🗞 ماجرای شعر شهریار و خواب مرحوم آیتالله مرعشی نجفی
مرحوم آیتالله مرعشی نجفی، درباره داستان سروده شدن شعر علی ای همای رحمت چنین تعریف کرده است:
🔻شبی توسلی پیدا کردم تا یکی از اولیا خدا را در خواب ببینم. آن شب در عالم خواب دیدم در زاویه مسجد کوفه نشستهام و امیر مؤمنان علی علیهالسلام با جمعی در آنجا حضور دارند. حضرت فرمودند: شاعران اهلبیت را بیاورید. چند تن از شعراء عرب را آوردند، فرمودند: شعرای فارسیزبان را نیز بیاورید. آنگاه محتشم و چند تن از شعراء فارسیزبان آمدند. فرمودند: شهریار را بیاورید... شهریار آمد. حضرت خطاب به شهریار فرمودند: شعرت را بخوان! و شهریار خواند.
🔺آیتالله مرعشی در ادامه فرموند: وقتی شعر شهریار تمام شد، از خواب بیدار شدم. چون من شهریار را ندیده بودم، فردای آن روز پرسیدم که شهریار شاعر کیست؟ گفتند: شاعری است که در تبریز زندگی میکند. گفتم: از جانب من او را دعوت کنید که در قم به نزد من بیاید. چند روز بعد شهریار آمد، دیدم دقیقاً همان کسی است که من او را در خواب در حضور حضرت امیر علیهالسلام دیدهام.
🔸از او پرسیدم: این شعر «علی ای همای رحمت» را کی ساختهای؟ شهریار با حالت تعجب از من سوال کرد که شما از کجا خبر دارید که من این شعر را ساختهام؟! چون من نه این شعر را به کسی دادهام و نه درباره آن با کسی صحبت کردهام.
🔹آیتالله مرعشی در پاسخ شهریار فرمود: چند شب قبل من خواب دیدم که در مسجد کوفه هستم و حضرت امیرالمؤمنین علیهالسلام تشریف دارند. حضرت، شاعران اهلبیت علیهمالسلام را احضار فرمودند. ابتدا شاعران عرب آمدند. سپس فرمودند: شاعران فارسی زبان را بگویید بیایند. آنها نیز آمدند. بعد فرمودند: شهریار ما کجاست؟ شهریار را بیاورید! و شما هم آمدید. آنگاه حضرت فرمودند: شهریار شعرت را بخوان! و شما شعری را که مطلع آن را بیاد دارم، خواندید.
شهریار فوقالعاده منقلب میشود و میگوید: من فلان شب این شعر را ساختهام و همانطور که قبلاً عرض کردم، تا کنون کسی را در جریان سرودن این شعر قرار ندادهام!
آیتالله مرعشی نجفی فرمود: وقتی شهریار، تاریخ و ساعت سرودن شعر را گفت، معلوم شد مقارن ساعتی که شهریار آخرین مصرع شعر خود را تمام کرده بود، من آن خواب را دیده بودم.
📅 27 شهریور روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت سید محمدحسین طباطبایی تبریزی (شهریار)
✍ یوسف زارعپور
🆔 @howzavian_fars
ابزارهای کافی برای نویسندهشدن
گزارشی از هشتمین جلسه رواق اهل قلم
استاد حجت الاسلام محمدرضا آتشین صدف
https://rahamedia.net/?p=5025
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
میگم این موشک فوق صوت رزمندگان یمن که در ۱۱:۳۰ دقیقه به تل آویو رسید خواهر کوچیکه موشک های هایپرسونیک خودمونه که فقط ۷ دقیقه میخواد تا به تل آویو برسه.
👏 یمنی ها با مرامن؛ این فقط یه دست گرمی بود تا خیلی ها حساب کار دستشون بیاد. فعلا.
✍️جلال و بی بی خانم
✒️✒️✒️ارسال یادداشتها و نظرات 👇
🗂 @Admin_nevis
لینک عضویت👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2436235532C22aa1c547d
#نویسندگان_حوزوی_یزد
@howzavian_yazd
﷽
هفتۀ وحدت؛ کدام وحدت؟!
🔻در هفته وحدت هستیم، با شعارهای شیک، نمایشی و باب دندان. اما واقعیت این است که علیرغم همه تلاشها همچنان هزینۀ (جانی و مالی)، وقت، نیرو و امکاناتی که در کشورهای اسلامی، صرف مجادلات و تقابل مذهبی میشود، حیرتانگیز و سر به آسمانها میزند.
🔻تصور کنید اگر همین سرمایهها صرف اخلاق یا آشنایی مردم با زیست مدنی یا حقوقشان میشد، بسیاری از مشکلات جهان اسلام بهآسانی حل میشد.
🔻روزانه میلیونها مراسم مذهبی در جهان و هزاران سخنرانی و مقاله و دهها شبکۀ ماهوارهای و سایت و صفحه و ... صبح تا شب مشغول اثبات حقانیت آن و کفر این هستند. اگر همین مقدار کوشش و هزینه، مثلا صرف آموزش خواندن و نوشتن یا بهداشت یا هنر یا حقوق شهروندی میشد، چه اتفاقی که در این ممالک رخ نمیداد؟
🔻اگر قرآن، کتاب مقدس مسلمانان، دستور داده بود که مسلمانان همدیگر را تکفیر و خون هم را بریزند و به یکدیگر رحم نکنند، آنان بیش از این تیغ بر روی هم نمیکشیدند که در این سالها کشیدهاند. گویی قرآن اصلاً نگفته است «انما المؤمنون اِخوة»!
🔻بله، آنچه ما را بیچاره کرده است اختلافات نیست، حساسیت بیمارگونه و هیستریک و سادیستیک (Sadism) به این اختلافها و تفاوتها است. اگر این جملۀ «اختلاف اُمتی رحمة» (اختلاف در امت من رحمت است) واقعا از پیامبر(ص) باشد، کمتر از معجزۀ شقالقمر نیست.
🔻تفاوتها همیشه بوده و از میان نمیروند؛ اختلافها -آن هم عقیدتی- هرگز به خط پایان نمیرسند و همسانسازی ابداً ممکن نیست. اما آنچه مهم است استقلال زیست اجتماعی و عملی مسلمانان از اختلافها و تفاوتهای نظری و توجه به منافع مشترکشان است.
🔻نگونبختانه و شور وضعانه اما چیزی که عیان است این که این دور باطل [تقابل] بین امت اسلامی، همچنان تا نفخ صور و الی یومالقیامه ادامه داشته، هزینه خواهد ساخت و رنج بر رنج افزوده، جانها را ناامن و اشکها را جاریتر و آرزوها را بر باد خواهد داد. و این نامی جز نابخردی و بلاهت مزمن ندارد!
#هفته_وحدت
✍️ علی خسروی
@bahr_dar_koze
#نویسندگان_حوزوی_همدان
@howzavian_hamedan
💢از نهج البلاغه به پزشکیان!
🔻به مناسبت نکات مطرح شده درباره "فتنه" در اولین نشست خبری ایشان
کلیدواژه ی پرتکراری که از مسئولیت های میانی کابینه تا نام دولت فعلی را فراگرفته،واژه ی"وفاق" ست و مطلوب شان هم جذب حداکثری افراد برای افزایش سرمایه اجتماعی و وحدت در جامعه است!
از سوی دیگر در نشست خبری اخیر، صحبت های رئیس جمهور درباره فتنه و مسائل پیرامونی ان را شنیدیم که تأمل برانگیز بود!
به نظر می اید اصلی ترین نکته چالشی در طرح وفاق اقای پزشکیان همین "چگونه بودن موضع شان در برابر فتنه و منتسبین به فتنه" است
🔍بدون پرداختن به رفرنس های بیانات رهبر،صحیفه نور و تحلیل اتفاقات ۴۶ ساله اخیر،به نظر می اید بازخوانیِ چند نکته برای ما و ایشان از نهج البلاغه ی مورد علاقه شان،ضروری و مفید باشد!:
1️⃣ فتنه از آن مسائلی ست که فارق بین حق و باطل در ان وجود دارد و به این خاطر فتنه نامیده شده که محل آزمایش و تشخیص حق ست، نه محل مباحثه دو طیف فکری که صرفا اختلاف نظر و سلیقه دارند! چرا که اساسا فتنه از روی مخالفت با حق و بدعت و هواخواهی پدید می اید! «إِنَّمَا بَدْءُ وُقُوعِ الْفِتَنِ أَهْوَاءٌ تُتَّبَعُ وَ أَحْكَامٌ تُبْتَدَعُ، يُخَالَفُ فِيهَا كِتَابُ اللَّهِ وَ يَتَوَلَّى عَلَيْهَا رِجَالٌ رِجَالًا عَلَى غَيْرِ دِينِ اللَّهِ»خطبه۵۰
2️⃣ سخن از فتنه که به میان می اید قرار نیست طرف باطل به بطلان خود اقرار نماید بلکه حق و باطل را ممزوج می کند،رویارویی با نظام اسلامی را تقلیل دادن به خود حق پنداری فتنه گران در اعتراض نسبت به تقلب۸۸یا تنگدستی ناشی از گرانی بنزین۹۸ و یا حفظ کرامت زنان۱۴۰۱، مساله ای نیست که توجیه کننده رفتار و رویکرد فتنه گران باشد! در نظر نگرفتن وجود حق و باطل در فتنه بی معناست و یک طرف این منازعه،شیطان ست!! «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْث وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ»خطبه ۵۰
3️⃣ مرزبندی با فتنه و فتنه گر از خطوط قرمزی ست که جای تعارف و ترس ندارد، رهبری بر ان تاکید مکرر کرده اند و ان وقتی که خاتمی نیز بحث آشتی ملی را مطرح کرد با موضع گیری و تبیین رهبری در این باره مشخص گردید مرزبندی با فتنه،دستخوش مسامحه و سیاست بازی نمی شود. «فإنّي فَقَأْتُ عَينَ الفِتنَةِ ،ولَم يَكُن لِيَجْتَرِئَ علَيها أحَدٌ غَيري بَعدَ أنْ ماجَ غَيْهَبُها واشْتَدَّ كَلَبُها»خطبه۹۳....«أَيُّهَا النَّاسُ شُقُّوا أَمْوَاجَ الْفِتَنِ بِسُفُنِ النَّجَاةِ وَ عَرِّجُوا عَنْ طَرِيقِ الْمُنَافَرَةِ»خطبه۵
4️⃣ تفاوت آشکاری وجود دارد میان عوامل متعمدی که آگاهانه در فتنه فعالیت داشته اند با عوامل فریب خورده ای که بعدا اعلام پشیمانی کرده و در صدد جبران برآمده اند؛یکی پنداشتن هر کدام از این دو دسته با دیگری مستلزم افراط یا تفریط ست «أَنَا أَطْمَعُ أَنْ تَلْحَقَ بِي طَائِفَةٌ فَتَهْتَدِيَ بِي وَ تَعْشُوَ إِلَى ضَوْئِي، وَ ذَلِكَ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أَقْتُلَهَا عَلَى ضَلَالِهَا وَ إِنْ كَانَتْ تَبُوءُ بِآثَامِهَا»خطبه۵۵
5️⃣ بخش مهمی از مرزبندی با فتنه،استفاده نکردن از عوامل متعمدی ست که از راه خود اعلام انزجار نکرده و همچنان با طعن و تخریب نسبت به شخصیت ها و مفاهیم ارزشی،راه خود را ادامه می دهند؛وفاق با چنین گروهی،کاملا بی مورد ست! «و لكنَّني آسى أنْ يَليَ أمرَ هذهِ الاُمّةِ سُفَهاؤها و فُجّارُها»نامه۶۲...«وَ مَنْ شَرِکَهُم فِی الآثامِ، فَلَا یَکُونَنَّ لَکَ بِطَانَةً، فإنَّهُمْ أَعْوانُ الْأَثَمَةِ وَ إخوَانُ الظَّلَمَةِ»خطبه۴۰
6️⃣ هدف از وفاق اگر رسیدن به ظرفیت حداکثری برای وحدت و به کارگیری نیروهای جامعه باشد با افراط در دایره ی مصادیق آن و به کارگیری بدنام ها، عملا به دفع یکدیگر و هدر رفت سرمایه ها می رسیم که خود نقض غرض وفاق ست!
«...فَيتّخِذوا مالَ اللّه دُوَلاً و عِبادَهُ خَوَلاً و الصّالِحينَ حَرْبا و الفاسِقينَ حِزْبا»نامه۶۲
💢در پایان فارغ از تیپ شخصیتی جناب پزشکیان و بی پیرایه بودن گفتار و زبان بدن ایشان و بلکه زیادی غیر رسمی بودن در مقام ریاست جمهوری! شخصا معتقد به حُسن نیت ایشان هستم و برای دلسوزیشان احترام قائلم اما به نظر می اید در "وفاقِ" مد نظرشان،نابخردی و آسیب های جدی وجود دارد و ثمرات مطلوب شان را در پیش نخواهد داشت که به بیان امیرالمؤمنین(ع):نابخردی در امور،خود موجب از بین رفتنِ "وفاق" ست! «إِيَّاكَ وَ اَلسَّفَهَ فَإِنَّهُ يُوحِشُ اَلْوِفَاقَ»مستدرک الوسائل،ج۱۲،ص۷۹
✍🏻احمدرضا محسنات
#نویسندگان_حوزوی_خوزستان
@howzavian_khuzestan
مدرسه اندیشهورز رحا برگزار میکند؛
✍️رواق اهل قلم(۹)✍️
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی
🖊تجربههای استاد مهدیکردفیروزجایی
مدرس نویسندگی و رماننویس
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضابابایی،
فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۳۱ شهریور
⏰ ساعت: ۲۱ الی ۲۲
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحا مدیا)
🆔 @rahamedia
............................................
#پویش_نوشتن #تبلیغ_مکتوب #جهاد_روایت
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
.
تضمین امنیت با مالکیت ابزار
✍ نسا خلیلی
▫️تجربهٔ چهل و خردهای سال جمهوری اسلامی،مواجههٔ صنعت و ابزار غرب با دیگران را شفاف نشان میدهد:
- آنها تا جایی که بتوانند، انتقال تکنولوژی و حتی استفاده از ابزار را محدود میکنند. گاهی با قوانین بینالمللی دسترسی به آن را غیرقابل امکان میکند.
- اگر در مواردی کنترلش از دستشان خارج شود؛ با بدافزار و خرابکاری کار خود را پیش میبرند. نمونههای استفاده از هر دو رویکرد را طی سالهای گذشته دیدیم:
▪️زمانی با فلش آلوده از طریق ویروس استاکسنت سعی میکنند سانتریفیوژهای نیروگاه را خراب کنند که با هوشیاری و ذکاوت شهید احمدیروشن از خسارت سنگین به نیروگاه هستهای جلوگیری میشود.
▪️ اخیراً، با فروش قطعه معیوب، سعی در تخریب شبکه عصبی موشک را داشتند تا موشکها خودبهخود منهدم شوند و باز هم با هوشیاری، عوامل اولیه شناسایی میشوند. دشمن حتی به ده درصدِ خودکفانشده از زیرساخت موشکی کشور طمع میکند.
▪️اما، در اقدامات اخیر، او به هر نرمافزار و سختافزاری طمع کرده است؛ واتسآپِ شهید هنیه، آیپدِ هلیکوپتر شهدای خدمت، دوربینهای تلفن همراه و پیجرهای موتورولا در لبنان.
▫️به فرموده رهبر انقلاب خصوصیاتی برای استفاده از ابزار باید درنظر گرفت، از جمله آنکه «ابزار بایستی پیشرفته باشد؛ بایستی ناوابسته باشد؛ ابزار مال خود شما باید باشد؛ خود شما بایستی ابزار را به وجود آورده باشید، تولید کرده باشید، ابداع کرده باشید؛ به معنای حقیقی کلمه مالک ابزار باید باشید.» (بیانات در مراسم دانشآموختگی دانشجویان دانشگاه امامحسین(علیهالسلام)، ۱۳۹۸/۰۷/۲۱). اگر در زیرساخت، قوی ظاهر نشویم؛ باز هم با ماجراجویی صهیونیستها هزینه خواهیم داد.
«یک بار جستی ملخک، دوبار جستی ملخک
آخر کف دستی ملخک»
#جهاد_تبیین
#جهاد_روایت
#مجله_افکار_بانوان_حوزوی
@AFKAREHOWZAVI
💠 از تعطیلی درسآمیز یک درس تا حواشی بیمزهی ضدانقلاب
👓 توضیح آقای صلحمیرزایی عضو خبرگان تهران: چرا آیتالله مجتبی خامنهای کلاس درس خارج را تعطیل کرد؟
🔸حجتالاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی از اساتید حوزه و عضو مجلس خبرگان در یادداشتی با عنوان «استادی اخلاقی و متًقی» برای خبرگزاری تسنیم نوشت:
🔹۱) بارها استاد مجتهدی تهرانی(ره) از ورع و احتیاط شدید آیت الله سیّد مجتبی خامنهای تمجید میکرد. بعدها از کارکنان دفتر قم حضرت آقا نیز این توصیفات را شنیدم. و در جلساتی که خدمت حاج آقا مجتبی رسیدم نیز این ورع را یافتم.
🔹۲) در حوزههای علمیه، کرامتهای رفتاری را دیده یا شنیدهایم که وقتی برای دیگران تعریف میکنیم یا باور نمیکنند یا تعجّب میکنند. یکی از اساتید بنده دو هفته اول را به حوزه نمیآمد تا درسهای دیگر اساتید تشکیل شود. چون دیده بود که سالهای قبل، با تشکیل کلاس ایشان، جذابیت درسشان آنقدر بالا بود که دروس دیگر اساتید را تعطیل میکرد.
🔹۳) اخیراً خبری منتشر شد که ۱۶۰۰ نفر از طلاب مقطع خارج حوزههای علمیه قم و مشهد و دیگر استانها برای شرکت مجازی در درس آیت الله سید مجتبی خامنهای ثبت نام کردهاند اما ایشان در اولین روز درس، تعطیلی موقت این درس را اعلام کردهاند.
🔹۴) تعطیلی درس آیت الله سیّد مجتبی خامنهای، بسیار مورد توجّه و گفتگو و تحلیل قرار گرفت. امّا آنچه علّت حقیقی تصمیم ایشان میتواند باشد اقتدای ایشان به سیرهی علمای سلف است. علمای اخلاقی گاهی که درس خود را پررونق میدیدند برای تربیت نفس خود آن درس را تعطیل میکردند مگر اینکه حجّتی مییافتند تا با آن احتیاط اخلاقی خود، مخالفت کنند.
🔹۵) باخبر شدم برخی از علمای بزرگ و شاگردانشان از ایشان خواستهاند درس را برقرار نمایند و امیدوارم این درس پراستفاده تشکیل گردد. آنچه باعث خنده است تحلیلهای پوچ و مادّی ضدّانقلاب و منافقان است که با نگاه دنیوی خود به تحلیل این پدیدهها میپردازند.
@Dailynotes20
♻️@howzavian_tehran
استعدادی که نداشتم
✍ ملیحه براتی
دیشب از میان جملههای آقای فیروزجایی وقتی رسیدیم به مبحث استعداد، شاخکهایم تیز شد. من قبل از این یک سال و نیمی که دستی در نوشتن پیدا کردم هیچ علاقهای به آن نداشتم. استعداد هم، هر چه برمیگردم به دوران دانشآموزی که ببینم شاهکاری قابل ارائه داشته ام، میبینم نسخه قابل ارائهای نداشتم که هیچ، اما خداییش شاهکار چرا. شاهکارهایی که نویسندگانش کسان دیگری بودند و من تنها بخاطر ارائه دادن درجه یکی که مو لای درزش نمیرفت توانستم نمرات خوبی از درس انشا بگیرم. نمراتی که گاهی هزینه بابتش پرداخت میکردم، مثل دادن بخشی از پول توجیبیام به خواهرها و برادرها.
بگذریم،زمانیکه قدم گذاشتم در مسیر هنری و نقاشی استعداد که نداشتم، خیلی هم بیصبر بودم. یعنی همانطور که دوستان گوشهای از یک درخت را سایه میزدند من سه درخت کنار درخت اولی میکاشتم. گاهی قلممو دست میگرفتم و توی طرحهای دیگران هم که فکر میکردم دارد زیادی طول میکشد دست میبردم. تلاش و پشتکار فراوان هم اگر از خانواده ما بپرسید با لبخند یک طرفه و نگاهشان به محضرتان میرسانند که با آن میانهای نداشتم.
در مجموع اکثرا دنبال لقمه حاضر و آماده بودم. شدیداً به این اصل معتقد بودم، وقتی دیگرانی هستند که کار را بهتر از تو انجام میدهند چرا باید تو زحمت بکشی.
وقتی شروع کردم توی فضای مجازی به نوشتن. از طومار نویسیها و مبهم نوشتن متنهایم که نیاز به توضیح و تفسیر داشت نقد شدم.
هیچوقت کتابها را عمقی نخواندم. تمام دامنه کتابخوانی من هم زندگینامه شهدا بود، کتابهای انگیزشی و موفقیت و از دنیای رمان دو تایی خوانده بودم.
قصدم از نوشتن اینها این بود که بگویم اگر قلمی دست به دست رسیده به شما و یادداشتی، کپشنی، روایتی نوشتید، بیدلیل نبوده، قطعا از بین این همه انسان شما باید اثری روی این کره خاکی گذاشته و بگذارید.
چه یک خط، چه یک رمان، یا حتی نوشتن چند جمله توی کانال شخصی.
شاید هم قرار است ما راه باز کنیم برای بقیه نویسندهها، مشوق باشیم برای عدهای، انگیزه بدهیم به آنهایی که امیدی به ماندن ندارند.
قدر اساتید نمیدانم، نمیفهمم ولی شاید معنای رسالت همین باشد.
پانوشت: دیشب نوشتمش و الان جز همان کلمه "دیشب" ابتداییاش چیز دیگری را تغییر ندادم. خواستم حس در لحظه نوشتن را همان طور دست نخورده نگه دارم.
#روایت_رواق_اهل_قلم۹
https://eitaa.com/qhadeh
چگونه با آمریکا برادر شویم!
مهمترین راهکار برای برادر شدن با شیطان بزرگ آمریکای جهان خوار این است که حتی اگر گیاهخوار هستید و رژیم لاغری گرفتید دارای شیطنت های ویژه و خاصی باشید و دست همه وسواسِ خناسِ کوچک و بزرگ وطنی را از پشت ببندید به گونه ای که کف کرده و مات و مبهوت شوند .
با خواندن چند آیه کلام الله و نهجالبلاغه مولا، خود را یک معتقد بیشیلهپیله خاکی، نشان دهید و اصرار بورزید که برنامهای ندارید و برنامه شونصدم توسعه مملکت را بس بوده و چیزی از اقتصاد و سیاست و...سرتان نمی شود و کار را به کارشناسان می سپارید.
وقتی جلوی دوربین قرار گرفتید با منش لاتی و چاله میدانی بگویید از دیپلماسی و پروتکلهای مرسوم و دست و پا گیر بیزارید و همزمان ترانه "بابا تو دیگه کی هستی دست شیطون بستی" را زمزمه کنید!
با شعار گنده و دهان پر کنِ منتقد افکنِ وفاق ملی! و در یک اقدام گازانبری همه اساتید اخراجی را به دانشگاه فراخوانده و افراد فتنهگر و مساله دار را به مسؤلیّت های خطیر گمارده و اعضای خانواده را در سوراخ سومبه های کابینه جاساز کنید.
با این شاهکارهای مکرر و پارازیت های شبانهروزی مفصل ، به جو بی دین! و آن پدرسوخته موطلایی ترامپت!! خاطر نشان کنید اگرچه سگ زرد برادر شغال است و ۱۲ برادر یوزارسیف او را به چاه افکندند ولی شما اون برادر خوبه خواهید بود و خلاصه هر کدامشان که روی کار بیایند علی برکتالله اوکی هستی و دنبال دردسر و موشک هوا کردن و تشنج و تنش و کُنش نیستی و بزرگترین دین انسانیت است و صلح کلا چیز خوبی است و گفتگوی تمدنها علاج قلب های بیمار سران کشورهاست بشرطی که سوتی ندهی و نگویی که في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا...
✍ هادی حمیدی
#طنزیمات_روزانه
🆔@Labkhandghalam
🟢 قدس؛ دروازه ورود به ملکوت
🔹قسمت اول
🖊حسین انجدانی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مسأله قدس، مسأله ژئوپلیتیک و ژئواکونومیک و حتی ژئواستراتژیک نیست؛ همه اینها هست، اما بالاتر از همه اینها، مسأله قدس مسألهای است که بنده آن را #ژئو_ایدئولوژیک مینامم.
قدس، پایانه عالَم مُلک به سوی ملکوت است. معراج پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله در قدس اتفاق افتاده؛ عروج حضرت عیسی علیه السلام به آسمان و بازگشت او به زمین، از قدس بوده و هست؛ و حکومت الهی و ملکوتی حضرت سلیمان نبی سلام الله علیه نیز در این سرزمین مقدس بوده است.
قدس اگر به دست #انسان_کامل بیفتد، دروازههای عالم ملکوت بر روی اهل زمین باز خواهد شد و نزاع شیعه با یهود در همین مطلب نهفته است. شیعه به دنبال این است که قدس را تحویل #امام_معصوم علیه السلام بدهد تا او دروازههای ملکوت را بگشاید.
پیامبر اکرم پس از سامان دادن امور داخلی به سمت قدس حرکت کرد تا آنجا را فتح کند، اما نفوذیهای یهود، حضرت را به شهادت رساندند؛ زیرا اگر قدس به دست انسان کامل بیفتد و حکومت ملکوتی او برپا شود، یهود دیگر باید عطای تسلط بر دنیا را به لقایش ببخشد.
پس از پیامبر اعظم، میدانستند که اگر کار به دست امیرمؤمنان علیه السلام بیفتد او نیز چنین خواهد کرد و چنان خواهد شد؛ به همین دلیل پیشدستی کردند و حاضر شدند قدس را به صورت ظاهری به دست دیگرانی غیر از علی بدهند.
وقتی عمرو عاص عازم فتح فلسطین بود، فرمانده رومیان به نام ارطبون گفت: «فاتح فلسطین، فردی خواهد بود که دارای چنین صفاتی باشد» که صفات عمر بود. پس از این که عمر برای فتح فلسطین حرکت کرد، فردی یهودی به وی گفت: «انک لن ترجع الی بلادک حتی یفتح الله بک ایلیا» تو به سرزمین خود بازنمیگردی تا اینکه خدا ایلیا (قدس) را به دست تو فتح کند؛ و میدانید که یهود برنامههای خود را در قالب پیشگویی بیان میکند.
و سرانجام قدس با صلح به وسیله خلیفه دوم فتح شد.
✔️ ادامه دارد...
#قدس
#ملکوت
#نویسندگان_حوزوی_تهران
@howzavian_tehran
🔆 محفل شعرخوانی
🌐پخش از اسکای روم به نشانی
https://www.skyroom.online/ch/researchpl/sb
📌دوستانی که تمایل دارند در این شعرخوانی مجازی حضور داشته باشند، امروز ساعت ۱۸ در خدمتشون هستیم.
#شعر
#دفاع_مقدس
@shaeranehowzavi
☀️ مجلات مجازی نویسندگان حوزوی در استانها (به ترتیب تاریخ فعالسازی)
☑️ گام نخست نهضت نوشتن...👇
1. نویسندگان حوزوی (مرکزی_قم) به سردبیری علی اسفندیار
🔗 https://eitaa.com/howzavian
2. نویسندگان حوزوی خراسان رضوی به سردبیری علی صالحی
🔗 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_khorasan
3. نویسندگان حوزوی البرز به سردبیری میلاد حسنزاده
🔗 https://eitaa.com/howzavian_alborz
4. نویسندگان حوزوی کرمان به سردبیری ابراهیم انجم شعاع
🔗 https://eitaa.com/HOWZAVIAN_kerman
5. نویسندگان حوزوی چهارمحال و بختیاری به سردبیری سیدعبدالله هاشمی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_chaharmahalbakhtiari
6. نویسندگان حوزوی آذربایجان غربی به سردبیری محمدرضا بابایی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_westazarbaijan
7. نویسندگان حوزوی اصفهان به سردبیری محمدجواد رحمانی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_isfahan
8. نویسندگان حوزوی همدان به سردبیری مجید رحیمی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_hamedan
۹. نویسندگان حوزوی زنجان به سردبیری سعید فتحی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_zanjan
۱۰. نویسندگان حوزوی فارس به سردبیری محمدجواد ابراهیم زاده
🔗 https://eitaa.com/howzavian_fars
11. نویسندگان حوزوی تهران به سردبیری مهدی عامری
🔗 https://eitaa.com/howzavian_tehran
12. نویسندگان حوزوی خوزستان به سردبیری علی صالحی
🔗 https://eitaa.com/howzavian_khuzestan
۱۳. نویسندگان حوزوی مازندران به سردبیری هادی حمیدی
🔗 @howzavian_mazandaran
۱۴. نویسندگان حوزوی آذربایجان شرقی به سردبیری مجید ابطحی
🔗 @howzavian_eastazarbaijan
۱۵. نویسندگان حوزوی استان یزد به سردبیری محمد دهقانی
🔗 @howzavian_yazd
🌿کانون فرهنگی تبلیغی مدادالفضلاء آماده همکاری با جهادگران روایت و نویسندگی است.
#حوزه_علمیه
#پویش_نوشتن
#تبلیغ_مکتوب
🌻نخبگان، استادان و دوستانتان را به #نویسندگان_حوزوی دعوت کنید.👇
https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
⁉️ چرا نوشتن؟!
🔍 راه نجات فرهنگ هر ملتی، تولید ادبیات و ایجاد گفتمان سالم و روحنواز است.
✔️ یکی از راههای مهم رسیدن به آرمان توحیدمحور، نوشتن است و نوشتن است و نوشتن.
📌تکرار نوشتن، خردورزی را در لایههای گوناگون جامعه نهادینه میکند.
🔗 پیش به سوی #پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
⁉️ چرا نوشتن؟! 🔍 راه نجات فرهنگ هر ملتی، تولید ادبیات و ایجاد گفتمان سالم و روحنواز است. ✔️ یکی ا
.
✍ نوشتنِ تجربه، تجربهی نوشتن
شاهین کلانتری از فعالان نویسندگی خلاق در کشور مینویسد:
✔️ نوشتن تجربه میشود
مارک روتکو گفت:
«نقاشی دربارهی تجربه نیست، خود تجربه است.»
به همین سیاق میتوان گفت:
نوشتن خود تجربه است.
اما چه نوع نوشتنی؟
حرف از موضوع و گسترهی تخیل نیست.
تجربه را حالوهوای لحظههای نوشتن میسازد.
همیشه که بنویسی، نوشته تجربه میشود تجربه نوشته میشود.
#پویش_نوشتن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
✍️ دهمین برنامهی «رواق اهل قلم»
💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانهای
🖊تجربههای دکتر سیدپویان حسینپور، مدرس رسانه و کنشگر فضای مجازی
👤به میزبانی حجت الاسلام محمدرضا بابایی، فعال فرهنگی_تبلیغی
📅 زمان: شنبه ۷ مهرماه
⏰ ساعت: ۲۰ تا ۲۱
🔗 در بستر اسکای روم
نام نویسی:
@Jahaderevayat
➕ متن خبر
✨این برنامه به همت مدرسه اندیشهورز #رحا با حضور نویسندگان و علاقه مندان به نگارش رسانه ای شنبهها با حضور استادان نویسندگی و رسانه برگزار میشود.
🌐 رحا مدیا
🌐 نویسندگان حوزوی
🆔 @rahamedia
🆔 @howzavian
نویسندگان حوزوی
. ✍️ دهمین برنامهی «رواق اهل قلم» 💢 ۲۰ تجربه از دنیای نویسندگی رسانهای 🖊تجربههای دکتر سیدپویان
.
.
از جهاد روایت👇
1️⃣عزیزانی که در جلسات قبلیِ رواق اهل قلم نامنویسی کردند فقط با نشانهی «✅» اعلام حضور کنند
2️⃣عزیزانی که برای نخستین بار می خواهند حضور یابند نامنویسی کنند.
اعلام حضور و نام نویسی از طریق 👈 @Jahaderevayat
🖊حضور در «رواق اهل قلم» برای همه مخاطبان آزاد است، تنها شرط مدرسه رحا «دستیابی جبهه انقلاب به مهارت نگارش رسانهای و تولید محتوای فاخر در فضای مجازی» است.
⭐️ شنبههای هر هفته ساعت 20 تا 21، میزبان شما مشتاقان نویسندگی هستیم.
پیش به سوی #پویش_نوشتن