eitaa logo
حوزه‌علمیه‌شهرستان‌بابل
1.3هزار دنبال‌کننده
19.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
921 فایل
مدیر ۰۹۱۱۳۱۴۱۳۳۲ معاون آموزش ۰۹۱۹۹۲۱۷۴۱۰ معاون پژوهش ۰۹۱۰۹۶۴۶۶۳۸ معاون تهذیب ۰۹۱۲۸۵۲۵۳۸۰ معاون تبلیغ ‌۰۹۱۹۳۵۱۱۰۶۹ معاون منابع انسانی ۰۹۱۱۹۰۴۸۶۷۸ امین مالی ۰۹۱۱۲۱۸۱۳۸۳ معاون امور طلاب‏ ۰۹۱۱۲۱۲۰۲۷۴ معاون دفتر موقوفات ۰۹۱۱۲۱۲۰۲۷۴
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💠 امیرالمؤمنین عليه السلام فرمودند: 💎 عَوِّدْ اُذُنَكَ حُسنَ الاستِماعِ ، و لا تُصغِ إلى ما لا يَزيدُ في صَلاحِكَ استِماعُهُ ؛ فإنَّ ذلكَ يُصدِئُ القُلوبَ ، و يُوجِبُ المَذامَّ  💧 گوش خود را به خوب شنيدن عادت ده و به سخنانى كه شنيدن آنها بر درستى و پاكى تو چيزى نمى افزايد گوش مسپار؛ زيرا اين كار دلها را زنگار مى زند و موجب نكوهش مى شود.; 📚 غرر الحكم، 6234 •┈┈••✾••┈┈• 💻 شروع از اول اسفند ۱۴۰۱ 💎 پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران 🌐 paziresh.ismc.ir 💎 لینک ثبت نام حوزه های علمیه 🌐 http://reg.ismc.ir/rules/134 @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
اُنس با قرآن 🕋 ویژه ماه مبارک رمضان ✴️ باحضور قاری بین المللی ●اسـتـاد سـعـیـد پـرویـزے● 📅 زمان: چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۱۷ 🕌 مکان: آستانه مقدس امامزاده قاسم(ﷺ) 📌بصرف افطار ساده ✅بـــا مـــا هـمـــراه باشـــیـــد @TablighatEslamiBabol نـظـــــــرات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🙏 دعای روز ششم ماه رمضان 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 کانال رسمی حوزه علمیه امام حسن مجتبی( ع) زرگرشهر https://eitaa.com/joinchat/646512650C8c58ae1a36
باسمه تعالی دو نکته مثبت در نظریه ملاصدرا در باب معاد جسمانی از نگاه آیت الله مصباح یزدی مرحوم آیت الله مصباح یزدی در باره دیدگاه ملاصدرا در باب معاد جسمانی در عین برخی از نقدها به دو نکته بسیار مهم و مثبت اشاره می کنند ، ایشان می فرماید : دیدگاه مرحوم صدرالمتالهین در باب معاد جسمانی دو نکته مثبت بسیار قوی دارد. یکی اینکه ایشان با اثبات مرتبه مثالی و برزخی برای نفس، روشن کردند که نفس بدون بدن مادی دنیوی، می تواند ادراکات جزئی و آلام و لذت های نفسانی داشته باشد برخلاف تصور فلاسفه مشا که ادراکات حسی و خیالی را مربوط به بدن و قوای بدنی می دانستند ایشان اثبات کردند که علم و ادراک مطلقاً مجرد است و مربوط به بدن نیست در همین دنیا صورت های خیالی به وسیله مرتبه مثالی نفس ادراک می گردند و آلام و لذت های نفسانی نیز مال نفس مجرد است نه بدن. این امور مربوط به مرتبه تجرد مثالی نفس است. این ادراکات و احساسات، پس از مرگ قوی تر خواهند شد زیرا در آنجا نفس از تعلقات مادی و تدبیر بدن فارغ است. بنابراین صدرالمتالهین در مورد آیات و روایاتی که ناظر به لذات و آلام اخروی هستند برخلاف فلاسفه مشاء هیچ نیازی به تاویلات ندارند. نکته مثبت دوم این است که در آیات و روایاتی که مربوط به عالم آخرت است مطالبی مشاهده می شود که توجیه آن برای ما با دیدی که ما در این عالم می‌نگریم خیلی مشکل است به عنوان مثال به چند مورد اشاره میشود مثلاً در پاره ای از روایات آمده است که بهشت در وادی السلام و جهنم در نقطه دیگری مانند حضرموت و یا باطن زمین تحقق پیدا میکند ونیز روایاتی وجود دارد که اهل بهشت در وادی السلام محشور می شوند و در نقطه مقابل آیات و روایاتی دلالت بر این دارند که بهشت در آسمان است حال چگونه می توان میان این روایات سازگاری ایجاد کرد؟ اشکال بزرگ تر این است که این نقطه زمین که به عنوان بهشت معرفی می شود خیلی جای محدودی است چگونه با حضور آن همه بهشتیان قابل توجیه است؟ گاهی ممکن است یک نفر بهشتی ۷۰ هزار قصر از در و مروارید داشته باشد این نقطه محدود زمین برای یک نفر بهشتی هم کافی نیست چگونه آن همه بهشتیان در این نقطه محدوده زمین می توانند زندگی کنند به علاوه نعمت هایی که در آیات و روایات ذکر شده است با این نظامی که در این عالم برقرار است وفق نمی دهد مثلاً میوه ای که طعم های مختلف داشته باشد و یا نهرهایی از شیر و عسل و آب گوارا، اینها با نظام کنونی عالم جور در نمی آید مخصوصاً با توجه به اینکه از آیات استفاده می شود که یک مومن بهشتی هر چه بخواهد برای او فراهم می شود حال اگر مومنی محدود ه ای بیش از این خواست آیا برایش فراهم نمی شود؟..... بسیاری از مطالب دیگری که در آیات و روایات وجود دارد که با نظام این عالم همخوانی ندارد. ملاصدرا با نظریه خود در باب معاد جسمانی می توانند این مشکلات را حل کنند وی می گوید این همه آیات و روایات در مورد بهشت و جهنم مربوط به جسم مثالی و برزخی است نه مادی و طبیعی و میدانیم میان اجسام مثالی تزاحمی نیست هر انسانی میتواند بهشتی داشته باشد که به قول قرآن پهنای آن پهنای آسمان ها و زمین است و هیچ تزاحمی هم با انسان های دیگر نداشته باشد اینها را میشود نکات مثبتی برای نظریه ملاصدرا تلقی کرد زیرا ابهاماتی که در آیات و روایات مذکور پیش می آید با این نظریه قابل حل است. پایگاه مجلات ۲ مکتب وحی (گرایش تفکیکی)- سال 1388- دوره 2- شماره 8- از صفحه 61 تا 70)
دفترچه راهنمای ثبت نام.pdf
2.31M
💠 دفترچه پذیرش حوزه های علمیه •┈┈••✾••┈┈• 💻 شروع از اول اسفند ۱۴۰۱ 💎 پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش حوزه های علمیه برادران 🌐 paziresh.ismc.ir 💎 لینک ثبت نام حوزه های علمیه 🌐 http://reg.ismc.ir/rules/134 @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷
🌹ثبت نام حوزه های علمیه برادران سراسر کشور برای سال تحصیلی ١۴٠٣_١۴٠٢ 💎 در سه مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی 💧جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی پذیرش به نشانی paziresh.ismc.ir مراجعه نمایید. @howzeh_babol🇮🇷حوزه علمیه بابل🇮🇷