eitaa logo
نویسندگان حوزوی آذربایجان غربی
159 دنبال‌کننده
61 عکس
5 ویدیو
1 فایل
✍️یک نویسنده، بی تردید نخبه است✍️ 🌤نوشتن، اکسیژن است و نویسندگی، نان شب. 🍃اینجا فضایی برای نشر دیدگاه نخبگان حوزوی استان آذربایجان غربی است. #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای ✒✒✒ارسال یادداشت‌ها و نظرات 👇 @Mohammad_reza_babaie #جهاد_روایت
مشاهده در ایتا
دانلود
از کاپیتولاسیون قاجاری تا کاپیتولاسیون پهلوی ✍علیرضا احمدی قره زاغ نوشت: حسنعلی منصور نخست وزیر شاه در سخنرانی خود در مجلس سنا اعلام کرد که پس از مذاکرات، دولت آمریکا موافقت کرد، چنانچه دولت ایران تشخیص دهد در هر موردی که ضرورت داشته باشد، فرد مجرم از اتباع آن کشور در ایران محاکمه شود، نسبت به آن فرد سلب مصونیت سیاسی به عمل خواهد آمد؛ اما این فقط یک ترفند برای آرام نمودن جو سیاسی کشور بود، و این قانون تا پیروزی انقلاب ادامه داشت. ادامه یادداشت را از کانال جوشش قلم مطالعه کنید. @howzavian_westazarbaijan
جناب حجه الاسلام والمسلمین محمد مهدی عمرانی چهاربرج کسب رتبه برتر سوم جشنواره علمی و پژوهشی علامه حلی با عنوان کتاب «خداگونه بودن انسان، مقایسه تحلیلی از دیدگاه قرآن و عهدین» را به شما و جامعه علمی طلاب استان آذربایجان غربی تبرک می‌گوییم. توفیقات روزافزون شما را از خداوند متعال مسئلت داریم. @howzavian_westazarbaijan
🔻نوشتاری پیرامون بیانیه اخیر «‌مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‌» ✍ علیرضا صدری تشکلی موسوم به «‌مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم‌» بخوانید «نسخه حوزوی حلقه کیان» در بیانیه اخیر خود پیرامون مسئله فلسطین، "راه حل صلح پایدار را تشکیل دو دولت مستقل و‌ بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی" دانسته است! بررسی کلیدواژه‌های "صلح پایدار"؛ " تشکیل دو دولت مستقل" و "بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی" که در متن بیانیه این تشکل آمده، هدف این وجیزه است. 1- صلح پایدار؛ جای تعجب است که نویسندگان بیانیه که در ابتدای آن به درستی از رژیم صهیونیستی با واژه‌هایی چون "اشغالگر"؛ "نسل‌کش"؛ " ستمگر"؛ " آدم کش"؛ "وحشی" ؛ "یاغی" ؛ "جنگ افروز" و توسعه‌طلب" یاد کرده‌اند چگونه انتظار دارند چنین جرثومه‌ای اهل صلح و آشتی آن هم به صورت پایدار باشد؟!!! حتی «مغزهای کوچک زنگ زده» هم می‌دانند که با حیوان وحشی، زبان گفتگو نتوان و انتظار آشتی، زهی خیال باطل. 2- تشکیل دو دولت مستقل؛نویسندگان این بیانیه که ظاهرا معتقد به تعلق فلسطین به فلسطینیان هستند و نژادپرستان صهیونیست را غاصب می‌دانند، چگونه راضی شده‌اند تا به ظالم باج دهند و حضور غاصب را در خانه مظلوم وجاهت بخشند به خیال آنکه آنان در صلح و صفا همزیستی مسالمت‌آمیز خواهند داشت؟!! آیا تشکیل دو کشور مستقل با توصیفی که از رژیم صهیونیستی کردید (نسل‌کش، آدم‌کش، جنگ‌افروز و توسعه‌طلب) سازگار است؟!!! 3- بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی؛ در بیانیه عنوان کردید که "راه حل صلح پایدار بازگشت اسرائیل به مرزهای قانونی پیش از تهاجم ۱۹۶۷م" است. فارغ از درستی یا نادرستی این پیشنهاد، پرسشی که وجود دارد این است که آیا رژیم (به تعبیر شما) توسعه‌طلبی چون اسرائیل، به پیشنهادتان تن خواهد داد؟!! و چنانچه برخلاف قانون بین المللی (که البته اگر دلخوش به اجرای آن هستید) اسرائیل بدان پایبند نبود (که تجربه نشان داد که نبود) راه حل شما چیست؟ مقاومت یا سازش به هر قیمتی؟ مردم ستمدیده و در عین حال مقاوم فلسطین با تمام جان فهمیدند که تنها راه نجات فلسطین، مبارزه و مقاومت و زیر بار ذلت نرفتن است و قهرمان مقاومت، مجاهد فی سبیل الله، شهید سرافراز یحیی سنوار که شما شهادتش را در بیانیه تسلیت گفتید چه خوش گفت که: «صلح و مذاکره در کار نیست، یا پیروز میشویم یا کربلا رخ میدهد» @howzavian_westazarbaijan
پرده نشین هستی...! ✍محمدباقر حسن‌زاده مدیر محترم حوزه علمیه امام خامنه‌ای(مدظله) ارومیه نوشت: هر چه دیگران گفته اند و تو را ناامید کرده است یا به راه دیگری خوانده است، کنار گذار و گوش جان و دلت را تنها به سخن و حدیث امام مهدی عج الله فرجه الشریف بسپار که اگر دیگران هم کمکی کنند، به عنایت اوست. أمّا همیشه ی خدا چنین بوده و خواهد بود که آدمی به آنچه واسطه و سبب است بیشتر از آنچه سبب ساز است، چشم دوخته است! او ما را می بیند و به ما سر می زند و این ما هستیم که نه به دیدنش اراده می کنیم و به گفته اش عمل! برای خواندن یادداشت اینجا مراجعه فرمایید. @howzavian_westazarbaijan
تأثیر فراماسونری و جریان روشنفکری در مشروطه ✍ اسلام افضلی پژوهشگر مشروطه نوشت: رجال سیاسی عصر مشروطه که سکولاریسم را رهبری می‌کردند، پس از آنکه توانستند مشروطیت را در دست بگیرند، بر مبارزات خود تا تأسیس دیکتاتوری پهلوی ادامه دادند. امری که پس از تصویب آن در مجلس شورای ملی در سال 1304 شکل قانونی یافت. تاریخ، رژیم دیکتاتوری پهلوی را رژیمی «وابسته به بیگانگانِ سلطه‌جو و ضد دین» شمرده و چند اصل زیر را به‌عنوان اصول اهداف و عملکرد رژیم مزبور ثبت کرده است. برای خواندن ادامه یادداشت به صفحه سایت پرتو سخن مراجعه فرمایید. @howzavian_westazarbaijan
قم، جهان‌شهر اهل‌بیت(ع)؛ مزیت‌ها و انتظارات فرهنگی امروزه قم به عنوان جهان‌شهر تمدنی اهل‌بیت(ع) با مزیت‌های بی‌بدیل، پیشران فرهنگ انقلابی و پایتخت مذهبی‌ و زیارتی جهان تشیع به شمار می‌رود که تاثیرگذاری تمدنی و جهانی دارد، از همین رو نیازمند نگاه فراملی‌ در بازمهندسی فرهنگی از سوی متولیان‌ امر است. ✍️ متن کامل یادداشت محمدباقر مشکاتی در خبرگزاری تسنیم👇 https://tn.ai/3187397 @howzavian_westazarbaijan
💠 دانش آموزان؛ سربازان کوچک جبهه مقاومت اسلامی ✍ محمدباقر مشکاتی؛ مشاور علمی معاونت فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نوشت: ▫️دانش‌آموزان ایران اسلامی، با داشتن روحیه انقلابی، آگاهی سیاسی و حس مسئولیت‌پذیری، همواره در خط مقدم مبارزه با استکبار جهانی قرار داشته‌اند. آن‌ها با ایثار و فداکاری خود، الگویی برای نسل‌های آینده شده‌اند و نشان داده‌اند که جوانان می‌توانند نقش مؤثری در سرنوشت کشور ایفا کنند. امروزه نیز با توجه به اهمیت نقش دانش‌آموزان در جبهه مقاومت، می‌توان گفت که آینده مقاومت اسلامی به نسل جوان و دانش‌آموزان وابسته است. لذا، سرمایه‌گذاری بر روی تربیت دانش‌آموزان انقلابی و مؤمن، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 📍مطالعه متن یادداشت در پایگاه خبری آستان فاطمی @hiwzavian_westazarbaijan
حضرت زینب کبری سلام الله علیها الگوی تراز مقاومت فرهنگی ✍ محمدباقر مشکاتی ▫️بانوان فعال در جبهه مقاومت اسلامی با مشارکت مستمر در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی و اجتماعی مرتبط با مقاومت اسلامی، به ویژه در هیات های عزاداری سیدالشهدا (ع) و مراسم بزرگداشت شهدای جبهه مقاومت اسلامی، باعث افزایش ایمان و معنویت و آگاهی، ارتقای روحیه مقاومت و ظلم ستیزی، و آشنایی با معارف اسلامی و مبانی و فلسفه مقاومت خود شده و دستمایه مقاومت فرهنگی را کسب کنند و در جامعه ترویج و تبلیغ نمایند. 📍متن کامل در پایگاه خبری آستان مقدس فاطمی @howzavian_westazarbaijan
عمامه های خونین ✍️ علیرضا احمدی قره زاغ آیت الله شهید سید حسن مدرس یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار روحانیت شیعه در تاریخ معاصر ایران و از پیشگامان مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی بود که نقش کلیدی در انقلاب مشروطه و تحولات سیاسی ایران ایفا نمود. روز ۱۰ آذر در جمهوری اسلامی ایران، به مناسبت شهادت او، به نام «روز مجلس» نامگذاری شده است.که در این نوشتار به تعدادی از ویژگی ها و مبارزات این اسطوره مقاومت و شهادت می‌پردازیم. 1- روحانی متعهد و سیاستمداری شجاع و مبارز علیه استبداد قاجار و سپس رضا شاه پهلوی وتبدیل شدن او به عنوان نمادی از ایستادگی در برابر ظلم و بی‌عدالتی 2- باور عمیق به اهمیت استقلال و حاکمیت ملی و نقش مردم در تعیین سرنوشت کشور 3- تأکید بر لزوم تقویت نهادهای قانونی و نقش علما و روشنفکران در هدایت جامعه به سوی پیشرفت 4- ایستادگی در برابر استبداد محمدعلی شاه قاجار برای اجرای صحیح قانون اساسی و نظارت مردم بر سلطنت 5- حمایت از جنبش مشروطه و تقویت آن 6- تشکیل انجمن ملی 7- یکی از پنج عضو مجتهد ناظر بر مصوباتمجلس شورای ملی 8- نمایندگی مردم تهران در مجلس سوم 9- رد اولتیماتوم روس و انگلیس مبنی بر عزل مورگان شوستر 10- تشکیل کمیته ملی دفاع با همراهی 27 نماینده مجلس و عزیمت به قم ،برای دفاع از ایران در جنگ جهانی اول 11- زندانی شدن سید حسن مدرس بعد از تشکیل کابینه سید ضیاء طباطبایی در دوره پهلوی به خاطر ترس از نفوذ و قدرت مدرس 12- ممانعت و مخالفت با قرار داد 1919 و بسیج افکار عمومی علیه این قرار داد ، برای جلوگیری از نفوذ و سلطه انگلیس 13- ممانعت از تصویب اعتبارنامه برخی از نمایندگان وابسته به استعمار و استکبار 14- مخالفت با طرح جمهوری رضا خانی و بیان ماهیت این طرح 15- استیضاح رضا خان به دلیل سوء سیاست داخلی و خارجی، قیام و اقدام بر ضد قانون اساسی و حکومت مشروطه و نیز تحویل ندادن اموال مقصران به دولت 16- مخالفت علنی و مستدل با اقدامات دیکتاتوری رضا خانی 17- نماینده مردم تهران از دوره سوم تا دوره ششم برای چهار دوره در مجلس شورای ملی 18- شهید مدرس از پیشگامان ایده جمهوری اسلامی در ایران بود.امام خمینی، رهبر انقلاب اسلامی ایران، که خود از روحانیون مبارز بود، در سخنرانی‌ها و نوشته‌های خود بارها به شخصیت‌هایی چون مدرس اشاره کرده و از آنها به عنوان الگوهایی برای مقاومت و مبارزه یاد کرده است. امام خمینی، که مانند مدرس مخالف سلطنت و استعمار بود، در دوره مبارزات علیه شاهنشاهی، از مفاهیم مشابهی برای وحدت میان مردم و روحانیون استفاده کرد که همان مفاهیم مدرس بودند. 19- شهادت با سم و خفه کردن با عمامه سر : شامگاه ۱۶ مهر ۱۳۰۷ سرتیپ درگاهی، رئیس شهربانی تهران و همراهانش به منزل مدرس هجوم آوردند و وی را ابتدا به یکی از روستاهای اطراف مشهد و سپس به شهر دورافتاده خواف تبعید کردند. شهید مدرس در خواف در قلعه‌ای نظامی زندانی شد و تحت نظر شدید مأموران امنیتی قرار گرفت و ممنوع‌الملاقات شد. دوران تبعید او بیشتر از نه سال طول کشید. سرانجام غروب ۲۶ رمضان سال ۱۳۵۷ق برابر با ۱۰ آذر سال ۱۳۱۶ هجری شمسی سه مأمور نزد مدرس آمدند و چای سمی را به اجبار به او خوراندند. ماموران که دیدند خبری از اثر سم نیست، عمامه سید را در هنگام نماز از سرش برداشتند، برگردنش انداختند و او را خفه کردند. وی در شهر کاشمر به خاک سپرده شد. 20- شهادت شهید مدرس تأثیر عمیقی بر جامعه ایران گذاشت و خاطره ایثار و مقاومت او را در ذهن مردم جاودانه کرد. پس از انقلاب اسلامی، با توجه به اهمیت شخصیت و فداکاری‌های مدرس، روز شهادتش به عنوان روز مجلس در تقویم رسمی ایران نام‌گذاری شد تا یاد و خاطره او و تلاش‌هایش برای ایجاد حکومتی بر پایه عدالت، استقلال و حاکمیت قانون، همیشه زنده بماند. شهید مدرس به عنوان یک سمبل مقاومت در برابر ظلم و ستم، همواره مورد احترام و قدردانی قرار دارد. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد. @howzavian_westazarbaijan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انا لله و انا الیه راجعون حجه الاسلام والمسلمین دکتر سیدموسی موسوی(زیدعزه)، استاد و نویسنده محترم حوزه علمیه قم درگذشت پدرگرامیتان رابه جنابعالی و خانواده محترم تسلیت عرض نموده، برای آن مرحوم غفران الهی و علو درجات، برای حضرتعالی و سایر بازماندگان صبر و اجر جزیل از خداوند متعال تقاضای می‌نماییم. نویسندگان حوزوی آذربایجان غربی @howzavian_westazarbaijan