) «لا یحیق المکر السّیّى‏ء الاّ باهله» بَد مکن که بد اُفتى‏ چَه مَکَن که خود اُفتى‏ ۳- خداوند در جامعه قانون‏ها و سنّت‏هاى ثابتى را مقرّر کرده است که در تمام اقوام و ملّت‏ها جریان دارد، نظیر سنّت آزمایش، سنّت امداد مؤمنان و سنّت کیفر حیله‏ گران و مستکبران. آرى، خوشبختى و بدبختى و عزّت یا سقوط جامعه، در گرو پیروى از سنّت‏هاى الهى یا ترک آنهاست. «فلن تجد لسنّة اللّه تبدیلاً... تحویلاً» ۴- تاریخ داراى نظام و قانون ثابت است. (با نگاه به گوشه‏ اى از تاریخ مى‏ توان قانونِ گوشه‏ دیگر تاریخ را به دست آورد.) «فلن تجد لسنّة اللّه تبدیلاً» 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi
موضوع : تفسیر سوره فاطر - آیه ۴۵ حجت الاسلام محسن قرائتی وَلَوْ یُؤَاخِذُ اللَّهُ النَّاسَ بِمَا کَسَبُواْ مَا تَرَکَ عَلَى‏ ظَهْرِهَا مِن دَآبَّةٍ وَ لَکِن یُؤَخِّرُهُمْ إِلَى‏ أَجَلٍ مُّسَمّىً فَإِذَا جَآءَ أَجَلُهُمْ فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِعِبَادِهِ بَصِیرَاً ترجمه و اگر خداوند مردم را به سزاى آن چه انجام داده ‏اند مؤاخذه نماید، هیچ جنبنده ‏اى روى زمین باقى نمى‏ ماند، ولى (سنّت خداوند بر آن است که) مردم را تا مدّتى معین مهلت دهد (تا خود را اصلاح نمایند)، پس همین که مدّتشان به سر آمد (آنان را مؤاخذه مى‏ کند.) و همانا خداوند به (احوال) بندگان خود بیناست (و هر کس را به مقتضاى کردارش جزا مى‏ دهد). امام سجّاد (ع) در مناجات خود مى ‏گوید: «کان جزائى فى اول ما عصیتک النار» خداوندا جزاى من در اولین گناهى که کردم آتش بود و هر چه زنده مانده ‏ام لطف و مهلت تو نسبت به من است که شاید من توبه کنم. پیام ها ۱- گر حکم شود که مست گیرند در شهر هر آن که هست گیرند. «و لو یؤاخذ اللّه الناس... ماترک... من دابّة» ۲- گناهى کیفر دارد که با علم و عمد انجام گیرد. «یؤاخذ... بما کسبوا» ۳- فلسفه تأخیر کیفر مردم از دنیا به قیامت، بقاى نسل بشر و تداوم حیات در کره زمین است. مردم اگر با گناه هلاک شوند بشرى باقى نخواهد ماند و نسل منقرض خواهد شد «ما ترک على ظهرها من دابّة» ۴- خداوند، صبور و اهل عفو و مغفرت و مهلت دادن است و مردم را فورى در دنیا به جرم عملکرد بد آنان مجازات نمى‏ کند. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۵ - مرگ و میرها و فرصت‏ها و مهلت‏ها، با اراده‏ الهى و داراى نظم و حساب و کتاب است. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۶- مدّت عمر انسان، از پیش تعیین شده است. «اجلٍ مُسمّى» ۷- مهلت خداوند به بندگان گنه‏کار و تأخیر مجازات آنان تا قیامت از سنّت‏ها و برنامه ‏هاى الهى است. «یؤخّرهم الى أجل مسمّىً» ۸ - مهلت دادن خداوند به گنه‏کاران کارى عالمانه است. «بعباده بصیراً» (ده‏ها میلیون نفر سال‏ها بعد از گناه توفیق توبه پیدا کرده ‏اند و خلافکارى خود را اصلاح نموده‏اند که اگر خداوند کیفر آنان را فورى مى‏ داد همه دوزخى مى‏ شدند.) 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 http://eitta.com/hoseiniemajazi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - ناجوانمردان از اینجا صحن را برداشتند - صابر خراسانی.mp3
3.08M
🔳 🌴ناجوانمردان از اینجا صحن را برداشتند 🌴کاش می گفتند گنبد را چرا برداشتند 🎤 👌بسیار دلنشین 🆔http://eitta.com/hoseiniemajazi ‌‌