eitaa logo
حوزه‌‌علمیه‌حضرت‌امیرالمؤمنین‌ع تبریز
964 دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
426 فایل
خادمین حضرت مهدی عج درحوزه: مدیر=حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حاج روح‌الله‌بجانی اجرائی=حجت‌الاسلام داداشی آموزش=حجت‌الاسلام خانزاده پژوهش=حجت‌الاسلام ریاضی تهذیب=حجت‌الاسلام اصلی‌نژاد بسیج=حجت‌الاسلام مردمی امورطلاب=حجت‌الاسلام جهانگیری پایگاه رسمی حوزه👇
مشاهده در ایتا
دانلود
مناسبت: بزرگداشت شیخ کلینی در بیانات (مد ظله) ✅ هزار و صد ساله ، در دوره‌ای هزار و صد ساله، از وفات مرحوم کلینی در ۳۲۹ هجری تا روزگار ما، بیش از هزار سال است که مرجعیّت علمی دارد و بین جوامع شیعه دست‌به‌دست می‌گردد و هرگز هیچ فقیه، متکلّم یا مفسّر شیعه از آن مستغنی نبوده است ✅ شاگرد ری و بغداد شخصیّت شیخ کلینی رحمةالله‌علیه نیز شخصیّت علمی بارز و برجسته‌ای است. او در هر دو حوزه ری و بغداد، سال‌های زیادی را به علم‌آموزی و اخذ حدیث از محضر اساتید و مشایخی که شمار آنها بیش از پنجاه تن است سپری کرد و از دیگرسو، به تربیت گروه بزرگی از طالبان علم و معارف مکتب اهل‌بیت علیهم‌السّلام پرداخت که خود، گواهی بر برجستگی‌های علمیِ شیخ کلینی‌اند. ✅ کلینی، تنها یک محدث نبود کلینی، تنها یک محدّث نبود. بررسی کتاب کافی از جهت چگونگی تبویب و تقدیم و تأخیر ابواب آن و عناوین انتخابی آنها (نظیر: کتاب العقل و الجهل، کتاب الحجة، کتاب التوحید و …) نشان می‌دهد که کلینی علاوه بر آن که محدّثی بزرگ است، متکلّمی چیره‌دست نیز هست و محتوا و روش و عناوینِ به کار گرفته شده توسّط وی، ناظر به مسائل کلامیِ رایج در روزگار اوست. ضمناً مقدّمه شیخ بر کافی، مقدمه درخشانی است که نشان می‌دهد این مرد چه تسلّطی بر عبارات و کلمات و مطالب و مفاهیم کلامی و … داشته است. ✅ مولود پیچیده ترین‌ عصر تاریخ تشیع عصر کلینی نیز روزگار حسّاس و دشواری است. ولادت او در حوالی سال ۲۶۰ هجری اتّفاق افتاده است که سال وفات امام عسکری علیه‌السّلام و آغاز غیبت صُغراست و با در نظر گرفتن سال درگذشت او (یعنی ۳۲۹ هجری) درمی‌یابیم که حیات وی کاملاً منطبق بر دوره غیبت صُغراست که از پیچیده‌ترین و حسّاس‌ترین بُرهه‌ها در تاریخ تشیّع است و شیخ کلینی تقریباً بیست سال پایانی عمر خویش را در بغداد به سر آورد که محلّ سکونت نُوّاب اربعه و وکلای ناحیه مقدّسه بود و این ویژگی‌ها در حیات کلینی، برای کسانی که می‌خواهند درباره حرکت علمی شیعه به تحقیق بپردازند در خورِ توجّه است. به هر حال به نظر این‌جانب، تجلیل از کلینی، تجلیل از علم، تجلیل از دین و تجلیل از تشیّع است. کافی نیز اثر ارزشمندی است و در مورد این کتاب شریف و مؤلف بزرگوارش، هر چه تجلیل و هر اندازه کار علمی انجام بشود جا دارد. پیام به (ره) 1388/02/17 🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
mahmood-karimi-abolfazle-man(128).mp3
10.2M
نواهنگ زیبای ابالفضل من با صدای حاج محمود کریمی تقدیم به امام خامنه ای علمدار و ابوالفضل حضرت امام مهدی (عج) @howzeh_amir
🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
✅سوره مبارکه ، صفحه 465، آیات 57 تا 67 🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
465.mp3
445.6K
🔊 🎤توسط استاد ✅صفحه‌‌ ‌ 465 🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
20.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | مقتدای سلیمانی 🔺️ پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR براساس بیانات اخیر رهبر انقلاب درباره شهادت‌طلبی امیرالمومنین(ع) و پیروی شهید سلیمانی از حضرت، نماهنگ «مقتدای سلیمانی» را منتشر میکند. 🌙 @Khamenei_ir 🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
✅سوره مبارکه ، صفحه 466، آیات 68 تا 74 🌹 معاونت تهذیب مدرسه 🇮🇷 حوزه‌علمیه‌ انقلابی امیرالمؤمنین‌ع تبریز ➡️🆔 @howzeh_amir
🔹تربیت دینی فرزندان // شماره 19 // اصول مهم تربیتی🔹👇🏿👇🏿 🔅سه اصل مهم در تربیت: الف: زمینه سازی ب: انگیزه دهی ج: باور آفرینی 1️⃣ زمینه سازی (قسمت پنجم): ۱. ۵. زمینه سازی پیش از تولد (نقش انتخاب همسر و وراثت در تربیت) نقش وراثت، در تکوین شخصیت کودک، از دیرباز مطرح بوده و ذهن متفکران را به خود معطوف کرده است. [۱] منظور از وراثت، انتقال طبیعی بعضی ویژگی‌های بیولوژیک بدنی و ذهنی یا عقلی از والدین و اجداد به فرزندان است و این انتقال به وسیلۀ سلول‌های نطفۀ والدین انجام می‌گیرد. در هستۀ هر یک از این سلول‌ها رشته هایی، زوج زوج به نام «کروموزوم» وجود دارد که اساس توارث به آن‌ها مربوط است. این کروموزوم‌ها خود حاوی دانه‌های بسیار ریز میکروسکپی هستند که «ژن» نامیده می‌شوند. ژن‌ها تعیین کنندۀ ویژگی‌های بدنی و عقلی یا ذهنی شخص هستند. ✅ استادمطهری می‌گوید: گام اول در تربیت فرزند، انتخاب همسری صالح و شایسته است. انسان موجودی است که استعدادها و قابلیت‌های نهفته و درونی او در جریان تربیت، ظهور و بروز می‌یابد. گام اول در تربیت فرزند، انتخاب همسری صالح و شایسته است که زمینۀ وراثتی مطلوب در جهت تولد و تربیت فرزند پدید می‌آورد و از گام‌های اساسی تربیت فرزند به حساب می آید؛ زیرا انسان برخی از ویژگی‌های خویش را به اجبار از طریق وراثت دریافت می‌نماید. [۲] ✅ در کلام معصومان علیهم السلام آمده است: که اگر کسی می‌خواهد همسری انتخاب کند، باید دربارۀ او تحقیق کند، او را بشناسد و از روحیاتش آگاه شود تا مبادا، به آفت‌ها یا بیماری‌های نفسانی دچار باشد و در نتیجه، این بیماری‌ها به فرزندان سرایت کند. رسول اکرم صلی الله علیه وآله در این باره می‌فرمایند: «تَخَیرُوا لِنُطَفِکُمْ فَانَّ الْعِرقَ دَسّاسٌ»؛ (در انتخاب همسر دقت کنید؛ زیرا ویژگی‌های پدران و مادران، به [کودکان] ارث می‌رسد. ) همچنین، اسلام ازدواج با زن احمق را منع کرده است تا از او افراد عقب مانده متولد نشوند. [۳] امام صادق علیه السلام از امیرالمؤمنین علیه السلام نقل می‌کنند که فرمودند: «إیّاکُمْ وَ تَزوِیجَ الْحَمقَاءِ فإِنَّ صُحْبَتَها بَلاءٌ و ولَدُهَا ضِیاعٌ. »؛ [۴] از ازدواج با زن احمق بپرهیزید که هم نشینی با او نوعی گرفتاری است و فرزندش عقب مانده و ناقص می‌شود. در احادیث بسیاری به مسلمانان سفارش شده است که پیش از اقدام به ازدواج، به آزمایش جسمی و جست وجو و تحقیق بپردازند تا مبادا همسر یا خانواده اش به بیماری‌های جسمی یا روحی دچار باشند. البته این سفارش به زن و مرد شده است. [۵] پی نوشت: [۱]: دانشمندان همواره در پی جوابی قاطع برای این مسئله که وراثت در تربیت چه نقشی دارد، بوده اند؛، ولی هرگز در این زمینه به رأی مسلّمی نرسیده اند و این اختلاف نظر با وجود پیشرفت دانش ژنتیک همچنان باقی است. متفکران اسلامی نیز به نقش توارث در شخصیت انسان توجه کرده اند؛، البته اختلاف نظر نیز میان آن‌ها وجود داشته است. سعدی نیز وراثت را در شخصیت انسان مؤثر می‌داند و معتقد است که فرد از نیاکان خود استعداد و هوش یا کودنی و خوی‌های زیبا یا زشت را به ارث می‌برد. [۲]: مرتضی مطهری، انسان در قرآن، ص ۳۷. [۳]: محمدبن حسن حر عاملی، وسائل الشیعة، ج۱۴، ص۲۹. [۴]: محمدبن یعقوب کلینی، فروع کافی، ج۲، ص۱۳. [۵]: . از پیغمبر اکرم صلی الله علیه وآله روایت شده است: «السَّعِید سَعِید فِی بَطْنِ اُمِّهِ وَ الشَّقِی مَنْ شَقِی فِی بَطْنِ اُمِّه. ». معنای روایت این است که شکم مادر زمینه ساز سعادت و یا شقاوت بچه است. » ادامه دارد... ♾♾♾♾♾♾ ✅ به بپیوندید: 🌸 @nedaye_tahzib 🌾 http://tahzib-howzeh.ir