eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 باید تایید می‌شد ✍ علی ابراهیم پور 🔹 بلافاصله بعد از اکران، دوشادوش افزایش چشم‌گیر استقبال مردمی، موج مخالفت‌ها نیز به صورت تصاعدی افزایش پیدا کرد؛ غیر از روزنامه‌ها، روحانیون و خطبا سخنرانی‌ها و تحلیل‌های متعددی در نقد و ردّ فیلم ارائه کردند. طلبه‌ها و دغدغه‌مندانی که عموما پای خود را در سینماها نگذاشته و نمی‌گذاشتند، به پیروان این جریان تبدیل شدند. فضا آنچنان بحرانی شد که حتی برخی در قم به دنبال گرفتن فتوا علیه کارگردان و نویسنده‌ی فیلم بودند و عملا مارمولک داشت به بحرانی امنیتی و غیرقابل کنترل تبدیل می‌شد. 🔹 مواجهه‌ی روحانیت با سینما از چه نظام تفسیری و رفتاری تبعیت می‌کند؟ به عبارتی، طلبه‌ها چقدر تلاش می‌کنند، فیلم را «بفهمند» و چقدر واکنش اجتماعی خود نسبت به فیلم را منوط به «فهمیدن» فیلم می‌کنند؟ بهترین مورد برای مطالعه نحوه مواجهه طلاب با فیلم، هنگامی است که سوژه‌ی فیلم، در محدوده‌ی امور صنفی طلبه‌ها باشند و شاخص‌ترین این امور هم، سوژه‌ شدن شخصیت خود روحانی است. مهم‌ترین راهبردی که از موردپژوهی مارمولک، برای امروز روحانیت می‌توان استخراج کرد، لزوم اهتمام در افزایش سواد سینمایی و متوقف ساختن هر موضع‌گیری اجتماعی بر خوانشِ روشمندِ بی‌واسطه فیلم است. 🔹 اساسا واکنش طلاب نسبت به هر چیزی (اعم از فیلم و غیر آن)، باید تابع شناخت و فهم باشد، نه احساسات و شنیده‌ها. فهم هر چیزی نیز متوقف بر آشنایی با روش شناخت آن است. بنابراین، فهم و ارتباط عمیق با فیلم سینمایی نیز بر سواد سینمایی توقف دارد؛ سواد سینمایی‌ای که هم نیازمند آموزش علمی و هم انس عملی است. اساسا فهمیدن فیلم یعنی چه؟ آیا طلاب همان‌طور که برای فهمیدن متن سیوطی و شیخ اعظم انرژی مصرف می‌کنند و روش آن را می‌جویند و برای آموختنش تمرین عملی می‌کنند، برای خوانش «متن تصویری» نیز انرژی حداقلی می‌گذارند و روش آن را جست‌وجو می‌کنند!؟ 👇👇👇 https://eitaa.com/aliebrahimpour_ir/676 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💠 ردای دانش ✍علی بهاری 🍃معروف است شهید مطهری برای فهم دقیق فلسفه به سراغ یک هیوم‌شناس برجسته رفت. این شخص به شهید گفته بود من وقت خالی ندارم. فقط عصر جمعه وقتی با سگم برای پیاده‌روی به پارک می‌رویم می‌توانم در خدمت‌تان باشم! و مطهری، این تشنه دانش، پذیرفته بود. او برای فهم درست فلسفه هیوم در پارک با این مرد و سگش همراه می‌شد و ذلت تعلم را به جان می‌خرید تا بتواند مسلط و محکم هیوم را نقد کند. این را مقایسه کنید با خودمان که وقتی پاسخ پرسشی را در اینترنت نمی‌یابیم ترجیح می‌دهیم دیگر دنبال جوابش نرویم! 🍃 شاهکار اصلی مطهری، دفاع‌ تحسین‌برانگیزش از اسلام است. علامه شهید، تسلط خود بر علوم مختلف اسلامی و انسانی را در دفاع متکلمانه از اسلام و نقد اندیشه‌های رقیب به کار می‌گرفت و از همین رو می‌توان گفت تخصص اصلی مطهری در میان علوم مختلف اسلامی، دانش کلام بود. برخی او را موسس کلام جدید شیعی می‌دانند. او وقتی ‌دید در باب تقابل تاریخی ایران و اسلام شبهاتی میان مردم رسوخ کرده، «خدمات متقابل اسلام و ایران» را نوشت و آن گاه که زمزمه تحسین آزادی‌های جنسی مغرب زمین به گوشش رسید «اخلاق جنسی در اسلام و غرب» را تالیف کرد. کوشید درخت شکاکیت را به کمک استادش علامه طباطبایی با تیغ «اصول فلسفه و روش رئالیسم» قطع کند و تفکر خطرناک فمنیسم را با «حقوق زن در اسلام» سر جای خود نشاند. مطهری در دفاع از اسلام حد و مرزی نمی‌شناخت. هر جا و در هر زمینه‌ای - از اقتصاد و فرهنگ و خانواده تا سیاست و حکومت و انسان و تمدن - نقدی به اسلام وارد می‌شد به سرعت در صحنه بود، خطبه لازم را ایراد می‌کرد و کتاب مربوط را به رشته تحریر درمی‌آورد. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
✍ علیرضا نظری خرم بعضیا دائم توی گذشته زندگی میکنن! یه عده از این آدما یا دارن حسرت گذشته رو می خورن که ما ال بودیم و بل بودیم یه عده هم همش دارن گذشته رو می کوبن و می گن فقط ما خوبیم و بقیه اخ و اوفن باید به هر دوی اینا گفت: قبلیا هر چی بودن خوب یا بد، دیگه رفتن و تموم شدن. تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ از خودت بگو! شما امروز چه کاره ای و کجا وایسادی؟ اونا هرچی بودن، خوب یا بد، خودشون می دونن با خدای خودشون. بدون شک از اونا یه روز می پرسن که آقا چه کردی و چه نکردی. لَهَا مَا كَسَبَتْ اما امروز شما باید فکر خودت باشی. شک نکن که از خودت هم می پرسن که چی کاره بودی. کدوم وری بودی. به جای اینکه به این و اون گیر بدی، فکری به حال خودت بکن. وَلَكُمْ مَا كَسَبْتُمْ از ما قرار نیست بپرسن که قبلیا چرا خوب بودن یا بد بودن ما باید کلاه خودمونو سفت بچسبیم تا باد نبره! وَلَا تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
سلام به نظر من دنیا تشنه ما است و طلبه ها میرن حوزه که این تفکرات رو یاد بگیرن و به دیگران بیاموزند نه اینکه تفکرات متفرقه را دنبال کنند. ............................ منتظر انتقادت و پیشنهادات اعضای محترم هستیم. @howzavian
🔴 رفع اصل نجاست ✍علیرضا نظری خرم در زمان‌های دور، روستایی بود که فقط یک چاه آب آشامیدنی داشت. یک روز سگی به داخل چاه افتاد و مرد. آب چاه دیگر غیر قابل استفاده بود. روستاییان نگران شدند و پیش مرد خردمندی رفتند تا چاره کار را به آنان بگوید. مرد خردمند به آنان گفت که صد سطل از چاه آب بردارند و دور بریزند تا آب تمیز جای آن را بگیرد. روستاییان صد سطل آب برداشتند اما فرقی نکرد و آب کثیف و بدبو بود. دوباره پیش مرد خردمند رفتند. او پیشنهاد کرد که صد سطل دیگر هم آب بردارند. روستاییان این کار را انجام دادند اما باز هم آب کثیف بود. روستاییان بنابر گفته مرد خردمند برای بار سوم هم صد سطل آب از چاه برداشتند اما مشکل حل نشد. مرد خردمند گفت: چطور ممکن است این همه آب از چاه برداشته شود اما آب هنوز آلوده باشد. آیا شما قبل از برداشتن این سیصد سطل آب، لاشه سگ را از چاه خارج کردید؟ روستاییان گفتند: نه، تو فقط گفتی آب برداریم!! https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💠 شاهد از غیب رسید ✍ سیدمهدی موسوی 🔹مدتی است که در یاداشت هایی خبر از تقویت جریان مخالف منطق، حکمت، فلسفه و اصول فقه با گرایش مختلف همچون ، مدرن ، ، و ... را در متن حوزه علمیه و جریانهای انقلابی و سیاسی با دوستان مطرح می کنیم. اما بسیاری با حیرت و تردید به این مطلب می نگریستند و اعتراضاتی هم می کردند. اما نامه اخیر جناب حجت الاسلام آقای محمدتقی سبحانی به مجمع عالی حکمت شاهدی روشن و صریح بر این نگرانی ها و جریان شناسی تاریخی بود. 🔹آقای سبحانی در نامه خود بر "شکل گیری و باروری مدرسه جدیدی در فلسفه اسلامی و شیعی" در "دوره جدید نهضت نوین شیعه" تاکید دارد و برای همین غرض و مدعا، را از بیخ و بن ۱. ، ۲. در تبیین پدیدارهای نوین و دستاوردهای نو آمد بشری، ۳. مبتنی بر های منسوخ شده علمی، ۴. در تنگنای روش قیاسی و برهانی، ۵. در یقین، ۶. در قصه پیچ در پیچ عین _ ذهن و مفاهیم ماهوی، ۷. در ، ۸. در درک پیچیدگی‌های دنیای مدرن، ۹. در پاسخگوئی به مهم‌ترین پرسش‌های اساسی بشر در تاریخ، ۱۰. با "جبرانگاری، ایدآلیسم، فردگرائی و کلی نگری، ثبات‌گرائی(ایستمندی) و نسبیت اخلاقی" و ۱۱. به از "آزادی‌اندیشی، مسئولیت‌آفرینی، رئالیسم، کل‌نگری، تکامل‌گرائی و اخلاق‌باوری" معرفی می کند. 🔹به نظر حقیر، این نامه یک جدی و اساسی به جریان حکمت و فلسفه اسلامی است که آنها را از فضای خوشبینی به فضای موجود و احساس قدرت و قوت خارج کند و به ایشان بفهماند که مسئله بسیار جدی و اساسی است و نقدهای این چنین از سوی کسی نوشته شده است که خود روزی مشغول به تحصیل کلام و فلسفه و عضوی از مجمع عالی بوده است.... @hodanandboshra متن کامل👈 @HOWZAVIAN 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
📝دفع افسد به فاسد؛ نفی مسئولیت با رنگی از توجیه 🔸بی شک وقتی در طول چهارسال نه برای جامعه سخنی از ضروریات یک انتخاب درست گفته شود و نه در هدایت صالحان به عرصه انتخابات قدمی برداشته و همانند همیشه از گنجه انبار جریانات سیاسی همان لیست های ناکارآمد همیشگی بیرون آید باید هم برای توجیه محصول نهایی از عناوینی چون دفع افسد به فاسد و انتخاب بین بد و بدتر استفاده کنیم. @feckrat
🔘مبانی جهان‌شمول مکتب سلیمانی، چالش بزرگ نسبی‌گرایی فرهنگی در غرب 🔻رییس دانشگاه باقرالعلوم علیه السلام: 🔹در غرب می‌گویند فرهنگ و ارزش‌ها وابسته به افرادی هستند که آن را شکل می دهند. در نتیجه جوامعی که فرهنگ‌های متفاوتی با یکدیگر دارند، متباین از یکدیگر نیز به حساب می آیند. فرهنگ مثل لباس است. نمی‌توان لباس یک پیرمرد را به یک جوان پوشانید. وقتی فرهنگ متفاوت و نسبی بود، نباید انتظار داشت که دو جامعه یکسان باشند و مبتنی بر آن قانون واحد جهانی صورت داد و مبتنی بر آن حکومت امام زمان (عج) هم نباید شکل بگیرد. این نکته را سال‌ها تلاش کردند و در مجامع علمی و دیگر مراکز تئوریزه و نهادینه کردند. دیگران را هم به این سمت پیش بردند و هژمونی عجیبی در کل جهان بوجود آوردند. @BouNEWS متن کامل👈👈👈 @HOWZAVIAN 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
🔴 نقطه صفر بحران روحی ما آدم‌ها را نه آنگونه که هستند بلکه آنگونه که دوست می‌داریم، به تصویر می‌کشیم. از آنان در ذهن خود، شخصیتی بی‌عیب و نقص و کامل می‌سازیم. شخصیتی ک گاه آنقدر بالا و بالایش می‌بریم که برایمان دست نایافتنی می‌‌شود. با تکامل فرآیند تصویرپردازی، دوران تطبیق این صورت خیالی برساخته، بر موجود خارجی آغاز می‌شود معیار ما برای شناخت و قضاوت «دیگری»، نه خود واقعی آن موجود، بلکه صورت ذهنی ماست. بدیهی است که چنین انسانی، از تصویری که به ذهن آمده سرریز شود و در لحظه‌ای بت‌هایی که از انسان‌ها در ذهن ساختیم فرو می‌ریزد. این فروریزی، نقطه صفرِ بحران روحی در آدم‌ها است، ملامت‌ها آغاز می‌شود، خشونت‌ها به شدیدترین شکل ممکن، سربرمی‌آورد، عقده‌ها، حقارت‌ها و اهانت‌ها یکی پس از دیگری، گریبانگیرمان می‌شود. تمام این نتایج، برخاسته از یک صورت‌پردازی ریاضی‌وار و رویکرد صفر و یکی به «دیگری» است، برخاسته از یک نگاه غلط، برخاسته از یک قضاوت ناصحیح و نشأت گرفته از تفسیری ناصواب نسبت به انسان. «دیگران را آنگونه که هستند بپذیریم نه آنگونه که می‌خواهیم» @mazbalegan https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💠 تلاش بین المللی نویسندگان حوزوی حضور ایران در نمایشگاه بین المللی کتاب کوبا - هاوانا، با عرضه کتاب های انتشارات بین المللی فانوس دریایی. انتشارات فانوس دریایی را در آینده بیشتر خواهید شناخت. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
1⃣ پخش تیزر مستند «قبل از انقلاب» از شبکه‌ی ایران‌اینترنشنال 💢 این مستند پیرامون وضعیت زندگی اسرائیلی‌ها و تردد آنان به ایران در قبل و بعد از انقلاب می‌باشد. 2⃣ برنامه‌ی جدید "در آینه" با اجرای محمد رهبر با رویکرد گفتگو محور از شبکه‌ی ایران‌اینترنشنال 🔸 موضوع برنامه: نقش دانشگاه‌ها در وقوع انقلاب ایران 👤 میهمان برنامه: مهناز پراکند، دانشجوی دانشگاه تهران در سالهای ۵۶-۵۷ و از هواداران سازمان مجاهدین خلق 💢 میهمان برنامه در مورد حوادث و موضع گیری انجمن های دانشجویی دانشگاه‌ تهران در سالهای نزدیک به انقلاب اسلامی و چگونگی آشنایی‌ایش با امام خمینی‌(ره) و عضویت در سازمان مجاهدین خلق را شرح می‌دهد. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 از تا
🔴 چگونه قربانی شدن حماسه می‌سازد؟ 🔻دکتر حبیب‌الله بابایی: 🔹بنده در کتاب رنج عرفانی و شور اجتماعی در یکی از فصل ها و مقالات به بحثی پرداختم تحت عنوان «شجاعت و شهادت یا دوگانه قربانی و قهرمانی در اندیشه اسلامی؟» این نگاه تلاش می‌کند به پاراداوکسی پاسخ بدهد که این پاسخ از ماهیتی الهیاتی برخوردار است تا یک پاسخ جامعه‌شناختی. و آن پارادوکس اساسا این هست این است که قربانی شدن یا مظلومیت چگونه می‌تواند قهرمانی یا حماسه بسازد؟ این پارادوکس را به شکل دیگری هم می‌توان مطرح کرد به این بیان: شهادت که امری عدمی است انسان چگونه می‌تواند عزتی بسازد که امری وجودی و ماندگار به حساب آید؟ @BouNEWS متن کامل👈👈👈 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
🦂نیش عقرب🦂 احتمال استفاده ارتش آمریکا از ربات عقرب شکل به نام همین جاندار (Scorpion). اسکورپیون کمتر از یک دقیقه می‌تواند آماده شود و انواع مأموریت‌ها مثل خنثی کردن بمب از راه دور را انجام دهد. 😊بعد از مرحوم شدن پهپاد آمریکایی، هاوک‌گلوبال، کرک و پر عقابی که نماد ارتش آمریکا بود جوری ریخت که بیشتر شبیه پس‌مانده خوراک جوجه شد. گویا ارتش آمریکا دست به دامان این حشره فسقلی شده تا آبروی به فنا رفته‌اش را برگرداند. خصوصاً که عقرب دم‌درازی دارد و می‌تواند زهرش را هرجایی بریزد. خلاصه حالا می‌توان گفت: نیش عقرب نه از ره کین است ریست فکتوری‌اش این است @namaakkdon https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢
♦️آیا در دوران به سر می بریم 🔻دکتر روزبهانی: 🔹باید دانست که قهرمان واژه سکولار است و من به جای قهرمان برای حاج قاسم واژه پهلوان را به کار می‌گیرم. پهلوان در زیسته و تجربه و فرهنگ ما اتحاد سه گانه رزم، بزم و سلوک است. طرح جدایی این‌ها از یکدیگر طرح جهان مدرن هست که در هنر، ورزش و در جنگ همین اتفاق افتاده است. ولی در ذهنیت ما به دور از قیاس دور از قیاس دور از قیاس همان انگاره‌ای که از حضرت امیرالمومنین (ع) داریم یعنی سازندگی جنگ، محبت، سلوک حضور دارد. بنابراین نازل منزله آن را باید در فرهنگ خود بتوانیم مشاهده کنیم. قهرمان خطر می‌کند و به بیرون شهر می‌رود. شهر محل سکونت و آسایش و آرامش است. به محل رزم می‌رود و خطر می‌کند. و امنیتی که ما داریم رهاورد رزم قهرمان است. 🔹جمهوری اسلامی با دو واقعه مواجه می‌شود. در آبان ماه مجبور می‌شود پا روی شبکه های مجازی بگذارد. در مقابل هم آمریکا و اینستاگرام در قضیه حاج قاسم تلاش می‌کنند پا روی شبکه بگذارند. در واقع ایران و آمریکا ولایت بر تکنیک پیدا کرده‌اند. این در تاریخ 1400 ساله توحیدی به ندرت رخ داده است. و جنگ جهانی اول و دوم در واقع شوخی بود. اما اگر به معنای صحیح بخواهیم آن را مورد توجه قرار دهیم، باید بگوییم جنگ جهانی تازه شروع شد. @BouNEWS 👈👈👈 متن کامل https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
🔺«حریم امام» رفته با صادق زیباکلام مصاحبه کرده و پرسیده: «به نظر شما کلیدی‌ترین محوری که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی درباره امام خمینی باید مطرح می‌شده ولی نشده را در چه می‌دانید؟» او هم پاسخ داده «به نظرمن مهمترین و کلیدی‌ترین موضوعی که در این برهه می‌توان به آن پرداخت این است که آیا امام خمینی می‌خواستند حکومت کنند یا خیر؟» و در ادامه ضمن منفی دانستن پاسخ این سوال گفته: «حکومت‌کردن به امام تحمیل شد...قانون اساسی‌ای که امام خمینی تایید کردند وجود دارد. تنها چیزی که در آن وجود ندارد موضوع ولایت فقیه است. باز هم می‌خواهید بگوئید که امام خمینی برای ولایت فقیه انقلاب کرده‌اند؟! امام برای اینکه یک فقیه حکومت کند انقلاب کرده‌اند؟! کو پس؟ چرا امام خمینی به آن آقایان نگفت که ولایت فقیه‌ش کو؟ این متن که ولایت فقیه ندارد! ما بخاطر ولایت فقیه انقلاب کرده‌ایم! این چیه که آورده‌اید؟! خیر! امام خمینی چنین چیزی نگفت. اصلا و ابدا چیزی در این‌باره نگفتند. تازه گفت که این خوب است!... اگر دولت موقت آن قانون اساسی را به رفراندوم گذاشته بود، نود درصد یا کمتر و بیشتر به آن رای می‌دادند. و آن می‌شد قانون اساسی جمهوری اسامی ایران؛ آنوقت تنها چیزی که وجود نداشت موضوع ولایت فقیه بود. باز هم می‌خواهید بگوئید که امام خمینی می‌خواست حکومت کند؟! اگر می‌خواست حکومت کند عقلش نمی‌رسید که این قانون اساسی باید ولایت فقیه داشته باشد؟! و یک جایی از آن باید ذکر می‌شد؟!»! @sedyaser @HOWZAVIAN 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
هدایت شده از .....||| آوای خِرَد |||.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله 🔻امثال من اگر هم ادعا کنند که مطهری را شناخته اند، گزافه ای بیش نگفته اند. 🔻نه قصد غلو داریم و نه چیزی از این تمجیدها نصیبمان می شود. اما روی حساب اینکه هر چه دارم از مطهری دارم نمی توانم نگویم. 🔻وقتی دکتر مهدوی دامغانی استاد دانشگاه های هاروارد، پنسیلوانیا و کمبریج را می بینم که در فراق مطهری اینگونه اشک می ریزد، لااقل می فهمم که چرا نمی تواند جلوی خود را بگیرد. 🔻به راستی مطهری که بود؟ 🔸بار ها گفته ام که امروز در انقلاب یک مطهری نیاز داریم. ✍علی خردمردی @alikheradmardii
📌نجوای جهانگیری 🔺مردم شریف ایران یادتان هست؟! 🔺 ملت شریف ایران ما موفق شدیم کاری کنیم که دیگر تحریمی برای اجرا نماند و هر تحریمی که آمریکا تصویب می کند تکراری است. @faryad_jomhoor متن کامل👈👈 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
🔴 گزارش مهم‌ترین موضوعات مطرح شده در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان 💢پخش اخبار و گزارش هایی از شیوع بیماری کرونا و متهم کردن دولت به پنهانکاری درزمینه اعلام ورود ویروس کرونا به ایران. 💢 طرح ادعای احضار و تهدید روزنامه نگاران توسط نیروهای امنیتی بعد از اعتراضات اخیر در ایران. 💢 برجسته سازی فایل صوتی منتشر شده از مکالمه یک مأمور دستگاه امنیتی جمهوری اسلامی با مهدی محمودیان (عضو حزب اعتماد ملت ایران) پیرامون دعوت از مردم به تجمع از طریق فضای مجازی بدون اخذ مجوز. 💢 برجسته سازی اظهارات ضد ایرانی مقامات ایالات متحده آمریکا با هدف متهم کردن جمهوری اسلامی. 💢 عملیات رسانه ای شبکه ها پیرامون ملتهب کردن فضای انتخابات و القای وجود دلسردی در بین مردم ایران و عدم حضور پر شور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی. 💢برجسته سازی بیانیه های احزاب سیاسی خارج از کشور پیرامون تحریم انتخابات مجلس. 💢 پوشش رسانه ای سومین کنفرانس سالانه شورای دموکراسی خواهان ایران با هدف براندازی جمهوری اسلامی. https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 از تا
👥 کدام مذاکره، کدام برجام ✍ علیرضا داودی 🔸مصاحبه دکتر ظریف با اشپیگل به اندازه کافی برای ما سنگین بود اما تایید این سخنان و بیان سخنانی عحیب تر از طرف استاد گرانقدر حجت الاسلام و المسلمین طائب غم بیشتری به همراه داشت. 🔹ایشان در یک سخنرانی در لفافه و در سخنرانی دیگر به صورت علنی معنای سخنان وزیر امورخارجه را تایید کردند و در ضمن آن نکاتی را بیان کردند که تعجب بیش از پیش من را برانگیخت که سعی می کنم بدان بپردازم. 1️⃣ باید شجاعت استاد طائب عزیز را بابت بیان صریح نظراتشان ستود آن هم در زمانی که هرگونه سخن گفتن در مرزهای نزدیک به باور دولتیان جرم و نشان از ضد انقلابی بودن تلقی می شود و البته جای سوال دارد که شمشیر کشان و عربده زنان فضای مجازی که ظریف را بابت حرف اشتباه و تاسف بارش به باد هر نقدی گرفتند چرا در برابر تایید آن سخنان از طرف استاد طائب سکوت اختیار کرده و حتی دست به توجیه زدند. 2️⃣ آنچه دکتر ظریف گفت عیان بود و آن امکان مذاکره با آمریکا در صورت بازگشت به برجام بود اما استاد عزیز حجت الاسلام و المسلمین طائب از شما می پرسم چه مذاکره ای در محدوده برجام مد نظر شماست که آن را مجاز می دانید؟ @feckrat 👈👈متن کامل @HOWZAVIAN 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💠 تأملی در 🔸هنر یا صنعت ✍سید مهدی موسوی 🔹هنر یک مفهوم حقیقی نیست بلکه یک مفهومی اعتباری است که به مجموعه ای از کنش ها و یا محصولات انسانی اطلاق می شود که دارای ویژگی خاص و یا کارکرد ویژه ای است. 🔹حال این پرسش مطرح می شود آن ویژگی و خصوصیت چیست که برخی از کنش ها و محصولات انسانی را ذیل عنوان هنر طبقه بندی می کند؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت هر دستگاه معرفتی و نظری در بستر فرهنگ و اجتماع، پاسخ متفاوتی می دهد. 🔹در دستگاه نظری مدرن، هنر ناظر به سطح خاصی از زندگی انسان مبتنی بر انسان شناسی اومانیستی است و بسیاری از را هم هنر می نامند. 🔹با مراجعه به ادبیات دینی و فرهنگ اسلامی، آنچه هنر نامیده می شود که حداقل با برخی خصوصیات همراه باشد: ۱. زیبایی و حکمت، ۲. قدسیت و تعالی، ۳. آداب و ترتیب، ۴. تعهد سازنده و مسولیت رهایی بخشی. 🔹اگر این خصوصیت ها را خصوصیت هویت ساز در عنوان هنر قرار بدهیم بخشی از آنچه به جهت سیطره فرهنگ و اعتبار مدرنیته هنر نامیده می شود از دایره فقه هنر خارج می شود و در دایره وارد می شود. @hodanandboshra متن کامل 👈 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
🔷 بنا به اعلام رسمی دفتر مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری، دسترسی به متن کامل بیش از هشت میلیون مدرک علمی اعم از مقالات کلیه مجلات داخلی، مقالات کنفرانس ها، روزنامه ها، طرح های پژوهشی و غیره به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تا 30 بهمن ماه رایگان می باشد کاربران محترم می توانند در این بازه زمانی به صورت نامحدود دانلود نمایند آدرس وبسایت: www.ricest.ac.ir https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
💢جوانی فراتر از زمان 🔺قدی میانه داشت. عبدالحمید را می‌گویم. رنگ پوستش هم شفاف بود و روشن. قیافه دلنشینش آدم‌را مجذوب میکرد. سن و سالش کمتر که بود به موهایش روغن می زد،ولی بزرگتر که شد کمتر این کار را می‌کرد. البته این را هم بگویم موهایش خوش فرم بود و به زیبایی چهره اش می‌افزود. عبدالحمید سعی میکرد خوش پوش باشد و معمولاً هم کت و شلوار می پوشید. 🔺انقلاب که شد همچنان خطر مارکسیست ها را در دانشگاه احساس می‌کرد. عبدالحمید و شاگردانش این بار در برابر مارکسیست‌ها سینه سپر کردند. مبانی اسلام را تبیین می کردند و تمام تلاش شان این بود که نگذارند جوانان دانشجو در دام منافقین گرفتار شوند. منافقین هم معمولاً سعی می‌کردند سخنرانی هایش را به هم بریزند. 🔺در اولین انتخابات ریاست جمهوری با رفقایش مشغول مطالعه‌ی سوابق کاندیداهای شدند. در یکی از روزنامه های قبل از انقلاب به این مطلب رسیدند که بنی‌صدر به اسرائیل سفر کرده. اسناد و مدارک بیشتری بر علیه او جمع‌آوری کردند و با انتشار این اسناد می خواستند جلوی ریاست جمهوری بنی‌صدر را بگیرند. اما دو روز بازداشت بازداشت شدند و تمام اسنادشان ضبط شد. 🔺به علت اینکه حزب جمهوری نمی‌خواست با حمایت از دیالمه به مخالفت با رئیس‌جمهور وقت متهم شود عبدالحمید را در لیست خود قرار نداد و علمای مشهد لیستی دادند که دیالمه در آن لیست بود. متن کامل 👈👈 @faryad_jomhoor @HOWZAVIAN 📢 فرصتی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزه
💐 مخاطب شناسی، کلیدواژه این روزها در دنیای تعاملی است. توصیه های کانال را جدی بگیرید😊 https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6 📢