eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1.1هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
1.2هزار ویدیو
215 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
قابل توجه👆👆👆 کسانی که هر چیزی را می بینند فوروارد می کنند و یا هر چیزی را می شنوند بیان می کند......
📍بالاخره لیبرال‌ها و غرب‌گراهای افغانستان به حرف آیت‌الله خامنه‌ای رسیدند! @secret_file 🔹شاه حسین مرتضوی از نزدیکان و مشاورین اشرف غنی همزمان با خروج آمریکا از افغانستان نوشت: به هیچ ابرقدرت اتکا و اعتماد نکنیم! هیچ ملتی با اتکا و وابستگی مطلق به قدرت‌های جهان به سعادت، عزت استقلال واقعی و خود اتکایی نخواهد رسید. تنها اعتماد به یک ملت است که عزت وسربلندی را به همراه دارد. 🔻پ ن: بماند به یادگار برای لیبرال‌ها و غرب‌گراهای ایرانی! مرتضوی جزو غرب‌گراترین افراد دولت اشرف غنی بود! 👌 کانال حرفه‌ای‌ها http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
⭕️ مجهزترین و پرادعاترین ارتش دنیا برای جمع‌آوری تجهیزاتش در ، فقط یک‌روز از شبه نظامیان موتورسوار دمپایی‌پوش، مهلت اضافه خواست؛ اجازه ندادند 👤 S.Amir Sayyah 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh 🔜
﷽ ▪️دوره آموزشی مسیحیت تبشیری ✔️ با حضور اساتید اداره فرق و ادیان حوزه های علمیه کشور 💯 ویژه اساتید و طلاب 🆔 داوطلبین جهت ثبت نام مشخصات،رزومه تبلیغی و تحصیلی خود را به نام کاربری @meghdad1318 ارسال نمایند. 🔴 ظرفیت ثبت نام محدود می باشد |دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه البرز| •┈••✾•🍃🌺🍃•✾••┈•
﷽ ❓سؤال: آیا اینکه گفته میشود آدم گرسنه دین و ایمان ندارد درست است یا خیر؟ ✅پاسخ: روایاتی که در زمینه رابطه فقر و ضعف ایمان یا کفر وارد شده است ، بیانگر این نکته است که فقر و تنگدستی یکی از عوامل و زمینه های بی دینی و ضعف ایمان می باشد ، البته اینگونه نیست که هر کس دچار فقر و تنگدستی شد ، دین خود را از دست بدهد در طول تاریخ نمونه های زیادی وجود دارد که افراد در عین فقر و تنگدستی بر دین و اعتقادات دینی استوار بودند. نمونه آن اصحاب صفه از یاران پیامبر اکرم بودند که همراه با دیگر مهاجرین به مدینه هجرت کردند، اما به دلیل فقر و تنگدستی، در مدینه جایی نداشتند. به همین دلیل در قسمتی از مسجد پیامبر که سکو و سایبانی (صفه) داشت زندگی می کردند. آنها فقیرترین مردم مدینه به شمار می‌رفتند اما همراه و یاور پیامبر بودند و همراه پیامبر در مسجد عبادت می‌کردند. خداوند در وصف آنها فرمود:« ولا تطرد الذین یدعون ربهم بالغداه و العشی.» (و کسانی که خدایشان را در صبح و شب می خوانند از خود مران.) (سوره انعام ، آیه ۵۲) از میان اصحاب صفه می‌توان به عمار یاسر، عبدالله بن مسعود، خباب بن الارت و سالم مولی حذیفه الیمانی اشاره کرد. علاوه بر اینکه در برابر این گونه روایات ، روایاتی است که فقر را ستوده است به عنوان نمونه پیامبر اکرم صلی الله علیه واْله فرمودند : الفقراء اصدقاء الله ، فقرا دوستان خدایند ( میزان الحکمه ، ج ، ص ۴۶۶۴) همچنین حضرت علی علیه السلام فرمودند: من احب السلامه فلیؤثر الفقر و من احب الراحه فلیؤثر الزهد فی الدنیا ، هر که دوست دار سلامت است ، باید فقر را برگزیند و هر که دوستدار آسایش است ، باید دل برکندن از دنیا را اختیار کند .( همان ) بنابر این ، آنچه از مجموع روایات بدست می آید ، این است که فقر می تواند از زمینه های و عوامل ضعف ایمان باشد ، اما تنها عامل آن نبوده و عوامل مختلفی در ضعف ایمان و بی دینی افراد دخالت دارند که از جمله می توان به هوا پرستی، گرایش به مادیات، دنیاپرستی و حب جاه و مقام، روزی حرام و ... اشاره نمود . از این رو نمی توان فقررا دلیلی بر بی دینی یا رعایت نکردن دستورات الهی برشمرد . -------------------------- رسانه باشید و نشردهید📢 ☑️کانال جامع پاسخ به شبهات وشایعات در 👇 🆔➠ @Anti_Shayeat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻حجت الاسلام نظری مدیر مرکز اسناد حرم بانوی کرامت خبر داد؛ ❇️ فهرست‌نویسی ۱۰۰ هزار سند مرتبط با حضرت معصومه(س) در مرکز اسناد ◻️ در فهرست‌نویسی همه اسناد مطالعه، شنیده و یا دیده می‌شود و اطلاعات مختلفی برداشت و در کاربرگ‌هایی که به همین منظور تنظیم شده یادداشت و برای انتقال به بانک اطلاعات دسته‌بندی می‌شود. ◻️ در حال حاضر ۱ میلیون سند در اختیار مرکز اسناد حرم است و پیشبینی می شود که تا ۳ میلیون سند در دفاتر آستان و خارج از آستان وجود داشته باشد. ◻️ از مجموع اسناد موجود در مرکز اسناد حرم مطهر تا کنون در مدت ده سال اخیر حدود ۱۰۰ هزار سند فهرست نویسی شده که این فرایند در حال حاضر همچنان درحال انجام است. https://hawzahnews.com/xbjdd @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از پرسمان اندیشه
☘️☘️☘️ درباره امام خمینی (ره) و زیارتنامه شهید استاد آیت الله مطهری بعد از ۱۵ خرداد دستگیر و زندانی می شود. در زندان این اشعار را در رثای امام خمینی می گوید؛ زمنزلگاه آن محبوب، یاران را خبر نبوَد همی آید به گوش از دور آواز جرس ما را صبا ازما ببر یک لحظه پیغامی به روح‌الله‏ که ای یادتومونس روزوشب دراین قفس مارا به رغم کوشش دشمن نخواهد بگسلد هرگز میان ما و تو پیوند تا باشد نفس ما را سزاوار تو ای جان کنج زندان نیست منزلگه‏ سزد گر خون ببارد از دو دیده هر نفس ما را رواق منظر دیده مهیای قدوم تو کرم فرما و بپذیر از صفا این ملتمس ما را این اشعار نشان دهنده ارادت استاد مطهری به امام راحل است. نکته مهم در اینجاست که این ارادت از سوی کسی به نظم درآمده که در زندگیش به این سادگی اهل تعریف از کسی نبوده! و همو گوید: وقتی میخواهم نام این مرد بزرگ را ببرم قلبم به لرزه در می آید! مشابه این ارادت را در استاد بزرگوار آیت الله جوادی آملی نسبت به امام می بینیم که برای او از تعبیر دعاگونه «سلام الله علیه» استفاده می کند – و تصریح می کند که خواجه طوسی در کنار نام بردن از سیدمرتضی از «سلام الله» استفاده می نموده – و نیز در رثای امام، زیارتنامه ای را برای زائران مرقدش، کتابت می کند. روشن است که برخی از زیارتنامه ها از امام معصوم صادر شده مانند زیارت جامعه و زیارت امین الله. ولی اکثر آنها به انشاء علماء بزرگ است. مانند زیاتنامه حضرت فاطمه زهرا (س) که شیخ صدوق در کتاب الفقیه، تصریح می کند؛ چون برای سیده نساء العالمین (س) زیارتنامه ای نیافتم، این متن را به عنوان زیارتنامه می نویسم. با این وضع، تکلیف زیارتنامه هایی برای بزرگانی چون عبدالعظیم الحسنی، کلینی، مفید، صدوق و.. در دسترس است، روشن می شود که از سوی علماء شیعه انشاء شده و امری مرسوم بوده است. تردیدی نیست؛ در اینکه خواندن و با خبر شدن از این ارادت ها از چنین افراد وارسته ای، نسبت به امام -ره- تفکرآفرین است. اما توجه به این نکته مهم است؛ نسل جوان کنونی، امام را ندیده اند، و امروز معیار شناخت شان برای دستیابی به شخصیت و خصوصیات آن بزرگوار؛ دو چیز است: اول؛ رفتار مسئولان امروز و بازنشرِ قول هایی است که از سوی آنان به مردم برای برقراری آزادی و رفاه و عدالت در دهه پنجاه و شصت داده شده، می باشد. و دوم؛ ظاهرِ آثار بجا مانده ، و یا مرتبط با امام -ره- می باشد. اگر از این دو ناحیه؛ امام عظیم الشان، خوب تعریف نشود، در مقابل طوفانِ انتقادهائی که فکر و دل جوان عزیز امروز را نشانه گرفته توفیق چندانی برای پاسخ و ابزار کلام حق نخواهیم داشت. روشن است که انتقادات؛ گاه از سر دلسوزی است، و گاه از تراوشاتِ ژست روشنفکری، و البته گاه از اطاق فکر رقیبانِ سیاسی و حتی از مخالفان بیت آن بزرگوار هدایت می شود! من از مفصل، این نکته مجملی گفتم تو خود حدیث مفصل بخوان ازین مجمل منبع... fa.shafaqna.com 🆔 @porseman_andisheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مردمی بودن و هدایتگری مسئولان نظام‏ منظور از مردمی بودن مسئولین در اندیشه امام خمینی چیست؟ پایبندی عملی به اهداف ، برنامه ها و شعارها از سوی مقامات و مسئولین، اولین نقطه شروع حرکت همه جانبه جامعه برای حل مشکلات و تحقق اهداف برنامه ریزی شده می باشد. نماد بارز آن را می توان در پرهیز از دنیا پرستی و اشرافی گری از یک سو، و تلاش و اهتمام در انجام وظایف محوله از سوی دیگر با توجه به شرایط جامعه می باشد که این امر باعث همدلی و همگامی آحاد و افراد جامعه در برخورد با مشکلات و ایمن سازی حکومت از لغزش های داخلی و تسلط بیگانگان ‏‏ابتدا باید گفت امام خمینی برای ملت و مردم ارزش فراوانی قائل بودند و همواره به نقش مردم در امور تأکید داشتند و در نهایت میزان را رأی مردم می‌دانستند.‏ ‏‏امام خمینی پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره به دو قشر توصیه‏‏‌های مؤکد می‌کردند، یکی روحانیون و طلاب که همواره به آنها در رعایت زیّ طلبگی، پرهیز و اجتناب از دنیاگرایی و انجام تکلیف و رسالت ذاتی روحانیت تأکید داشتند و دوم مسئولین و کاگزاران حکومتی و مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی ایران. در بیانات امام هویداست که آن حضرت نسبت به آینده عملکرد این دو قشر حساس بوده و دغدغه آینده رفتار و کردار و اعمال این دو قشر را داشته‌اند و سلامت، ثبات و مشروعیت نظام‌های اسلامی و به ویژه نظام جمهوری اسلامی ایران را مرهون عملکرد این دو قشر دانسته‌اند. امام خمینی با توصیه به رعایت حقوق ملت و مردمی بودن مسئولین نظام، همواره انذار می دهد که خدا نکند که یوم الله دیگری پیش بیاید، که در آن روز فاتحه همه خوانده است.(صحیفه امام، جلد 14، صفحه 380). به نظر می‌رسد امام خمینی با این هشدار به مسئولین، جلب رضایت مردم را ضامن حفظ بقای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانند. امام خمینی همواره سیره عملی و نظری خوبی در رعایت مشی ساده و به دور از تکبر در رفتار و گفتار مسئولین با مردم و به صورت مؤکد بر ساده زیستی مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران در حد اقشار متوسط و حتی ضعیف جامعه تأکید داشتند. ‏ ‏‎‎‏از نظر ایشان در اسلام حکومت به معنای ارباب رعیتی وجود ندارد. مسئولیت سیاسی و حکومتی در نظام اسلامی خدمت‌گزاری است و مسئولین  در واقع خدمت‌گزار می‌باشند. آن حضرت همواره در مورد رفتار مسئولین نظام، رفتار و عملکرد حضرت علی‌(ع) و توصیه آن حضرت به مالک اشتر و عملکرد پیامبر گرامی اسلام را به عنوان الکو و نمونه مردمی بودن و ساده‌زیستی مثال می‌زدند و مسئولین نظام جمهوری اسلامی را به الگوبرداری از آن حضرت دعوت و توصیه می‌نماید.  ‏ ‏‏امام خمینی در اندرزهای خود به مسئولین و در رعایت مردمی بودن آنها همواره آنها را از طمع کاخ‌نشینی و توصیه به زندگی به سبک کوخ نشینان توصیه می‌کنند. در واقع مفاد توصیه‌های امام عبارت از این بود که دولتمردان نظام اسلامی بایستی با سرمشق گرفتن از رهبران صدر اسلام و در بطن توده عادی و همراه با آنها زیسته و به هیچ وجه خود را برتر و بالاتر از آنها ندانند. ایشان تشریفات و تجملات را بزرگترین آفت و آسیب داخلی برای نظام جمهوری اسلامی ایران می‌دانست و به خوبی به این واقعیت واقف و آگاه بودند که دست یازی حکومتگران به دنیاگرایی و فاصله‌ گرفتن آنان از مردم عادی باعث اختلاف طبقاتی و نهایتاً نارضایتی مردم و در نهایت فقدان مشروعیت و مقبولیت خود می‌شوند.‏ ‏‏امام خمینی در توصیه به مردمی بودن مسئولین می‌فرمایند:‏ ‏‏«کوشش کنید که پایگاه ملی برای خودتان درست کنید. این به این است که گمان نکنید که شما صاحب مقام هستید، منصب هستید باید به مردم فشار بیاورید. هر چه صاحب منصب ارشد باشد باید بیشتر خدمتگزار باشد.» (صحیفه امام، ج 7، ص: 511)‏
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا