hassan abadi - shoraye negahban.mp3
6.52M
✴️ هشدار صریح استاد حسن عباسی به شورای نگهبان:
🔰 ۹۰ روز وقت دارید شورای نگهبان را اصلاح کنید...
🔺 اگر یک بار دیگر یه نفر لیبرال، غرب زده ی کدخداپرست از صندوق تایید شما بیاد بیرون، آقایون شورای نگهبان ما دیگه از شما مطالبه خواهیم کرد، ما شما رو نقد می کنیم...
🔺مصلحت های شما رو ما نمی فهمیم!! چرا مصالحه می کنید؟ از چی می ترسید؟
🔺چرا افرادی را هر بار تایید صلاحیت می کنید که اصل نظام و قانون اساسی انقلاب را قبول ندارند؟؟
🔺به فرموده رهبر انقلاب باید در مقابل جریان غیر انقلابی درون نظام ایستاد و آن کس که باید محکم تر از همه بایستد شورای نگهبان است.
♦️ آقایون شورای نگهبان!
چرا برای مجلس و ریاست جمهوری تایید صلاحیت می کنید این ها را که مملکت را بکشانند به این جا؟؟
⁉️ آخه چرا شما در شورای نگهبان این نفوذی های دشمن را داخل نظام فرض می کنید؟
نکته خیلی مهم؛
✔️ خون هایی که این چند روزه ریخته شد شما (اعضای شورای نگهبان) هم مقصرید بخاطر تایید این جماعت لیبرال...
❌❌جرم و گناه شورای نگهبان...❌❌
امام خامنه ای:
مسؤولان امور انتخابات، اعم از مسؤولان اجرايي كه وزارت كشور است و #شوراي_نگهبان كه كار نظارت را به عهده دارد، وظايف سنگيني دارند.
اندك اختلالي در اين كار عظيم، حقيقتاً يك گناه و يك جرم است. مبادا بگذاريد در اين امر مهم، كوچكترين اختلالي به وجود آيد.
#خواص_طرفدار_حق_ساکت_ومحافظه_کار_خجالت_بکشند
@howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ هشدار! مراقب جنگ روانی دشمن باشید
♨️ این روزها و پس از فعال شدن اینترنت، فیلمها و صوتهای ساختگی مثل حمله نیروی انتظامی به خانه مردم و کلیپ سخنان تحریف شده رهبر انقلاب در حال انتشار است.
با دیدن این کلیپ به خباثت و رذالت دشمنان و منافقین و معاندین بیشتر پی ببرید و مراقب جنگ روانی دشمن باشید!
🔺 تحریف سخنان مقام معظم رهبری و ایجاد جنگ روانی و شبهه برای تخریب رهبر انقلاب، نیروهای نظامی و انتظامی و فریب مردم...
🔹حتما تا انتها ببینید
#فتنه
#فتنه98
@howzeh_1357
May 11
🔰امروز وظیفه حوزه و روحانیت سنگینتر شده چون نیاز و قبول بیشتر است.
امروز وظیفهی حوزهها از گذشته #سنگینتر است؛ علت هم این است که #نیاز و #قبول بیشتر است. امروز اقبال به مفاهیم برجسته و عالی دینی در جوانان دنیای اسلام و بلکه خارج از اسلام هست.
سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوهی عملی نداشت. در تهران شیخ فضلالله را وسط تهران بر دار کشیدند، عدهای هم گوشهوکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود.
حال این را مقایسه کنید با [شهادت] طلبهی همدانی؛ همدان چه غوغایی شد و چه انعکاسی در ایران پیدا کرد. اگر آن جنازهی مطهر در تبریز و تهران و بقیهی کشور هم میآمد همانطور تشییع میشد.
🔸رهبر معظم انقلاب - ۹۸/۰۲/۱۸
@howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تخلیه استخر و اختصاص سانس ویژه برای یهودیهای متدین در رژیم صهیونیستی که با لباسهای دینی خود «شنای حلال»! کنند.
🔹احتمالا اینا دارن به توصیه سردار سلامی عمل میکنند که خطاب به رژیم صهیونیستی گفته بودن : "بروید شنا یاد بگیرید"
@howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖋️🖋️پاسخ جالب استاد رحیم پور ازغدی به نقد یکی از روحانیون
❓آیا تعابیر تند قرآن علیه علمای فاسد فقط مختص علمای یهودی و مسیحی است؟
@howzeh_1357
🔵🔴⚪️ جناب آقای حاج علی اکبری؛ شما در بزنگاه های مهم انقلاب ساکت هستید/این اخلاقی که از آن صحبت می کنید، اخلاق سکولار است
❇️ گزیده صحبت های دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی در جلسه با ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:
🔹در ابتدا باید این مسئله بیان شود آنچه که از صحبت های ما در جلسه گذشته تا جلسه فعلی مشهود است؛ این است که هیچ اقدام مثبتی جهت نقایص بیان شده، انجام نداده اید.
🔸به همین جهت برخی از اقدامات گذشته را مجددا من باب تکلیف و اتمام حجت بیان میکنم چون فارغ از آنکه، همه مسئولین باید نقد بشوند، بررسی عملکرد شما و مجموعه تان اهمیت به سزایی دارد چرا که هر گونه کجروی در دستگاه ائمه جمعه باعث انحراف دین می شود.
🔹انقلاب اسلامی هم معطوف به مردم است و هم متکی به مردم، ما سر انقلاب اسلامی با هیچ کسی رودربایستی نداریم .
🔸متأسفانه جنس مدیریت شما، با جنس مدیریت دیالمه ها، مدرس ها و حضرت آقا فاصله بسیار زیادی دارد. یکی از مشکلات ما، انفعال در جبهه خودی است،
به این صورت که افراد مسئول در جبهه خودی در بزنگاه های مهم انقلاب اسلامی یا ساکت هستند یا غائب اند یا در حال محاسبه کردن هستند و این یعنی انفعال جبهه خواص در بزنگاه های تاریخ.
🔹 جناب آقای حاج علی اکبری، شما در بزنگاه های مهم ساکت هستید. به گونه ای که وقتی مواضع شما را بررسی میکنیم میبینیم در مسائلی مثل برجام، ipc، لوایح cft، سند۲۰۳۰، فتنه ۸۸ و... ساکت بودید و مواضع روشن نداشتید.
🔸حتی برخی از ساده اندیشان در فضای بیرونی می گویند، آقای علی اکبری بسیار حرفه ای میتوانند در موضوعات مختلف و بزنگاه های انقلاب سکوت کرده و صحبت نکنند.
🔹از نظر ما هر کس در فتنه 88 قبل از 29 خرداد موضع گیری نکرده باشد، انقلابی بودن اش به چالش کشیده شده است
🔸نمیشود آدم توصیه به اخلاق کند اما در بزنگاه ها و در مقابله با فساد ساکت باشد. این اخلاق، اخلاق سکولار است و جهاد گریزی آفت انقلاب است.
که همین روحیه شما سبب این شده است که ائمه جمعه ای داشته باشیم که محافظه کار باشند.
🔹جناب آقای علی اکبری، آدم های خوب و ساکت خطرناک هستند، حتی وجود این افراد خطرناک است. این روحیه و اینگونه مدیریت کردن از معضلات آینده انقلاب اسلامی هستند.
🔸حضرت آقا بارها بیان کرده اند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است
اما برخی از ائمه جمعه ای که از سمت شما انتصاب می شوند، محافظه کار هستند
حتی برخی از ائمه جمعه با مصلحان اجتماعی(طلاب عدالتخواه) برخورد میکنند
مانند برخوردی که در ملایر و اصفهان و بروجرد شکل گرفت،
نباید این تحلیل شکل بگیرد که ائمه جمعه بر ضد مصلحان اجتماعی است.
🔹در صورتی که ائمه جمعه باید در شهرستان ها، بستر اعدام های اقتصادی را راه بیندازند،
اما متاسفانه به جای اینکه این مسائل اولویت باشد، برخی از ضد ارزش ها مثل نرده های نماز جمعه، برداشته شدن اش ، ارزش شناخته شده است،
و بعد هم عده ای با آن اقدامات عکس یادگاری میندازند،
مردم و جریان انقلابی فریب نمی خورند، این ها اسم اش تغییرات اساسی نیست.
🔸مثلا نمی شود بیان کرد حضرت آقا 5 هزار بار از فساد صحبت کرده است، اما خود گوینده 5 بار هم در مورد فساد صحبت نکرده باشد.
🔹مسئله دیگر این است که سازوکار نظارتی در دستگاه سیاست گذاری ائمه جمعه چیست؟
مثلا یک امام جمعه خلاف کند چگونه شما مطلع می شوید؟
سازوکار انتخاب و آموزش ائمه جمعه چیست؟
چرا هیچ سیستم مجازاتی برای امام جمعه وجود ندارد؟
چرا با امام جمعه متخلف برخورد نمیکنید؟
مثلا امام جمعه ای که جنگل خواری کرده است
🔸حتی امام جمعه ای که کار نمی کند باید برایش مجازات مشخص شود، نه آنکه امام جمعه برکنار شود برود حوزه علمیه بزند و مدیریت حوزه علمیه را به عهده بگیرد.
🔹و نکته آخر اینکه گزارش بدهید که سند تحول دستگاه امام جمعه که توسط جنبش عدالتخواه در دیدار دانشجویی تحویل حضرت آقا داده شده بود و حضرت آقا به شما ارجاع دادند با آن چه کردید؟
✅ اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
@howzeh_1357
🇮🇷 دو شهید با پلاک های ۵۵۵ و ۵۵۶ 🇮🇷
🌺🍃طی عملیات تفحص، در منطقه چیلات، پیکر دو شهید پیدا شد... یکی از این شهدا نشسته بود و با لباس و تجهیزات کامل به دیوار تکیه داده بود.
لباس زمستانی هم تنش بود و سر شهید دیگري را كه لای پتو پیچیده شده بود را بر دامن داشت
🌺🍃معلوم بود که شهيدِ دراز کش مجروح بوده است. خوب، پلاک داشتند، پلاک ها را دیدیم که بصورت پشت سر هم است.
555 و 556 . فهمیدیم که آنها با هم پلاک گرفته اند. معمولا اینها که با هم خیلی رفیق بودند، با هم می رفتند پلاک می گرفتند.
🌺🍃اسامی را مراجعه کردیم در کامپیوتر. دیدیم که آن شهیدی که نشسته است، پدر است و آن شهیدی که درازکش است، پسر است...پدری سر پسر را به دامن گرفته است...😭😭 شهید سید ابراهیم اسماعیل زاده موسوی پدر و سید حسین اسماعیل زاده پسر است اهل روستای باقر تنگه بابلسر..
⭕️ کاش از ما نپرسند که بعد از شهدا چه کردیم...😔
🌹 شادی روح شهدا صلوات 🌹
@howzeh_1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️استاد رحیمپور ازغدی:
اقتصاد اسلامی یعنی؛ اقتصاد علمی و تجربی بعلاوه معنویت ، نه منهای معنویت
⭕️استاد رحیمپور ازغدی:
اقتصاد اسلامی یعنی؛ اقتصاد علمی و تجربی بعلاوه معنویت ، نه منهای معنویت
@howzeh_1357
🚨اگر بصیرت نباشد، علم و تقوا کارکردی ندارد!
رهبر معظم انقلاب:
🔸[اگر] #علم داشته باشیم، #تقوا هم داشته باشیم، حتّى #شجاعت هم داشته باشیم امّا ندانیم وظیفه چیست، ندانیم موقعیّت کدام است، ندانیم امروز مطالبهى خداى متعال و مطالبهى دین از ما در عرصهى اجتماع چیست، آن علم و تقوا و شجاعت و بقیّهى خصوصیّات مثبت اثر خودش را نمیبخشد؛ و کارکرد لازم را نخواهد داشت. این کلمهى «بصیرت» که ما دائم تکرار میکنیم، بعضىها هم بشدّت اوقاتشان تلخ میشود که چرا فلانى مکرّر میگوید بصیرت بصیرت؛ معنایش این است.
🔸یکى از مصادیق مهم #بصیرت همین است که انسان بداند امروز چه نیازى در #جامعه وجود دارد. ما میلیونها #جوان داریم؛ جوان در معرض فراگیرى است تا چه به او داده بشود. گفت: من که لوح سادهام هر نقش را آمادهام.(*) همهى نقشها را میشود بر روى این لوح ساده کشید؛ چه کسى مبادرت کند، چه کسى دست پیش را بگیرد، چه کسى جلوتر حرکت بکند، یا چه کسى متوجّه بشود که بر این لوح ساده، نقش نامیمون و غلطى کشیده شده است؛ [تا] برود آن را تصحیح کند؛ همهى اینها بصیرت لازم دارد.
*) دیوان حاج میرزاحبیب؛ من که لوح سادهام هر نقش را آمادهام / دست نقّاشان قدرت تا چه تصویرم کنند
◀️ بیانات در اولین جلسه درس خارج فقه در سال تحصیلی جدید - ۹۵/۰۶/۱۶
@howzeh_1357
🔰مجلس، عامل اصلاح مملکت
💢اگر مجلس شورا آن طورى كه ما بخواهيم ملى و اسلامى باشد، همه اين مطبوعات اصلاح خواهد شد؛ همه اين راديو تلويزيونها اصلاح خواهد شد؛ همه اين ادارات تصفيه خواهد شد؛ يعنى ملت بايد تصفيه كند به وسيله اشخاصى كه مىفرستد.
📅امام خمینی(ره) | ۲۱ تیر ۱۳۵۸
@howzeh_1357
♨️ شورای نگهبان و اقامه قسط
با نگاه کلان به فعالیت شورای نگهبان در چهار دهه گذشته، کارنامه عملکرد این نهاد در گام اول انقلاب به صورت کلی دارای #دو_اشکال عمده و واضح و نیازمند نقد جدی است که مسامحه در آن ممنوع و رفع این دو ایراد، اثر حیاتی بر جامعه می گذارد.
#شورای_نگهبان
متن کامل یاداشت در پست های بعد👇👇
به نقل از:
http://www.598.ir/fa/news/459067
@howzeh_1357
♨️شورای نگهبان و اقامه قسط1️⃣
ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس شورای نگهبان که یکی از ثمرات تلاش ها و خون دل هایی است که علما و بزرگان به ویژه از شروع نهضت مشروطه خصوصا شیخ فضل الله نوری که جان خود را در این راه گذاشت تا کنون بوده است. بدلیل گستردگی منابع در خصوص سیر ایجاد این نهاد از زمانی که طرح علمای طراز اول در نهضت مشروطه ارائه شد تا کنون ،در این یادداشت از ذکر تاریخچه تاسیس این نهاد خودداری می کنیم.کسانی که در زمینه فلسفه سیاسی واندیشه سیاسی و به صورت کلی پیرامون علم سیاست تحقیقاتی دارند ،مطلع هستند که در چند قرن اخیر و با سلطه مادی گری بر دنیا، نفس برپایی حکومت دینی یعنی جامعه ای که قوانین آن بر مبنای حکومت داری دینی تنظیم می شود، امری است که به راحتی میسر نخواهد شد، با این وجود ما شاهد هستیم که بنیانگذار انقلاب امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، با آگاهی بخشی و یاری امت حزب الله و مردم با بصیرت و ولایتمدار ایران توانست نه تنها انقلاب و حکومتی دینی پایگذاری کند بله توانست انقلابی دینی با تکیه بر اسلام و معارف والای اسلامی در دنیای مادی بنیانگذاری کند. از این نگره ارزش شورای نگهبان نه تنها در حکومت اسلامی ایران بلکه از جهت الگو دهی و الهام بخشی آن در سراسر دنیا کاملاً مشخص است .شورای نگهبان رکن رکین ،حافظ اسلامیت و از ارکان حساس و ضروری انقلاب است.بعد از ولایت فقیه که امامت و رهبری جامعه مسلمین را بعهده دارد شورای نگهبان به عنوان حافظ و نگهبان اسلامیت انقلاب، جایگاهی رفیع وبی نظیر دارد و باید مواظب بود مورد هجمه دشمنان این انقلاب که با نگاه خصمانه ای سعی در براندازی انقلاب دارند وجفای دوستان قرار نگیرد.با نگاه کلان به فعالیت شورای نگهبان در چهار دهه گذشته، کارنامه عملکرد این نهاد در گام اول انقلاب به صورت کلی دارای دو اشکال عمده و واضح و نیازمند نقد جدی است که مسامحه در آن ممنوع و رفع این دو ایراد، اثر حیاتی بر جامعه می گذارد.آن دو سر فصل بر زمین مانده که امروز دغدغه ی قاطبه دلسوزان انقلاب است عبارتند از:
۱عدم اعمال و استمرار نظارت شورای نگهبان، در طول مسئولیت اشخاص
۲ عدم لحاظ شاخص و معیار عدم فساد در تایید صلاحیت ها و فدا شدن این شرط برای معیارهای سیاسی.
اگر چه در مقام نظر و اندیشه و در حد قانون، شورای نگهبان این اختیار و مسئولیت را دارد که به محض زایل شدن یک صفت دخیل در صلاحیت، یا پیدا شدن یک صفت یا دلیل مسقط صلاحیت، فرد را لغو صلاحیت کند ولی عملا در طول سالهای متمادی شاهد آن نبودیم که این اتفاق بجز در موارد بسیار اندک انجام پذیرد.ممکن است که دلیل عدم ورود، نبود زمینه اجتماعی، نبودساز و کار لازم، یا خدایی ناکرده مصلحت اندیشی های غیر ضروری و یا هر دلیل دیگری ذکر گردد ولی به هر شکل معطل ماندن این بخش از رسالت شورای نگهبان صدمات و حتی خساراتی برای اثبات کار آمدی حکومت دینی به بار می آورد. از اساس مسئله تایید صلاحیت مربوط به دوران انجام مسئولیت است و تایید صلاحیت قبل از ورود در مسئولیت مقدمه صلاحیت دوران مسئولیت است و جای تعجب است که بدو ورود و مقدمه از اصل و هدف مهم تر باشد!
مطلب دوم اینکه چرا شورای نگهبان برای تایید صلاحیت اشخاص، معیار و شاخص عدم وجود فساد را عملا در نظر نمی گیرند.با وجود تاکیدات محکم امام خمینی و امام خامنه ای مبنی بر لزوم قاطعیت و دقت شورای نگهبان برای جلوگیری از ورود افراد ناصالح بخصوص افراد فاسد، انتظار می رود که این نهاد از ورود این افراد نالایق چه در مجلس شورای اسلامی و چه در مناسب دیگر جلوگیری کند.حساسیت شورای نگهبان اقتضاء این را دارد که ملاک هایش را در تایید صلاحیت به اندازه موازین اسلام، توسعه دهد مثلا اگر فرد ضدیت با نظام نداشته باشد کافی است تا مهر تایید صلاحیتش توسط آن نهاد زده شود اما اگر ثابت شود که همان فرد دزد است و یا در اختلاس ها دست دارد یا در شهری باند فساد ایجاد کرده ولی رقیب وی فردی اصلاح طلب است مصلحت! ایجاب می کند همان فرد صلاحیتش تایید شود! و ملاک دزدی باعث نمیشود که به عدم صلاحیتش حکم شود.
ادامه متن در پست بعد👇
@howzeh_1357
♨️شورای نگهبان و اقامه قسط2️⃣
از کجای این بیان صریح رهبر معظم انقلاب که می فرمایند: " شورای نگهبان باید حق مردم را ادا کند و مانع شود از اینکه بد خواهان این ملت، بد خواهان این انقلاب، بد خواهان امام وارد قوه مقننه کشور امام شوند. ۱۳بهمن۷۸ " فهمیده میشود یک دزد و اختلاس گر بدخواه انقلاب نیست؟
عدهای میگویند خطر جریان اصولگرا از جریان اصلاح طلب کمتر است و در مقابل آنها گروهی دیگر هستند که می گویند تفکر اصلاح طلبی از تفکر اصولگرایی خطرش کمتر است اما باید بدانند که اولاً این نوع تقسیم بندی ها مورد تایید انقلاب نبوده و عملا این تقسیم بندی ها مورد خواست نظام سرمایه داری و جریان غربگرا می باشد و ثانیاً اینکه گفته شود اصولگرا بهتر است یا اصلاح طلب قطعا دعوا بر سر الفاظ است. ملاک و شاخص می بایست پاک دستی یا عدم پاک دستی باشد. مگر با تغییر دادن الفاظ، ماهیت آن ها نیز تغییر میکند؟!
اگر فردی دزد و فاسد باشد فرقی نمی کند که وابسته به کدام جناح باشد، تایید آن فرد در هر صورت منکر است.
متاسفانه چه در این دوره و چه در دورههای قبل در مجلس شورای اسلامی شاهد حضور افرادی بوده ایم که فساد مالی شان شیاع دارد و نباید در مجلس می بودند که تشریف دارند!
این که عده ای بتوانند با فریاد های بلند مرگ بر آمریکا تایید صلاحیت خود را از شورای نگهبان بگیرند و بعد مشخص شود که همان افراد در اختلاس ها و دزدی ها نقش اول را داشته ودارند ترسناک است، و برخی علت تایید صلاحیت این دست افراد را رده های میانی شورای نگهبان می دانند که اگر بالفرض هم اینطور باشد آیا نباید از رده های بالا نظارتی بر نظار استان ها و شهرستان ها شود؟ رهبرانقلاب در این باره می فرمایند:" وظیفه شورای نگهبان خیلی سنگین است این وظیفه را باید در حد مقدور با کمال دقت و با رعایت حداکثر عدل و انصاف انجام دهد و بر کار نظار نظارت کند آنچه که آقایان نظار انجام میدهند بنام شورای نگهبان تمام می شود. ۱۴اسفند۷۴ "
نکته ای دیگر که فقط در اینجا اجمالا به آن اشاره میکنم اینست که چرا شورای نگهبان، افراد مستقل و حزب اللهی را از حضور در انتخابات مجلس محروم می کنند! خطی معارض خط رهبر انقلاب! حال انتظاری که از شورای نگهبان میرود این است که با شرایط مساعد به وجود آمده علی الخصوص حضور حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بعنوان ریاست قوه قضاییه و همچنین درخواست و حمایت مردم فهیم، از ورود افراد نا اهل و نامحرم نسبت به انقلاب درانتخابات مجلس شورای اسلامی که درپیش رو داریم جلوگیری شود.
✍️محمد عرفان علی بخشی
به نقل از:
http://www.598.ir/fa/news/459067
@howzeh_1357
اعتکاف اعتراضی به ناکارآمدی دولت
با حضور طلاب و دانشجویان عدالت خواه و فعالین فرهنگی
سخنرانان:
حجج اسلام اسداللهی و روحبخش
زمان :٢۴ و ٢۵ آذر ماه
مکان : مشهد، ملک الشعرای بهار ٢٠، هویزه ۴، مسجد حضرت اباالفضل (ع)
#ابر_نفوذی. #شبیخون_بنفش
#سکوت_نمیکنیم #خائن_اصلی
#حفاظت_از_منافع_ملت
#مسجد_پناه_مردم
#پای_کار_انقلابیم #گاندوی_اعظم
🔷🔸مسجد پناه مردم
🔷🔸Eitaa.com/tmpmb1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی بخندیم 😄یا بگریم😢؟!!
فقط آخرش .... :
امام خمینی خطاب به این غربچراها :
🔸خیلی خری🔸❗️
😂😂
یادتان باشد
#هر_خری_را_بالا_نفرستید
#دولت_دروغگویان_فریبکاران_امنیتی_گازعنبری
سفارش ویژه
حتما ببینید
@howzehenghelabi
🔵 یادداشت بسیار مهم / با دقت بخوانید.
❓ منظور امام خمینی از نااهلان و نامحرمان چه جریاناتی بودند؟
❓ سرکرده های فساد و بانیان وضع موجود اعضای کدام جریانات آلوده سیاسی هستند؟
❓ نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باید با کدام افراد باشد؟
حجت الاسلام رحمت الله معظمی
قسمت اول یادداشت: eitaa.com/a_enghelab/516
قسمت دوم یادداشت:eitaa.com/a_enghelab/517
📚 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش اول این یادداشت مهم
بسم الله الرحمن الرحیم
🔶 یکی از وصایای بسیار مهم امام راحل و عظیم الشان که امروز تبدیل به بخشی از فرهنگ سیاسی ما شده ، عبارت است از جمله معروف مندرج در وصیت نامه ایشان:
من در میان شما باشم و یا نباشم به همه شما وصیت و سفارش میکنم که نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد.
بنا داریم چند جمله در تفسیر این کلام نورانی خدمت مردم مؤمن وانقلابی ارائه دهیم ؛
🔸اولا مخاطب این جمله، آحاد امت اسلامی عموما و خواص امت خصوصا می باشند
🔸 ثانیا نگرانی اصلی امام در مورد خود انقلاب است.
🔸 ثالتا این انذار از جمله فرامینی است که به منحصر به زمان خاص نمی باشد؛ زیرا فرآیند مبارک پیشرفت انقلاب اسلامی بعد از تشکیل تمدن بزرگ اسلامی نیز ادامه خواهد یافت.
🔸اما شاید مهم ترین بخش این کلام نورانی که باید مورد بحث و تحقیق قرار بگیرد مشخص شدن ویژگی ها و مصادیق نااهلان و نامحرمان باشد که اگر این کار انجام پذیرد تشخیص این دو گروه خطرناک برای همگان آسان تر خواهد بود.
🔶 نااهل فردی است که اهلیت مسئول شدن در انقلاب را از ابتدا ندارد و یا این اهلیت را از دست داده است.
یعنی واجد شایستگی های پایه و حتی حداقل های در دست داشتن قدرت در حکومت اسلامی نیست.
البته فرد نااهل لزوما وابسته و مرتبط با دشمنان اسلام نیست و در غالب موارد حتی دلبسته به انقلاب نیز هست که همین امر موجب دشوار شدن تشخیص برای عموم جامعه میباشد؛ در واقع مهم ترین مشخصه های افراد نااهل بعد از ضعف ایمان، نداشتن روحیات انقلابی، قدرت طلبی و محافظه کاری است.
🔶 نامحرم یعنی فردی که در اساس با انقلاب دشمن است و تقابل او با انقلاب نیاز به اثبات ندارد؛
و مهم ترین خصوصیت افراد نامحرم شهوت طلبی، دین گریزی و ضدیت با انقلاب است.
🔸لازم به تذکر است که در هر دو صورت، نتیجه و خروجی عملکرد هر دو نفر، دشمنی با انقلاب است که این دشمنی در مورد نامحرم به صورت دانسته و در قماش نااهلان، نادانسته می باشد.
موضوع مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که منظور امام امت از نااهل و نامحرم به صورت مشخص چه کسانی هستند؟
🔸 به دلیل آنکه امام راحل، فردی حکیم است بدون تردید این بیان ایشان ناظر به واقعیت جامعه بوده و لذا قبل از پاسخ به این پرسش باید مشخص شود که چه کسانی بیش ترین تاثیر را بر ذهن و دل آحاد مردم در جامعه ما می گذارند، تا نتیجه اطمینان آور باشد.
🔸 در جامعه ایران پس از اسلام به ویژه در دوران معاصر، جریان حوزه و روحانیت دارای بیش ترین تاثیر در متن جامعه و بین توده مردم بوده اند و با توجه به تعمیق روز افزون گرایش به دین و روحیه دین داری در جامعه ما، این تاثیر روزافزون خواهد بود.
🔶هم چنین از ابتدای انقلاب و حتی در دوران نهضت و با یک نگاه از جریانات مشروطه، مهم ترین جریان از حیث تاثیر بر اذهان عمومی، حوزویان بوده اند که البته از ابتدای انقلاب(پس از تقسیم حزب جمهوری اسلامی) مشخصا دو جریان جامعه روحانیت و جامعه روحانیون، بارز ترین جریانات موثر بر سیاست بوده اند. هم چنین بعد از دفاع مقدس، روحانیت و روحانیون به ترتیب در دو جریان اصولگرایی و اصلاح طلبی امتداد پیدا کردند. یعنی جریان روحانیت و مولود آن یعنی اصولگرایی و جریان روحانیون و فرزند آن یعنی اصلاح طلبی بیش ترین تاثیر را بر سیاست ما داشته و افراد زیادی را در حلقه های مختلف مدیریت تزریق کرده اند.
🔶در این بین شاید سوال عده ای این باشد که جامعه مدرسین قم و مجمع محققین و مدرسین و جریان سیاست زدای حوزه های علمیه چه نقشی را در سیاست داشته اند؟
در جواب می توان گفت که جامعه مدرسین در عملکرد سیاسی به صورت غالب، تابع روحانیت و اصولگرایی و جریان محققین و جریان سیاست زدا، تابع روحانیون و اصلاح طلبی بوده اند.
🗂 اصولگرای نااهل ، اصلاح طلب نامحرم / بخش دوم و ادامه :
🔶 اما ریشه یابی و آسیب شناسی ماهیت واقعی غالب این جریانات، بحثی مفصل است که در این نوشتار مختصر نمیگنجد و اجمالا جریانات محافظه کار و جهاد گریز قبل از انقلاب که عمدتا متربیان فضای نجف هستند، از ترس ورود در سیاست و هزینه دادن در راه حق، به کتاب ، حجره ، سجاده و اخلاق پناه برده و حتی فرزندان خود را دور از فضای واقعی جامعه و در مدارسی شبیه مدارس غیر انتفاعی فعلی پرورش دادند (که همین فرزندان نیز بدنه اصلی جریانات محافظه کار حوزوی را تشکیل می دهند!).
🔸نکته بسیار مهم دیگر این که در این بین و در تمام این مدت، جریان اصیل روحانیت انقلابی و امتداد آن در جامعه یعنی جریان ارزشی، ضمن هدایت و مدیریت حرکت عمومی جامعه به اندازه توان، افراد اصلاح پذیر و قابل هدایت جریانات مذکور را از هضم شدن در این فضا حفظ کردند.
🔸جریان زلال روحانیت متعهد که غالبا طلاب و روحانیون جوان و انقلابی بوده و متن حوزه را نیز هم اینان تشکیل می دهند تاکنون مهم ترین یاور ولایت در طول مبارزات دوران نهضت ، پیروزی انقلاب، عبور از دشواری های بدو انقلاب، مقاومت دوران دفاع مقدس، دوران پایه گذاری اشرافی گری، دوران تلاش برای اصلاحات غیر دینی، دوران عدالت شعاری و دوران تعطیلی دولت، بوده اند.
🔶بنابراین در واقع نا اهلان ونامحرمان به خصوص بعد از جنگ تحمیلی از دل جریان روحانیت وروحانیون به اصطلاح مبارز و موالید و تابعان آنها بر انقلاب تحمیل شده اند وشاید مقصود امام امت از نا اهل ونامحرم، همین دو جریان بوده که شرایط و اقتضاءات مانع از تصریح بوده است.
🔶مقدمه و نکته دیگر اینکه یکی از راهبردهای نظام سلطه در جریان سازی و مهندسی قدرت در دولت ها و مدیریت ذهنیات سیاسی ملت ها القای دو قطبی های سیاسی و سرگرم کردن خواص و تاثیر گذاران آن ملت به برنامه های طراحی شده صهیونیسم می باشد و غلطیدن در این دام علاوه بر این که فضای سیاسی را تحت مدیریت نظام سلطه قرار می دهد، از ترویج و نهادینه شدن ارزشها، به عنوان معیار های تحلیل و فهم و نیز از تحلیل دار شدن مردم جلوگیری می کنند و دو جریان مذکور از این دست دو قطبی هاست و به غیر از تفاوت های روبنایی و برخی تفاوت هایی که به دلیل ماهیت جامعه ما گریز ناپذیر است و کنار زدنی نیست، کلیت مانیفست این دو جریان نیز شبیه دیگر دو قطبی های رایج است.
🔶 مطلب دیگر این که در سال های اخیر به دلیل مقاومت رهبر انقلاب و هدایت های مکرر ایشان و نیز تلاش های روحانیت متعهد، افکار عموم مردم، نسبت به این دو جریان، کاملابی اعتماد شده است. علاوه بر تلاش های ولایت برای تصحیح ذهنیات؛ عملکرد غیرقابل دفاع این دو جریان نیز تاثیر به سزایی در این نتیجه گیری داشته است.
🔶در روزهای اخیر که شاهد خشم مردم از فساد گسترده بین مسئولان هستیم و حساسیت جامعه در بحث عدالت به حد بالایی رسیده، برای همگان مشخص شده که سرکرده های اصلی این فساد، اعضای اصلی همین دو جریان می باشند. این دلایل و غیر آن، سبب شده که عملا ادامه مسیر برای نااهلان و نامحرمان در قالب های موجود غیر ممکن باشد.
🔶 لذا اقدام بعدی این قماش ایجاد ساختار ها و عناوین جدیدی در فضای سیاسی خواهد بود و حضور جریان جدید محافظه کار، با شعار انقلابی گری و نقد کارآمدی دو جریان مذکور، از نشانه های شکل گیری جریان جدید نااهل ، و احترامات لسانی به ارزش های انقلاب و نقد اپوزسیون خارجی از نشانه های نامحرمان جدید می باشد.
🔶نکته بسیار مهم دیگر این که بیش ترین نفع را در چهل سال گذشته از این وضعیت، یک قماش ظاهر الصلاح می برند که غالبا منتسب به ارکان نظام و انقلاب هستند و درشعار ها ضد استکباری و دشمنی زبانی با آمریکا، مشهورند.
♨️ این افراد که مرکزیت وجعبه تقسیم نااهلان و نامحرمان هستند باید نقطه تمرکز مبارزه انقلابیون باشد و جریان حزب الله تمام توان خود را مصروف باز پس گرفتن قدرت از این افراد کند.
حجت الاسلام رحمت الله معظمی