eitaa logo
حوزه‌‌علمیه‌حضرت‌امیرالمؤمنین‌ع تبریز
938 دنبال‌کننده
5.1هزار عکس
2.4هزار ویدیو
420 فایل
خادمین حضرت مهدی عج درحوزه: مدیر=حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین حاج روح‌الله‌بجانی اجرائی=حجت‌الاسلام داداشی آموزش=حجت‌الاسلام خانزاده پژوهش=حجت‌الاسلام ریاضی تهذیب=حجت‌الاسلام اصلی‌نژاد بسیج=حجت‌الاسلام مردمی امورطلاب=حجت‌الاسلام جهانگیری پایگاه رسمی حوزه👇
مشاهده در ایتا
دانلود
🔷️ احکام شرعی قرض ازنظرشریف ⬅️ مقام معظم رهبری: جهادتبیین : روحانی حسینی 1️⃣ قسمت اول س 1758: صاحب يکی از کارخانه‏ها مبلغی پول برای خريد مواد اوليه از من قرض گرفت و بعد از مدتی آن را با مقداری اضافی به من برگرداند و اين مبلغ اضافی را از طرف خودش با رضايت کامل و بدون آنکه قبلاً شرط شده باشد و من توقع آن را داشته باشم به من پرداخت نمود، آيا جايز است آن مقدار زيادی را از او بگيرم؟ ج: در فرض سؤال که در قرض شرط پرداخت مبلغ اضافی نشده و آن مبلغ را قرض‏گيرنده با رضايت خود داده تصرّف شما در آن اشکال ندارد. س 1759:اگر بدهکار از پرداخت بدهی خود امتناع ورزد و در نتيجه طلبکار برای دريافت مبلغ چک بر عليه او به دادگاه شکايت کند و بر اثر آن مجبور شود علاوه بر اصل قرض، ماليات اجرای حکم را هم به دولت بپردازد، آيا شرعاً وام دهنده مسئول آن است؟ ج: اگر بدهکاری که در پرداخت بدهی خود کوتاهی می‏کند، ملزم به پرداخت ماليات اجرای حکم به دولت باشد، چيزی در اين رابطه برعهده وام دهنده نيست. س 1760: برادرم مقداری به من بدهکار است و هنگامی که خانه خريدم فرشی برايم آورد که خيال کردم هديه است، ولی بعد از آنکه طلب خود را از او مطالبه کردم، ادعا نمود که آن فرش را به جای بدهی‏اش به من داده است، آيا با توجه به اينکه چيزی در اين رابطه به من نگفته، صحيح است دادن فرش را به عنوان پرداخت قرض خود حساب کند؟ و اگر راضی نشوم که به جای بدهی او باشد، آيا بايد آن فرش را به او برگردانم؟ آيا جايز است بر اثر تغيير قدرت خريد، مبلغ بيشتری را نسبت به اصل قرض از او مطالبه کنم زيرا قدرت خريد با آن پول در آن زمان بيشتر از زمان فعلی بوده است؟ ج: دادن فرش يا غير آن از چيزهايی که از جنس دين نيست به عنوان عوض دين، بدون موافقت قرض دهنده کافی نيست و تا شما راضی نشده‏ايد که فرش به جای قرض شما باشد بايد آن را به او برگردانيد زيرا در اين صورت آن فرش هنوز در ملک اوست و در صورت تنزل ارزش پول می توانید علاوه بر طلب خود تنزل ارزش پول را نیز مطالبه نمائید. و احتياط اين است که نسبت به تفاوت قدرت خريد با هم مصالحه کنيد. ادامه دارد ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
یک عمر مبارزه علیه ظلم از نجف تا تبریز «... سید اسدالله مدنی، فعلاً کلیه امور شهر زیر نظر وی انجام می‌شود و شهربانی تحت نظر ایشان است... فرمانده پادگان هم تلفناً همبستگی خود را اعلام و اظهار بندگی نموده که مراتب قبلاً به عرض رسیده است. فرماندار و تمام مدیران کل ادارات به منزل مدنی رفته ضمن اعلام همبستگی روش کار خود را از وی سؤال نموده‌اند. بازاریان و سایر طبقات مختلف مردم هم به همین منوال...» 1 این جملات بخشی از گزارش ساواک به تاریخ 22 دی‌ماه 1357 یعنی دقیقا یک ماه قبل از پیروزی انقلاب است، همان روزی که تیتر اول روزنامه‌های صبح و عصر تهران، حکایت از تشکیل شورای انقلاب اسلامی متشکل از یاران مورد اعتماد حضرت امام خمینی (رحمهًْ‌الله علیه) داشت، اما گزارشی از ساواک، برپایی یک حکومت اسلامی در همدان را توسط یکی دیگر از یاران و مریدان حضرت امام، مورد تایید قرار داده بود. آنچه از گزارش فوق برمی‌آید، ایجاد حکومتی جدای از رژیم شاه در همدان و توابع آن، به مدیریت شهید آیت‌الله مدنی به عنوان یکی از مریدان امام خمینی بود. با توجه به گزارش مذکور مشخص می‌شود که آیت‌الله مدنی بر تمام اداره‌ها و سازمان‌ها و حتی شهربانی کنترل کامل داشت و در واقع پیش از پیروزی انقلاب و بازگشت رهبر انقلاب به کشور، شهر همدان را برای نظام مورد نظر ایشان آماده ساخته بود.حتی در یکی از گزارش‌های ساواک سخن از ایجاد پلیس اسلامی است.2 از طرف دیگر شهید مدنی علاوه ‌بر کنترل و تسلط بر اداره‌ها و شهربانی، مسائل مادی و رفاهی مردم شهر همدان را نیز به گونه‌ای نظم داده و مانع از هر گونه اجحاف و فشار بر مردم می‌شد. از جمله در مورد مواد سوختی که به دلیل اعتصاب کارگران شرکت نفت و سرمای شدید همدان، کمبود جدی وجود داشت. همین اقدام و متشکل نمودن مردم تحت حکومت و رهبری امام خمینی(ره) در همدان باعث شد تا در یکی از مهم‌ترین بزنگاه‌های تاریخی نهضت امام که لشکر 81 زرهی کرمانشاه برای سرکوب قیام مردم تهران در 21 بهمن 1357، عازم پایتخت بود، براساس فرمان صریح امام، با اقدام آیت‌الله مدنی مردم در مسیر کرمانشاه به همدان، راه عبور ‌تانک‌های لشکر کرمانشاه را بسته و مانع از ادامه حرکت آنها به سوی تهران شدند که همین موضوع کمک فراوانی به پیروزی انقلاب در روزهای 21 و 22 بهمن نمود. انقلابی آرام و بدون خشونت در انتهای همان سند ساواک به تاریخ 22 دی‌ماه، در عین حال به روش و شیوه آرام و بدون خشونت آیت‌الله مدنی در اداره شهر اذعان شده بود: «... ضمناً شیخ مدنی در مدت کوتاهی که به همدان وارد شده در تمام سخنرانی‌های خود مردم را به آرامش دعوت و از تهمت زدن و کشتن و آتش زدن منع نموده است...» در سند دیگری از ساواک به تاریخ 17 دی‌ماه 1357، نیز اگرچه با شک و تردید و نگاهی توطئه‌آمیز اما بازهم به شیوه آرامش‌طلبانه شهید مدنی در برپایی حکومت اسلامی اعتراف شده بود، همان روش آگاهی‌بخشی که حضرت امام از همان آغاز نهضت مورد تاکید قرار دادند. در آن سند آمده بود: «.... با توجه به این‌که یاد شده (سید اسدالله مدنی) از بدو ورود ظاهراً اهالی را دعوت به آرامش نموده و حتی از ایذاء و آزار مأمورین انتظامی توسط اهالی جلوگیری به عمل آورده است و از این رو وجهه‌ای بین رؤسای ادارات و فرماندهان و مأمورین کسب نموده که امکان دارد این عمل به منظور گمراه کردن نیروهای انتظامی منطقه باشد تا در فرصت مناسب ضربه غیر قابل جبرانی به مأمورین وارد آورند. مراتب جهت آگاهی و هرگونه اقدام مقتضی اعلام می‌گردد...» اذعان سرویس امنیتی رژیم شاه به نهضت مردمی و ضد خشونت امام و روحیه متین و ضد هرج ومرج آیت‌الله مدنی و اینکه به کرات مردم را در راهپیمایی‌ها از هرگونه آتش‌سوزی و تخریب برحذر می‌داشت، دقیقا برخلاف همه تبلیغات سوء رژیم شاه و اربابانش در همان ایام و همچنین طی سال‌های بعد تا امروز بوده و هست که همواره روحانیون و انقلابیون مسلمان پیرو امام خمینی را به تحریک و به‌کارگیری خشونت و تخریب و آشوب متهم کرده‌اند‌. بازخوانی پرونده قطور ساواک درباره شهید مدنی ساواک پرونده‌ای قطور از آیت‌الله مدنی تشکیل داده و همه جزئیات فعالیت‌های انقلابی‌اش را در آن آورده بود؛ اینکه او ابتدا مردم زادگاهش آذرشهر را علیه فرقه ضاله بهائیت و دیگر مفاسد بسیج کرد و از زمان تحصیل در نجف و ابتدای پاگرفتن نهضت امام خمینی در مهرماه 1341، حتی یک روز هم آرام و قرار نداشت و از همین روی ساواک همواره وی را روحانی افراطی طرفدار امام خمینی معرفی کرد. ساواک تقریبا 8 سال پیش از گزارشی که در ابتدای این مطلب ذکر شد، در گزارشی دیگر درباره شهید مدنی نوشته بود: «... اسدالله مدنى در همدان به نفع [امام] خمينى فعاليت و بيش از یک سوم اهالى همدان را مقلد [امام] خمينى كرده است و در هر محفل و مجلسى از [امام] خمينى تمجيد مى‌كند و وى را اعلم مجتهد[مجتهد اعلم] قلمداد مى‌نمايد.»   @howzeh_amir
🔷️ احکام شرعی قرض ازنظرمقام ⬅️ مقام معظم رهبری : جهادتبیین:روحانی حسینی 3️⃣ قسمت سوم س 1767: شخصی زمينی دارد که ساختمان موجود در آن، متعلّق به فرد ديگری است و صاحب زمين به دو نفر بدهکار است، آيا جايز است طلبکاران زمين و ساختمان موجود در آن را برای استيفای حقوق خود توقيف کنند يا آنکه فقط نسبت به زمين چنين حقّی را دارند؟ ج: آنان حق ندارند تقاضای توقيف چيزی را که ملک بدهکار نيست، بنمايند. س 1768: آيا خانه‏ای که بدهکار برای سکونت خود و خانواده‏اش به آن نياز دارد، از توقيف اموالش، مستثنی است؟ ج: آنچه را که بدهکار برای ادامه زندگی خود به آن نياز دارد مانند منزل و اثاثيه آن، ماشين، تلفن و ساير چيزهايی که جزء احتياجات زندگانی مناسب با شأن او محسوب می‏شوند، از حکم الزام به فروش، مستثنی است. س 1769: اگر تاجری که بدهی‏هايش او را ناتوان ساخته است، ورشکسته شود و غير از يک ساختمان چيزی نداشته باشد و آن را هم در معرض فروش گذاشته باشد ولی پول آن فقط جوابگوی نصف بدهی او باشد و نتواند بقيه بدهی خود را بپردازد، آيا جايز است طلبکاران او را مجبور به فروش آن ساختمان کنند يا آنکه بايد به او مهلت بدهند تا بتواند به طور تدريجی بدهی خود را بپردازد؟ ج: اگر آن ساختمان، خانه مسکونی خود و خانواده‏اش نباشد، وادار کردن او به فروش آن برای پرداخت ديونش اشکال ندارد، هرچند برای پرداخت همه بدهی‏هايش کافی نباشد و واجب نيست طلبکاران برای آن مقدار به او مهلت بدهند، بلکه فقط نسبت به بقيه بدهی‏های او بايد صبر کنند تا قدرت پرداخت آن را پيدا کند. س 1770: آيا پرداخت پولی که يک مؤسسه دولتی از مؤسسه دولتی ديگر قرض می‏گيرد واجب است؟ ج: در وجوب پرداخت، حکم ساير ديون را دارد. س 1771: اگر شخصی بدون تقاضای بدهکار، قرض او را بپردازد، آيا واجب است بدهکار عوض آنچه را که او پرداخت کرده بپردازد؟ ج: کسی که بدون تقاضای بدهکار اقدام به پرداخت بدهی او نموده است، حق مطالبه عوض آن را ندارد و بر بدهکار هم پرداخت عوض آنچه که آن شخص پرداخته است واجب نيست. س 1772: اگر وام گيرنده پرداخت وام را از مهلت مقرّر به تأخير بيندازد، آيا وام‏دهنده می‏تواند مبلغی بيشتر از مقدار وام را از او مطالبه کند؟ ج: وام دهنده می‌تواند علاوه بر طلب خود تنزل ارزش پول را نیز مطالبه کند. از نظر شرعی حق مطالبه چيزی بيشتر از اصل وام را ندارد. ادامه دارد ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀در سوگ نبی جهان سیه می‌پوشد ▪️در سینه،دل ازداغ حسن می‌جوشد 🥀از ماتم هشتمین امام معصوم ▪️هر شیعه ز درد، جام غم می‌نوشد رحلت جانسوز وشهادت گونه حضرت نبی اکرم خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت فرزند دلبندش حضرت علیه السلام کریم اهل بیت و علیه السلام بر تمامی شیعیان جهان تسلیت باد. ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدف از بعثت رسول الله(ص) وآثاربرکات آن درقرآن: جهادتبیین: روحانی حسینی 1- دعوت به توحید واجتناب ازطاغوت: (وَلَقَدْ بَعَثْنَا فِي كُلِّ أُمَّةٍ رَّسُولاً أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ وَاجْتَنِبُواْ الطَّاغُوتَ) 36 نحل . 2- اقامه عدل و قسط در جامعهٔ بشر: (لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَيِّنَاتِ وَأَنزَلْنَا مَعَهُمُ الْكِتَابَ وَالْمِیزان لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ). 3- برپایی حکومت الهی: (وَمَا أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلاَّ لِيُطَاعَ بِإِذْنِ اللّهِ). نساء آیهٔ ۶۴، (أَطِيعُواْ اللّهَ وَأَطِيعُواْ الرَّسُولَ وَأُوْلِي الأَمْرِ مِنكُمْ) 4- ‌تعليم و تربيت و تزکيه نفوس: لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤْمِنينَ اِذْ بَعَثَ فيهِمْ رَسُولا مِنْ اَنْفُسِهِمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَكّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ اِنْ كانُوا مِنْ قَبْلُ لَفى ضَلال مُبين (سوره آل عمران، 16 5- تقرّب به خداوند : سورهٔ اعراف آیهٔ ۲۹: (قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ). 6- نفي معبودهاي باطل و عوامل سقوط: (وَلاَ تَهِنُوا وَلاَ تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ). 7- اتمام حجّت به مردم: وَمَا كُنَّا مُعَذِّبِينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولًا﴿اسرا15﴾ 8- رفع اختلاف درمیان مردم: وَ اَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النّاسِ فيَما اخْتَلَفُوا فِيهِ؛ آيه 213 سوره بقره 9- آزادي انسان ها از زير يوغ طاغوت ها و استكبار: وَ يَضَعُ عَنْهُمْ اِصْرَهُمْ وَ الاَغْلالَ الَّتي كانَتْ عَلَيْهِمْ؛ 10- هدايت، امر به معروف و نهي از منكر و رهايي از ظلمت ها : كِتابٌ اَنْزَلْناهُ اِلَيْكَ لِتُخْرجَ النّاسَ مِنَ الظُّلُماتِ اِلَي النُّورِ؛ (۲ابراهیم) 11- تقويت و ارتقاء تفكّر و انديشه صحيح: چنان كه امام كاظم(ع) فرمود : مابَعَثَ اللّهُ اَنْبِيائَهُ وَ رُسُلَهُ اِلي عِبادِهِ اِلاّ لِيَعْقِلُوا عَنِ اللّهِ... وَاَكْمَلُهُمْ عَقْلاً اَرْفَعُهُمْ دَرَجَةً فِي الدُّنْيا وَالآخِرَةِ؛ 12- اسوه وتكميل و ارتقاء ارزش هاي اخلاقي: «لقد کان لکم فی رسول الله اسوه حسنه»(سوره قلم آیه ۴) اِنَّما بُعِثْتُ لاُتَمِّمَ مَكارِمَ الاَخْلاقِ؛ 13- اشراف و شهادت بر مردم: «یا ایّهَا النَّبی انّا اَرسَلناکَ شاهداً‌ وَ مُبشّراً وَ نَذیراً و َداعیاً الی الله وَسِراجاً مُنیرا»(سوره بقره آیه ۱۴۳) 14- انذار و تبشیر عالم: «و ما ارسلناک الا کافةٌ للناس بشیراً و نذیراً»(سوره نساء آیه ۱۶۵) ۲- ضرورت وآثار شناخت سيره وسنت . 1- دست یابی به الگوهای هدایتی. وَإِن تُطِيعُوهُ تَهْتَدُوا وَمَا عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ ﴿54/نور﴾. ۳- بركات پیروی و اطاعت از سنت رسول الله(ص). 1- خداوند تنها راه رهایی از آتش دوزخ و دوری از آن را، پیروی و اطاعت از خداوند و سنت پیامبر(ص) برمی شمارد. 2- راه دست یابی به نیک فرجامی وموجب رستگاری بشر می داند. در آیه 153 سوره انعام از آن به «صراطی مستقیما»یادفرموده. 3- عامل ایمنی از اختلافات در حوزه عمل اجتماعی است. (آل عمران آیه103). 4- دست یابی به رحمت خاص الهی و برخورداری از آن. 5- رهایی از افکار جاهلی و اندیشه های خرافی. (مائده آیه 103و 104) . 6- رسیدن به حیات معنوی . ۴- آثار مخالفت با سنت و سیره : 1- کفر (آل عمران آیه 32 و نور آیه 47). 2- نفاق و دورویی. (نساء آیات 60 و 61). 3- حبط و بطلان همه کارهای نیک و پسندیده از نماز و روزه و انفاق و زکات و خمس (محمد آیه 33)، 4- خروج از ولایت خداوند و رها شدن در حکومت گمراهان (نساء آیه 115) 5- پشیمانی در قیامت(فرقان آیه 27) 6- شرمساری و سرافکندگی در رستاخیز(نساء آیه 42)، 7- محرومیت از محبت خدا. (آل عمران آیه 31 و 32) 8- و از همه بدتر، خروج شخص مخا لف سنت و سیره از ماهیت انسانی و تبدیل شدن به جانورانی که بدتر از آنان یافت نمی شود. ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت: جهادتبیین :روحانی حسینی امام حسن مجحتبی (ع) نسبت به دردمندان و تیره بختان جامعه بسیار دلسوز بودند و با خرابه ‌نشینان دردمند و اقشار مستضعف و کم‌درآمد همراه و همنشین می‌شدند و دردِ دلِ آن‌ها را با جان و دل می‌شنیدند و به آن ترتیب اثر می‌دادند، و در این حرکت انسان‌دوستانه جز خداوند را مدنظر نداشتند. هیچ فقیر و مسکینی از در خانه حضرت ناامید برنگشت و حتی خود ایشان به سراغ فقرا می‌ رفتند و آن‌ها را به منزل دعوت می ‌کردند و به آن‌ها غذا و لباس می‌دادند.(1) امام حسن مجتبی (ع) تمام توان خویش را در راه انجام امور نیک و خداپسندانه به کار می‌گرفت و اموال فراوانی در راه خدا می ‌بخشید. مورّخان و دانشمندان در شرح حال زندگانی پر افتخار ایشان، بخشش‌های بی‌سابقه و انفاق‌های بسیار بزرگ و بی‌ نظیری ثبت کرده‌ اند. آن حضرت در طول عمر خود دو بار تمام اموال و دارایی خود را در راه خدا خرج کردند و سه بار نیز ثروت خود را به دو نیم تقسیم کردند و نصف آن را در راه خدا به فقرا بخشیدند.(2) روایت شده که روزی امام حسن (ع) بر جمعی از مساکین گذشت که پاره‌ای چند از نان خشک ها را بر روی زمین گذاشته ‌اند و می ‌خورند، چون نظر ایشان به آن حضرت افتاد از امام دعوت کردند و حضرت از اسب پیاده شدند و فرمودند:« خدا متکبّران را دوست نمی‌دارد»و با ایشان نشستند و از طعام ایشان تناول کردند و سپس از همه ی مساکین خواستند که برای صرف غذا به خانه ی حضرت بروند و حضرت با غذاهای خوب از ایشان پذیرایی نموده به همه ی آنها لباس­های مناسب هدیه دادند.(3)  بسياري از فضائل است كه گاهي از امام حسن (ع) روايت مي‌شود و گاهي از امام حسين (ع) و اين ناشي از شباهت آن دو بزرگوار است. روایت فوق هم در مورد هر دو امام(ع) نقل شده است. روایات تاریخی مربوط به بخشش­های آن حضرت فراوان می باشد که ذکر تفصیلی آنها مناسب این نوشته نیست. وقتی از خود امام پرسیدند، چرا هرگز سائلی را ناامید برنمی‌گردانید؟ فرمودند:«من هم سائل درگاه خداوند هستم و می‌خواهم که خدا مرا محروم نسازد و شرم دارم که با چنین امیدی سائلان را ناامید کنم. خداوندی که عنایتش را به من ارزانی می‌دارد، می‌خواهد که من هم به مردم کمک کنم».(4) به خاطر این بخشندگی‌ها و کارهای نیکی که از سوی امام حسن مجتبی (ع) در مسیر خیر، احسان و کمک به طبقات درمانده و نیازمند انجام می‌گرفت آن حضرت را کریم اهل بیت لقب داده اند.و با توجه به کرامت ‌ها و بخشش‌ های کم‌ نظیر و گاهی بی‌ نظیر آن امام بزرگوار لقب «کریم» برازنده آن حضرت است. ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
🚨 رتبه IQ کشورهای جهان 4⃣ 9⃣ آلمان 6⃣1⃣ روسیه 7⃣1⃣ 4⃣2⃣ ایتالیا 2⃣3⃣ انگلیس فرانسه حتی در بین ۴۰ کشور هم نیست‼️ ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
عموی برادر عزیزمان جناب آقای پویا مردمی تسلیت به این برادر گرامی ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 علیه السلام ای ڪاش حرم بودم و مهمان تو بودم مهمان تو و سفره احسان تو بودم یڪ پنجره فولاد دلم تنگ تو آقاسٺ ای ڪاش ڪہ زوار خراسان تو بودم… 🏴 سالروز شهادت هشتمین نور ولایت و امامت، امام الرئوف حضرت (ع) تسلیت باد ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مراسم شام غریبان و ترحیم مرحوم مهندس مسعود مردمی فرزند گرامی شهید والامقام مجید مردمی و عموی برادر عزیزمان آقای پویا مردمی استاد معین و فرمانده محترم پایگاه بسیج طلاب مدرسه علمیه حضرت امیرالمؤمنین عليه السلام تبریز ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
حوزه‌‌علمیه‌حضرت‌امیرالمؤمنین‌ع تبریز
🎞 #شهادت_امام_رضا علیه السلام ای ڪاش حرم بودم و مهمان تو بودم مهمان تو و سفره احسان تو بودم یڪ پنج
هوالمصور السلام  علیک یا علی بن موسی الرضا سلام به آقای خوبم، سلام به مولای عزیزم، سلام به امام رئوف و مهربانم، سلام به خورشید تابان خراسان، سلام به گنبد طلاییت، سلام به کبوترهای حرمت و سلام به زائرهای عاشقت. چقدر زیباست گنبد زرد طلایی ات که از دور حکایت می کند در این شهر عزیزی مهمان است. برق طلایی زرد گنبدت روشنی چشمم است، پرچم روی حرمت نوازش صورتم است، صدای نقاره ها چنان در هوا پخش می شود که هر کسی را مست تو می کند. و اما چه بگویم از زائران حرمت که با پای پیاده مسافت ها را طی می کنند و برای دیدنت لحظه شماری می کنند. عجب صفایی دارد پنجره فولادت که بارها ، بارها دلم را به آن گره زدم و خواستم تا یاری ام کنی، من گدای در خانه ات هستم. نکند این گدا را رها کنی، یا امام رضا با دلم به سویت آمدم، آقا مرا میخری...؟ و اما از کاسه های طلایی سقا خانه ات که وجود مان را شاداب می کند، آبش، دل ما را جلا می دهد. مولای من، سرور من حرف های مرا می شنوی؟ هر بار که حرمت آمدم اذن دخولم باب الجواد بود ، جان مادرت زهرا دستم را بگیر، مرا کربلایی کن، عاشق و شیدای حسین کن. اذن ورود کربلا با امضای تو صادر می شود، رضا جان، عزیز دل زهرا بیا ضامن ما شو، ای ضامن آهو. دامن آلوده وروی سیاه آورده ام گرچه چیزی دربساطم نیست آه آورده ام هرچه بودم ،هرچه هستم ،برکسی مربوط نیست برامام مهربان خودپناه آورده ام😭 علیه السلام تسلیت ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎 توصیه‌ای کلیدی از امام رضا (ع) برای آخرت 🔻امام رضا علیه السلام: مَـنْ فَـرَّجَ عـَنْ مُـؤمِنٍ فَرَّجَ اللّه ُ عَنْ قَلْبِهِ يَوْمَ الْقِيامَةِ ✳️ كسى كه گِره از كار مؤمنى بگشايد و شادش كند، خداوند هم در روز قيامت، كارِ بسته او را می‌گشايد. 📚 اصول كافى، ج ۲، ص ۲۰۰ علیه السلام ‌╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعد از دو ماه عزاداری🤲🤲🤲🤲🤲 ╭••┅──•🏴•──┅••╮   🆔️@howzeh_amir🇮🇷 ╰••┅──•🏴•──┅••╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنان صریح حجت الاسلام بجانی در خصوص تعطیلی امر به معروف حتی حداقلی /جمعه 6 شهریور 88 جلسات رمضان حزب ا...