eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
215 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 ماجرای جیب خالی 💠 همسر در اوایل زندگی یک روز صبح به شوهر خود می‌گویند برای چیزی نداریم فکری بکن! رهبر انقلاب موقع ظهر در کوچه پس کوچه‌های منتهی به مدرسه نواب یادشان آمد که همسرشان چه سفارشی کرده است. ایشان می‌گویند: "من دست کردم داخل . جیبهای بالا که هیچ نداشت جیب پایین حدود چهار ریال یا چهار ریال و ده‌شاهی بود بی‌اختیار گرفت و گفتم الحمدلله واقعاً هیچی نداشتم این طور نبود که مثلاً بتوانم بروم از فلان کس بگیرم یا از توی بانک بردارم نه. نه یک ریال نه یک امکان ... در چنین مواقعی خیلی به من فشار می‌آمد." 💠 روزی نبود که رهبر انقلاب دغدغه معاش نداشته باشند. همیشه بودند و اعداد این دیون دائم افزایش می‌یافت. گاه اگر می‌رفتند و صاحب مجلس کرامتی نشان می‌داد صرف پرداخت قرض‌ها می‌شد. در این مورد ایشان می‌گویند: "باز هم تمام می‌شد باز هم وضع زندگی‌ام همان‌طور بود." 📙 کتاب شرح اسم، صفحه ۲۱۸
🔻خاطره و حکایت جذاب و پند آمیز مرحوم علامه محمد تقی جعفری از مجلس جشنی به مناسبت غدیر خم راجع به مناظره ای شاعرانه:👇 🔸یکی از نوه های مرحوم مورخ الدوله سپهر نویسنده کتاب ناسخ التواریخ به منزل ما آمد و اظهار داشت در شب عید غدیر در منزلی در شمال تهران، جشنی برقرار است و علاقه مندم شما هم در آن شرکت کنید. گفت: در این جشن تعداد زیادی از رجال لشکری و کشوری هستند. من تصور می کنم که اگر شما تشریف بیاورید و در آن محفل، مطالبی نیز بفرمایید مؤثر واقع شود. 🔹محل برگزاری جشن، منزلی بزرگ و تقریبا جنگل مانند بود و بخش هایی از آن، به صورت آب نماهای بسیار بزرگ بود و به هرحال، باغی بود که کمتر نمونه آن را دیده بودم. وارد جلسه شدیم. 🔸دیدم سالنی بسیار بزرگ است که انواع و اقسام میوه ها و شیرینی ها جهت پذیرایی از حضار در آن چیده شده است. در ادامه برنامه برخی از اینها آمدند و در وصف امیرالمؤمنین (سلام ا... علیه) اشعاری خواندند. برخی از شعرها خوب بود و برخی نیز سطحی نداشت‌. 🔹من دیگر خسته شده بودم و بنا داشتم که بلند شوم بروم که از درِ مجلس سیّدی با ظاهری بسیار ساده وارد شد و حتی کفش خود را برداشت و به داخل آورد که البته در آنجا این کار، خلاف عادت بود و پیدابود که صاحب مجلس و تعدادی دیگر ناراحت شده اند. 🔸عموم حضار به سید نگاهی تحقیر آمیز داشتند. کسی به او احترامی نگذاشت، ولی من در مقابلش به احترام برخاستم و او نیز سری تکان داد. آن سید جوان بود و با یک طمأنینه و اطمینان خاصی بر روی زمین نشست و کسی هم تعارف نکرد که روی صندلی بنشیند. 🔹در این هنگام، نوبت به اشعرالشعرا رسید و از او دعوت کردند که بیاید و اشعارش را بخواند. این شاعر با یک طمطراقی آمد و شروع به قرائت اشعار نمود. 🔸وقتی بیت اول را خواند هر چند بد نبود ولی همان سید یک اشکال جدی به آن وارد کرد. اشعرالشعرا محل نگذاشت و بیت دوم را خواند. 🔹دوباره سید ایراد گرفت. شاعر همچنان توجه نمی کرد. وقتی بیت سوم را خواند، سید گفت: این هم اشکال دارد. شاعر عصبانی شد و گفت: چرا؟ سید گفت: خوب، این را اول می پرسیدی. الان برایت توضیح می دهم. 🔸سید، بحثی از معانی بیان و صنایع ادبی را به صورت خیلی خلاصه بیان کرد، دیدم که دریایی است بیکران، چند نفر از حضار آمدند و احترام کردند و به زور سید را به بالای مجلس بردند. 🔹در این هنگام یکی از حضار به سید گفت: اولا خوش آمدید، هر چند که نمیدانیم چطور آمدید. دوم این که آیا خودتان هم شعر می گویید؟ 🔸سید گفت: گاهی اوقات. 🔹گفتند: می شود یکی از سروده های خود را بخوانید؟ گفت: آری و حتی میتوانم همین الان شعری فی البداهه و تازه بگویم. گفتند: پس بفرمایید. 🔸گفت: نه، چرا که ممکن است بگویید این اشعار را قبلا گفته ای. شما بگویید که چه بسرایم؟ 🔹اینها با حالت اعجاب آمیز نگاهی به یکدیگر کردند و گفتند: غزلی بگویید در مدح امیرالمؤمنین که دو بیت اول عاشقانه باشد و بیت سوم این باشد که اگر علی به خاری نگاه کند، گلستان می شود و بیت چهارم این باشد که اگر معصیت کاران عالم حتی فرعون توسل به علی پیدا کنند بهره مند می شوند. خلاصه، محدوده را برای او خیلی تنگ کردند. 🔸سید قبل از شروع نگاهی به حضار کرد که کسی اشعار او را ننویسد. من زیر عبا خودکار و کاغذ را آماده کردم تا اشعار را یادداشت کنم. سید فهمید اما اعتراضی به من نکرد. سید شعر را این گونه آغاز کرد: گر شمیمی ز سر طُرّه جانان خیزد تا قیامت ز صبا رایحه جان خیزد واله ام من که چو ازخواب تو بیدار شوی زچه رو از سر چشمان تو مژگان خیزد؟ علیِ عالیِ اعلا که ز بیم نهلش روح از کالبد عالم امکان خیزد گر به خاری کند از قاعده لطف نظر از بن خار، دو صد روضه رضوان خیزد گر زند دست به دامان ولایش فرعون از لحد با دو کف موسی عمران خیزد داورا، دادگرا، جانب "جَدّا" نظری کز پی مدح تو چون بحر به طوفان خیزد 🔹معلوم شد که اسمش جدّا و قمی است. 🔸پس از خواندن شعر، سید خطاب به حاضران گفت: 🔹آقایان! علی علیه السلام ازاین جلسات که دور هم بنشینید و انواع غذاها را بخورید و چند بیت هم شعر بخوانید راضی نیست. علی مرد است و مردان را دوست دارد. اگر مرد هستید و مردانگی دارید بروید سراغ محرومان، دردمندان و فقرا. 🔸یعنی همان کسانی که مورد عنایت علی بودند. اینجا نشسته اید و غذاها، شیرینی ها و شربت های خوشمزه می خورید بعد می روید خانه و فکر می کنید که در مدح علی شعر گفته اید. صریح بگویم که باید وضعتان را عوض کنید و بروید سراغ محرومان جامعه.‼️ این را گفت و کفش خود را برداشت و از مجلس بیرون رفت. 🔹پس از رفتن او تا مدتی همه بهت زده بودند، آن شب شاهد بودم که تعدادی از آنها بسیار گریه می کردند. آقای سپهر، بعدها می گفت: تعدادی از افرادی که آن شب حضور داشتند، زندگی شان را تغییر دادند و رفتند و به رسیدگی به محرومان پرداختند...
🔰اهمیت غدیر از زبان مقام معظم رهبری: 2⃣ بشر انواع و اقسام حکومتها را تجربه کرده است؛ اسلام این حکومتها، قدرتمندی‌ها و قدرت‌مداری‌ها را قبول ندارد؛ امامت را قبول دارد. این قاعده‌ی اسلام است؛ غدیر این را بیان میکند.
📖 معرفی کتاب گرانسنگ 🌹غدیر برترین پیام آسمانی * فصل 1: احیای غدیر و توصیه به برپایی جشن و شادی و اشاره‌ای به آثار و برکات برپایی کاروان غدیر * فصل 2: بیش از 30 استدلال در مسألۀ جانشینی امیرالمؤمنین علیه السلام * فصل 3: اشاره به مناسبت‌های ویژۀ ماه ذی‌حجه (ماه ولایت)؛ از دهم تا بیست و پنجم که ایامی ویژه است و قلّۀ این ایام روز 18 ذی حجه روز عید غدیر است. در ادامه به روز مباهله در 24 و نزول سوره هل اتی در روز 25 ذی حجه اشاره شده است. * فصل 4: فضائل غدیر و بیان حقیقت غدیر در ملکوت * فصل 5: اعمال و آداب روز غدیر خم * فصل 6: زیارت امیرالمومنین علیه السلام در روز غدیر با توجه به زیارت غدیریۀ امام صادق و امام هادی علیهماالسلام * فصل 7: بررسی جزئیات واقعۀ غدیر * فصل 8: به جریانات بعد از غدیر مانند توطِئه هرشا پرداخته است * فصل 9: متن و ترجمه خطبۀ غدیر * فصل 10: خطبه‌های امیرالمومنین و امام صادق و امام رضا علیهم السلام در روز غدیر * فصل 11: غدیردر کلام اهل بیت علیهم السلام * فصل 12: زندگی نامۀ علامه امینی و کتاب شناسی الغدیر و گزارشی از دست‌نوشته‌های علامه امینی * فصل آخر گزارش تصویری از فعالیتهای غدیری در سال‌های اخیر * این کتاب پاسخگوی سؤالات متعدّد شما در مورد عید غدیر و مطالب پیرامونی آن است 💐حتما مطالعه کنید و به دیگران پیشنهاد دهید💐 روش‌های تهیۀ کتاب: ۱. ارسال پیامک درخواست کتاب به سامانه ۳۰۰۰۴۱۳۵ (بعد از ارسال، با شما تماس گرفته می‌شود) ۲. ارسال پیام درخواست به ادمین ایتا یا تلگرام @ghadiriam59 ۳. درخواست تلفنی با شماره 09130093002 @ghadiriam12
هدایت شده از امین
⭕️ رئیسی و کودتای سفید 🔹جناح اصلاح طلب (بویژه طیف افراطی و بقایای جبهه مشارکت) پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، راهبرد «کودتای سفید» را با هدف زمین زدن و به بن بست کشاندن دولت رئیسی و با مشارکت و هماهنگی رسانه های لندنی و مثلث حاکم بر فضای مجازی ( تیرانا، تل آویو و ریاض) طراحی و به اجرا گذاشته اند و ماجرای خوزستان گام اول از این راهبرد بوده و گام های بعدی آن به تناسب مشکلات پیش روی دولت سیزدهم، برداشته خواهد شد. 🔹ماهیت این کودتا به شرح زیر است : با توجه به انبوه مشکلات بجا مانده از دولت روحانی، در هر مقطع زمانی یکی از این مشکلات برجسته سازی شده و مطالبات مردم با هدایت فضای مجازی و رسانه های لندنی، تبدیل به آشوب و « تجمعات خونین» می شود و دولت رئیسی را مجبور می کند تا برای آرام کردن آن آشوب، توجه خود را به آن نقطه متمرکز کند و تکرار این روند، امکان برنامه ریزی صحیح و اقدامات اصولی را از دولت سیزدهم خواهد گرفت و آن را در گردابی از مطالبات بی پایان غرق کرده و عملا به عنوان دولتی ورشکسته و ناکارآمد به جامعه معرفی خواهند کرد. ▪️ وقوع چنین حالتی، بهترین بهانه برای حذف نیروهای انقلاب از حاکمیت را فراهم کرده و به عنوان سند قطعی برای اثبات ناکارآمدی حکومت دینی و نیروهای انقلابی، مورد استفاده کودتاچیان قرار خواهد گرفت. 🔹به همین دلیل لازم است رئيس جمهور منتخب تدابیر زیر را جهت خنثی کردن این کودتا بکار گیرد: ١) استفاده از نیروهای انقلابی و کارشناس در عرصه جنگ روانی در مجموعه رسانه ای دولت جهت مقابله با عملیات روانی و رسانه ای هماهنگ شبکه های ماهواره ای لندنی و افراطیون اصلاحات. ▪️وجود نیروهای رسانه ای دولت احمدی نژاد در مجموعه اطلاع رسانی و تبلیغاتی دولت سیزدهم ، مکمل کودتای سفید خواهد شد و امکان موفقیت کودتاچیان را افزایش خواهد داد! چرا که این نیروها فاقد نگرش اعتقادی و انقلابی بوده و به طمع مقام و موقعیت خود را به دولت سیزدهم قالب کرده و بنا به نگرش حاکم بر دولت احمدی نژاد به باج دادن و سرخم کردن دربرابر هجمه‌های رسانه ای اصلاحات عادت دارند اما در برابر نیروهای انقلابی رویکردی تهاجمی و قلدرمآبانه در پیش می گیرند و نتیجه این روند تقویت جنگ روانی کودتاچیان و پراکنده شدن نیروهای انقلابی از اطراف دولت رئیسی خواهند شد. ٢) پرهیز از واکنش‌های عاطفی و هیجانی در مجموعه دولت به حوادثی مانند بحران آبی خوزستان. چرا که این واکنش‌ها به نوبه خود منشأ شکل گیری بحران‌های بعدی خواهد بود. ( مانند دادن وعده های غیر عملیاتی جهت فرونشاندن خشم مردم در مناطق بحران زده) در ضمن چنین واکنشهایی، عملا این پیام را به جامعه القا می کند که برای دستیابی به مطالبات خود از اهرم شورش و ناآرامی استفاده کنید! 🔹بکار گیری نیروهایی که تجربه کاری آنها صرفا در حوزه استانی و محلي بوده در مناصب ملی حساس مانند وزارت کشور،وزارت علوم و ریاست دانشگاه‌های پایتخت و.... عملا منجر به تقویت طرح کودتاچیان می شود، چرا که این افراد برای کسب تسلط و تجربه لازم جهت مواجهه با اعتراضات و تجمعات و تسلیم نشدن در برابر امواج رسانه ای کودتاچیان، نیازمند زمان و پختگی لازم اند و تا با پیچیدگی های سیاست و رسانه در سطح ملی آشنا نشوند قادر به برخورد منطقی با آشوبها و اعتراضات و مهار آنها نخواهند بود. در عین حال مناصب ملی و مناسبات قدرت و سیاست پایتخت، در ذهن این افراد ابهتی دارد که انتصاب این افراد به مسئولیت های ملی ( بدون کسب تجربه در موقعیت معاون یا مشاور)باعث «خودباختگی و مقهوریت» آنها در مواقع بحرانی خواهد شد و این همان نکته ای است که طراحان و مجریان کودتای سفید از آن به عنوان فرصت طلایی جهت پیشبرد طرح کودتا استفاده خواهند کرد. ❇️ پرهیز از نگرش محلی و استانی برای حل مشکلات و اتخاذ سیاست‌های کلان و ملی در مواجهه با مطالبات به حق مردم، منطقی ترین راه برای برخورد ریشه ای با معضلات و پاسخ گویی پایدار به خواسته های مردمی است و تا مباحث بنیادین مانند « آمایش جمعیت» در ذهن دولتمردان ما جا نگیرد و جا نیافتد، امکان حل قطعی مشکلات محلی از طریق اتخاذ سیاست‌های ملی و راهبردی وجود نخواهد داشت و این همان نقطه ای است که دولتمردان را ناگزیر از مشورت با عالمان انقلابی و حکومت عالمانه خواهد کرد. محمدصادق کوشکی
🔻حجت الاسلام سالک در گفت‌وگو با «حوزه‌نیوز»؛ ➖ کارشناسان دو تابعیتی از مراکز تصمیم ساز کشور باید حذف شوند ◽️ یکی از گرفتاری‌های کشور این بوده است که کارشناسانی سکان‌دار مسائل هستند که یا دو تابعیتی و یا تحصیل کرده خارج از کشور بوده و با اسلام و انقلاب ارتباطی ندارند. رییس جمهور باید قانون گزینش را در دولت خود احیا نماید که شامل شش بند فرمایشات حضرت امام(ره) و دستورالعمل‌های رهبر انقلاب است تا جلوی سوءاستفاده شبکه نفوذ گرفته شود. ◽️به تعطیلی کشاندن 2هزار و 500 کارخانه به دلیل بنگاه‌داری بانک‌ها ناشی از عدم نظارت دولت می‌باشد. برای مقابله با فساد و مفسد، دولت کار سنگینی پیش رو دارد. ◽️ حوزه‌های علمیه باید به نمایندگی از ملت، کنند و از درون بجوشند و برعملکرد دولت نظارت کرده و امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، یعنی نظارت ملی بر دستگاه‌های دولتی داشته باشند.
👈 پاسخ به یک شبهه (۱)؛ چرا سگ با این همه فایده نجس است؟ 🔻حجت الاسلام جواد حیدری، کارشناس دینی: 🔹نجاست سگ یک مساله فقهی است که روایات زیادی برای آن وارد شده و اجماع فقها هم بر نجاست آن وجود دارد. 🔹محکم ترین دلیل در عمل به احکام، تسلیم و تعبّد به سخنان خداوند حکیم است که توسط پیامبر، ابلاغ شده است اگر چه ما دلیل واقعی آن حکم را ندانیم. 🔹در مورد فلسفه واقعی این حکم باید گفت، فلسفه بسیاری از احکام الهی به صورت روشن در آیات و روایات، بیان نشده(مانند عدد رکعات نمازهای پنجگانه)، اما مسلمان چون اعتقاد و باور به خداوند و علم و حکمت او دارد و چون احکام الهی را دارای مصلحت و مفسده واقعی (دنیوی یا اخروی، فردی یا اجتماعی، جسمی یا روحی)، می داند بدان ها عامل است هر چند این مصالح و مفاسد را با علم اندک، کشف و فهم نکند. 🔹نخستین نکته اینکه طهارت و نجاست، ارزش مخلوقات و حقوق آنها را کم یا زیاد نمی کند، حیوانات، همگی مخلوق حق تعالی هستند، بنا بر این هرکدام، در حد و اندازه خود، از حقوقی برخوردارند. 🔹شریعت، هرگونه آزار حیوانات و از جمله سگ را ممنوع نموده و حفظ جانشان را لازم شمرده است تا آنجا که حتی در صورت کمبود آب برای شرب حیوانی مانند سگ، نباید با آن وضو گرفت. بلکه باید تیمم کرد و حیوان را سیراب نمود، رعایت حقوق سگ یا هر موجود دیگری به معنی عدم آزار، رسیدگی به آب و غذا و مانند این امور است، ولی اینکه حیوان، مونس یا همبازی انسان باشد یا توسط انسان نوازش شود، فایده ای به حال حیوان ندارد تا جزو حقوق حیوان باشد. 🔹دومین نکته اینه است که مفید و وفادار بودن، ارتباطی با نجاست ندارد، همان طور که خون نجس، ضرورت حیات است، سگ حیوانی است وفادار و در طول تاریخ منافع زیادی برای انسان داشته است، اما مفید بودن ربطی به طهارت و نجاست ندارد، مثلا با وجودی که زندگی ما به خون وابسته است، در عین حال نجس هم هست، بنا بر این نجاست به معنی بی فایده بودن نخواهد بود همان طور که نجس بودن هرگز به معنی نفی حقوق نبود. 🔹و سومین نکته این که امکان دارد اعلام نجاست برای این حیوان، از جهت بهداشت فردی باشد که مانع سرایت بعضی بیماری ها از سگ به انسان شود و یا بعضی جنبه های روانی بوده تا انسان به این حیوان علاقه مفرط پیدا نکند، تا جایی که سگ خود را بهتر از همسر، فرزند، خانواده و دوست و رفیق بداند؛ یعنی آنچه که امروزه متأسفانه در بعضی جوامع ملاحظه می کنیم. @ismcir
👈 مسئولین مقصر در مشکلات خوزستان محاکمه شوند/مسئولین خواسته های به حق مردم خوزستان را عملی کنند 🔻آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی: 🔹با حوادث و مشکلات به وجود آمده در خوزستان، این عید، برای ما عید خوبی نبود، حوزه های علمیه خود را در دردها و آلام خوزستان شریک می دانند و به هیچ وجه انتظار نبود چنین مشکلاتی در آن منطقه به وجود آید و مسئولین نتوانند آن را حل کنند. 🔹روشن است که برای رفع مشکلات در این استان تلاش هایی صورت گرفته اما مسئولینی که سالهای گذشته در خوزستان مسئولیت داشته اند و برای حل جدی مشکلات آنجا تلاش و کوشش شایسته و مؤثری نکرده اند باید مورد مواخذه قرار گیرند. 🔹ما می دانیم که خوزستان بیدار است و مردم این دیار نمی گذارند دشمنان اسلام و انقلاب از این فضا و از این آب گل آلود ماهی خودشان را بگیرند 🔹دشمنان این کشور فکر نکنند که می توانند به بهانه های مختلف بین ملت ایران شکاف ایجاد کنند، این مشکلات حل خواهد شد و دشمنان به فضل الهی ناکام خواهند شد. 🔹امروز هر کسی که بتواند قدمی برای حل مشکلات خوزستان و آب رسانی به آن منطقه بردارد لازم است که به صورت جهادی به میدان بیاید. 🔹نیروهای نظامی و امنیتی مراقب باشند که با مردم برخورد خشن صورت نگیرد و همگان دست در دست هم دهند. @ismcir
📢 خبر درگذشت مرحوم فرج نژاد تا عمق استخوان سوزان و ناراحت‌کننده بود. 🔻آیت الله ابوالقاسم علیدوست در پیامی درگذشت طلبه مجاهد دکتر محمد حسین فرج نژاد را تسلیت گفت: 🔹بسم الله الرحمن الرحیم إنا لله و إنا إلیه راجعون 🔹خبر درگذشت اندیشمند مِفضال، جوان باظرفیت و در حال رشد و شدنِ حوزه علمیه مبارکه قم، حجةالاسلام محمدحسین فرج‌نژاد -رحمة الله علیه- و خانواده محترم (همسر و فرزندان)، برای کسانی که ایشان را می‌شناختند و با آثار قلمی و بیان وی آشنا بودند، تا عمق استخوان سوزان و ناراحت‌کننده بود. و لکن الله -تعالی- یرید ما یشاء و یختار و الحمدلله علی کل نعمة و علی کل حال. 🔹مصیبت وارده را محضر خانواده‌های محترم فرج‌نژاد و بابایی، به‌ویژه حضرات آقایان حاج علی فرج‌نژاد و محمدرضا بابایی-سلمهما الله تعالی-، دوستان و شاگردان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. 🔹ان‌شاءالله تعالی هستند دوستانی -به‌ویژه از روحانیون جوان شهرستان ابرکوه- که راه ناتمام ایشان را طی کرده و به انجام برسانند. @ismcir
👈در رثای مرحوم دکتر محمد حسین فرج نژاد؛ مجاهدی بی قرار در وادی اندیشه و رسانه 🔹شاید چند سطر نگارنده در این باره مصداق مثل معروف "زیره به کرمان بُردن" بوده باشد، به ویژه آن که حقیر جز چند بار مصاحبه حضوری و تلفنی و البته چند جلسه حضور در کلاس آموزشی، چندان توفیق مصاحبت با این بزرگوار را نداشته ام و چقدر زود دیر شد. 🔹نخست آن که به اذعان همه دوستان و آشنایان، ویژگی بارز مرحوم فرج نژاد، داشتن روحیه و نگاه جهادی و انقلابی به کارهای علمی و پژوهشی و اجرایی بود، چرا که معتقد بود در این راستا و در جهت پیاده کردن منویات حضرت آقا و دنبال کردن اهداف انقلاب، کمبود بودجه و امکانات و سختی های زندگی بهانه خوبی برای یک نیروی جهادی و انقلابی نیست. 🔹نکته دوم این که یکی از دغدغه های جدی اش، ناظر به لزوم کادرسازی برای جبهه انقلابی و باسواد شدن بچه هایی بود که به آنها آموزش می داد و یا با آن ها کار می کرد. 🔹روز دوشنبه همین هفته هم بعد از پایان مصاحبه ای حضوری به ایشان گفتم که چرا تا به حال برای عضو هیئت علمی شدن در جایی اقدام نکرده اید که با همان لهجه شیرین یزدی گفت: "دنبال این چیزها نیستم... کار عقب مانده زیاد دارم، بی خیال! " 🔹این در حالی بود که همین اواخر به واسطه یکی از دوستان نزدیک ایشان مطلع شدم به طور مستقیم و غیرمستقیم چندین پروژه علمی و پژوهشی را مدیریت و راهبری می کرد که ان شاءالله دوستان و شاگردان ایشان بتوانند با همان دقت نظر و حساسیتی که مرحوم فرج نژاد داشت، کارها را به سرانجام مطلوب برسانند. @ismcir
42.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 شنود و روشهای کسب اطلاعات توسط سازمان منافقین ! به همین سادگی! علت چیست ؟ چرا اکثر مردم ازسوادرسانه ای و همچنین الگوهای گفتمانی و رازداری برخوردار نیستند ؟! 🌱